In the Blood (2014)

Verenigd Koninkrijk / Puerto Rico
Actie / Thriller

geregisseerd door John Stockwell
met Gina Carano, Luis Guzmán en Danny Trejo

Ava en Derek zijn op huwelijksreis in de Dominicaanse Republiek. Wanneer Derek vermist raakt heeft de rouwende Ava maar één doel voor ogen: de mannen opsporen die ze verantwoordelijk houdt voor de verdwijning van haar man.

avatar van schram101
Dit zou wel eens lekker fout kunnen worden met o.a. Trejo en ook Amaury Nolasco (Sucre uit Prisonbreak) erbij. Carano was in het bijzonder slechte Haywire vrij aardig, benieuwd wat ze in deze prent er van bakt.

avatar van jarno1975
Carano is ook bevestigd voor een rol in de vrouwelijke versie van The Expendables.

avatar van schram101
Leuke cast zeg! Actiescene's zien er soms wat goedkoop uit maar aan de trailer te zien zitten er genoeg van in dus zal er ook vast wel wat te genieten zijn.

avatar van tattoobob
Leuke B film met de altijd mooie Carano...het verhaal stelt niet zoveel voor maar het kijkt best lekker weg.
Haywire vond ik wel wat beter moet ik zeggen..
Gina Carano is eigenlijk de enige samen met Ronda Rousey die succesvol zijn of geweest zijn in het MMA en film...
Carano staat nog steeds onder contract bij de UFC en zal binnenkort hoogst waarschijnlijk haar comeback maken..de kans is groot dat dat tegen Rousey gaat gebeuren.

Rousey is overigens te zien in de nieuwe Expendables 3 en Fast en furious 7 maar dat te zijde.

Ik zie beide dames trouwens liever in de ring!

Voor de film..net geen voldoende haar looks maken een hoop goed maar niet genoeg.

avatar van Brabants
Film met een vlot verhaal en een mooie setting. De nodige spanning is aanwezig en de actie is zeker niet misselijk. Acteerwerk viel niet tegen. waarbij Amaury Nolasco en Danny Trejo zich van hun mindere kant lieten zien en als gangsters hierdoor ongeloofwaardig overkwamen.

avatar van Draconian
Overtrof zeker mijn verwachtingen deze film.

avatar van filmkul
Een voor een groot gedeelte redelijk hersenloze actiefilm. Het verhaal is eenvoudig tot dom en ongeloofwaardig. De vaart zit er wel goed in en Carano rampt er lekker op los. De plaatjes op de Dominicaanse Republiek zijn mooi geschoten. Het acteerwerk is matig. Het einde haalt de film genadeloos onderuit. Wie heeft dat kunnen bedenken, te triest voor woorden. Dankzij het einde een onvoldoende. 2.0/2.5.

avatar van mjk87
Niet heel vervelend om te zien: het foute ligt er zo dik bovenop dat het allemaal wel grappig wordt. Acteerwerk is matig, scènes overdag zien er lelijk uit en het einde slaat nergens op. Maar ach, er wordt redelijk geknokt en het gebruik van Spaans in de film is prima. Daarnaast wordt de Dominicaanse Republiek fraai neergezet. Verder niks bijzonders en ondanks de niet heel lange duur soms wat saai. 2,0*.

leuke film. Niet al te serieus over nadenken gewoon aanzetten en genieten.
Ik vond dit een prima film die lekker wegkeek en van mij een + puntje voor de fantastische mooie locatie waar de film geschoten is.
3,5 ster

avatar van myster01
heerlijke film. geen hoogdravende pretenties, gewoon gemaakt om te laten genieten. En daarin ruimschoots geslaagd. goeie vaart in het verhaal. geen moment verveeld.

Heerlijk filmpje in z'n genre...
Erg vermakelijk, alleen einde haalt een halve ster van de waardering af...

avatar van Elokuva
Een heel aardige actiefilm.
Het acteerwerk van Gina Carano is overtuigend, temeer omdat ze naast haar acteerkwaliteiten ook een daadwerkelijke MMA-carriére heeft.

