• 8.302.685 stemmen

Met onder meer: Chris Massoglia, Haley Bennett en Nathan Gamble

Releasedatum: 17 maart 2011

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Hole

"What Are You So Afraid Of?"

Een alleenstaande moeder verhuist met haar twee tienerzoons vanuit de grote stad naar een klein plaatsje. In de kelder van hun huis vinden de twee broers een luik met daarachter een donker en schijnbaar bodemloos hol. Het openen van het luik veroorzaakt grote problemen voor de jongens en hun buurmeisje.

imageimageimageimageimageimage

Annie Smith

Monster Dad

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Redelijke thriller die helaas wat te langzaam opbouwd maar naar het einde toe wel wat spannender wordt.

avatar van m1701

m1701

film viel toch wel een beetje tegen.

Ik miste eigenlijk alles wat er in een goeie horror zou moeten zitten; spanning, ranzigheid etc.

Alleen de clown was eng maar ook wel erg nep

voor de rest was t maar saai

2,5* voor de kinderen die het wel aardig deden.

avatar van m1701

m1701

jess1 schreef:

Precies hoe ik het ook zie!!! Het 1e deel is super spannend! Ik ben zelf niet zo´n held wat enge films betreft en ik was dus ook flink bang. Het einde is echt een domper. Alle angst verdwijnt en je blijft zitten met een gevoel van 'is dit het nou?'. Beetje jammer. Had meer ingezeten.

goed verwoord!!! Zo dacht ik er ook over!

avatar van RickZ

RickZ

Griezelfilmpje voor de jeugd. Het verhaal is simpel, er zijn slechts een paar scenes die wat creepy moeten overkomen maar door de jeugdige spelers en het het kinderlijke verhaal lukt dat voor geen meter. Onvoldoende.

Wil je een wat betere griezelfilm zien, kijk dan The Shrine (niet super, wel voldoende).

avatar van mikey

mikey

Film lijkt erg gebasseerd op de classic: The Gate uit de J80. Is jammer genoeg net niet zo leuk en spectaculair als dat oudje.

Toch plezier beleefd aan de snelheid in dit verhaal, swingend cameragebruik en flink wat (kinder)suspense.

avatar van lvlvlv

lvlvlv

Ben nu twaalf en vond de film best wel spannend, heb al enger gezien maar toch nog spannend!

Heb zelf een kleine fobie voor clowns, dus die scene was extreem voor mij!

Het einde was niet zo spannend, had het anders verwacht, gelijk de drie angsten tegen de drie helden!

Over het algemeen was alles goed, maar niet overdonderend

avatar van barcam

barcam

Leuk entertainment die een beetje jaren 80 kinder film sfeer uitademd. Acteerwerk en camerawerk is prima. Aardige Dante film.

avatar van Number23

Number23

Deze film heeft het toch net niet. Het idee is op zich leuk en zeker in het begin is het zeer spannend, maar als je eenmaal alles gezien heb weet je het wel. De angsten van de hoofdpersonen zijn ook een beetje achterhaald. Ook de acteerprestaties vallen tegen.

avatar van laurel

laurel

De film is best 3 sterren waard, maar het slechte eind heeft mij een halve ster doen afhalen.

avatar van Mystery90

Mystery90

Prima film, veel spanning waarop je op het puntje van de zetel van gaat zitten.

Alleen ja het einde valt beetje tegen, het was te rap 'opgelost'...

Maar toch al bij al

avatar van Nirvajoy

Nirvajoy

De film begint spannend, zolang de angsten 'subtiel' in beeld gebracht worden, zoals in veel horrors is het altijd enger wanneer de griezelelementen niet full on in beeld gebracht worden. Het meisje in de wc's bijvoorbeeld, gaf me best wel rillingen, zonder haar gezicht in beeld te brengen was ze best wel creepy. Op de rollercoaster, helaas, werd het geheel nogal pijnlijk om naar te kijken - slecht geacteerd kind met vreselijke make-up die opeens compleet vergevingsgezind is.
Naar het einde toe verloor de film dus alle subtiliteit. Hetzelfde met het 'gat' zelf - veel enger als je nooit weet wat er zich in bevindt...tot de twee broers erin klimmen. Het 'doorheen de lucht tuimelen' en dat kromme appartement waren enorm kinderlijk, het leek opeens meer op een fantasyfilm met een griezeltwist. De clown was inderdaad creepy - tot dat belachelijke gevecht met Lucas, toen werd het eerder lachwekkend. En dan die agent, wat een slechte effecten!

Vreemd, want de film begon best veelbelovend, ondanks het tenenkrullend slechte acteerwerk. Een duidelijke leeftijdscategorie valt er ook niet op te plekken - de jonge acteurs, de 'brave' horror, de sets e.d. lijken zeer kinderlijk, maar langs de andere kant is het dan ook weer te eng voor een zeer jonge leeftijd. Ik geloof dat deze film dan ook weinig mensen zal kunnen bekoren. Jammer.
1,5 ster*

avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

Die hoes doet me denken aan Clearasil-reclames.

avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

Matige fantasy-horror, met een flinterdun verhaal.

