ad
  • 8.079.781 stemmen

A Perfect Getaway (2009)

Mystery / Thriller | 98 minuten / 108 minuten (unrated director's cut)
2,85 1.168 stemmen

Genre: Mystery / Thriller

Speelduur: 98 minuten / 108 minuten (unrated director's cut)

Geregisseerd door: David Twohy

Met onder meer: Steve Zahn, Milla Jovovich en Timothy Olyphant

Releasedatum: 8 juni 2009

Over A Perfect Getaway

"Welcome to paradise. Enter at your own risk."

Na hun trouwen, besluiten Cydney en Cliff (Milla Jovovich en Steve Zahn) op huwelijksreis te gaan naar Hawaï. Alles gaat goed en ze hebben de tijd van hun leven, totdat ze erachter komen dat er net een pasgetrouwd koppel is vermoord op Hawaï en dat de moordenaars waarschijnlijk op hetzelfde deel van Hawaï zitten als zij. Daarna weten Cydney en Cliff niet meer wie van de medetoeristen ze kunnen vertrouwen.

imageimageimageimageimage

avatar van elayz

elayz

Een tijdje geleden opde tv gezien, prima vermaakt. soms een beetje vaag, maar alles word gedurende film wel duidelijk.

wat mij ook wel beviel is het onderwachte stuk en einde in de film.

aanrader!

avatar van Daan258

Daan258

Leuke film, niks mis mee.

Spannend vond ik hem niet echt maar hij verveeld geen moment.

avatar van jipt

jipt

Spannend maar de plotwending slaat nergens op. Wel erg vermakelijk 3,5*je

avatar van Toontje G

Toontje G

Het eerste uur is even doorbijten, daarna gaat het wel. Rommelige film.

avatar van sofripa

sofripa

Wat nu, zomaar 4 sterren. Echt een aanrader deze film, die bij mij al jaren op de stapel lag te verstoffen. Van een blij begin naar een akelig middendeel naar een geweldig gaaf slot. Goeie acteurs, die er zin in hebben. Olyphant is 1 van mijn favorieten en maakte dat mooi waar. Prima!

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Deze kan ik me herinneren als heel avontuurlijk, spannend en verassend.

avatar van panax

onverwacht einde!!!

leuke film !

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Prachtige natuurbeelden! Het is eerste uur was erg leuk, daarna werd het iets minder. En inderdaad die plottwist . Het moment waar ze doen alsof ze bang zijn voor de moordenaars sloeg natuurlijk nergens op. Maar ondanks dat heb ik mij toch prima vermaakt met deze tropische avonturen thriller.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Overigens is het meeste opgenomen in Puerto Rico en niet Hawaii.

avatar van mikey

mikey

Oww die plottwist zag ik al van verre aankomen. Maar inderdaad lichtelijk vermakelijke kijkvoer voor de red herring liefhebbers

avatar van Insignificance

Insignificance

Als je je cast laat lullen over scripts en wat daarbij komt kijken, kan je er donder op zeggen dat die van Twohy vanzelf eens allerlei halfgare streken gaat uithalen. Het is hem er om te doen en met een lekker zonnig sfeertje en een min of meer luchtig toontje komt hij er lange tijd mee weg. Met name Olyphant is op dreef als man die maar moeilijk kapot te krijgen is. Met een paar verdachte koppeltjes weet je wel hoe laat het is.

Dat is dan af en toe vooral onnozel en wanneer de waarheid aan het licht komt, wordt het ook echt een te flauwe bedoening. Vond de film daarna ook beduidend minder onderhoudend, al krijg je er wel een dikke dot actie voor terug. Neemt niet weg dat het laatste half uur als verplichte en halfslachtige kost aanvoelt. Meer filler dan thriller, maar doordat je het niet al te serieus hoeft te nemen, is het nog goed verteerbaar.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een redelijke mysterieuze avonturenfilm die het niet bepaald van veel spanning moet hebben.

Het script is alles behalve voorspelbaar. De onverwachte plottwist speelt de belangrijkste hoofdrol. Over het algemeen hou ik hier wel van, maar pakte het in deze film niet echt lekker uit. Mede door een dialoog tussen Zahn en Jovovich, die de personages van Olyphant en Sanchez als de verdachten zien. Dit vond ik persoonlijk wat rommelig. Ondanks het feit dat dit juist de insteek was van schrijver en regisseur David Twohy. Dit om 4 personages verdacht te maken, en vervolgens de hoofdrolspelers als de daders aan te wijzen.

Toch zorgen mooie locaties en enige spanningsopbouw voor een redelijke film. De acteerprestaties zijn eveneens te doen, en werd Timothy Olyphant in 2010 genomineerd voor een TFCA Award.

2,5 *

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2074 stemmen

Matig verhaal, redelijke twist, prima acteurs, maar een onwijs slecht laatste halfuur. Nadat bekend is hoe het in elkaar steekt, wat overigens nog redelijk voorspelbaar was, is er totaal geen lol maar aan te beleven. Tot dan toe was de film nog redelijk onderhoudend.

avatar van Laagstreepje

Laagstreepje

Lekker vlotte film met zeker geen onaardige twist op het einde . Die twist kwam alleen wel volledig uit het niets. Jammer dat er geen kleine hints voorkwamen, voor de oplettende kijker.

avatar van gizzegiz

gizzegiz

De film begint goed, de spanning wordt opgedreven, maar dan wordt alles een rommeltje. Geen aanrader.

Tarkus

Tarkus schreef:

Ik ben altijd al een fan geweest van Milla Jovovich, maar in deze prent valt ze me toch wat tegen, het is pas naar het einde toe dat ik haar weer een beetje herken, zoals ik het van haar ben gewend uit bijvoorbeeld de 'Resident Evil'-filmen.

Ook Steve Zahn is pas op het einde van de film een beetje op dreef, al vind ik hem eigenlijk niet echt goed geschikt voor de rol die hij hier moet vertolken, ik acht hem eerder geschikt voor komedies.

Het verhaal is nochtans tamelijk goed, maar het zijn vooral de locaties die het hem doen in deze prent, die zijn werkelijk prachtig en soms zelfs adembenemend.

Kortom, ik heb de film gekocht om de cast, en vooral dan voor Milla Jovovich, dus ben ik wel een beetje teleurgesteld.

Het einde van de film kon me nu iets meer bekoren dan de eerste maal toen ik hem zag.

Maar de aanloop is saai, dat had veel beter gekund en had ook een hogere score opgeleverd.