Een punt van kritiek: Je kunt met een enkelbreuk zoals Derk die opliep, onmogelijk lopen zoals hij door de film liep. En zoals dwid al aangaf, het einde van de film is inderdaad zeer knullig en zwak.

Voor de rest vind ik het toch een aanrader, Gina Carano heeft de film "gered".

3.0 *

het laaste half uur is gewoon heel slecht en een onnozel verhaal.
een film met heel veel fouten .

super goed begin, maar gaan de weg heeft de film moeite de kracht en snelheid en vooral de geloofwaardigheid vast te houden, ZONDE!!

avatar van schram101
Ondanks het waarschijnlijk minimale budget ziet het er visueel best aardig uit. Goedkoop, maar de locatie en de kleurtjes doen wonderen blijkbaar. Carano mag er zijn en zie ik ook graag knokken. Dat doet een hoop want verder heeft In the Blood weinig om het lijf. Trejo heeft maar een mager bijrolletje overigens, zoals vaker in zijn geval de laatste tijd. Toch jammer dat dit soort filmpjes altijd maar publiek moeten zien aan te trekken met misleidende informatie, al is het ergens ook te begrijpen.

Tien minuten korter had best gemogen trouwens.

avatar van fritsy
Ze had aan de einde nog wel even haar schoonvader op de bek mogen stompen was mooier einde geweest.

avatar van Noodless
ricone schreef :

Dit gevoel had ik ook. Gina Carano is de actieheldin op dit moment. Geen twijfel mogelijk. 6,5/10

avatar van Drs. DAJA
Actieheldin van dit moment? Zelden iemand zo belabberd zien spelen, zelfs in dit genre...

Oooww heerlijk als ze vecht... en win! Daar hou ik van. Voorderest verstand op nul, popcorn cola en genieten

avatar van ikkegoemikke
"When all the bastards are gone and dead, only then rest your head."

Het is te hopen dat niet teveel filmliefhebbers dit te serieus nemen want anders heeft de Dominicaanse Republiek een serieus toerisme probleem. Wie wil er nu naar zo’n idyllisch eiland afreizen om vervolgens geconfronteerd te worden met de lokale maffia ? De tropische paradijselijke foto’s van dit verschrikkelijk mooi eiland verbleken na het bekijken van deze low-budget actiefilm. De kans dat je er verdwijnt en gebruikt zou worden voor één of andere louche handel is niet onwaarschijnlijk. Dus best mijden dit aartsgevaarlijke eiland en liefst je zinnen op een ander tropisch eiland zetten. De lokale Dominicaanse bevolking zal het een zorg wezen, maar de toeristische sector zal zijn wonden likken. Het zal wel niet zo’n vaart lopen !

“In the blood” kon me matig overtuigen tot op een bepaald moment de ontknoping zulke absurde proporties aannam, dat het enorm lachwekkend werd. Ik ben eerder geneigd om meer geloof te hechten aan de reclame over het verwisselen van twee tonnetjes goedkoop waspoeder met dat van een gerenommeerd merk, dan aan dit samenraapsel van armzalige plotlijnen en waarschijnlijk door anderen afgewimpelde ideeën. Op het moment dat Danny Trejo (waar speelt die kerel eigenlijk niet in mee ?) op komt duiken, dan is de kans op een belabberde B-actiefilm wel enorm groot. En als je dan beseft dat er toch films zijn, waar Trejo in voorkomt, die stukken beter zijn dan deze film, dan schort er toch wel duidelijk iets aan deze film.

