Hostel: Part II (2007)

Alternatieve titel: Hostel 2

Horror

geregisseerd door Eli Roth
met Lauren German, Roger Bart en Bijou Phillips

Drie Amerikaanse studentes studeren aan de kunstacademie in Rome. Ze besluiten een weekendreisje te maken en komen onderweg een prachtige dame tegen, die bij hen in de klas model heeft gestaan, en ook een tripje maakt. Ze nodigt de drie uit met haar mee te gaan, maar van een ontspannen reisje blijkt al snel geen sprake meer te zijn...

avatar van Angelo2
Vermakkelijk maar behoorlijk ziek filmpje. Me vriendin moest af en toe haar hoofd weg draaien omdat het allemaal te heftig werd/ Verder een beetje een herhaling van deel 1 Je hebt de hele tijd het gevoel in de film dat er echt alleen maar weirdo's rondlopen in dat land en niemand te vertrouwen is. Een ruime voldoende en een prima vervolg.

orbit
Past prima in een wereldbeeld dat allang bestaat, waarom geloven mensen nog in een soort van naïvisme van de verhaaltjes van Santa Claus? De wereld is veel cynischer, lijkt me duidelijk.

verder borduren op de gruwelijkheden uit het wel redelijke eerste deel. Deze kun je overslaan, verhaal is er niet meer, enkel achter elkaar geplakte clips van mensen die doodgemarteld worden...

avatar van RuudC
Dit tweede deel van Hostel bleek niet zulke tijdverspilling te zijn als ik verwacht had. Nog altijd hebben we niet te maken goede horror, maar de momenten waren er dit keer zeker. Zo is het grappig om Paxton weer even te zien (en zijn dood ook. Dat katje was er prachtig op gezet!), maar er valt wederom een hoop te zeuren. Want weer hebben de karakters de diepgang van een pisvlek en wordt veel speeltijd benut voor onzinnige doeleinden. Verschil is dat in de eerste hostel de actie lang op zich laat wachten, hier gebeurt er tussen enkele hoogtepunten door veel te weinig.

De opening is, zoals ik al aangaf, goed. Al zakt het daarna ook weer snel in. De dames blijken nauwelijks een haar beter te zijn dan de gozers uit het eerste deel. Iets minder bier en tieten, maar wel een clubje stereotypes om moe van te worden. Eli Roth zal ongetwijfeld ook maar en simpele ziel zijn. Vooruit, de drie sterren zijn vooral gegeven vanwege de enkele sterke momenten, zoals de dood van Lorna. Het einde is zonder twijfel het beste. Sowieso het enige deel van het plot dat ik niet aan zag komen. Goed, Hostel II is beter dan de eerste, maar binnen het horrorgenre is dit de middelmaat.

avatar van sinterklaas
5 jaar nadat ik deel 1 heb gezien maar eindelijk eens begonnen met deel 2 en die was voor mij meer dan geslaagd en gaat gewoon weer vrolijk verder waar deel 1 mee gestopt was. (het beginshot was ook weer lekker creepy) Dit deel lijkt wel een stuk serieuzer te zijn dan het eerste en er zijn hier en daar ook nog wat fraaie elementjes toegevoegd. Het begint nog allemaal wel met Paxton uit deel 1, om te beginnen: zijn nachtmerrie/trauma bezorgd je gegarandeerd kippenvel, en dan vooral dat hij uiteindelijk toch nog het loodje legt en die kat aan zijn romp likt waar zijn hoofd had moeten zitten. Dat is dus nog even een officiele einde van deel 1 en we maken nu kennis met serieuze vrouwelijke personages die studeren ipv losgeslagen jongens die op sex en drugstoerisme zijn. (ok, voor de meiden was dat ook wel een beetje bijzaak) En ja, het gaat zoals het gebeuren gaat. Ze worden uitgenodigd door een ogenschijnlijk leuk en sympathieke leeftijdsgenoten om ipv naar Praag naar dat "vredevolle" dorpje in Slowakije te gaan, niet wetend dat ze al vanaf begin af aan al in een net beland zijn. Wat ik ook eigenlijk best ziek vond was toen ze lieten zien dat die slagerij een wereldwijde organisatie is, waar normale huisvaders, zakenmannen en ambtenaren bij betrokken zijn (die bod-scene op internet, die "normale" lui wisten wat erachter hing. ) Eenmaal in het dorp kan het feesten beginnen en lijkt het er behoorlijk gezellig, sfeervol en rustig te zijn (alleen word de rust nog wel eens verstoord door die gestoorde zigeunerskindjes die we nog kennen uit deel 1). Totdat Lorna kwijt raakt.

