I See You (2019)

Thriller

geregisseerd door Adam Randall
met Helen Hunt, Jon Tenney en Judah Lewis

De mysterieuze verdwijning van een twaalfjarige jongen valt samen met een serie onverklaarbare, sinistere gebeurtenissen in het huis van Greg Harper, één van de agenten die de verdwijning onderzoekt. De relatie met echtgenote Jackie staat al behoorlijk onder spanning doordat Jackie recent een verhouding had met een jeugdliefde, temeer daar zoon Connor zijn woede over de buitenechtelijke relatie van zijn moeder niet onder stoelen of banken steekt.

avatar van Drifter
Wow, laag na laag na laag. Op het moment dat je denkt dat het saai wordt neemt het een wending. Iedere keer weer. Niets is wat het lijkt Heel verrassende film.

avatar van Macmanus
Geinig.

Wel grappig dat een film die meer thriller is dan horror altijd hoger scoort op Moviemeter. Mensen hebben altijd wel een zwak voor crime verhaaltjes. Hoewel deze film wel veel zijn best doet in het eerste uur om te lijken op een horrorfilm. Dat deel is ook duidelijk het best. Met een geinige soundtrack ben je toch wel benieuwd naar het mysterie. Deel daarna vond ik niet heel geweldig in elkaar gezet, je ziet toch een beetje vanuit een ander pov wat je al hebt gezien. Dat zal wel een 90 minuten dingetje zijn geweest. Want daar kon wel sneller doorheen gegaan worden.

De film mist wat rauwheid om echt te beklijven. Maar verder een prima tussendoortje.

3 sterren.

avatar van schenkowiets
In den beginne dacht ik dat de film mischien goed zou kunnen worden maar.....
Na de plot wending vond ik er niets meer aan.
Je moet er van houden dit soort films.

Owja er zit ook een hele domme fout in de film op t laatst.
Die kids zitten opgesloten in een kastje met een deurtje op n kier die vast ziit met 2 mini haakjes en een heel dun tie rapje ,als je 1 keer blaast is dat deurtje toch open

avatar van notsub
I See You is zeker een leuke thriller. Soms denk je dat het de horrorkant op gaat, maar dat is beslist niet zo. Toch hangt deze film met te veel plotwendingen aan elkaar en ontbreken ook de nodige clichees niet. Maar ik zat het eerste deel zeker gekluisterd aan het beeldscherm. Zodra er dan overgegaan wordt op het tweede deel, wordt het een stuk minder. Na de belangrijkste plotwending blijft er eigenlijk nog maar weinig thriller over. De film deed het goed als tussendoortje.

Vanaf 1 juni in de bioscoop (Gusto Entertainment)

avatar van 3 2 1 cut
Geniale film. Onverwacht, intrigerend en anders. Soms zat ik echt met een glimlach op mijn gezicht van het genieten. Juist ook het tweede deel was 'Aha !" en "Oh, zat dat zo !' of 'Neee...'. Heerlijk smullen. Origineel. Sterke cast en veel mysterie waarin mij juist ook de donkere kant van de mensheid intrigeert. Juist daarom vond ik die laatste scene, bij de spoorrails, het meest creepy van de gehele film. Daar zag je de kern waar het om draait bij de duistere kant van de mens.. Want dat is de realiteit.

Was dat trouwens Helen Hunt die ook mee deed in deze film ? Alsof er een twister over haar gezicht heen was gewaaid.

avatar van shugenja
Dit vind ik dus echt een goede horror/thriller film. Het zette mij totaal op het verkeerde been. Voor zover ik het kon overzien waren er ook geen plotgaten? Dit is uniek voor een horrorfilm. Je gaat heen en weer, wie staat hier nou aan de goede kant en wie niet? Is er sprake van een paranormaal verschijnsel of niet? De film werpt zoveel vragen op, maar levert ook antwoorden. Dit is heel bevredigend ik word er erg blij van. Het is spannend, je weet niet wat je kan verwachten en ook is hier een subtiele maatschappijkritiek zodat het niet alleen een uitstekende thriller/horror is maar ook wat diepgang krijgt. Ja niet teveel maar net genoeg om aan die vier (!) sterren te komen die ik er nu op aftik.

Enige minpunt is Helen Hunt. Zoals al gezegd haar gezicht is echt een afleiding, wat is hier gebeurd man?. Het ziet er gewoon niet uit als een echt gezicht, en ze is een goede actrice maar je ziet er weinig van terug in haar mimiek. Eeuwig zonde dat Hollywood zo hard voor haar vrouwen is dat ze dit soort ingrepen nodig achten. Maar goed, na de eerste tien minuten accepteer je het en dan gaat het verder wel. Het is wat mij betreft het enige totaal ongeloofwaardige element in de film. Misschien had ze in de film ook even kunnen laten vallen dat ze zo naar de plastisch chirurg gaat ofzo want ze komt er niet mee weg te acteren alsof ze een naturel vrouw is zonder botox in haar hoofd.

avatar van Shinobi
"Are you fucking kidding me?"

