Antônia - O Filme (2006)

Brazilië
Drama / Muziek

geregisseerd door Tata Amaral
met Negra Li, Leilah Moreno en Quelynah

Deze film vertelt het verhaal van de opkomst, teloorgang en wederopstanding van een rapgroep in één van de achterstandswijken van São Paulo, Brazilië. In Vila Brasilândia, een voorstad van São Paulo, beginnen vier meisjes die als achtergrondzangeres werken de rapgroep Antonia. Ze hopen met hun muziek een onafhankelijk bestaan op te kunnen bouwen. Even lijkt het erop dat de omstandigheden meewerken. Dan neemt de rauwe werkelijkheid aan de onderkant van de Braziliaanse samenleving het weer over. Armoede, geweld en machismo zorgen ervoor dat de vier meiden niet alleen hun samenwerking, maar ook hun vriendschap in rook op zien gaan.

avatar van Zuiderpark
net gezien op IFFR
Erg mooi, goede muziek en geen vals sentiment

Zuiderpark: hoe is deze in vergelijking met cidade de deus?

avatar van Zuiderpark
niet te vergelijken.
Dit is echt een vrouwenfilm, gaat puur om muziek.
Ik vond Cidade de Deus beter iig

avatar van syno
hmmm, jullie hebben de film al gezien... Maar hij komt maar op 26/08/08 te huur :S

Heeft al op verschillende filmfestivals gedraaid...

avatar van Clement
Deze film docu is zeker de moeite waard om te kijken.
Het laat maar weer eens zien hoe het in sommige landen eraan toe gaat.
Het is een mooie film docu als je ook van muziek houdt.

avatar van henkula
Ik had niet direct het idee naar een documentaire te zitten kijken, dat zat dus wel snor, maar ik geloof niet dat Braziliaanse vrouwen zo onderdanig zijn aan mannen, laat me weten als het anders is.

avatar van Zeriel
Ik vond dit een prima film, ik ben beetje verbaasd over de lage score.

Goed het verhaal is misschien niet bijster origineel, maar de film heeft wel een hart en levendige personages, en laat en passant zien hoe het er in Brazilië aan toe gaat.