Hostel (2005)

Horror

geregisseerd door Eli Roth
met Jay Hernandez, Derek Richardson en Eythor Gudjonsson

Drie jongens, twee Amerikanen en een IJslander, trekken door Europa. Tijdens hun reis wordt hen verteld over de hemel op aarde voor de Amerikaanse backpackers: Een "Hostel" in Slowakije waar het krioelt van de gewillige Oost-Europese dames. Wanneer ze op de plaats van hun bestemming aangekomen zijn, maken de jongens binnen de kortste keren kennis met aantrekkelijke dames uit Slowakije. Dus het feest kan losbarsten. Langzaam maar zeker komen de jongens erachter dat er méér aan de hand is dan zij denken.

avatar van kurWA
INCTRL schreef:
Jullie gaan toch niet gelijjk Amerikaanse vlaggen in de fik steken he in Slowakije?

...zeker niet SWEETIE!
we hebben de zelfde religie!...dat is de verschil...?!

kurWA schreef:

...het stoort me erg dat het land word afgeschilderd als een achterlijke ,criminele,vol met banditen en vooral [alle slovak meiden zijn hoeren!

Mijn oom woont in Slowakije en ik kom daar elk jaar, ik heb er vaste vrienden en veel famillie. Maar ik denk meer dat het een vooroordeel is dat het een achterlijk land is etc.
Maarja, wel een eer dat het in Slowakije wordt opgenomen

INCTRL schreef:
SAW is een baggerfilm dus dit beloofd wat als ik het zo allemaal leest.

Als jij Saw een baggerfilm vind dan heb je dus duidenlijk geen verstand van films.
wat zijn volgends jouw dan goede films

Janssen1987 schreef:

Nee, dat is een slimme opmerking

Mag ik dan nog even zeggen dat het pretentieuze Saw veel goed doet, maar ondertussen het niet lukt de beklemmende spanning vast te houden, bepaalde zaken onderontwikkeld laat en wel erg slecht acteerwerk bevat? Om nog maar te zwijgen over het zwakke Saw II... Als "filmkenner" zou jou dat toch vast wel opgevallen zijn?

Om nog even on-topic te blijven; lang na moeten denken over de beoordeling van Hostel. Uiteindelijk kom ik toch op een sterk negatief cijfer. Heeft de pretentie kritiek te leveren op zieke verlangens van de mens, maar werkt dit uiteindelijk nauwelijks uit, afgezien van enkele geforceerd aanvoelende gesprekken van de psychopaten. Bovendien houdt Roth uiteindelijk zelf teveel van het sadisme om anderen er op te beoordelen, waar zijn film dan ook het sterkst op leunt; de martelingen. Daardoor wel erg gruwelijk, af en toe huiveringwekkend, maar lang niet zo verontrustend als hij wel had kunnen zijn. Voor sadisten only. 2*

Jammer, want de gelegaliseerde gruwelen in Thailand hadden toch zeker een verontrustende film op kunnen leveren, in plaats van deze illegale praktijken in de onderwereld, hier gebotvierd op de gebruikelijke studentjes.

Janssen1987 schreef:

wat zijn volgends jouw dan goede films

Waarom geven sommige dat steeds als opmerking... Sorry als ik het zeg hoor, maar gaat het verstand niet verder als iemand een film niet leuk vind die hij/zij wel goed vind om dan meteen zo'n dom argument te geven...?

Jammer

Inderdaad zeg. Vraag diegene dan om motivatie, argumenten e.d., en ga daar dan met tegenargumenten tegenin, maar dit...

avatar van Sir_John
Het lijkt me een kei gave film, alleen ben gewoon te bang om te kijken.. alhoelwel ik hem dolgraag zal willen zien. en zit niet zon ruzie te maken hier mensen het gaat meestal toch nergens over

Het lijkt me een erg toffe film.
Ik heb hier alleen nog niet echt positieve reacties gelezen van de mensen die hem al hadden gezien.
Smaken verschillen, toch wil ik hem zien.

avatar van D-ark
Slowijke wat heeft taratino daar te zoek

Niets, hij promoot de film alleen, maar het enige wat je aan zijn invloed merkt is een Slowaaks gedubte Pulp Fiction die op de tv van het hostel speelt

Magnolia-fan schreef:

Dat maakt de film al de moeite waard

DrexlR.M.
heb hem gisteren gezien in de bios en hij is erg tof!!vooral omdat het een grootte knipoog is naar veel jaren 80 horror

een topper

Magnolia-fan schreef:

avatar van markie1978
Lijkt me geen leuke film, sadistisch en platvloers. Ik heb ook gehoort dat het erg pro-amerikaans is en erg anti Europees, dus dat is al een foute insteek.