Helen Hunt heeft duidelijk een bezoekje gebracht aan de plastisch chirurg, wauw.

Enfin, er lijkt een indringende thriller opgezet te worden rondom een rechercheur die onderzoek doet naar de vermissing van een jongen. Thuis krijgt de beste man nog eens te maken met zijn vrouw die een affaire heeft gehad. Het gevolg is dat de spanning om te snijden is en daarbovenop lijkt een kwaadaardige aanwezigheid extra olie op het vuur te gooien.

Adam Randall slaagt erin om de film gedegen op te bouwen. Hiermee wordt er een aardig mysterieus sfeertje gecreëerd. Verscheidene kleine dingen, zoals familiefoto's die geleidelijk verdwijnen of de platenspeler die vanuit het niets muziek afspeelt, dragen daar alleen maar aan bij. Het zorgt ervoor dat je je blijft afvragen wat er nu daadwerkelijk aan de hand is; het kan werkelijk alle kanten op.

Het is dan ook jammer dat 'I See You' in de tweede helft als een kaartenhuis ineen stort. De ene wending maakt al gauw plaats voor de andere. Om het helemaal af te maken worden er nog wat plotgaten tegenaan gegooid. Het houdt niet over. Het is alsof men geforceerd op puzzelstukjes stampt die niet in elkaar passen, zucht.

Al met al een teleurstellende thriller die enorm misleidend werkt.

2,5 Sterren.

avatar van mcdaktari
Ik vond dit wel een aardige film. Leuk verhaaltje, en als je denkt nu weet ik hoe het zit, komt er toch weer een plotwending en als je denk dat het daar mee ophoud? Niet dus. Ik merk dat dit niet een film is waar iedereen weg van is, maar ik kon dit zeker wel waarderen. I see you, is in ieder geval de beste film die deze regisseur tot nu toe maakte.

avatar van G-Talks
Enige pluspunt is dat ie toch minder kut blijkt te zijn dan [de eerste helft van de film....

avatar van stormfox
Leuke film, maar het einde viel behoorlijk tegen.
En jezus wat heeft die botox arts Hellen toch in een monster veranderd. Tijdens elke scene met haar leide dit enorm af. Voorlopig hoef ik haar niet meer op het witte doek te zien.

avatar van FlorisV
stormfox schreef:

Ik schrok me echt wezenloos toen ik de trailer zag. Ja, met een thriller of horror wil je mensen laten schrikken, maar niet op die manier he.

Nog het meest enge aan de film

Op zich enthousiast begonnen aan deze thriller.
Maar op het moment dat er bepaalde personages in het verhaal worden gebracht wordt het allemaal erg ongeloofwaardig. De plot twists zijn best leuk gevonden maar de ongeloofwaardigheid wint.
Matig.

avatar van Filmkriebel
Wat was dit een knappe en razend spannende thriller (geen horror) .
Ik wist er vooraf niks van dus het was allemaal een verrassing voor mij en kan alleen maar aanbevelen om er zonder voorkennis aan te beginnen. Het gaat van eng naar ondraaglijk spannend. Zo ongeloofwaardig vond ik het persoonlijk niet; je kan op het eind mooi bijna alle vragen die je had zelf gaan invullen. Had die misleidende en nutteloze scène met de jongen die van zijn fiets getild wordt in het begin van de film er niet ingestoken, dan had ik nog een extra halfje gegeven. Ziet er een lowbudget film uit maar het bewijst nogmaals dat je met goede ideeën, een ingenieus in elkaar gestoken plot en weinig geld vaak wonderen kan doen.

avatar van Filmkriebel
knusse stoel schreef:
Toch een vraagje over het omhoog gaan van de jongen in het begin van de film. Wie weet waarom hij hier omhoog gaat en niet naar beneden valt zoals je zou verwachten? Wij hebben de scène een paar maal herhaalt om een touw te zien zoals we hadden verwacht maar dat komt niet in het beeld. Ook zie je de jongen omhoog gaan en de fiets keurig rechtdoor gaan. Je zou verwachten dat beiden richting de grond klappen.

