I See You (2019)

Thriller

geregisseerd door Adam Randall
met Helen Hunt, Jon Tenney en Judah Lewis

Nadat een twaalfjarige jongen vermist wordt, wordt een zoekactie gestart met Greg Harper aan het hoofd van het onderzoek. De verdwijning doet hem denken aan een gelijkaardige zaak van jaren geleden. Bovendien staat zijn huwelijk op wankelen wanneer zijn vrouw Jackie hem ontrouw is geweest. Als dan ook nog eens hun zoon in gevaar is door een kwaadaardige aanwezigheid dreigen geheimen van de familie Harper onthuld te worden.

• Vanaf 1 juni in de bioscoop

avatar van Armin
Verrassend!

avatar van joshua1988
boeiend, heerlijk dark en creepy en spannend tot 't einde. Ik schrok ook van de verschijning van Helen Hunt. En dat kan niet komen door de buiteling van haar auto twee maanden geleden...

avatar van leatherhead
Enerzijds een op zich wel leuke draai aan het bekende stalker gegeven, anderzijds een wat geforceerde wirwar aan twistjes die vaak wat onnatuurlijk overkomen. Volgens mij had Randall er beter aan gedaan er gewoon een rechttoe rechtaan thrillertje van te maken, juist ook met de meer typische genre elementen lijkt hij beter uit de voeten te kunnen. Zeker het eerste halfuur is redelijk sfeervol, de soundtrack kent zijn momenten en de 'phrogging' scenes zijn best geinig. Maar jammer genoeg blijkt het slechts een aanleiding om met een hoop weinig enerverende twistjes uit te kunnen pakken. 2,5*.

avatar van Collins
Dit is een film waar je op voorhand zo weinig mogelijk van moet weten. De film werkt naar een verrassende ontknoping toe, die het beste tot z‘n recht komt als het verrassingseffect zonder enige voorkennis kan worden uitgespeeld. Elk miniem stukje informatie daarover kan de gehele kijkbeleving verpesten. Dus lees als potentiële kijker op voorhand zo weinig mogelijk over de film. Stop dus nu met lezen!
Gedurende de film is het steeds onduidelijk wat er aan de hand is. Het is onduidelijk hoe merkwaardige gebeurtenissen met elkaar samenhangen. Het is onduidelijk welke richting het verhaal op gaat. Het is zelfs onduidelijk met welk type film we hiet te maken hebben. Familiedrama? Misdaad? Thriller? Horror? Misschien wel alle vier.
De film speelt met de valse verwachtingen van de kijker. Er doen zich talloze vreemde gebeurtenisjes voor die niet goed zijn te plaatsen, maar die in een bepaalde context wel ergens in het grote plaatje passen. Het blijft erg lang onduidelijk wat die contexten zijn. Tot die tijd word je herhaaldelijk op het verkeerde been gezet. De film is een puzzle die tijdens de rit niet gemakkelijk te doorzien is. Het spelletje van regisseur Adam Randall zorgt voor een paranoïde gevoel. En voor een solide spanningsopbouw natuurlijk.
In de film worden dingen pas duidelijk als de film zich als het ware splitst in twee parallel lopende lijnen die uitvoerig de vragen van de smachtende kijker beantwoorden. Te uitvoerig naar mijn smaak. Het verlichten van duistere en mysterieuze gebeurtenissen zorgt dan wel voor bevredigende aha-momentjes, maar nemen ook veel tijd in beslag. Niet fijn als je veel onverlichte puntjes zelf al hebt verlicht.
'I See You‘ is spitsvondig geschreven en is spannend. Fraai camerawerk ook. Het lukt de camera om de handelingen van de personages in al hun uiteenlopende gemoedstoestanden heel pakkend te vangen. Het camerawerk heeft een groot aandeel in de spanning.
Leuke film, waarin Helen Hunt een goede rol heeft, maar waarin zij ook afleidend opvalt door schijnbaar boetseerwerk aan haar gezicht waarin ik in emotionele scènes enige onnnatuurlijke verkramping dacht te bespeuren.
Het was slechts een kleine irritatie. Maar toch.
Leuke film.

avatar van umbra
Met 0 voorkennis en eerder neutrale verwachtingen deze ingegaan en niks spijt van. Verrassend goede thriller en die verrassend mag je echt letterlijk nemen. Damn deze zat echt wel goed ineen, goede opbouw, voldoende spanning aanwezig, met sommige personages had ik het niet zo, kwamen wat irritant over, mr zelfs dat deed niets af aan deze film, de rest was gewoon echt wel top.

avatar van max cady
Ok, beslist geen trailer gaan kijken en ook niks over lezen. Verpest alleen maar een hoop! Behoorlijk leuke film met een blend van genres en zeker een herziening waard! Deed me halverwege de film erg aan de film 11:14 denken. Heerlijk genoten van deze film, goed uitgewerkt, een beetje "who dunnit" en wat schrik momenten, super! Wel erg om Helen Hunt zo te zien, alsof ze een masker draagt .. Haar manier van acteren blijf ik gelukkig wel erg goed vinden. Kijken,Leuk!!

avatar van max cady
Collins schreef:

Bedankt voor deze info!!!!

avatar van Master Blaster
De beste films zijn films die verrassend goed zijn.

