Dark Tide (2012)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Thriller / Avontuur

geregisseerd door John Stockwell
met Halle Berry, Olivier Martinez en Ralph Brown

Kate Mathieson (Halle Berry) is een duikinstructrice die negen jaar geleden een bijna-doodervaring heeft gehad met een witte haai. Ze slijt tegenwoordig haar dagen met rondleidingen te geven op het vaste land. Dan komt haar ex-partner en vriend langs die haar overtuigt terug in het water te gaan om over haar angst heen te komen.

avatar van VierkanteOogjes
Prutfilm en inderdaad veel te donker gefilmd. Helft vd film zie je golfjes en iets, tja wat eigenlijk. C-film.
0,5 *

avatar van Oliveri
Decec schreef:
Een goede Avontuur/Drama/Thriller film...
Spannend verhaal...
Gelukkig geen horrorfilm...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond muziek/geluid
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit...

Kennelijk al gauw tevreden?

avatar van david bohm
De beelden op en onderwater daargelaten, vind ik dit een hele matige film. Hier zijn het dito acteerwerk en de teksten debet aan. Halle Berry ziet er prima uit maar acteert deze keer als een natte krant.

Dark Tide valt, gezien de score hier, nog behoorlijke mee met Halle Berry als bikiniprotagonist. Het grote probleem is echter dat de film naar een spetterende finale neigt, maar net op dat vlak serieus tekortschiet. Zoals een leeglopende rubberboot die naar zijn einde sputtert. Nochtans had regisseur John Stockwell toch al wat ervaring met dergelijke films (zie oa 'Into the blue'). Dit laat hij echter alleen zien tijdens de (eerlijk is eerlijk) verbluffende onderwaterbeelden. Misschien had de film beter op een ander genre gemikt...

Ik heb denk ik zowat alle films als het over haaien gaat ... ook slechte zoals ' sandsharks' bijvoorbeeld en deze nog gevonden die ik nog niet had gezien.

Na het lezen van het verhaal klonk het wel goed
maar na de score te zien en wat reacties dacht ik oei ... maar kheb hem toch gekeken

ik snap niet dat deze film zo weinig scoort want ik vind dit best een goede film. het verhaal kon sterker, maar ik denk dat bij deze film veel echt haaienbeelden getoond zijn waardoor ook de film echter leek. Er zijn echt veel haaienfilms waar je ziet dat de haai een computer beeld is. hier zie je dat nooit.

omdat het verhaal sterker kan ( en eigenlijk klopt het verhaal op moviemeter niet echt ) 3.5* ander zeker hoger

Mooie film ? Mooie Halle Berry dat wel, maar verder is er aan deze film weinig te beleven.
Het laatste half uur zelfs heel weinig, gezien de té donkere opnames waarmee je de half van de actie mist.
Neen, een ster voor Berry en verder weinig meer.

avatar van mcdaktari
Inderdaad, Halle Berry ziet er nog fantastisch uit voor 50 jaar. Wat een lichaam zeg, dat is ook wel zo'n beetje het beste van deze film. Maar om een keer gezien te hebben kan ook geen kwaad. Ik bedoel er zijn genoeg slechtere films. Geen topper.

ik ben in zuid afrika geweest, dus veel was herkenbaar, dat is voor mij een plus van deze film. Ook dat haaien niet overdreven worden weergegeven maar natuurlijk in hun schoonheid waardeer ik.

avatar van Hollywood-west36
Twee sterren voor de film en de lekkere tetten van Berry...

avatar van mistral59
het laatste half uur is amper te volgen, veels te donker. Jammer van de film.