Matige productie , geen spanning en een paar sadistische scenes.

avatar van Tom Savini
Volgens Rotten Tomatoes en imdb komt er nog een vervolg.

Vond de film zwaar tegenvallen...ik ben nooit echt lekker in het verhaal gekomen, als er al van een verhaal te spreken is..

avatar van Anjin
Is net zón bagger film als Wolfcreek komt bijna het zelfde overeen... 1*

Wolf Creek is veel beter, na mijn mening.

waarom word deze film vergeleken met Saw?
Saw 1 is tienmaal beter dan deze film qua verhaal en plot.
Begin van Hostel is erg langdraadig, begint als een teen movie ala Eurotrip... laatste 3 kwartier was wel beter.
Maar alsnog vond ik m matig, ik geef 'm een 2,5 * !!

ik verwachte veel van deze film maar hij viel me tegen en idd niet te vergelijken met saw

Ow mijn god wat een slechte film ik dacht het gaat nog wat worden omdat tarantino er ook aan gewerkt heeft zwakkelingen die alleen maar een reisje maken om alleen te n**ken en dan nog een dom clubje dat mensen afmaakt voor de plezier en geld zwak dus
Films als Saw, Wrong Turn en Texas Chainsaw.......
zijn tien keer beter dan deze film
deze films hebben tenminste een lekker sfeertje

heitsme schreef:

Je hoeft toch de films niet met elkaar te vergelijken? Het gaat hier puur om wat JOU mening is van de film en geen vergelijking van diverse films. Ik vond deze goed!!!

avatar van D-ark
ik was zwaar teleurgesteld ik verwachte niet veel met de vorige film die ik erg slecht vondt maar dit.
Hoe kan taratino zijn naam hier aan verbonden hebben.

omdat stukje van pulp fiction in de lobby van de hostel er in voor kwam :s

Waardeloze film. Amsterdam is praag, Nederlanders spreken Duits. Matig geacteerd en weinig spanning. Plot is slecht uitgewerkt. Niet veel soeps dus.

maximaal 1 ster

Wat een waardeloze k*tfilm zeg. Ik ga er niet meer van maken.

Ik heb hem gisteren gezien in de bios, en vond hem toch wel heel aardig, en waarom de meeste van jullie hem waardeloos of k*t vinden, snap ik echt niet als je tenminste van horrors houd. Voor mij **** dikke sterren.

avatar van Macmanus
Misunderstood

Na uur in de film zegt een Slowaakse vrouw dat de Amerikaan niet zo serieus moet doen. En kennelijk moeten sommige MMers dit advies opvolgen.
Hoewel lang geen meesterwerk toch erg leuk.

Het verhaal begint in Amsterdam. Nou ja Amsterdam volgens mij was het Praag, maar doe een heleboel fietsen in beeld en laten hoeren zien en niemand ziet het verschil. Oooo stoute Amerikanen hoe durven ze met die clichés te komen !¿ (Dat iemand hier over kan vallen ontgaat me totaal, het is zo over duidelijk express knullig gedaan dat je er alleen maar hard om kan lachen)
Dan gaan ze naar Slowakije om nog meer te neuken en te drinken, maar dat loopt iets anders dan gedacht… Erg goed om te zien dat Josh snel een kopje kleiner word gemaakt

Roth wacht wat lang met het martelwerk. Maar als het dan zo ver is, is het toch erg leuk. Lekker belichte kamers, sadistische mannetjes en Miike die nog even langskomt. (mag echt 1 zin opdreunen, maar had toch een beetje het gevoel dat hij met sommige scènes misschien wel iets te maken kon hebben.) Zoals mijn favoriete scène van de film wanneer het oog van het Japanse meisje er word afgeknipt

Hier en daar wat onevenwichtig, maar desalniettemin erg vermakelijk.

De tv-spots zien er in ieder geval lekker uit, wanneer komt deze in de videotheek?