En vanaf dat ogenblik mogen we opnieuw weer genieten in de macabere wereld van Hostel. We gaan weer terug naar die fabriek en mogen weer een paar gore hak en snij scenes meemaken. Vooral de achtergrond was nog wel eens ziek en dit keer word de boel donkerder en luguberder en veel subtieler weergeven ivm deel 1 en het gaat er naast het bloederige, er ook nog erg bizar aan toe en de slagers zijn weer 1 voor 1 buitengewoon: de ene is gewetenloos krankzinnig, (met die neus afbijt-scene en de andere zijn gewoon normale zakenlui alias huisvaders, Vooral met die Amerikaanse bieders Dat idee blijf ik gewoon erg eng vinden. Ook zijn de gore scenes weer onvergetelijk bv die scene met die hond, die oh zo sjieke kanibalisme-scene, de marteling van Lorna. Die penis-afknip scene en die hoofd-voetbal scene aan het einde zijn grandioos. De psychologische laag is hier ook een stuk sterker, bv wanneer Beth uiteindelijk door noodweer zelf een psychopaat word

Dat maakt dus een verrassende nieuwe hoofdstuk. Extreem geweldadig, macaber, eng, donker en hier en daar ook wat humor. Wat mij betreft had Eli Roth de reeks gewoon voort mogen zetten.

congo
Leuk vervolg. Eli Roth gaat overduidelijk helemaal los in dit tweede deel, dat nog meer ranzigheid bevat dan het eerste deel, maar helaas qua sfeer hier en daar wat tegenvalt. De Oost-Europese sfeer zit weer goed, maar qua spanning helaas wat minder. Wil overigens wel zeggen dat Hostel: Part II een erg leuke cameo heeft van Ruggero Deodato (als kannibaal, ironisch hè? ). Verder maakt Roth ook veel gebruik van de typische horror clichés maar draait hij ze volledig om waardoor er toch weer iets leuks ontstaat. Over het algemeen een erg leuk vervolg, maar verfrissend is dit tweede niet helemaal volledig.

avatar van ibendb
Beter dan het eerste deel, vooral vanwege de vrouwelijke hoofdpersonages.
Hostel Part ll is een stapje verder qua gore dan zijn voorganger. Ook duurt het minder lang tegen het verhaal echt start. Je weet al hoe het in mekaar zit, toch weet de film erg te boeien en zijn de kills erg leuk. 3,5*

avatar van Ghetsemane
Mjah, alle 3 die meisjes mochten van mij wel direct dood. Wat een irritante dozen. Alleen het model was wel te pruimen, die nerd hadden ze in de trein al kunnen lynchen.

Bagger / pulp, weinig seks .. beetje bloot.

Het einde was wel leuk, hoe ze wraak neemt en op zich de interacties tussen die amerikaanse zakenmannen. De locaties waren ook wel aardig.

1.5/5 .. is het op tv en heb je niks te doen, watch it met veel bier.

avatar van FillumGek
Na het eerste deel ook deze wat te laag beoordeeld een paar jaar terug. Eli Roth gaat verder waar het eerste deel ophield. Een (grotendeels) andere cast, maar vooral in smerigheid en onheilspellende sfeer een stapje omhoog.

De film opent goed, maar het hele rolletje van Hernandez heeft verder totaal geen betekenis. Het draait hier namelijk om drie meiden die worden verleidt om naar een relaxoord te gaan. Veel wantrouwende gezichten, onbekende talen en verdachte situaties dus weer. De feestjes zijn aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant weet je dat er op de achtergrond duistere praktijken aan de gang zijn. Alleen weten de meisjes dat nog niet.

