• 8.302.689 stemmen

Met onder meer: Chris Massoglia, Haley Bennett en Nathan Gamble

Releasedatum: 17 maart 2011

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Hole

"What Are You So Afraid Of?"

Een alleenstaande moeder verhuist met haar twee tienerzoons vanuit de grote stad naar een klein plaatsje. In de kelder van hun huis vinden de twee broers een luik met daarachter een donker en schijnbaar bodemloos hol. Het openen van het luik veroorzaakt grote problemen voor de jongens en hun buurmeisje.

imageimageimageimageimageimage

Monster Dad

avatar van Zeriel

Zeriel

• 1980 stemmen

Best een aardige film, ik had eerlijk gezegd gedacht dat het waarschijnlijk helemaal niks zou zijn. Dat viel reuze mee. Bij vlagen zelfs goed, voor een kinderfilm.

avatar van kalehein

kalehein

Leuke (kinder) film.

Ik denk het meest geschikt voor de kinderen tussen de 12/14 jaar al zullen die van 14 het al wel een beetje kinderachtig vinden (stoer doen tegenover de vriendjes, hè)

Hij deed me heel er denken aan Eerie Indiana (iMDb) Er waren nogal wat overeenkomsten met de jeugdige acteurs, maar vooral het muziekje aan het einde gaf me het gevoel dat ik weer telekids aan het kijken was

Al met al een vermakelijk film

Persoonlijke noot aan eenieder die hem nog niet gezien heeft:

Het is absoluut géén horrorfilm als The Shining/Hellraiser/It/Saw!

Aan sommige reactie hieronder lijkt het wel alsof men hier wel van uit ging. Jammer dat men zich niet realiseert dat het een kinder-/fantasyfilm is en de film afkraken om het gebrek aan schrikmomenten/blood and gore.

avatar van horrorfan17

horrorfan17

Ik vind het een redelijke film,

Normaal met horror films duik ik weg achter een kussen of deken,

Maar van een meisje van 11 hoef ik er niets over te zeggen.

Ik had er al eerder een stukje van gezien en toen vond ik hem eng vanwege die clown,

Nu echt helemaal niet.

Prima acteerwerk zeg ik wel, maar voor de titel "Horror" slaat dit nergens op.

een 3 voor de Acteurs.

avatar van daslekker

daslekker

hier wordt sinterklaas niet vrolijk van...

het begin is nog aardig. ik verwachtte een soort van remake van The Gate.

als eenmaal blijkt wat er uit komt wordt ik daar niet echt bang van en de kids kennelijk ook niet..

het vrouwlijk schoon houdt keurig de bikini aan, dus daar valt ook niks te halen...

onvoldoende dus

avatar van MOVIExWATCHER

MOVIExWATCHER

Hele goede film! Het is net aan de rand van kinderhorror.

Er zit een mooi verhaal in die goed te volgen is,

ik heb de film al 6 keer gezien, en ik vind hem nog ltijd even fantastisch!

avatar van kalehein

kalehein

daslekker schreef:

hier wordt sinterklaas niet vrolijk van...

het begin is nog aardig. ik verwachtte een soort van remake van The Gate.

onvoldoende dus

Het is dan ook een kinderfilm... Door kinderen, voor kinderen. In eerste instantie bang en hierna overwinnen ze de enge boeman. Hoop dat dat een beetje door die schedel doordringt, met je "bikini"

avatar van killerfreak

killerfreak

in 3D gekeken, en ik moet zeggen dat het af en toe wel iets toevoegt, maar lang weer zoveel niet als wat ik ervan verwachtte.

Maar goed, de film op zich stelt natuurlijk ook niet veel voor. Verhaal is op zich mooi uitgedacht (weet niet onmiddellijk of dit origineel script is), maar de uitwerking ervan is bij momenten zeer belabberd. Ook het onbekend acteertalent zorgt niet of nauwelijks voor hoogtepunten, dus zijn het weer de clowntjes die voor de horror moeten zorgen (werkt altijd, nietwaar).

avatar van area51

area51

erger kan nauwelijks

avatar van steffieboy71

steffieboy71

heel genietbare film

avatar van RuudC

RuudC

Wat een lage waarderingen weer. Uit een hoop signalen valt op te maken dat dit een horrorfilm is voor kinderen en daar is uiteraard niks mis mee. De meeste films van Joe Dante zijn overigens ook vooral geschikt voor de kleinen onder ons. Ik ben namelijk benieuwd naar hoe mijn passie voor horror zou zijn geweest als er geen Gremlins waren.

