ad

Releasedatum: 20 december 2019

• Disney+ Bekijk via Disney+

Over Togo

"The Untold True Story"

Leonhard Seppala is in het jaar 1925 trainer van de hond Togo. Wanneer in Nome, Alaska een difterie-epidemie dreigt uit te breken, trekt hij er met Togo op uit om een serum naar het gebied te brengen. Een opvallende keuze aangezien Togo te klein en te zwak wordt geacht. Tijdens hun reis moeten Seppala en zijn gezelschap de barre weersomstandigheden trotseren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2033 stemmen

Aardige disneyfilm, te hoge waardering naar mijn mening. 3.0

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

The heart of a survivor

Een erg mooie waargebeurde film waarbij de special effects ook daadwerkelijk een bijdrage leveren. Een typische Disney over heldhaftigheid en het verleggen van grenzen in naam van menselijkheid. Willem Dafoe indrukwekkend als Noorse hondenfokker met bontkraag. Veel van de film wordt in flashback verteld waarbij je ziet hoe een aanvankelijk ongewenste pup die zich niet laat gevangen houden een onmisbare lead dog en vriend wordt voor Seppala. Een erg spannende en intense scène, bovendien enorm knap gebracht is deze, waarbij Seppala en de honden over brekend ijs terugreizen. . Togo zit vol grootse natuurpracht en goedgemikt sentiment.

avatar van Waku

Waku

Film die me ook een beetje deed denken aan "The Call of the Wild" met Harrison Ford.

Dit keer draait het alleen niet om post maar om medicijn vervoer.

En de ene oude rot (Harrison) wordt vervangen door een andere film veteraan (Dafoe).

" Togo" is vertederend, ontroerend en vooral prachtig in beeld gebracht dankzij overweldigende CGI effecten. een heerlijke film. Maar laat dat maar Disney over. Bijna altijd een voltreffer.

avatar van Drekskiebel

Drekskiebel

wat is het verschil tussen deze film en The Great Alaskan Race (2019)

?

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Drekskiebel schreef:

wat is het verschil tussen deze film en The Great Alaskan Race (2019)

?

Hij is professioneel en daarbij waarschijnlijk beter, haha.

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

Prachtige film, mits je je niet stoort aan de bekende 'Disney saus'. Dus ja, die typische familie-film-Disney-muziek en er zaten van die typische Disney scenes in waarin Togo vanuit een schuur probeert te ontsnappen. Maar als je dat kunt accepteren krijg je een prachtige film. Op waarheid gebaseerd wordt een bijna onmogelijke reis in beeld gebracht. Goed en overtuigend geacteerd. De honden zijn mooi in beeld gebracht. Er is op prachtige locaties gefilmd (in het Canadese Alberta). Gelukkig krijgt het Disney sausje niet de overhand en overheerst een mooie film waarin mens en hond proberen te overleven tijdens een onmogelijk geachte reis naar Fairbanks. 3,5 dik verdiende sterren (en misschien eigenlijk een half sterretje extra vanwege de geweldige honden )

avatar van eempag

eempag

Tenenkrommend sentimenteel gedoe.

Sorry, voor mij te veel van het goede