Hostel (2005)

Horror

geregisseerd door Eli Roth
met Jay Hernandez, Derek Richardson en Eythor Gudjonsson

Drie jongens, twee Amerikanen en een IJslander, trekken door Europa. Tijdens hun reis wordt hen verteld over de hemel op aarde voor de Amerikaanse backpackers: Een "Hostel" in Slowakije waar het krioelt van de gewillige Oost-Europese dames. Wanneer ze op de plaats van hun bestemming aangekomen zijn, maken de jongens binnen de kortste keren kennis met aantrekkelijke dames uit Slowakije. Dus het feest kan losbarsten. Langzaam maar zeker komen de jongens erachter dat er méér aan de hand is dan zij denken.

avatar van Zandadder
princesspeach schreef:

Heel rijke mensen die geen "prikkell" meer krijgen van het kopen van dure dingen. Verveling mondt vaak uit in slechte dingen opzoeken en dit gaat steeds verder en verder. Dit is dan wel een heel extreem voorbeeld. Maar de film 8mm is een goed voorbeeld.

avatar van Brabants
Hostel is een film waarvan ik erg heb genoten. Vooral het verhaal dat viel me niet tegen. Dacht dat het alleen wat simpele horror met vooral veel bloed zou zijn. Dit is echter niet het geval en daarom heb ik er kostelijk van genoten.

avatar van umbra
Ondergewaardeerde film. Vond de spanningsopbouw top, heerlijk sfeertje en heerlijk toch die Oostblokkers

spannende horrorfilm

avatar van 606
Zogenaamd Amsterdam maar natuurlijk waren ze nooit daar.

Ook dat slechtste Nederlands en toen Duits, en dan die kamer met Nederlands vlaggetje en Amsterdam posters moest het laten lijken of het echt in Nederland was. Gelukkig verveelt de horror nooit.

Hostel (2005) - IMDb - m.imdb.com

Vroeger wow , maar nu super bloedeloze film.
Sinds ik de serie slasher gezien heb is elke horrorfilm ontzettend braaf.
Maar omdat ik het vroeger aardig vond 3.5*.
Vind deel 2 stukken beter.

avatar van Ajax&Litmanen1
Toch wel handig, zo'n Moviemeteraccount waarin ik kan zien dat het bijna 15 jaar geleden is dat ik Hostel voor de eerste en enige keer zag. Ik ben nu bezig met een grote horrorherziening met films uit deze eeuw en dus krijgt Hostel ook de kans voor een tweede beoordeling. Wel grappig om mijn mening van destijds te lezen, schijnbaar was ik toen niet zo heel veel op horrorvlak nog gewend want ik beweer ''zelden zulke walgelijke stukken te hebben gezien als in Hostel''. Maar daar zo meteen meer over.

Echt veel is me ook niet bijgebleven van Hostel, behalve dan het concept. En dat werkt ook nu nog goed, met een groepje geile Amerikaanse backpackers die in Europa willen neuken. Eli Roth schijnt dat wel interessant te vinden, want we kijken een klein half uurtje toch wel naar een enorme lading (behoorlijk sexy) tieten en konten van bloedmooie meiden. Je kan het clichématig noemen, maar als heteroman hoor je me niet klagen. Wel jammer dat ze weer het oostblok als filmlocatie nemen maar dan wel beweren dat het in Amsterdam is, inclusief uiteraard Duits geleuter. Natuurlijk valt er dus heel veel op de film aan te merken, maar de viezige en trieste sfeer in het laatste uur maakt wel goed dat het natuurlijk allemaal erg standaard is, dat het acteerwerk van vrij beperkt niveau is en dat de effecten natuurlijk wel opzichtig nep ogen. Wat dat betreft is er de afgelopen 15 jaar wel flink meer en beter getoond in horror.

De film is vooral erg matig op het vlak waar Hostel schijnbaar berucht om is, namelijk de martelingen. Het begint nog best geinig, maar eigenlijk is het al snel weer klaar en dan komen er nog maar korte en te softe momenten, zoals met het oog van de Japanse Kana. Dat was het enige echt vieze moment, al oogde (sorry..) het niet al te overtuigend. Overigens geen idee waarom hij terug ging om haar te redden, want zo goed contact hadden ze ook weer niet. Sowieso kent de film wel een aantal rare acties, maar daar is het dan ook horror voor. Het einde is nog wel weer vermakelijk, met het overhoop rijden van die oostblokchicks en de wraak op het stationstoilet.

Ondanks dat het een vrij beperkte film is, heb ik me ook nu wel weer vermaakt en ga ik deel 2 ook nog maar een nieuwe kijkbeurt geven. Eli Roth behoort zeker niet tot mijn favoriete horroregisseurs, maar een aantal van zijn films zijn tenminste nog wel vermakelijk.

3* (was 3,5*)

avatar van Ajax&Litmanen1
princesspeach schreef:
Het duurde idd heel lang voordat er iets gebeurde.
Het had geen sterk verhaal en ik wil graag weten waarom ze mensen afslachten maar zo te lezen krijg ik meer duidelijkheid bij dl. 2 morgen dan ook maar kijken.

Lekker goor ( mocht van mij ietsje meer ) geen hoogvlieger maar leuk voor een keer.

Ik lees je bericht toevallig, maar op zich krijg je een redelijk idee van wat ze daar doen met dat gesprek op het einde tussen Paxton en die kerel die mocht martelen en daar zwaar van genoot (die een pistool bij zich had en zich afvroeg of hij er lang of kort over moest doen). Het is gewoon vermaak voor rijke mensen die sadistisch ingesteld zijn en op deze manier zwaar over hun grenzen kunnen gaan. Wel een beetje een uitgekauwd concept ondertussen, dat voetvolk dient als gewelddadig vermaak voor de upperclass. Zijn nu wel tig films van.