• 8.255.526 stemmen

Met onder meer: Chris Massoglia, Haley Bennett en Nathan Gamble

Releasedatum: 17 maart 2011

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Hole

"What Are You So Afraid Of?"

Een alleenstaande moeder verhuist met haar twee tienerzoons vanuit de grote stad naar een klein plaatsje. In de kelder van hun huis vinden de twee broers een luik met daarachter een donker en schijnbaar bodemloos hol. Het openen van het luik veroorzaakt grote problemen voor de jongens en hun buurmeisje.

imageimageimageimageimageimage

Annie Smith

Monster Dad

avatar van jippie2010

jippie2010

Wat alleraardigst, een disney-horror.

Al moet ik zeggen dat er echt wel een paar momenten waren dat ik ook de spanning voelde.

Het verhaal is in de basis niet echt origineel, maar de slotscène was wel redelijk out of the box.

Niet genoeg om de film te redden. *2,5

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Een goede film. Sommige stukken zeker spannend. Hoe ga je met je angsten om? Hoewel ik toch meer had verwacht met die ouwe man. (Deed me denken aan die prof. uit Back to the future). Leuke special effects en zeker goed gedaan. Film vanaf 12 jaar. Ik denk dat 14 of 16 beter zou zijn. Het is wel geen horror, maar lijkt de indruk wel te willen geven.

avatar van bjerik76

bjerik76

jammer dat er ook humor in verwerkt zat, dit haalde de spanning er erg vanaf.

Anders was het een stuk enger en spannender.

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Goede (kinder)horror, voor ongeveer 13 t/m 15 jaar.

Begint mysterieus en bouwt de spanning langzaam op. Vond alleen het einde wat minder, daar had ik wel iets meer van verwacht.

Maar de scene waarin het buurmeisje dat huilende meisje in het toilet tegenkomt is toch best creepy!

Leuk voor als je als kind iets engers wilt zien dan ''Goosebumps'' of ''Are you afraid of the dark?'' enz.

avatar van hijman1946

hijman1946

RickZ schreef:

Griezelfilmpje voor de jeugd. Het verhaal is simpel, er zijn slechts een paar scenes die wat creepy moeten overkomen maar door de jeugdige spelers en het het kinderlijke verhaal lukt dat voor geen meter. Onvoldoende.

Wil je een wat betere griezelfilm zien, kijk dan The Shrine (niet super, wel voldoende).

Mogen ze geen griezelfilms voor de jeugd maken? beoordeel zulke films door de ogen van de jeugd

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19541 berichten

Ik moet het vooral eens zijn met baspls zijn recensie. De aanloop naar het mysterie is leuk. Wat zit er nou precies in dat gat, wat moet het voorstellen? De onverklaarbare gebeurtenissen (gevaren?) die elke van de 3 jeugdige protagonisten meemaken zijn alleszins interessant. Maar als je op een bepaald moment wordt verteld wat nou precies het gevaar is: het gat geeft blijkbaar de angsten een fysieke vorm eens als het wordt geopend. Maar deze blijken enkel gericht te zijn op de 3 protagonisten. Andere mensen worden met rust gelaten ondanks de waarschuwing van de vorige eigenaar dat iedereen verdoemd was. Vreemd dat de man al die tijd met rust gelaten werd door zijn angst en pas ten onder ging eraan (of eigenlijk gewoon in het niets verdween) eens hij op de hoogte was gebracht van het euvel. En moet ik geloven dat de manier waarop beide broers het duel met de fysieke vorm hun angsten aangingen hen plots van die angst ging afhelpen. Als de grote broer toch geen schrik meer had van papalief (met onverklaarbare superkracht), waarom moest hij die dan nog de dieperik in helpen met een acrobatentoer. En geloof je echt dat de jongste broer niet meer bang is van clowns nadat hij een creepy clownspop in de vernieling heeft geholpen? Enkel het trauma van het buurmiesje mbt haar verongelukt zusje was goed vorm gegeven.

Dus ja het concept is aardig, maar slecht uitgewerkt. Mij stoorde uiteindelijk ook het feit dat de ene keer de angsten van een ander wel zichtbaar werden en een andere keer weer niet. Ook vreemd dat de angst van de ene ook kwaad kan berokkenen aan de andere ondanks dat die daar toch geen last van zou mogen hebben. Als papa monster zo sterk was en enkel grote broer wilde hebben, waarom moest hij daarvoor kleine broer ontvoeren? Nu goed ik kan zo wel even doorgaan met de onlogische of ondoordachte handelingen en gebeurtenissen. Misschien hadden ze toch beter gewoon voor een echt monster gekozen en dark fantasy ervan gemaakt. Nu is het noch vlees noch vis. Ook een achtergrondverhaal mbt het gat is zo goed als onbestaande.

Positieve dingen zijn vooral het buurmeisje, enkel haar background en angst of misschien beter gezegd trauma (want echt in gevaar was ze denk ik nooit) mbt tot haar zusje was goed en geloofwaardig uitgewerkt. Dat ze aardig een aantrekkelijk was hielp uiteraard ook wel mee. Verder nog de momenten waarop de clownspop en het zusje in beeld kwam waren best wel creepy.

Nu heb ik ook gelezen dat deze film een vervolg heeft. Eigenlijk verbaast het me niet gezien er veel nood is aan bijkomende uitleg. Een sterke film heeft naar mijn mening geen sequel nodig voor meer uitleg dus voor mij komt dat vervolg er niet.

Wil je echt dark fantasy met veel beter uitgewerkte concepten en verhalen (naar mijn mening) dan deze:

El Laberinto del Fauno (2006)

Don't Be Afraid of the Dark (2010)

The Gate (1987)

Dolls (1987)

avatar van Nick Doumen

Nick Doumen

daslekker schreef:

hier wordt sinterklaas niet vrolijk van...

het vrouwlijk schoon houdt keurig de bikini aan, dus daar valt ook niks te halen...

onvoldoende dus

Deze toch even quote'n,vond het wel geslaagd.

Film was ok,niet meer of minder.

The Gate daarentegen is een ander kaliber.

avatar van shrink

shrink

Leuke film om met jonge tieners naar te kijken. De sfeer van de film is prima creepy.

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Niet onaardig, typische Dante, al zitten er zelfs voor een mystery / avonturenfilm wel erg grote onwaarschijnlijkheden in. Het laatste kwartier slaat Dante de plank echter behoorlijk mis. Dat is jammer want de tot dan toe fijne mysterieuze sfeer van de film wordt hiermee volledig de das omgedaan. Daardoor half * eraf.

avatar van jeffreyraijmann

jeffreyraijmann

Dit is een horrorfilm voor de jeugd, voor kinderen zitten er misschien wel een paar enge momenten in zoals de clown, maar voor volwassenen is toch Pennywise iets enger

avatar van mrkos

mrkos

Ai jammer dat Chris Massoglia mij niet kon overtuigen. Hij kwam voor mij te gemaakt over...

Verder leuke film en verdiend wel een voldoende. 3.0!