Alles is goed aan de film. Er zijn 2 delen in het verhaal dat goed in elkaar overloopt. Ook de twist dat weer een twist blijkt te zijn

5* en dat geef ik niet snel

avatar van apolicum
Master Blaster schreef:

5* en dat geef ik niet snel

Toch bijna 50 films van de 780 een 5*, valt dus wel mee hoor.

avatar van Brabants
I See You is een aardige thriller met wat leuke wendingen en hier en daar wat spannende momenten. Ik vond het zeker geen hoogvlieger, daarvoor vond ik allemaal wat te simpel maar het kijkt toch enigszins aardig weg.

avatar van Deep Dreams
Leuke en aangename thriller ja. Geen moment verveelt. De moeite waard om te zien!

avatar van AniSter
Fantastisch in elkaar gezet. Spannend verhaal en absoluut niet vervelend om dit tweemaal te zien....., maar dat begrijp je pas als je deze gezien hebt. En het klopt: ik heb hem ook gezien zonder enige voorkennis of trailer, vandaar erg verrassend. Helen Hunt wordt er niet knapper op; op sommige momenten deed ze me aan 'The Mummy' denken: sorry Helen!

avatar van xaid
apolicum schreef:

Toch bijna 50 films van de 780 een 5*, valt dus wel mee hoor.

Geweldige film met veel onverwachte wendingen, het verhaal kon alle kanten opgaan maar ik heb echt zitten genieten eindelijk weer eens een echte spannende thriller daarom ook 4 sterren

avatar van extremezz
Idd een verrassende film en zeker spannend:)

avatar van filmkul
Aardige thriller. Het verhaal is best aardig bedacht, maar helaas net iets te ver gezocht. De uitwerking is erg goed gedaan. Randell weet twee genres op geniale wijze door elkaar heen te verweven., waardoor je als kijker op het verkeerde been wordt gezet. Na de overgang wordt het helaas ietsjes minder. De film is behoorlijk spannend en kent een lekker creepy sfeertje. Er volgen een aantal leuke twists, maar zoals aangegeven gaat men richting het eind net iets te ver in geloofwaardigheid. Het acteerwerk is verder ok. Originele en verrassende film. 3.5/4.0

avatar van knusse stoel
Een aardige thriller met een mysterieus randje. Toch een vraagje over het omhoog gaan van de jongen in het begin van de film. Wie weet waarom hij hier omhoog gaat en niet naar beneden valt zoals je zou verwachten? Wij hebben de scène een paar maal herhaalt om een touw te zien zoals we hadden verwacht maar dat komt niet in het beeld. Ook zie je de jongen omhoog gaan en de fiets keurig rechtdoor gaan. Je zou verwachten dat beiden richting de grond klappen. Verder is het een heerlijke "whodunit" film waar je langzaam maar zeker achter de feiten komt. En Helen Hunt speelt weer heerlijk met haar nuchter uiterlijk met een gezicht waar dit maal weinig emoties af te lezen zijn.
Een prima film met een prima 7!

Geen slechte thriller, maar vond enkele acteurs niet zo sterk, zeker Helen Hunt niet, zoals ze nu is, is het niet geloofwaardig dat zij nog een affaire heeft. Die plastische chirurg moesten ze een gevangenis geven, ze lijkt meer op een Avatar, het grootste schrikmoment kwam bij de eerste beelden van haar, lig er nog wakker van, is gemaakt voor horrorfilms nu, wat doet een mens zich toch aan voor een jaartje jonger te lijken...

avatar van filmkul
knusse stoel schreef:
Later in de film zie je dat Spitzky een dun touw vindt dat aan een boom vastgebonden zit. Dat suggereert dat het touw over de weg gespannen was en de jongen daar tegen aan reed met volle snelheid. Wellicht wat overdreven dat hij weggeslingerd werd, maar denk dat dat de verklaring is.

avatar van huiguh
Aangename verrassing!
In het begin dacht ik: 'Wat zit ik te kijken???'
Maar stukje voor stukje wordt alles duidelijk en haarfijn uitgelegd.
Orgineel, en prima acteurs.