Lijkt me een truuk om het publiek te misleiden en te doen geloven dat er bovennatuurlijke fenomenen aan het werk zijn. . Anders zie ik ook niet echt het nut van die scène in.

avatar van princesspeach
Super film. Ik heb vooraf de trailer niet bekeken en moest zeggen dat ik de omschrijving bij de film heel vaag vond en niet interessant maar door de score en de poster toch gaan kijken.
Film zet je steeds op een ander been, en daar hou ik van. Verder is het ook geen softe film. geen onnodige happy endings en steeds weer verrassend er word geschoten en niet veel bespaard. precies wat een film nodig heeft.

eerst dacht ik dit is iets paranormaals, Toen dacht ik de tieners hebben de vermiste jongens wat aangedaan. Nou en daarna had Greg de minnaar doodgeslagen. Zag ik ook niet aankomen. En het stuk daarna ook helemaal niet.

Enigste niet geloofwaardig is Helen die een affaire had. Dat gelooft toch niemand , aha.

avatar van Grindhouse62
Een sfeervolle mysterieuze thriller met veel wendingen, die je de gelegenheid geven om te analyseren. Zeer zeker de moeite waard en een onverwachts toffe film. Een 3.5

avatar van Graaf Machine
Eerste uur is lekker creepy en mysterieus. Na de plottwist blijft er weinig over van de sfeer. Alles wordt uitgelegd en we zien de dingen nogmaals. Uiteindelijk dan nog tegen het einde een twist die ook niets meer kon goedmaken.
Het hele kindermoordverhaal had van mij achterwege gelaten mogen worden, was lekker enkel met het phrogging-gegeven aan de slag gegaan.

avatar van james_cameron
Onderhoudend maar uiteindelijk nogal gekunsteld en vergezocht moordmysterie, dat bijna bezwijkt onder de dwaalsporen en bizarre plotwendingen. Je kunt daarmee duidelijk te ver gaan, zo blijkt. Sporadisch evenwel best leuk bedacht. De film heeft helaas te lijden onder een weinig charismatische cast en een visueel weinig boeiende aanpak. Meer spannend dan eng, al is het resultaat van de plastische chirurgie van Helen Hunt (die hier heel slecht speelt) behoorlijk angstaanjagend.

avatar van Walter S.
Eerste deel vroeg ik me af waar dit heen ging, hoop mysterie, daarna trok de rook (volledig) op en bleef er een redelijk standaard thrillerverhaaltje over. Best een aardige en okay'e film, maar nou ook weer niet zo bijzonder. Had meer verwacht na alle opgeworpen mysteries.
Desalniettemin wel mee vermaakt.

avatar van Ajax&Litmanen1
Gister was een heuglijk moment, aangezien I See You mijn eerste bioscoopbezoek was sinds de corona-uitbraak. Heerlijk om na drie maanden weer de zaal in de mogen. Alleen daarom al zal I See You me bijblijven. Zelf wist ik vrijwel niks van de film, die me niet op is gevallen totdat Pathé 'm ging vertonen. Gezien het schrale bioscoopprogramma kom je dan al snel bij deze film uit. Wel prettig dat het gewoon ook een vrij goede film is. Niet perfect, maar wel onderhoudend.

Zeker het eerste deel van de film was prettig mysterieus. Je weet alleen dat moeders vreemd is gegaan en dat vader rechercheur is. Ik vond het dan ook jammer dat je al halverwege te zien krijgt wat er nu aan de hand is, met de spookbewoners. Naast het feit dat dit de spanning van de film haalde vond ik het ook vergezocht. Ik had zelf de gedachte dat bijvoorbeeld de vrouw van de vreemdgaande man erachter kon zitten. Of een psychopaat uit een politiedossier. Ondanks dat ik het maar een slappe twist vond, werd het gelukkig wel wel aardig uitgewerkt. Als je later de situaties uit hun perspectief ziet, dan valt het aardig in elkaar. Het plot met de vermiste kinderen vond ik richting het einde er wel erg bijgesleept worden. Nogal ongeloofwaardig dat vader de dader blijkt te zijn. Dat gedeelte hadden ze van mij best uit de film mogen snijden, de twee insluipers in combinatie met het vreemdgaan-verhaal had ik voldoende gevonden. Clichématig en de personages deden weer eens domme dingen waar ik me aan ergerde.