Nirvajoy legt hierboven de vinger al op de zere plek. De film is aardig, maar dankzij de slechte make-up en trucage verliest het zijn kracht en worden de enge scenes eerder lachwekkend of gewoon niet eng genoeg.

Ook de schrikeffecten zijn op één hand te tellen en slecht getimed.

Gelukkig is de film wel redelijk origineel (in de uitwerking althans) en voor de jongere tieners best goed te behappen.

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Te eng voor kinderen maar te kinderachtig voor volwassenen. Toch vond ik het als volwassenen een erg leuke film. Beetje Goonies achtige sfeer. Erg leuk en spannend.

avatar van mnrk

mnrk

Een leuke film van Joe Dante....

De film is leuk om naar te kijken maar om nu van een echte thriller/horror te spreken, dat net niet.

Ik vond deze film vooral gericht op wat "jonger"publiek.....de film begint goed maar tegen het einde wordt het een stuk minder helaas.

Wel was het acteerwerk in orde, vooral Nathan Gamble als Lucas was goed.

avatar van Spookje

Spookje

Redelijke griezelfilm voor tieners en de beginnende horrorkijker...Redelijk voorspelbaar hier en daar en niet erg verrassend..Toch is het best een onderhoudende film die er prima uitziet op Blu Ray..

De film is niet heel slecht maar, voor mij als ervaren horrorliefhebber, had er meer in mogen zitten..

3 sterren

avatar van Halcyon

Halcyon

Sympathieke horrorfilm met veel nostalgische elementen en een interessant scenario. Spijtig genoeg wordt dat scenario, dat meer baat had bij een subtiele psychologische aanpak, veel te expliciet - om niet te zeggen lachwekkend - uitgevoerd naar de ontknoping toe. Een zware domper. Gelukkig blijft de film wel boeien door het sfeertje en het charismatische hoofdpersonage.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Film blijft inderdaad boeien door de personages, maar de hele uitwerking kon beter. De angsten van de personages worden lachwekkend uitgewerkt. De pop komt helaas niet eng over door zijn kleine gestalte, hadden ze nu geen grotere clownpop kunnen gebruiken?

Wel een paar leuke schrikmomenten, maar daar blijft het dan ook bij.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Verrassend sterke Dante! Hij heeft het dus nog steeds en dat is een verademing te midden van een hoop moderne horrormeuk. Geen al te moeilijk gezeik, gewoon een stel kinderen dat stuit op iets mysterieus en je hebt een plot. Bij mij werkt dit altijd en Dante weet het geheel gewoon erg sterk in te vullen. Het sfeertje is meer dan prima en op momenten is The Hole nog aardig spannend ook. De pop is fantastisch en dat kleine meisje best creepy.

Dante weet vooral erg goed om te gaan met de spanningsboog en houdt je aandacht de gehele speelduur vast. Als dit allemaal wordt afgesloten met een meer dan stijlvol einde dan mag je toch best spreken van een geslaagde horrorfilm. Binnenkort maar eens aan Small Soldiers beginnen.

avatar van FelixTheCat

FelixTheCat

Leuke film maar vond het niet echt eng. Clown was leuk gemaakt maar hier hadden ze iets meer mee mogen doen. Voor de rest leuke film om naar te kijken, maar meer dan 1 keer dan ook niet.

neysen1985

Ten eerste vond ik de sfeer niet helemaal in orde.

Er werd maar weinig daarvan gecreëerd en spannend of sfeervol werd het ook niet echt.

Maar verder een aardige horror/thriller.

chris massoglia en haley benett speelden aardig, maar het acteerwerk was niet geweldig.

er was wel een leuke ode aanwezig voor die wat oudere horrorfilms zoals gremlins enz.

alleen die sfeer............. daardoor gaat er toch zeker wel een half puntje af!

avatar van Decec

Decec

Een goede Fantasyfilm...

Het is perfect verhaal...

Echt spannend verhaal...

Wel echt leuk voor clown beweging, echt horror...

Prima acteerwerk...

Uitstekend achtergrond geluid (Dolby Digital)...

Mooi HD kwaliteit...

Zeker echt verrassend sterkte Dante...

(geen 3d gezien)...

scorsese

Matige film over twee broertjes die een oneindig gat ontdekken in de kelder van hun nieuwe huis. Een clichematig verhaal over je persoonlijke angsten overwinnen. De hele film heeft een soort uitstraling van een horrorfilm voor kinderen. Het wordt nergens echt vervelend, maar ook nergens echt goed.

avatar van horrorguy123

horrorguy123

er zate spannende momente in maar dat was het ook maar deze film was zeker geen slechte film maar voor een keer is het genoeg

avatar van Minotaures

Minotaures

• 2010 stemmen

''Hey, do you wanna come look at our hole?''