Gina Carano, een befaamde MMA deelneemster, is weer van de partij. Haar vertolking als Mallory Kane in “Haywire” ligt nog vers in het geheugen en wat ik me er nog van kan herinneren is dat het een soort “Bourne Identity”-achtige film werd die echter niet veel om het lijf had. Dat ze een bedreven beoefenaar is van gemengde vechtkunsten en een sensuele schoonheid uitstraalt, staat als een paal boven water. Dat ze ook op een houterige manier acteert en dat men dit grotendeels wil compenseren door het specifiek positioneren van de camera bij het filmproces, waardoor haar wulps gevormde lichaamsdelen prompt in beeld worden gebracht om dit euvel te verdoezelen, is ook een overduidelijk feit. In “In the blood” vertolkt ze Ava, een bekeerde drugsverslaafde, die op huwelijksreis is in de Caraïben samen met haar kersverse echtgenoot Derek. Hij is ook ex-drugsverslaafde, die ze heeft leren kennen in het afkickcentrum. Alles lijkt rozengeur en maneschijn, getuige de sprankelende beelden die we voorgeschoteld krijgen van het prille liefdesgeluk dat de twee uitstralen. Nochtans krijg je soms het gevoel alsof het twee vreemden zijn die samen naar de zonsondergang kijken. De chemie tussen de twee is soms ver zoek. Zeker het moment waarop Ava haar technieken, bijgebracht door haar vader zodanig dat ze nooit slachtoffer zou worden van criminelen, in een nachtclub demonstreert en als een echte furie tekeer gaat. Met verbazing keek Derek ernaar en vroeg zich waarschijnlijk af wat hij in huis had gehaald. Redelijk onwaarschijnlijk.

Alles loopt echter in het honderd op het moment dat Derek tijdens een overzet met een kabelbaan de dieperik instort waarbij hij zwaargewond raakt. Gelukkig dat zijn GSM de vreselijke val op miraculeuze wijze overleeft. Na het afvoeren door een ziekenwagen, waar Ava vanzelfsprekend niet mee mag wegens verzekeringstoestanden, komt Ava tot de vaststelling dat haar echtgenoot nergens meer te bespeuren valt en blijkbaar in geen enkel hospitaal opgenomen werd. Kortom, Derek is dus plots verdwenen. En de kandidaat-verdachten staan aan te schuiven in een rijtje. De vlotte jongeman Manny (Ismael Cruz Cordova) die hun het eiland wil laten zien, de instructeur aan de kabelbaan, de lokale misdaadbaron Big Biz (Danny Trejo), de sceptische politiecommissaris Ramon Garza (Luis Guzman) en zelfs haar schoonvader zijn allemaal potentiële verdachten. En omdat Ava niet echt kan rekenen op begrip en georganiseerde medewerking om Derek terug te vinden en zelfs in hechtenis wordt genomen , beslist ze het heft in eigen handen te nemen en een persoonlijke zoektocht op te starten.

Dat hierbij de lichamen zich opstapelen naarmate ze vordert in dit onderzoek is uiteindelijk datgene waar je op zit te wachten. Een schijnbaar kwetsbare vrouw die op redelijk hardhandige manier de vloer veegt met allerhande tuig. Het is echter in de meeste gevallen niet bijster origineel en subliem in beeld gebracht. De enige vechtscene die de moeite was om te bekijken is die in de nachtclub. De navolgende confrontaties zijn nogal saai tot lachwekkend ongeloofwaardig. Alleen Luis Guzman, ook iemand die een waslijst heeft van nietszeggende vertolkingen in allerhande films zoals o.a. in “We're the Millers”, kon me echt overtuigen qua acteerwerk. Trejo’s enigste kwaliteit is het uitbeelden van een bad-ass wat met zijn uiterlijk niet zo moeilijk te verwezenlijken is. En Amaury Nolasco is iemand die, na zijn verschijnen in “Prison Break” en recent nog in “Animal”, nog steeds poogt om er uit te zien als een bad-ass, maar afgaande op de ontwikkelingen in het kleine dorpje op het einde er toch nog altijd blijft uitzien als een onschuldig watje.

