Official Secrets (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Biografie / Drama

geregisseerd door Gavin Hood
met Keira Knightley, Matthew Goode en Ralph Fiennes

Het waargebeurde verhaal van Katherine Gu, klokkenluidster van de notoire Britse geheime dienst GCHQ. In 2003 laat Gun een geheime memo van de Amerikaanse NSA lekken waarin wordt voorgesteld dat de VS en het Verenigd Koninkrijk extra druk zullen uitoefenen op de twijfelende staten in de VN Veiligheidsraad, om te stemmen vóór de aanstaande invasie van Irak. Door deze actie belandt ze vervolgens op alle voorpagina's en hebben de autoriteiten het op haar gemunt.

• Vanaf 26 september in de bioscoop

Vanaf 26 september in de bioscoop (WW Entertainment)