100 Feet (2008)

Horror / Thriller
96 minuten / 104 minuten (unrated version)

geregisseerd door Eric Red
met Famke Janssen, Ed Westwick en Bobby Cannavale

Marnie Watson heeft celstraf gekregen toen ze haar eigen man, een politieman, heeft vermoord uit zelfverdediging. Maar Marnie wordt plotseling vervroegd vrijgelaten uit de gevangenis, aangezien ze met een elektronische band om haar been de rest van haar straf in haar eigen huis mag doorbrengen. Terwijl een collega van haar overleden man buiten haar huis in een auto zit te wachten tot ze de fout ingaat, ontdekt Marnie dat haar overleden man zelf nog steeds in het huis rondspookt. En hij wil niets liever dan wraak nemen.

buiten die gore scene waarin joey wordt vermoord, is dit maar een slap verhaaltje. ik ben wel een fan van famke janssen! zij kan toch wel goed acteren seg.

avatar van Angelo2
Middelmatig filmpje. Leuk om een keer te kijken maar heb me toch wel gestoord aan de slechte effecten.Vooral het einde, lachwekkend gewoon. Verder allemaal erg standaard. Acteerwerk ging wel. Femke blijft een mooie vrouw om te zien. Keek opzich wel lekker weg.Een 5

avatar van tattoobob
Blij verrast door deze film......echt een aanrader.

avatar van daredevil666
Zeer aangenaam verrast bij deze film,wat een spanningsopbouw en heel spannende schrikmomenten zeg. Alles wat je van een goede horrorfilm verwacht!

avatar van Semsoethot
De film is te onsamenhangend om werkelijk boven de middelmaat uit te stijgen. Ook te veel onlogische scenes [ [met moeite hangen naar de deur, de koffer in de kelderscener)]. Maar de broeierige sfeer vergoed veel.

avatar van Phantasm
Redelijk in elkaar gezette film die wat te langdraderig begint, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van Franza
Ik vond het wel echt een goede film.
Alleen helaas duurde het even voordat de film op gang kwam,
En dat was wel jammer.
En de scénes waar "mike'" ook echt te zien was vond ik ook wat minder.
Het was beter wanneer hij onzichtbaar was.
Famke acteert erg goed en dat mag gezegd worden.
Ze was ook niet het enige nederlandse in de film, de koffiezetapparaat was ook nog nederlands XD
Maar al met al geef ik deze film een 3,5

Dit is de eerste film welke ik zie via de interactieve dienst van Ziggo. Omdat ik het "Extra" pakket van Ziggo heb, kan ik kiezen uit 100 gratis films waaronder deze. Ik moet zeggen dat ik geen hoge verwachtingen had van deze film maar hij is me eigenlijk best goed bevallen. Het verhaal was leuk gevonden en wist ook te boeien (soms zelfs spannend) en hetzelfde geldt ook voor de uitvoering (op het einde zelfs best heftig). Ook de special effecten waren wel aardig m.u.v. de overleden man van Marnie welke er zeer nep uitzag. Famke Janssen speelde goed maar het blijft een preutse actrice en dat terwijl ze Nederlandse is. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze nooit aan Nederlandse producties meedoet want daarin gaan de actrices juist wel vaak uit de kleren Al met al heb ik me goed vermaakt met deze Horror / Thriller.

avatar van knusse stoel
Geen super film maar wel spannend.
En het is met onze Famke Janssen dus moesten wij deze wel even bewonderen.
Viel niet tegen!

avatar van Moviestar1979
Het verhaal in 100 Feet is eigenlijk vrij simpel.

Marnie Watson werd regelmatig door haar man Mike in elkaar geslagen, nadat hij bij de politie ging werken.
Uit pure zelfverdediging besluit ze om letterlijk het heft in eigen hand te nemen, en vervolgens Mike neer te steken.
Marnie krijgt een celstraf opgelegd, maar komt vervroegd vrij.
Echter krijgt ze 1 jaar huisarrest opgelegd, en mag ze deze in haar ouderlijk huis doorbrengen.
Door middel van een enkelband heeft ze maar een beperkte mogelijkheid om zich te verplaatsen.
Dit alles wordt nog lastiger als blijkt dat de geest van Mike nog steeds in het huis rondzweeft.
Hij heeft nog een appeltje met haar te schillen.
Ook de aanwezigheid van Mike's oude partner Shanks werkt niet bepaald mee.
Hij blijft Marnie continu in de gaten houden.

De titel van de film klopt in principe niet.
100 Feet is de lengte van het gebouw waarin Marnie woont.
Vanaf de ontvanger tot aan de deur van het gebouw zijn dus minder dan 100 stappen.
Toch mag dit de pret niet drukken, en zet Famke Jansen een prima rol neer.
Standaard spookfilm die wel het bekijken waard is.