In tegenstelling tot zijn voorganger wordt er nu meer aandacht geschonken aan de rijke lui die poen neerleggen om te moorden. Behoorlijk ziek dat bieden via de telefoon terwijl je met je gezin aan het eten bent of geniet van een potje golf. De film is spijkerhard waarbij kinderen niet gespaard worden en klappen hard op je dak komen. De kills zijn weer erg genieten, wat ook mogelijk wordt gemaakt door de geweldige make-up.

De nieuwe cast is een welkome vernieuwing. Vooral German is een erg leuke verschijning, maar ook Phillips mag er wezen. In contrast staat Matarazzo waardoor mijn dvd-speler begon te haperen, de tv begon te huilen en mijn hormonen stukje bij beetje afstierven. Gelukkig heeft ze wel de beste sterfscene in de film. Heel blij werd ik dan weer van de cameo van Cannibal Holocaust director Deodato, één van Roth's lievelingsfilms en -regisseurs. Maar ook Luc Merenda en giallo-actrice Fenech werden gecast wat erop duidt dat Roth niet alleen regisseur is, maar ook horrorliefhebber in hart en nieren.

Nog een extra vermelding waard is de making of op de dvd. Eli Roth lijkt me een erg toffe gast waarmee je makkelijk samen werkt. De hele opname lijkt één grote vakantie. Maar ook de special effects worden belicht en een kijk op diverse ouderwetse marteltuigen. En nu snel opschieten met The Green Inferno, Eli!

avatar van dvdfreak123
Nog herziening toch met 0.5 verlaagd. Was weer vermakelijk en ranzig deel 2. Heb me nergens verveelt ofzo maar kan toch niet tippen aan het origineel vond ik die vond ik toch nog beter. op naar deel 3 nu.

avatar van Cinemaniak
Net als deel 1 is het toch wat underrated. Ik snap niet waarom ik zo lang gewacht het heb met dit tweede deel. Toch niet het niveau van het eerste deel, maar voor de volle 90 minuten erg vermakelijk. Iets minder gore dan ik had verwacht, maar de onnozelheid en humor maken een hoop goed

avatar van Kondoro0614
Hostel: Part II

Hostel: Part II is beter dan deel 1 vind ik. Ik heb veel meer genoten al moet je deel 1 wel gezien hebben mocht je willen weten hoe en wat. Nee in Hostel: Part II is het concept net iets anders en volgen we twee mannen die 3/4 vrouwen hebben gekocht. Want ja dat gebeurt bij Hostel. Het verhaal vond ik al wat leuker om te volgen en het concept heeft een net iets andere twist. Alle twee staan ze op Netflix Nederland dus heb ik gisteravond mooi kunnen kijken op de televisie. Het acteer werk was ook al wat beter en gelukkig de beveiliging, van waar het gebeurt, heeft ook een opknapbeurt gekregen na het incident in deel 1.

avatar van Daan258
Even een herziening gedaan van het 2e deel uit de Hostel reeks, en mijn stem van 2,5* zal ook nu blijven staan.
Ik blijf dit deel een niet echt een geslaagd filmpje vinden. Wat de film vooral is is erg traag. Het eerste uur is nogal erg saai en gebeurt vrijwel weinig tot niks. Het laatste half uurtje van de film komt hij een beetje opgang, maar ook dat stelt niet veel voor. Gore viel reuze mee vergeleken met het eerste deel, acteerwerk was echt niet geweldig en spannend was het ook al niet.