Voor de eerste helft zou ik vier sterren geven, voor het tweede deel met moeite drie sterren. Bij elkaar levert dit een goede voldoende op, maar hier had echt meer in gezeten. Overigens was de scène in het begin met het jochie dat van de fiets af schiet echt heel slecht. Ik dacht even dat dit een paranormale film zou worden. No way dat iemand meters weg vliegt als hij tegen een draad aan knalt met de fiets.

avatar van rep_robert
I See You deed me qua wat er in de film gebeurt soms aan the Clovehitch killer denken. Wellicht een compleet andere uitvoering, want deze film bestaat echt uit twee delen die een ander perspectief op het een en ander geven en een derde akte waarin de gebeurtenissen samenvallen. Het voelt origineel aan en de spanning wordt goed vastgehouden. De tweede akte neemt die spanning misschien iets af, maar het is zo'n fijne en sluitende aanvulling op hetgeen waar je de eerste akte zo mee zat te worstelen. Tegelijkertijd wordt het niet te kinderachtig gebracht en word je als kijker als een volwassene behandeld.
Tot dit punt heb ik weinig aan te merken op de film. Bij het samenkomen in de derde akte heb ik wel wat problemen met het meisje dat zichzelf echt de dood in jaagt. Ik geloof niet dat dit een overlevingsinstinct is die met de werkelijkheid overeenkomt (luidruchtig bellen in een bos, de caravan ingaan etc). Kleine ergernissen sluipen hier de film in, maar gelukkig zit er zo'n vaart in de film dat het niet de overhand neemt. Het einde is bevredigend en maakt de film op een passende manier sluitend.

Even iets dat me ook enorm opvalt. Wat een botoxhoofd heeft Hunt tegenwoordig zeg. Ze doet het goed in de film, maar alles staat zo strak dat ik het enorm afleidend vind. Why verneukt zo iemand in vredesnaam haar hoofd zo

avatar van rep_robert
Ajax&Litmanen1 schreef:

Zat al te kijken. Zag ik dat nou echt? Heb ik iets bovennatuurlijks gemist dat me later in de film zou opbreken?

avatar van Antonev
Het was de afgelopen maanden toch wat afzien voor de filmliefhebbers. Er werd, logischerwijs, weinig nieuws uitgebracht en als er al wat werd uitgebracht dan waren dat toch hoofdzakelijk films van mindere kwaliteit. Deze film verscheen onlangs op m’n radar en door de vele positieve kritieken was m’n aandacht toch wel gewekt.

Deze film heeft de verwachtingen zeker waargemaakt. De start is nog enigszins mysterieus, maar het transformeert al snel naar een volbloed thriller. Sfeerzetting, spanningsopbouw en plottwists zijn allemaal bovengemiddeld. De makers proberen ons te misleiden en ik liep er met open ogen in. Het is heerlijk als een film je zo op het verkeerde been weet te zetten.

Leuk ook om Hunt eens in zo’n rol te zien, ze deed het mijns inziens toch zeker niet onverdienstelijk. Dat geldt overigens ook voor de, voor mij onbekende, rest van de cast. Zo zie je maar weer dat een goed castingbureau van vitaal belang is.

De relatief korte speeltijd van de film werkt ook wel mee. Het tempo ligt hoog en randzaken worden aardig ontweken. Geen onnodige dialogen of wat dan ook. Dat had ik laatst dus ook met de film Ghostland. Voor dit soort films is 90 tot maximaal 100 minuten precies genoeg.

De korte samenvatting/beschrijving van de film schept wel een beetje het idee dat deze film een politie speurtocht naar een seriemoordenaar is. Dat bleek dus in de praktijk helemaal niet het geval.

Aanrader als je eens zin hebt in een echt spannende thriller.

avatar van mjk87
Die twist halverwege is niet per se heel origineel maar hij was wel onverwacht. Erg leuk om dan te zien dat eventuele bovennatuurlijke krachten hele aardse oorsprong hebben. Daarna komen nog wat kleine twistjes maar geen van die vond ik heel overtuigend. Je voelt aan alles dat er wel enkele twisten nog komen en de personages in de film ergens wel een link hebben en geen één twist liet me van m'n stoel vallen.

Wat wel leuk is, is dat de sfeer zo anders is in het tweede deel van de film. De hele horror-sfeer is weg en er komt meer thriller voor terug, ik vond dat wel prettig. Acteerwerk is oké, visueel ook wel sfeervol en de locatie is prima. Uiteindelijk geen wereldschokkend product maar ik heb me prima vermaakt in de bios. 3,5*.

avatar van De Noorman
Verassend sterke, onvoorspelbare film!
Ondanks de matige prestatie van Helen Hunt (botox gezicht zonder expressie) bleef het enorm boeien mede door sterk acteren van de rest vd cast.

avatar van marsie
Superspannende intelligente thriller. Het grootste spook is Helen Hunt.....de cosmetische chirurgie is hier goed in de fout gegaan, eng om te zien

Goede Spannende film, soms zelfs meer horrorelementen dan sommige ''horror'' films... leuk einde.

Wat zonde Helen Hunt met die gezichts correctie. Het ziet er niet uit