Een film met een interessant verhaal die toch niet helemaal naar verwachtingen ging.

Het verhaal gaat over een moeder met 2 kinderen die naar een saaie dorp verhuizen. Tijdens het verkennen van hun nieuwe huis, stuiten de jongens samen met hun buurmeisje op een geheime deur naar een donker en bodemloos put. Niet al te lang na hun bizarre ontdeking, maken de jongens en hun buurmeisje onverklaarbare en angstige dingen mee...

De beide broers zijn niet vaak lief tegen elkaar. De jongste is wat speels en wil graag met zijn oudere broer spelen, die heeft er nooit zin in en vind hun nieuwe woonplaats afschuwelijk. Hun mooie moeder (Teri Polo) werkt in een ziekenhuis en laat de jongens vaak thuis achter. Hun prachtige buurmeisje is een nieuwsgierig persoon die samen met de jongens op onderzoek gaat wat betreft het mysterieuze put. Ook zij zal worden geconfronteerd met wat onverklaarbare dingen.

Dit is uiteraard een horror te noemen. Het is ook erg spannend en werkt zich wel goed naar een climax, wat ik helaas érg tegenvallend vond. Uiteindelijk ging het om een soort van boogeyman-theorie. Het luik is een doorgang naar een ander dimensie, een dimensie vol met angst en kwaad. Zodra je het openmaakt, komt je grootste angst uit en wordt je op getest. Dane was voor zijn vader bang, Lucas voor clownen en Julie voor haar overleden vriendin. En zo worden ze allemaal geteisterd door bewegende clownen, een monsterlijke vader en een klein kind. Het begint allemaal rustig, met als eerst vreemde geluiden. Daarna ging het wel naar fysieke dingen, tot wel dat ze je aanvallen om je angsten zo te testen. Zodra je er niet meer bang voor bent, verdwijnt het en zijn al je angsten voorbij. Alleen bij Dane op het laatst, dat die dus via het luikje naar de andere dimensie gaat om zijn vader te confronteren vond ik niet bij horen en zeker een teleurstellend climax. Net als Insidious, was het eerst spannend en best freaky, tot het laatst waar ze de wereld van de anderen betreden.

Het acteren was niet echt in orde. Aan de andere kant, het zijn kinderen van 17 en 11. Haley Bennet (hun buurmeisje) was wel iets ouder dan de jongens, maar over het algemeen ging haar acteerwerk wel. Wanneer Lucas met een clown ging knokken was trouwens één van de grappigste stukje in een 'horrorgenre'. Geniale scéne.

Het gehele sfeer en uitstraling waren enigszins aanwezig. Maar dit is wel een horrorfilm wat meer voor kinderen van 12 - 18 is gemaakt.

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Het eerste uur van de film vond ik wel goed. Was vaak spannend, vooral als ze er proberen achter te komen hoe diep het hol is.

Het laatste half uur blijkt dan toch dat de film voor een jongere doelgroep is bestemd want dan leunt hij meer tegen het fantasy aan en heeft niets engs meer in zich.

Hij is wel leuk om eens te zien en voor een keertje een thriller waar de kleinsten ook naar kunnen meekijken.

3 sterren

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Typisch zo'n afgezaagde toestand waarin personages elkaar laten schrikken en waar de voorspelbaarheid steeds op de loer licht. Nadat ze met de camera hadden gefilmd gingen ze de opname terugkijken op televisie en toen zag ik in mijn glazen bol al de opmerking verschijnen: ''Wow, did you see that?'. De jeugdige acteurs zijn zwak en zien er uit alsof ze van een muis al flauwvallen en liever in een reclame voor cornflakes willen spelen. Ik vond het erg vermoeiend om naar ze te kijken. En het kleine meisje met zwarte ogen is weer zo'n karaktar die zogenaamd eng moet zijn. Visueel wordt er veel getracht terwijl er nauwelijks wat gebeurt. Het einde was nog redelijk leuk gevonden met die tekening en het grote huis (al was het wel nogal vreemd dat Lucas uitgerekend verdwenen was op het moment dat Dane en Julie de puzzel met die blaadjes hadden opgelost). Te soft.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Leuke film, die prima begint maar helaas steeds verder afzwakt. Het idee van The Hole wordt ook steeds minder spannend wat de film dus ook niet ten goede komt.

avatar van Daan258

Daan258

Redelijk.

Inderdaad wat veel mensen al zeggen het is een beetje een kinderachtige thriller.

Het werd eigenlijk nergens echt heel spannend, maar ik heb me toch best mee vermaakt.

Ik heb de film in 3D gezien maar dat vond ik helaas wat tegen vallen bij deze film.

Er waren niet echt veel spectaculaire 3D effecten zoals ik bijv bij de film Drive Angry.

Geen goeie film maar ook zeker geen slecht film.

avatar van luukdk11

luukdk11

Redelijk alleen wat trage start..