ad

Geregisseerd door: Andrea Di Stefano

Met onder meer: Joel Kinnaman, Rosamund Pike en Common

Releasedatum: 30 augustus 2019

Over The Informer

"Choose your enemies wisely"

Oorlogsveteraan Pete Koslow is vroegtijdig vrijgekomen na zijn veroordeling voor mishandeling door een deal te sluiten met de FBI, waardoor hij moet infiltreren in de Poolse maffia in New York. Net wanneer de operatie op zijn einde komt, loopt de zaak helemaal fout door onverwachte inmenging van een undercoveragent van de NYPD die daarbij om het leven komt. Het onderzoek van de NYPD legt al snel een verband met Koslow, waarop de FBI besluit hem keihard te laten vallen. Wie kan Koslow nog vertrouwen? En hoe kan hij zichzelf en zijn gezin redden uit zijn benarde positie?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Noodless

Noodless

Een prima onderhoudend misdaadfilmpje met rauwe kantjes en een fijne cast die het verhaal boeiend weet te houden door hun degelijke rollen. Vooral de hoofdrolspeler Joel Kinnaman zet een puike prestatie neer.

Niks nieuws onder de zon, maar wel oerdegelijk. 7/10

avatar van Vierhetleven25

Vierhetleven25

Aardige film. Niet top, maar ook niet verkeerd. Aanrader wel maar heb niet al te hoge verwachtingen

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2033 stemmen

Harde misdaadactie goede film, heb me uitstekend vermaakt. 4.0

Best oké

avatar van willemfilm

willemfilm

Zeer aardige film over een infiltrant. Heel aardig geacteerd. Onderhoudend tot het eind.

avatar van calogero

calogero

Hier en daar wat over the top en voorspelbaar.

Maar erg vermakelijk, goed acteerwerk en het doet wat je ervan verwacht.

avatar van Pim1993

Pim1993

Lekker hoor! Zeer spannend met een aantrekkelijk plot. Stijgt wat mij betreft aardig boven de doorsnee mainstream actie/misdaadfilm uit. Mede door in mijn ogen een intelligent script wat hier en daar verrassend uit de hoek komt. Meer dan prima!

avatar van Elchapo

Elchapo

Geweldige film,sterk acteerwerk en goed verhaal.4.0 stars.

Wauw! Eindelijk eens weer een film waar je van begin tot einde op t puntje van je stoel zit! Enorm genoten van de film/spanning

avatar van schip010

schip010

Zeker okay, boeide van A tot Z. Een meesterwerkje begint bij mij op 4. Dat was deze film niet. Maar wel echt goed hoor. Miste wel een revenge naar een bepaalde groep, maar dat is deel 2 waarschijnlijk.

Lekker spannende, van begin tot het eind vlotte, misdaadactie film, Topper!

avatar van horizons

horizons

• 1956 stemmen

Verrassend sterke film binnen het genre.

avatar van Jynxter

Jynxter

Kinnaman speelt in principe weer eenzelfde karakter als zo vaak. De leadrol gaat hem dan ook makkelijk af. En de rest van de cast komt over het algemeen goed mee, al wordt er niks spectaculairs van ze gevraagd.

Het scenario is redelijk rechtlijnig en weinig vernieuwend maar steekt prima in elkaar. Al zijn de sprongen tussen scenes soms erg abrupt en groot. Daardoor doet The Informer wat springerig aan en dat komt de flow niet ten goede. Maar het vrij simpele verhaal is alsnog prima te volgen.

Tijdens de kleine 2 uur speeltijd verveel je je in ieder geval geen moment. Er gebeurt genoeg en ook met de spanning zit het wel snor. Persoonlijk vind ik dat er iets te veel losse eindjes overblijven. Maar dat neemt niet weg dat The Informer een fijne, wat grimmige actie thriller is die liefhebbers van het genre zonder twijfel op kunnen zetten.

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Heel goede thriller met de nodige actie. Kinnaman is als vanouds geweldig. Dit soort rollen liggen hem perfect. Pike is zoals altijd soldide. En nog steeds prachtig om te zien. Owen doet ook zijn gebruikelijke ding. Goed opgebouwd met enkele twists. Voor mij 4**** waard.

avatar van cor1946

cor1946

Eindelijk eens een goede film op Netflix. Goed verhaal en goede acteurs. Een vlotte film. Deze films mis ik op Netflix.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Een verademing in vergelijking met vele andere films op Netflix.

