A Perfect Getaway (2009)

Mystery / Thriller
98 minuten / 108 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door David Twohy
met Milla Jovovich, Timothy Olyphant en Steve Zahn

Na hun trouwen, besluiten Cydney en Cliff (Milla Jovovich en Steve Zahn) op huwelijksreis te gaan naar Hawaï. Alles gaat goed en ze hebben de tijd van hun leven, totdat ze erachter komen dat er net een pasgetrouwd koppel is vermoord op Hawaï en dat de moordenaars waarschijnlijk op hetzelfde deel van Hawaï zitten als zij. Daarna weten Cydney en Cliff niet meer wie van de medetoeristen ze kunnen vertrouwen.

Dat is echt wel waar btw aangezien de film zelf meermaals verwijst naar het koppel als mogelijke dader. De zaken die jij aanhaalt zijn pogingen om ze niet verdacht te maken, maar ook de andere koppels hadden zulke scenes.

Ik zat nooit te wachten op een twist, gewoon op de uitkomst van wie van de 3 (of een eventuele buitenstaander). Mensen tegenwoordig zijn veel te gefocused op "twists" tegenwoordig. Alles wat er maar een beetje naar ruikt wordt meteen als US concept afgedaan, waarmee je gewoon menig film tekort doet.

avatar van Macmanus
Neutraal is niet waar btw, omdat we niet uit de andere hun perspectief kijken, we volgen het koppel als hoofdpersonen en de andere twee koppels volgen we alleen in het bijzijn van dit koppel. Daarom al niet neutraal. Ze hebben gewoon geen gelijke waardes, je word duidelijk geacht om het koppel dat we zien als de kijker te zien en de mensen die ze tegen komen als potentiële daders, dit word versterkt door praten in de tent en bij rivier. Zulke scenes krijg je nooit van de andere stelletjes. Reden twee waarom het ene koppeltje nooit redelijk neutraal naar voren wordt geschoven als dader.Ik zat ook te wachten op wie het was, maar niet dat hun het waren omdat dat vrijwel onmogelijk was door de tent scene, dat hun het dan wel zijn en hun zo gestoord zijn dat ze voor altijd in hun rol blijven, vind ik een twist een belachelijke dat wel.

avatar van PROPAYNE
Wat een flutfilm. Nadat je zeker 1 uur en een kwartier gewoon de vakantie volgt van een paar stelletjes, wordt je op het eind getracteerd op een twist die niet uit te leggen valt met het voorafgaande eerste uur. Pure bullshit. Ik als Milla fan, irriteerde me mateloos aan haar piepende stem, dus dit zegt al genoeg. De locaties en camera beelden zijn best entertaining, maar dat is dan ook alles aan deze film. Deze film laat je achter met een `ik voel me genaaid´ gevoel. Het einde is zo ontzettend kut, deze film hadden ze nooit moeten maken, echt niet.

avatar van M.Goodkat
Hele vermakelijke film met een super verrassende plottwist.

Leuk geacteerd ook

3,5/5*

avatar van zillah
Vermakelijke film met een langdradig eerste uur.

Mooie jungle/beach settings in Hawaii,Jamaica maar voornamelijk Puerto Rico (Terwijl de kijker gelooft alleen naar Hawaii te kijken).

Leuk voor een zondagmiddag..

Nancy1980
Begin erg goed,
vindt vooral de omgeving van de film erg mooi,

Vanaf het moment dat duidelijk wordt wie de daders zijn, vindt ik de film minder worden.

Maar ik heb me zeker niet verveeld.

lijkt standaard verhaal, maar toch spannende film met verassend plot

avatar van GroovyDrummer
Erg spannende en leuke film, verveeld geen minuut!

avatar van mixmaster
aardige film met mooie locaties en natuurschoon.

eerste uur is pijnlijk saai om vervolgens om te slaan in een aardig laatste half uur.

geen topfilm maar leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van brave71
langdradige film, die alleen aan het einde een beetje kan boeien.

Wel goed geacteerd, maar ook de twist in het plot kon de film niet meer redden.

avatar van Skrean
De plottwist had ik al door voordat ik de film gezien had, niettemin een vermakelijke film.

avatar van Filmkriebel
De film viel wat mij betreft best mee, al zijn er enkele serieuze minpunten.

Eerst het goede nieuws :
Het eerste uur was voor mij een onderhoudende en zelfs goed opgebouwde whodunnit waar ik helemaal niet kon zeggen wie nu de killers waren. De laatste 15 minuten zijn onverbiddellijk. Maar er moest een verklaring komen en daar falen de makers grandioos.

Het verhaal is één en al manipulatie, en gebruikt trucjes, die het verhaal afzwakken. Wat de makers je ook voorschotelen van uitleg, je slikt het gewoon. Gevolg is dat het verhaal met heel wat lullige dialogen opgevuld wordt. De flashback kon me helemaal niet overtuigen en sloot op bepaalde punten niet logisch aan bij wat voorafging. Waarom zitten Cliff en Cydney bvb in die tent te panikeren over killers terwijl ze dat zelf zijn?? Zie, dat bedoel ik met manipulatie.

