Front of the Class (2008)

geregisseerd door Peter Werner
met Jimmy Wolk, Treat Williams en Patricia Heaton

Brad Cohen is een jongen met het syndroom van Gilles de la Tourette. Zijn vader heeft de ziekte van zijn zoon nooit aanvaard en zijn leeftijdsgenoten begrijpen al helemaal niets van zijn aandoening. Brad wil heel graag leraar worden, maar moet heel wat obstakels overwinnen voor hij zijn droom kan waarmaken.

Had deze film samen met het vrouwtje toevallig gezien op tv vorige week... Zeker een aanrader.

avatar van 606
Indrukwekkend en realistisch, ik voel enorm mee omdat ik zelf beperkingen heb en weet hoe hard de maatschappij kan zijn. Vooral als het om banen gaat.
Mooi einde waar hij zegt dat hij zijn beperking niet laat winnen.

4 sterren.

Een luchtig filmpje, in tegenstelling tot wat ik ervan had verwacht, toch een teleurstelling. Deze film in het vakje 'aangrijpende films' willen steken, zoals de film bedoeld was, is verkeerd, het behoort eerder bij de luchtige zondagsfilmpjes.

aangrijpende film --> mission failed
Wanna be aangrijpende film --> mission accomplished

Fijne inspirerende en hartverwarmende film.
Ik studeer zelf leraar lager onderwijs en heb enorm veel respect voor mensen met beperkingen.
Hoewel de film traag op gang kwam en ik hem in het begin nog wou afzetten, was het best een fijne film.
Geen top acteerprestaties maar mooi plot en met momenten erg aandoenlijk.

Ik ken de ongecontroleerde spierbewegingen of -geluiden wel, maar ik kende de naam van deze neuro-psychiatrische aandoening niet. 'Front of the Class', geïnspireerd op een ware gebeurtenis, is een typerende feelgoodfilm/tearjerker in de beste betekenis van het woord: vakkundig gemaakt, inspirerend, humoristisch, aangrijpend en zeker motiverend voor mensen die iets willen bereiken dat onmogelijk lijkt.

Drama-komedie waar het doorzettingsvermogen en het geloof in eigen kunnen van het hoofdpersonage centraal staat.
Kan doorgaan als feel-good-movie, ondanks Tourette.
Uiteraard een thema om de Amerikaanse samenleving toch al bij al in een goed daglicht te plaatsen waardoor het wat papperig wordt.