3,0 *

avatar van tattoobob
Appart altijd als medegebruikers nog even uit gaan leggen waar de film over gaat

tattoobob schreef:

Misschien voor sommigen dubbelop, maar ze zijn dan ook niet verplicht om het verhaal te lezen.
Bovendien is het zo dat lang niet alles even goed wordt omschreven, of dat het genre afwijkt.

Ik vind het maar oervervelend

tattoobob schreef:
Ik vind het maar oervervelend

Dat is je goed recht, maar zoals gezegd ben je niet verplicht om het te lezen.

avatar van Edie
Matig, het is dat Famke Janssen erin speelt, ook de andere acteurs doen het prima. Het begon erg goed, het eerste schrik moment is ook goed geslaagd maar daarna word het heel snel minder allemaal.

Gelukkig zat er wel nog een brute moord in, maar verder een hoop slechte CGI wat de film verpest.

Toch nog net een 2.5, de film duurt niet lang en Famke hé

toch een goede film 3.5

avatar van Elineloves
100 Feet, zo'n matige film die je gratis via je tv aanbieder kunt kijken. Zo gezegd zo gedaan. Famke was duidelijk niet op haar sterkst, wat begrijpelijk is want haar personage is niet zo boeiend. Je moet op een punt sympathIe voor haar voelen maar dat wil maar niet lukken, waarschijnlijk omdat ze van bordkarton is. Het verhaal heeft te weinig om het lijf om voor langere tijd te boeien. Tel daarbij op dat de spanning compleet wordt afgebroken op het moment dat de geest verschijnt, en je hebt alle ingrediënten voor een matige film die nergens kan overtuigen. Erg slechte SE ook hoor, mijn hemel.

avatar van Left4Dead
Toch een halve ster eraf. De prent is niet slecht, zeker niet maar tijdens de herziening bleek het minder sterk te zijn dan ik in mijn achterhoofd had opgeslagen.

Prima prent die soms lekker wil griezelen maar niet doorhaalt. De enkelband was goed bedacht.

filmoloog
Vannacht op Netflix bekeken. Belachelijke spook film. Nu zijn alle spook films wel belachelijk maar deze is wel erg belachelijk met een zeer zwak einde. Famke vechtend met de geest van haar ex-man die ze onverwacht op de keldertrap in z'n smoel trapt. Ik wist niet dat je spoken ook kon slaan, meestal zijn het vage rook ontwikkelingen waar je geen grip op kan krijgen zo ook in deze film, maar nee, Famke schopt hem zo de kelder trap af. De coninuiteit is ook ver te zoeken. Zo zit Famke's gezicht onder het bloed van servies scherven en zo is ze daar abrupt van genezen. Veel gooi en smijt werk ook met huisraad en het bekende aan de haren meesleuren van het slachtoffer. Allemaal standaard ingrediënten die deze spook film spannend moeten maken, bij mij is dat niet gelukt. Maar goed, altijd leuk om naar onze mooie Famke te kijken met haar sexy gekruip onder de vloer. Niks mis met haar acteer prestatie overigens.

Matige film. Niet spannend en niet eng. Alleen één keer geschrokken toen de geest zich voor het eerst liet zien. Toen was het over, toen leek de geest op een personage uit een videoclip van Michael Jackson. Best een leuk verhaal over een vrouw met huisarrest. Als drama was er meer van te maken.
Aan het einde ontspoorde de film volledig en leek het op een SyFy productie.
Enig lichtpuntje was Famke Janssen al vond ik haar niet in elke scene goed acteren.

avatar van Daan258
Erg matig.
Het begint allemaal nog best aardig met een prima donker sfeertje en aardige spanningsopbouw, maar zodra je voor het eerste de geest te zien krijgt is gelijk de spanning er vanaf. Het zag er echt niet uit en was ook totaal niet creepy of eng.
Het verhaal was ook helemaal niet boeiend, het acteerwerk van Famke Jansen was dan nog wel oke, maar al met al was dit een behoorlijk slecht filmpje.

Leuke film maar ook matig.De film werdt helemaal bagger op 1:21.16.Rechts in beeld in de tv van de woonkamer van de film, is de geluidscamera man te zien in de weerspiegeling in de tv.scherm.Ha ha ha wat slecht.Dubbel gelegen met me dochter.Wat fout dat de filmproducenten dat niet hebben gezien.Nee het was niet de geest.Ha ha ha.Verder wel leuke opnames tussen door, en met een bakje chips bij de tv.

niet echt veel boeiends aan