Misschien is het allemaal wat vergezocht, maar ik heb genoten. Daarom 4,5 ster.

knusse stoel schreef:
Een prima film met een prima 7!

Volgens mij is dat gewoon niet in beeld gebracht en werd de slomo te vroeg afgekapt.
Overigens vond ik het ook slecht uitgewerkt, als je goed kritisch kijkt zie je dat de fiets heel langzaam door rolt en binnen +- 2 meter al valt. Gezien de snelheid van de fiets leek mij dit totaal niet realistisch.

Verder vond ik het een goede film, al vond ik de wending halverwege de film wat traag uitgewerkt, waardoor ik het idee kreeg dat ik de film voor de 2e keer ging kijken. Het was iets te voorspellend.
Uiteindelijk komt er nog wel wat spanning in en maakt het de moeite om hem af te kijken.

Helen Hunt vond ik erg tegen vallen. Alec (Owen Teague) vond ik daarentegen juist heel goed in deze film.

Al met al prima film, maar had beter gekund met misschien iets meer diepgang.

avatar van Rickyman
Wat een verhaal zeg.. zeer spannend en mysterieus, hoewel ietsje verwarrend, maar blijkt de bedoeling.
En pakkend, mooi scherp in beeld gebracht en wat een sterke sound ook, zeer creepy.
En schokkend! Het zal nog een tijdje kunnen nazinderen... want wow Helen Hunt, wat is daarmee gebeurd..?
Erg verrassend allemaal.

avatar van Noodless
Sterk filmpje zeg

Vooral het effectieve camerawerk en de geweldige sound geven deze film iets extra's. Prachtige openingsscène en de verschillende shots in en naar het huis toe zorgen voor een geweldig creepy sfeertje.
Je weet dat er iets niet pluis is, maar je weet niet wat. Zorg dat je ook niet naar de trailer kijkt en laat je gewoon indompelen in het mysterieuze verhaal dat tweeledig lijkt te zijn. Het verhaal is lekker duister en door de akelige manier van filmen neigt het verhaal op bepaalde momenten naar horror toe. Als toemaatje Helen Hunt erbij. Het acteerwerk is prima en spanning is verzekerd. Aanrader ! 8/10

avatar van Basto
Komt uit op blu ray bij Arrow

avatar van Corcicus
Hele leuke en erg mysterieuze thriller. De ene plottwist volgt de andere op, al was het hele verhaal nu ook weer niet zó extraordinair of slim bedacht. Het blijft fijn kijken en je wilt echt weten hoe het volgt. Mooie shots, prima vermaak.

avatar van Left4Dead
Ja een aardige film die het ietwat laat liggen naar het einde toe. Ik wist te vroeg de uitkomst.
Maar vooral de geheimzinnigheid in het begin rond de verdwijning, gelinkt aan oudere zaken, was erg sterk. Ik werd in het verhaal gezogen en dat gebeurt me niet al te vaak meer. Naast het prima verhaal deed het script op vele momenten het ook erg goed.

Naast bovenstaande kan ik met gemak zeggen dat de regie prachtig strak was en de soundtrack op maat gemaakt en en ronduit ijzersterk was. Maar ook de cast weet raad met het script, prima relatief onbekende namen die een sterk staaltje werk presenteerden.

Heb genoten, had iets meer uit de moordzaak willen hebben maar goed. Redelijk origineel, al helemaal in de vorm van een combi. 3,5**, een 7,5/10, is daarom op zijn plaats.

Leuk gevonden twist maar persoonlijk niet mijn scenario.

Verrassende film! Moest er even inkomen maar werd daarna beloond. Origineel in veel opzichten. Er komen zoveel thrillers voorbij en dan is het leuk om eens een geslaagde nieuwe aanpak te zien. Spannend, goed opgebouwd en verrassend. Geen spoilers hier, want dan is de film verpest voor wie m nog gaat kijken. Ook ik schrok van Helen Hunt! Ziet er niet best uit, maar dat mocht de filmpret niet drukken. 4 sterren!

avatar van Stekker
Geen slechte film met een aardige twist , af en toe goede schrikmomenten. Maar het meest enge is toch wel Helen Hunt , wat is dat met die actrices, zien ze zelf niet wat ze zichzelf aandoen??

avatar van Daan258
Aardige thriller maar wel wat overrated!

Gewoon een redelijke film die goed weg kijkt, maar van te voren door de reviews iets meer verwacht.
Had meer spanning in gemogen en het verhaal vond ik persoonlijk ook niet heel bijster. Het idee was leuk maar toch wat matig uitgewerkt.