The Informer (2019)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Andrea Di Stefano
met Joel Kinnaman, Rosamund Pike en Common

Oorlogsveteraan Pete Koslow is vroegtijdig vrijgekomen na zijn veroordeling voor mishandeling door een deal te sluiten met de FBI, waardoor hij moet infiltreren in de Poolse maffia in New York. Net wanneer de operatie op zijn einde komt, loopt de zaak helemaal fout door onverwachte inmenging van een undercoveragent van de NYPD die daarbij om het leven komt. Het onderzoek van de NYPD legt al snel een verband met Koslow, waarop de FBI besluit hem keihard te laten vallen. Wie kan Koslow nog vertrouwen? En hoe kan hij zichzelf en zijn gezin redden uit zijn benarde positie?

avatar van DiDa
Lijkt me een gave film!

avatar van Flitskikker
DiDa schreef:
Lijkt me een gave film!

Inderdaad!

Distributeur is Splendid volgens IMDb. Staat alleen niet op de releaselijst, dus vraag me af of 21 maart klopt. kappeuter?

Flitskikker schreef:

Splendid Film heeft de film inderdaad aangekocht.
Ik heb het even nagekeken: eind februari is de status gewijzigd naar '2019' (datum niet gespecificeerd).
Dus ik heb 21 maart weggehaald.

EDIT:
De bioscooprelease is wederom uitgesteld, nu naar 2020...

avatar van Ibrahim
Net gezien in de bios..deze film werd steeds uitgesteld en dat is bijna nooit een goed teken,maar dat viel dus reuzen mee!! Heb erg genoten van deze actie thriller

avatar van @Noorderwijk
17 dec in de Pathé Sneak

Gisteren in de sneak, lekker wegkijkertje met genoeg spanning om de bijna 2 uur prima door te komen. Geen hoogvlieger maar een lekkere popcornfilm.

avatar van parcivalis
Misdaad-drama over een undercover agent. De film voegt weinig aan het genre toe maar is goed voor 113 minuten vermaak. Het scenario is onderhoudend en realistisch (ipv grotesk) en het feit dat de held een mens van vlees en bloed is (ipv een anabole vechtmachine) maakt de film extra spannend.

avatar van Master Blaster
Film viel me gelukkig alles mee. Het verveeld niet.

avatar van Left4Dead
Begint an sich wel aardig maar vliegt toch een klein beetje uit de bocht. Vooral op de helft waar men toch redelijk begint te overdrijven. Het acteerwerk is prima (ben geen fan van Pike, altijd diezelfde kop en manier van kijken en doen), regie netjes binnen de lijnen. Het is allemaal niet dermate sterk zodat de film heel snel en gemakkelijk vergetelijk is, voor een keer prima te doen.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze goed uitgewerkte misdaad thriller vanmiddag gezien en is prima vermaak. Er zitten meerdere wendingen in de verhaallijn en dat maakte het alleen maar spannender, maar ook verrassend. Actie is aanwezig, daar waar relevant. Zeer zeker de moeite waard om te gaan kijken. Een 3.5

avatar van umbra
Had er meer van verwacht, film verliest me eigenlijk redelijk snel, te weinig spanning en beleving, ook te braaf allemaal.

avatar van filmkul
Redelijk misdaad drama. Het verhaal is best ok. De uitwerking door Di Stefano is goed. De film wordt keurig opgebouwd en loopt lekker vlot. De spanningsboog is de gehele film te voelen tot en met de spannende finale. Kinnaman weet aardig te overtuigen met zijn rol. Owen zit wat minder in zijn rol, hoewel dat ook kan komen door de wat misplaatste rol in het verhaal. Prima film. 3.5/4.0

avatar van schumacher
Degelijke film.
Het begint goed, derna zakte het wel wat in, en derna werd het weer beter.
Voor een keertje het bekijken waard.

avatar van Rodger
Prima misdaadfilm... goed verhaal... en goed opgebouwd..
3.5 ***

Degelijke film met goed verhaal
Verveelt geen moment
Dik 3 sterren

Simpelweg vermakelijke misdaadfilm.
Ondanks standaard verhaal is de uitwerking prima.
Bijna twee uur spanning.
Hapklare brok wat je voorgeschoteld krijgt maar er is niks mis met deze "The Informer".

avatar van Egulio
Spannende misdaad! Aanrader!

Dit was een zeer vermakelijke film, ik voelde de acteurs wel en hij is geen moment saai. Super spannend op een gegeven moment zelfs.

Typische film waarvoor je geen spijt krijgt als je hem in de bios gezien hebt!

avatar van Phil Leotardo
Vermakelijke misdaadfilm, waarin iedereen wel redelijk tot goed acteert. Leuke twist om niet een keer met Russische gangsters, Albanese gangsters of Italiaanse mafia te maken te hebben maar dat het nu draaide om Poolse gangsters.

Joel Kinnaman zat goed in zijn rol als informant.

Common gaat steeds beter acteren, deze rol paste hem prima.

De hele film was spannend en origineel, weinig was voorspelbaar.

3,5 sterren.

avatar van boemboem27
dit zijn nu mijn filmpjes,misdaad ,thriller, gevangenis,corrupte agenten.lekker rauw, genoeg actie
dit echt spekkie voor mijn bekkie.
En goede rol ook voor de aantrekkelijke en goed spelende Rosamund Pike
volop genoten , toch nog een onverwacht einde.
toppie echte aanrader.

avatar van mjk87
Aardige film wel, die gistermiddag lekker vroeg draaide en verder had ik de film als gezien die ook die middag draaiden. Dus dan ga je dit soort films kijken. Het voelt af en toe wat cliché aan (elke gevangene is kaal, gespierd en vol met tattoo's) en het einde gaat er wel iets te ver over, maar verder een onderhoudende film, behoorlijk geacteerd (Pike en De Armas vind ik altijd fijn) en de Poolse maffia is eens een wat frissere insteek dan normaal. Wel wat saai gefilmd met veel grijs en bruin zonder dat het echt mooi wordt. 3,0*.

Prima film die ook nog eens vol zit met prima acteurs al met al zeer onderhoudend.