Ook hier weer een stel koters dat door hun eigen nieuwsgierigheid/onderzoeksdrift in de problemen komt. Ik dacht in eerste instantie ook aan een film die veel weg zou hebben van The Gate, maar de toon ligt uiteindelijk anders. Het 3D gedoe heb ik hier maar gewoon direct overgeslagen. Ik kan me nu trouwens maar weinig momenten herinneren waarin het eventueel nog van waarde kan zijn. The Hole speelt in op de angsten van de hoofdpersonen. Een beetje boogeymanachtig dus, maar wel met een fijne uitwerking. Qua opbouw van het verhaal gaat het keurig volgens het boekje. Dat maakt de film niet direct slecht, maar het levert ook geen bonuspunten op. Het viel me wat de voorspelbaarheid nog mee dat Dane geen irritante gozer is. De opening van de film deed anders vermoeden namelijk. Vermakelijk en niet wereldschokkend, dat is de omschrijving die ik eraan wil geven. Ik vond trouwens de finale in de expressionistische nachtmerriesetting erg gaaf en wat mij betreft een half sterretje extra waard.

Toen wij het gingen kijken stond er op dat ie voor 16+ was. Ik had m eerder ingeschat voor 6+

avatar van Boeikens

Boeikens

Vreemd dat deze niet als horrorgenre weergegeven wordt

Toen ik hem zag liggen dacht ik, 3D + horrorsfeer kan nooit geen kwaad dus, kopen die handel.

Voor het 3D aspect, op een paar kleine betere momenten na, was deze niet echt 3D waardig.

De film deed me constant aan Stephen King werkjes denken. Had een leuk sfeertje, een simpel maar onderhoudend verhaaltje maar weinig of geen spanning of schrikmomenten.

Door kinderen voor kinderen maar zeker niet slecht.

avatar van ronnieboy

ronnieboy

De kwaliteit van de Blue ray disc van dit toch wel aangenaam weg kijkende jeugdfilmpje is weer uiterst matig. Geen mooie diepe kleuren en vaak korrelig beeld. Maakt denk ik weinig verschil met de gewone dvd, zoals zo vaak bij dit soort kleine labels. Verdient dan ook absoluut niet het predicaat BLUE RAY !

avatar van boozebelly

boozebelly

Best geinig om een keertje mee te pakken, alhoewel het toch duidelijk voor de jeugd is bedoeld. Dat wist ik vooraf niet maar ook als volwassene is deze prent achteraf gezien nog best vermakelijk. Het is allemaal net onderhoudend genoeg.

Het acteerwerk van de kinderen vond ik bij vlagen wel erg magertjes. Ook jammer dat het verhaal(tje) op den duur de switch maakt van "griezel" naar een soort corny fantasy.

Doch kan ik mij wel goed voorstellen dat de jeugdige doelgroep zich hiermee prima zal vermaken.

Al met al vind ik het toch te mager & standaard voor een voldoende.

avatar van Noodless

Noodless

Gewoon een genietbare fantasierijke horrorfilm voor tieners en daar is op zich niks mis mee.
Het verhaaltje wordt zorgvuldig opgebouwd met een aantal leuke ideeën rond de angsten van de drie kids. De uitwerking hieromtrent is meestal wel geslaagd : bv. de pop, het zwembad en het droomachtige slot vol illussies op het einde. 6/10

avatar van Shinobi

Shinobi

"I know what you've got. You've got a gateway to hell under your house. And that is really cool."

Best een geinige horror om eens gezien te hebben, ondanks dat het meer gericht is op de jeugdige kijkers. Het gegeven dat er een gat in de kelder zit is ook wel interessant.
Verder kabbelt de film aardig voort, wel vol met de nodige clichés. Maar dat deert niet echt.