Leuk, maar meer is de film niet.

avatar van misterdhdh
Heb echt genoten van dit filmpje, vond hem veel beter dan het eerste deel, waarin het de eerste drie kwartier vooral om seks ging, in dit tweede deel zit de vaart er veel sneller in en direct meer spanning en gore. Voor sommige mensen waarschijnlijk te goor, maar ik vind dit soort sadistische filmpjes wel leuk om eens te bekijken, vindt de saw reeks echt top. Ook dit filmpje is topvermaak. Het verhaal is goed gevonden, en erg verrassend met die rijke mannen die willen moorden voor de kick. , alleen het idee daarachter is al gruwelijk. Acteerwerk was niet top, maar zeker niet storend. Natuurlijk weer mooie meiden om naar te kijken. Gruwelijke scenes waren goed in beeld gebracht en de meeste dingen zagen er wel redelijk echt uit. Einde was wel goed gevonden. Ook de bubblegum gang is echt wel creepy en wanneer ze opduiken is het toch altijd weer genieten. Al het goede uit deel 1 is behouden, het mindere (teveel seks, bloot) is grotendeels weg, wat maakt dat ik toch meer genoten heb van dit filmpje dan zijn voorganger. Had hem minder verwacht en zeker een aanrader. Heb al enorm veel horrorfilms gezien dus ben wel al wat gewend van spanning, gore,..
3.5/5

avatar van Rickyman
Eli Roth doet er gewoon nog een schepje bovenop.
Een zeer vermakelijk gerne-filmpje en uitstekend uitgewerkt met oog op detail. Zieke ranzigheid, dat ook nog 'ns op een fijne humoristische wijze is gebracht.
Na lange tijd weer eens opgezet en weer verrassend goed.

avatar van Mr-Mcmovie
Na het vette eerste deel een heerlijk vermakelijk tweede deel die de draad mooi oppikt waar het eerste is gestopt.

Heel sterk begin met Paxton dat echt wel goed gedaan was van Roth.

Goed dat Roth weer de leiding heeft en de film regiseert, produceert, en dan nog ook weer Tarantino dat deze presenteert net als de eerste.

Kregen dan ook weer het zelfde hostel, zelfde vreemde man achter de balie (die toch ook de sherrif speelt in Cabin Fever of ben ik nou verkeerd ?) ook leuk dat ze weer eens naar Pulp Fiction aan het gapen waren op de televisie.

Ook leuk van roth dat die ons laat kennis maken met na het verhaal van de eerste film met nieuwe personage"s dit maal vrouwen (zeker leuk voor de mannelijke kijker ) en dan tussendoor een verhaal dat we volgen over de twee bieders die uiteindelijk de slachtoffers mogen martelen. Dus dit deel volgt twee verhaallijnen die goed samen komen. Dus zo helemaal het zelfde vond ik het niet.
In dit deel komen we dus ook echt wel meer te weten over dat hele bieden en martel complot.

de kills waren hier ook weer erg geslaagd (vooral die van Whitney) die scene gaf me meteen ook een smile zo typisch op zijn Roth's

Ook hier is er sprake over een opbouw net als in de vorige, en in bijna de rest van Roth zijn films, en dat vond ik dan ook weer eens erg goed.

Was lang geleden maar terug goed vermaakt met deze Hostel: part 2

Kleine 4,0 sterren.

avatar van renzoroy
Dit deel overtreft zijn voorganger zeker 1 van de betere films in het gore genre. Ik vind German echt een stoere chick en geknipt voor deze rol..

avatar van woeler82
Deel 2 is gore dan deel 1 , omdat het nep is vindt ik het wel leuk, maar ik ben geen voorstander van zo'n films te kijken, hoe ziek moet je dan wel zijn om zo'n films te maken.

De opbouw is wel goed in elkaar gezet, zo'n films kijk je niet elke dag, laat staan in een jaar !!!!!!!!!!

avatar van Alathir
Hostel II is absoluut goorder dan deel 1. De rollen zijn hier ook omgedraaid, waar deel 1 begon met 3 dudes begint de film hier met 2 knappe chicks en een .. nou ja minder knappe chick. In dit deel krijg je ook de andere kant van martelingen beter te zien. Er wordt een stuk meer aandacht geschonken aan de martelaars zelf. Een minpunt is wel dat de tijd die voordien werd gebruikt voor seksscènes en saunascènes nu dus daaraan wordt geschonken. Er zijn ook twee leuke karakterwisselingen te zien: die kerel dat golf speelde en dit absoluut wou doen, bleek uiteindelijk toch de balls niet te hebben. De andere kerel die heel de film overkwam als een gewone huisvader wordt plots een perverte psychopaat. Beetje teveel balls bleek uiteindelijk dus dacht Beth (Lauren German) van: wacht, ik snijd ze er gewoon af met zen worstje erbij.