Goed acteerwerk, goede actie en leuk verhaal. Niet geheel origineel maar heerlijk om naar te kijken.

avatar van Neder0001

Neder0001

Einde vond ik wel wat afgeraffeld, maar voor de rest een prima film

avatar van Pecore

Pecore

De film probeert een kille, afstandelijke misdaadprent a la Eatern Promises neer te zetten, maar slaagt daar helemaal niet in. Ik zie vooral een steriele en sfeerloze poging tot, met bordkartonnen personages. Die gangsters zijn weer eens compleet inwisselbaar. Heel matig acteerwerk ook. Het geheel heeft de allure van een b-film.

avatar van frans123

frans123

• 2057 berichten

Film die niet echt van de grond komt en eigenlijk niet spannend is. Het einde si een beetje afgeraffeld wat hierboven ook geschreven is. Een onzinnig verhaal, als het ware...reeds...hahahaha

avatar van frans123

frans123

• 2057 berichten

zinedine1983 schreef:

Jij bent snel tevreden...dan weet ik nog wel 20 titels...

avatar van zinedine1983

zinedine1983

frans123 schreef:

Jij bent snel tevreden...dan weet ik nog wel 20 titels...

En nu Fransje?

avatar van vinny70

vinny70

Begrijp niet dat sommigen dit een b-film vinden. In dit genre is dit één van de beste films die ik ooit heb gezien.

Wat wil je nog meer om 2 uur van te genieten !

avatar van Decec

Decec

Top

Spannend film

Perfect geluid

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Vermakelijk misdaadfilmpje, maar ook weer nergens bijzonder of erg goed. Echt spannend is het niet, maar het grimmige sfeertje geeft de film nog wel wat glans. Verder heb ik er vrij weinig over te zeggen, dus dit is een van mijn kortste reviews op de site

Kleine 3*

avatar van rondh

rondh

Goede actie/misdaad film. Lekkere harde actie en goed verhaal. De acteurs deden het goed. Mooie beelden! Zeker een aanrader!

avatar van schram101

schram101

Joel Kinnaman maakt dit toch wel een aardige film. Meer dan dat wordt het nergens, maar die hoofdrol kan hij prima hebben. Op de een of andere manier haalde ik hem vroeger altijd door de war met Jai Courntney maar die laatste is een stuk minder begaafde acteur. Goed terug, naar de film. The Informer doet hard zijn best een soort Eastern Promises te zijn en hoewel die laatste ook geen topfilm is wist het veel beter die rauwe sfeer neer te zetten. Een aardig potje is er wel en het is totaal geen straf om uit te zitten. Al is er ook op het plot nog genoeg aan te merken. Die climax met de gevangenisontsnapping bijvoorbeeld is me ietwat te makkelijk.

Hapklare brokken.

avatar van Brabants

Brabants

The Informer was voor mij qua film een wat gemiddeld niveau. Blinkt nergens uit maar is aan de andere kant best onderhoudend. 113 minuten vermaak en daarna voor altijd vergeten. Ik snap b.t.w. niet dat mensen dit een gewelddadige film vinden binnen dit genre. Vond dat allemaal nog wel zwaar overtrokken.

avatar van AniSter

AniSter

Geweldig onderhoudende film waar ik weinig op aan te merken heb, behalve dan enkele onwaarschijnlijkheden en één open eindje. Prima qua spanning en actie zonder dat daarin overdreven wordt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Spannende aktiethriller, gebaseerd op het boek Tre Sekunder van het zweedse schrijversduo Anders Roslund en Börge Hellström. Na een wat moeizaam begin duurt het even voordat plot en personages op gang komen, maar eenmaal gearriveerd in de gevangenis wordt alles direct meer interessant en vooral intens. Joel Kinnaman is uitstekend als de getergde hoofdpersoon en de supporting cast is meer dan degelijk. Naar het einde toe is de film ook een nagelbijter van jewelste.

avatar van Skuller

Skuller

Ik was al fan van Joel Kinnaman na de serie The Killing maar nu nog meer .wat een fijne acteur is dit toch.onderhoudende spannende film.

avatar van david bohm

david bohm

Er gebeurt genoeg in deze film maar het is allemaal nogal cliché en standaard. Rosamund Pike lijkt ook altijd een beetje dezelfde rol te spelen, sowieso een wat grijze muis binnen het acteursgilde. Pluspuntje is de aanwezigheid van de mooie Ana de Armas en het is ook wel geinig om Common te zien hoewel die zich van mij beter op zijn muzikale carrière kan richten.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Goede , spannende actie/misdaad film. Goed acteerwerk met een spannend verhaal . Het is een vermakelijke film die geen moment verheelt met de nodige actie en complotten erin . Geen enorme uitblinker , maar voor mij zeker net iets boven het gemiddeld !

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Heerlijke actie thriller. Film heeft behoorlijke snelheid en blijft boeien.

De acteerprestaties zijn goed. Zeker 3 sterren waard.