Turistas (2006)

Alternatieve titel: Paradise Lost

Horror / Mystery
93 minuten / 96 minuten (unrated)

geregisseerd door John Stockwell
met Josh Duhamel, Melissa George en Olivia Wilde

Drie backpackers reizen feestend door Brazilië. Wanneer ze door een busongeluk op een afgelegen plek stranden, moeten ze te voet verder door de Braziliaanse jungle. Dan ontdekken ze een bar waar ontvoering, drugs en moord aan de orde van de dag zijn.

avatar van 93.9
1,5 ster voor de onderwaterscenes. Verder een belachelijke film.
Aan de lopende band gemaakt shit.

avatar van numb nuts
te hoge waardering hier wat mij betreft,waargebeurd zeggen ze dus daarom wil je het dan zien althans ik.maar dit is toch overtrokken en na me 2,5 toch naar beneden brengen.naar een 2
voor een waargebeurd verhaal is het een slechte film.

avatar van Mr-Mcmovie
Hm vond deze vroeger precies toch iets beter.

Turistas zijn eerste drie kwartier vind ik heel erg goed met een spannend begin als de bus kantelt, en natuurlijk de prachtige locatie met het strand en al dat water (waar Stockwell mee bekend staat kijk naar: Blue Crush, en Into The Blue) met natuurlijk alles er op en er aan die gezellige sfeer en dat je van je luie bank mee zit te genieten net als of je er zelf bij bent. Ik moet toegeven dat ook ik het gevoel had dat John Stockwell een hostel knipoog er had ingezet aangezien dat gevoel bij mij juist het zelfde was: Ze worden beroofd alles kwijt, en dan vooral met die gemene kinderen toen zei ik meteen ja dit is zo zeker Hostel. Tot daar vond ik het reuze goed, maar dan valt het allemaal in elkaar: Je ziet heel onduidelijk wat er gebeurd of als er iemand dood gaat, of vechten met elkaar wat heel erg jammer is vind ik zeker met zo een genietbaar begin.

Gemengde gevoelens heb ik hier bij maar hou het op een 2,5 sterren wat voor mij matig wilt zeggen.

avatar van john mcclane 2
"blanco" in gegaan en werd wel overvallen door de hele sfeer.
Het leek op een soort kruising van Wolf Creek ,en Hostel..
Maar je kreeg gelijk zo'n gevoel in je onderbuik,wat me opvalt want de meeste horror is juist dat gevoel ( wat het in mijn ogen zeker moet doen,ongemak maar niet op de cringe worthy maar door een beangstige voorbode) vaak ver te zoeken .

Het idee van eerst het figuurlijke paradijs,met een vervolg in een spreekwoordelijke nachtmerrie .
Kan je makkelijk aanspreken,je bent kwetsbaar,gedesoriënteerd ,spreekt de taal niet.
Je kan je inleven in de figuren.

Nu kun je je wat bedrogen voelen door de iets wat afwezige gore ( laat dat je niet afraden ) want die is er wel degelijk doch gedoseerd .
De scene's met de grotten zijn benauwend ,wat geheel in de film past.
Maar helaas moet er bij gezegd worden dat het einde althans de laatste scene's voor het einde wel afbreuk doen aan deze film.
Gewoon totaal onrealistisch,maar dat haalt de sfeer niet weg,maar is wel een smet op de film als geheel.

ruime voldoende hiero,,,3,5*!