De scares zitten prima in elkaar, met name de clown pop was hierbij erg goed gedaan. Helaas wordt het tegen het einde aan wel iets minder, omdat het net iets teveel van het goede wordt met de angsten van de kinderen. Maar door het spel van de jeugdige acteurs werkte het gelukkig nog prima en Haley Bennett mag er ook wel zijn.

Al met al best wel een vermakelijke horror, hou er wel rekening mee dat dit voor de jeugdige kijkers is bedoelt. Dus verwacht geen smerige dingen, bloed, gore of wat dan ook.
Blijf trouwens nog wel even zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

3,0 Sterren.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Dit vond ik een 'aardige' film. Niet slecht, maar ook zeker niet heel goed. Het is allemaal een beetje braaf. Ook al is het een jeugd film.

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Kinderhorror in de trend van Gremlins of The 'Burbs..

Het is lang geleden sinds Dante zo'n aardige film heeft afgeleverd. Eigenlijk niet meer sinds Gremlins 2 en die is alweer uit 1990. Daarna is er vooral veel pulp gekomen, plus Dante's sterk politiek geladen afleveringen uit The Masters of Horror-series. The Hole bewijst dat pretentieloze, komische horror hem het beste ligt.

Want hoewel The Hole niet de status heeft van het eerder genoemde Gremlins, brengt het toch veel vermaak. De jonge acteurs spelen enthousiast, het verhaaltje is aardig en zelfs de effecten tijdens de strijd tussen vader en zoon zijn best goed. Jammer dat we daar dan niet meer van zien, want voor de rest is het visueel geen spetterende schouwspel.

Niettemin heb ik goed genoten en ik ben blij dat Dante weer terug is bij z'n oude leest. 3***

avatar van mjk87

mjk87

Niet helemaal gelukt. De eerste helft is nog wel heel aardig en kent zijn spannende momenten (ook door huizenhoge cliché's, maar goed, ze werken) en aardig sfeertje. En uiteraard zien we Bennett nog eens in bikini rond huppelen, dus dat is nooit verkeerd. Maar als eenmaal het mysterie zich ontrafelt wordt de film een stuk minder: minder spannend, minder leuk en vooral minder geloofwaardig om in het eind helemaal te ontsporen. Verder redelijk saai gefilmd maar de film is uit te zitten. 2,5*.

avatar van martinlun

martinlun

Redelijk spannende film maar verwacht geen bloederige horror; het is meer een griezelfilm voor de jeugd. Het verhaal is leuk bedacht, maar de acteurs vond ik maar matig.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Dante's ding. Een échte 80's man.. en dat gevoel weet hij feilloos mee te nemen. Dat einde is de kers op de taart. Super vormgeving! Doet inderdaad denken aan Dante's vroegere werk, maar ook aan een recent werkje: Under the Bed (2012) . Tapt uit hetzelfde vaatje (big/little brother horror), waardoor het uiteraard een enorme aanrader is voor degene die zich met The Hole hebben vermaakt.

avatar van Arnoud87

Arnoud87

vond het een erg spannende film .. alleen aan het einde met die'' vader'' werd het stom en irritant... daarom een 3.5 en geen 4

avatar van Dying Rose

Dying Rose

“Oopsy daisy.”

Ben blij dat ik de film heb afgezien, dankzij jeroentjuhhhhh. Het tweede deel is immers veel beter dan het eerste. De pace is sneller, de personages meer invoelbaar en Dante laat genoeg ruimte om te zeggen wat hij wilde zeggen. Het heeft ook echt iets. Kinderen (konden evengoed volwassenen zijn) met hun angsten confronteren zodat ze ervan worden genezen. In zoverre dat de ‘hole’ een verlossing wordt voor diegenen die er in aanraking mee komen. Een beetje zoals Bear Grylls doet in zijn programma Breaking Point.

Ook de scares zijn gaandeweg het verloop beter (getimed). De clown is geestig gedaan. Wat eng voor kinderen, want het is nu eenmaal een film waarbij de horror minder gericht is op volwassenen. Zeker wanneer de clown vaker in beeld komt, krijgt hij een koddige aanblik. De confrontatie tussen hem en Lucas was ook een van de hoogtepunten uit de film. Verder lieten de effecten wat te wensen over, maar dat was vast een bewuste keuze. De acteurs deden het ook aardig.

