• 11.704 nieuwsartikelen
  • 9.055.138 stemmen

All the President's Men (1976)

Thriller / Drama | 138 minuten

Releasedatum: 5 augustus 1976

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot All the President's Men

"The most devastating detective story of this century."

In de aanloop naar de verkiezingen van 1972 brengt Bob Woodward, journalist bij de Washington Post, verslag uit van een inbraak in het hoofdkwartier van de Democraten. Tot zijn verrassing is er een aantal grote advocaten met de zaak bezig, en de vondst van verschillende Republikeinse namen onder de verdachten wekken zijn verdenkingen verder aan.

avatar van DragQueen

DragQueen

Uitstekende film, omtrent het Watergate schandaal en de journalisten Bernstein en Woodward, die de onderste steen boven willen krijgen. De hoofdrollen worden met klasse acteerspel ingevuld door Hoffman en Redford. De film is een droge en zakelijke opsomming van de feiten, maar dit heeft me nergens gestoord. Ik vond het boeiend en sfeervol van begin tot eind. De strakke regie van Pakula, het oersterke acteerwerk van de cast, alsmede een uitmuntende vertelling van het verhaal, maken dit tot een topfilm voor mij. 4,5 Ster.

avatar van Basto

Basto

Nadat ik deze week Oppenheimer en Snowden had gezien, besloot ik ook deze klassieke bio pic rondom een belangrijke Amerikaanse gebeurtenis te kijken.

Helaas viel dat flink tegen.

Het acteerwerk is prima, maar het verhaal en de beeldvoering erg saai. Een constante herhaling van zetten met interviews, belletjes en interne discussies.

Tegenwoordig krijgen dit soort films toch veel meer visuele flair mee. Nee, deze heeft de tand des tijds slecht doorstaan.

avatar van shrink

shrink

• 2013 berichten

Interessante film. Ik zal hem niet nog een keer gaan kijken. Had liever gehad dat ze iets meer over de nasleep hadden gehad. Nu keek ik vooral naar een film waarin tientallen mensen worden geintervieuwd om een stap verder te komen.

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

Saaie flut film.viel in 1976 al in slaap in de bios .enige opwinding was de pauze en een mooie meid met rood haar die voor me zat.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Iets te taai.

Geen slechte film en ik kan me goed inbeelden dat liefhebbers van de politieke thriller hier een klassieker in zien. Dat is nog geeneens onterecht. Voor mij, als niet-liefhebber van politieke thrillers, is het me allemaal net een beetje te taai. De film vordert weliswaar snel, maar het is toch een zo volledig mogelijke schets van het onderzoek naar het Watergate-schandaal. Er passeren veel namen en je moet het maar allemaal uit elkaar weten te houden. Dit terwijl de meeste scènes en onderzoeksdaden zich op dezelfde 3, 4 locaties afspelen, waardoor het allemaal in rondjes lijkt te draaien.

Robert Redford en Dustin Hoffman vormen een goed op elkaar ingespeeld duo, hoewel ik ze individueel nooit écht topacteurs heb gevonden. Ook de bijrollen zijn veelal goed vertolkt. Visueel is het een ander paar mouwen, daar scoort deze film niet echt punten op. Het is allemaal wat stoffig en de film mist daardoor flair. Maar dat is duidelijk niet prioritair geweest tijdens het maken. Als geschiedenislesje over één van de vele schandalen uit de (Amerikaanse) politiek kan ik All the President's Men evenwel aanbevelen.