De uiteindelijk onthulling van hoe het nu allemaal in elkaar zit, waarbij de dubbele bodem in de titel ook tot uiting komt, is van dusdanig laag niveau dat ik er bijna zeker van ben dat de scenaristen op dat punt meer tijd gespendeerd hebben in het zilte water dan aan de schrijftafel. Ben je iemand die er genoegen in schept om te zien hoe een fragiel uitziende deerne een bende beruchte,gespierd uitziende bullebakken in kreukels mept, dan kom je hier zeker aan je trekken. Het is echter raadzaam om voor het laatste kwartier een peppilletje in te nemen om dit hemeltergend slecht gedeelte te overleven.

avatar van DjFrankie
Prima mee vermaakt en daar is deze ook voor bedoeld.
Diepgang is overbodig gewoon een leuke film voor de donderdagavond.

ikkegoemikke schreef:
"When all the bastards are gone and dead, only then rest your head."

het heeft er de schijn van als je 4 alinea's vol schrijft over een film dat je zelf eentje kan bedenken maar dat is slechts een persoonlijke mening.
Een manier om een leuke film naar beneden te trekken, sorry dat ik het zeg

avatar van ikkegoemikke
makefun schreef:
Een manier om een leuke film naar beneden te trekken, sorry dat ik het zeg

Zal aan mij liggen, maar gewoon kortweg zeggen dat een film "kut" is, vind ik ook gemakzuchtig !

avatar van bjerik76
Film gezien zonder precies te weten waar het over ging
in het begin dacht ik " het zal allemaal wel"
Dit keer een vrouw die een hele bende criminelen in elkaar gaat meppen met allemaal verschillende klappen en sprongen, maar dat viel mee hoe verder de film verliep.
Ik dacht dat de hele bende van vroeger weer tevoorschijn kwam, maar het gaat een hele andere richting op.

Er ontstaat een stukje mysterie, de eerste tokkelbaan scene was spannend, en toen begon de film ook pas spannend en steeds beter te worden , en gelukkig bleef dat ook zo tot op het eind.
Mooie beelden van de arme wijken en al met al een mooie spannende actiefilm.

avatar van L.isanne
Een apart verhaal die me wel heel erg bezig hield.
sommige dingen waren naar mijn mening ietwat ongeloofwaardig wat ik jammer vond aan de film.
ik vond het acteerwerk van de vrouw erg sterk.
Stoer om te zien dat opgeven voor haar geen optie is.
De film zelf vond ik wel erg vermakelijk.

Wat een stuk is dat toch Gina Carano , maar ik vond het een goeie film
en kijkt lekker weg .

Matige film over een echtpaar op huwelijksreis waarvan de man vermist wordt na een ongeval. Een simpel plot voor een simpele wraakfilm als deze. Alhoewel het niet echt vervelend wordt, had het met gemak wat korter gekund. Ook hadden er best wat meer vechtscenes mogen zijn (zeker met een vechtersbaas als Gina Carano in de hoofdrol).

avatar van Filmkriebel
Turistas 2 : Honeymoon vacation... Ook van de hand van Stockwell.

Vond het een redelijke meevaller. De atletisch gebouwde Carano (mooi lijf!) zoekt haar verdwenen echtgenoot op een Caraïbisch eiland. Veel actie, genoeg spanning maar de latino-stereotiepen (en ja, de stereotiepe figuren Trejo en Guzman zijn van de partij) en het dubieuze plotverloop moet je er meteen ook bijnemen. Onderhoudende actieflick die nergens verveelt. Wel een slecht einde met Trejo die de boel even snel afhandelt .

avatar van john mcclane 2
Vrij standaard B - actie film .
Ik had nog weinig gehoord van deze Carano , blijkt een MMA vechter te zijn .
Nou , schoenmaker hou je bij je leest zou ik niet willen zeggen , maar het is geen natuur talent betreft acteren .
Mooie vrouw , dat dan weer wel , niet zo doorsnee Hollywood mooi .
Zie zie ik liever als ik naar actie kijk , larger then Life films .
Hoeft niet perse , best of The best 5 ook prima .
Maar hier waren ook te weinig knok momenten , waar een B - film als deze het van moet hebben .
Niet zo goed .