Toch iets minder dan zijn opvolger.

avatar van baspls

baspls

Net als John Carpenter met The Ward hebben we hier een erg goede regisseur die besluit een zeer matige moderne horror te maken. De hand van Joe Dante is totaal niet te herkennen in deze prent.

Het acteerwerk was nog niet zo slecht, zeker gezien de leeftijd van de acteurs. En die Haley Bennett mag er zeker wezen. De film begint eigenlijk ook zo slecht nog niet, de personages worden geintroduceerd en na 10 minuten in de film vinden ze een vreemd luik in de garage van hun nieuwe huis, de spanning zit erin en het is tot hier best mysterieus.

Maar dan gaat het helemaal mis, we hebben hier te maken met de meest vreemde en domste reacties in een horrorfilm ooit. De tieners worden geterroriseerd door een bezeten pop en zien het lijk van een meisje hun gat in kruipen... 'Cool!', niets tegen ouders zeggen om onverklaarbare redenen en gewoon lol maken tussendoor. Het einde was al helemaal belachelijk.

In het concept had best wel wat kunnen zitten, vooral met wat meer sfeer, maar dit verhaal was belachelijk slecht doordacht en uitgewerkt. Dante moet nodig terug naar Spielberg.

Matig tiener horror-filmpje.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2021 stemmen

The Hole

Ik had van te voren niks verwacht van deze film. De omschrijving die Netflix gaf klonk wel leuk dus we waren hem meteen gaan kijken. Achteraf was hij toch nog wel vermakelijk maar soms ook erg vreemd. Maar, wanneer je het einde mee krijgt blijkt het dus wel dat het zelf speculeren heeft gewerkt! De film gaat dus inderdaad over een 'geest' die je grootste angsten te voorschijn laat komen. Voor de ene is het een clown en de andere is bang voor het donker. Toch zaten er heel wat clichés in deze film en was het einde erg teleurstellend vergelijken met de rest van de film! De acteurs deden een leuk werkje, verhaal was matig en het concept was oké! Prima om een middagje vermaak maar zo super was de film nou ook weer niet!

avatar van Bubblez

Bubblez

Aardige film, maar hangt enorm tussen kinderfilm (waar 'ie te eng voor is) en griezelfilm (waar 'ie te kinds voor is). De hoofdrolspeler (Dane) acteert erg vlak.

Leuke premisse, maar komt door het onbepaalde genre niet uit de verf.

avatar van djaja

djaja

Leuke film, met name voor de jeugd een leuke horror. Zit een aardig verhaallijn in, wat kinderen zeker zal aanspreken.

Als volwassenen is hij wel wat kinderachtig en weinig echte schrikmomenten, maar als je daar doorheen prikt vond ik het geen slechte film.

Onderhond

Een echte Dante.

Althans, de eerste 75 minuten dan toch. Het suburbia gevoel zit er weer lekker in, heel eng is het allemaal niet maar dat wordt (deels) opgevangen door een geslaagd avontuurlijk gevoel. Het is inderdaad wat een kinderhororr, maar dat weet je wanneer je voor een Dante gaat zitten.

Alleen het laatste kwartier is echt een miskleun van je welste. Sowieso was het beter geweest wanneer het mysterie gewoon in stand was gehouden, maar Dante gaat dan ook nog een full CG met vreselijk lelijke effecten en een overdreven in your face uitleg tot gevolg. Het voelt alsof hij eens écht wou uitpakken, maar dat is echt compleet mislukt.

Jammer, want de rest is best wel gezellig. Vond de toiletscene wel geslaagd, de jester was iets minder eng maar échte horror hoef je sowieso niet te verwachten. Eerder dekentjes-mysterieus met een paar kindjes die de belangrijkste rollen invullen en een vreemde opa die het allemaal net iets mysterieuzer maakt.

Wel een dikke halve * aftrek voor het eind, da's echt té pijnlijk.

avatar van Bxian32

Bxian32

Leuke film, voor kinderen dan......

avatar van ILDIB

ILDIB

Sommige stukken zijn lekker spannend maar t zakt steeds snel weer in vanwege matigheid. Te simpel of gewoon niet eng dan. Jessica biel lookalike.