Wat ik ook jammer vond is dat het hoofdpersonage van deel 1 vrijwel direct wordt vermoord. Eerst in een nachtmerrie en vervolgens echt. Ik had hem graag terug gezien, de vraag is alleen op welke manier.

Een pluspunt daarentegen is de geweldige Lauren German,speelt een echte badass en kwam slim over. Het einde is ook prima, hoewel de film al vrij snel duidelijk maakt wie het ditmaal zou overleven. Dit alles maakt me enigszins erg benieuwd naar het derde deel, dat weeral een mindere score krijgt dus dat maakt de verwachting ook weer iets lager.

avatar van n00r
Beter dan deel 1 waarschijnlijk omdat ik het altijd grappig vind hoe hysterisch vrouwen doen in dit soort films

avatar van Approve
Leuke tweede deel van de reeks. Wel wat minder dan de eerste. Hier wordt het verhaal wat dieper uitgewerkt, op zich niet verkeerd. Maar het idee vond ik niet zo 'goed', je kreeg ook het verhaal van de 2 vrienden te zien, dat was dan wel weer interessant.

Het grappige aan de film is dat het eigenlijk twee kanten heeft, je vindt het zielig voor de mensen die gemarteld worden, maar hier kreeg je ook een beetje medelijden met die ene martelaar. De muziek past goed in deze film.

De martelingen waren wel weer leuk om te zien, niet al te veel gore, wel meer dan deel 1, maar met dit soort films valt er wel wat meer uit te halen. De ontsnapping was, doordat de film twee 'kanten' had, prima gedaan. Maar een nadeel van de film is, dat het allemaal al een keer gedaan is en dat is jammer.

Het verhaal van de vriendinnen was voorspelbaar, maar van de 2 vrienden wel goed. De gore was er, meer dan het eerste deel. De muziek was goed. Ik heb me prima vermaakt.

avatar van TM Scarface
Minder spannend dan deel 1.
Je weet eigenlijk al precies wat er gaat gebeuren. In het tweede deel zie je het wat meer van de andere kant, een kijkje hoe de contracten tot stand komen. De opbouw van het tweede deel is minder spannend dan het eerste, mede omdat je al precies weet wat er aan de hand is en wat er gaat gebeuren.
Er zit een goede sfeer in de film en ook mooi geschoten. Meer gore dan de tweede en de film ziet er weer net iets proffessioneler uit dan de eerste. Maar al om al heb ik me meer vermaakt met het eerste deel.

Tarkus schreef:
Er zitten een paar goede scènes in, onder meer de bloederige scène met de wat oudere dame die een bad neemt in het bloed van haar slachtoffer, maar het geheel sprak me totaal niet aan.
Het lijkt een beetje op de 'Saw'-filmen, maar die zijn stukken beter en niet zo voorspelbaar als dit.
Ook de acteerprestaties zijn ondermaats.
Ik heb het eerste deel niet gezien, maar als dat net is zoals dit 2de deel denk ik niet dat ik er ooit naar ga kijken, en op een derde deel zit ik al helemaal niet te wachten.

Omdat ik beide filmen elk voor 1 € op de kop heb kunnen tikken heb ik ze dus beide gezien.
Ik vond dit tweede deel niet zo goed bij de eerste kijkbeurt, maar nu ik ook deel 1 heb bekeken vind ik deze toch wel iets beter.
Ik blijf erbij dat de acteerprestaties ondermaats zijn, maar in de eerste was dat nog erger.
Al bij al is dit dan wel een goed vervolg, bloederiger ook.
Maar het derde deel laat ik toch aan me voorbij gaan, of het zou moeten kunnen dat ik die ook eens voor een appel en een ei kan aanschaffen.