Toch een 3*

avatar van Swastika
Zelfs voor een thriller was deze film veel te langdradig.Pas een halfuur voor het eind van de film begint het spannend te worden.De twist in de film zelf was wel weer een pluspunt.Dit zag ik niet direct aan komen.De mooie beelden van het eiland zijn ook zeker de moeite waard.Het einde was in mijn ogen te simpel en,had wat dat betreft veel beter uitgewerkt moeten worden.

avatar van zorro
ik vond deze Film Zwaar tegenvallen had er veel meer van Verwacht
Jammer dat de Aktie pas op het einde Kwam

avatar van mrwhite
goed begin van de film maar na een half uur had ik zoiets van waneer zal er is iets gebeuren en uiteindelijk heb ik nog 30min moeten wachten.maar ondanks dat was het redelijk goed.

en dan kwam plots de twist waar de david twohy de boot in gaat !!!!
het kwam niet overeen met wat je eerst allemaal gezien had.

ik denk dat dit een goed scenario is maar jammer genoeg niet goed uitgewerkt

toch nog net 2,5* voor het eerste uur

avatar van tcdaizz
Spannende film met een verrassend einde.
De film hield me echt in de greep te blijven kijken!

Moeite waard!

Ik heb deze film gezien in de bioscoop & voelde me achteraf bekocht. VERSCHRIKKELIJK slechte film waarbij de twist naar't einde toe, zoals eerder reeds geschreven door andere gebruikers, ongelooflijk belachelijk aandoet. Don't spend your money on this one, folks...

avatar van dulcinea
mixmaster schreef:
aardige film met mooie locaties en natuurschoon.

geen topfilm maar leuk om een keer gezien te hebben.
Volledig mijn mening en dus ook dezelfde score!

riczz
Zeker een topfilm! Vanaf minuut 1 spannend! en een verassend einde wat ik zelf niet van te voren in gedachten had.

Prima thriller.
Je blijft in de vertwijfeling in het eerste uur wie de moordenaars zouden kunnen zijn maar als na die kleine 60 minuten de dader(s)
bekend zijn barst het geweld pas goed los.
Behoorlijk heftig laatste half uurtje.

Spanning en mysterie op Hawai...de moeite van het kijken waard

avatar van Bernd D.
Zeer slecht.
Acteerprestaties, voorspelbaar, bah.

Het eerste uur is nog al langdradig en er gebeurt weinig. Het verhaal is ook niet echt vernieuwend.
De twist was niet verrassend voor mij.

avatar van RickZ
Thriller met standaard 1e helft maar goede 2e helft met goede plotwendingen. Helaas is de wending dat de beelden op de videocamera worden bekeken nogal onduidelijk en niet voor 1 uitleg vatbaar maar het gaf de film daarna wel wat extra vaart en spanning.

Steve Zahn speelt goed als stoere bink. Pas geleden nog de film "Management" gezien waarin hij laat zien ook geheel andere rollen te kunnen spelen.

De 2 meiden zijn natuurlijk voor de mooie plaatjes maar ook voor de actie deze keer.

Met zijn schitterende locatie, spanning , humor en leuke personages had deze film een topper kunnen zijn. MAAAAR.. het plaatje klopt niet.
De scene waar ze in hun tent praten over een ontsnapping terwijl ze zelf de "killers" zijn , valt absoluut niet te rijmen met de rest van het verhaal.
Spijtig , maar daarom kan ik maximum drie sterren geven.

de verklaring is volgens mij heel die crystal meth, daarom blijven ze ook als ze met zijn 2en zijn in hun rol als dat andere koppel..

avatar van eppy
ik heb wortelkanaal behandelingen gehad die vermakelijker waren dan deze film....
mijn god wat een prutswerk was dit en het erge ervan is dat je daar pas na meer dan een uur achter komt als de indentiteit van de daders bekend word gemaakt.
wat hebben de makers van deze film gedaan zelf aan de meth gezeten en een beetje gedobbeld voor het einde...
mijn advies laten staan, deze film heeft een glorieuze toekomst in de nice price bak van een of andere bezinepomp waar dit soort prullen verkocht worden voor 2 euries het stuk...

avatar van Zandkuiken
Vermakelijke onzin.

Het soort cinema dat er hier wel ingaat maar waarbij je in het verhaal moet kunnen meegaan of je gaat je al vlug ergeren aan de ongeloofwaardigheden. Lukt dat, dan krijg je een avontuurlijk en redelijk spannend filmpje op je bord dat er best in slaagt de kijker in de zonnige sfeer onder te dompelen.

Fijn, 3 sterretjes.

avatar van Ajax&Litmanen1
Tsja, wat zullen we eens over deze film zeggen?

Ieder geval dat het geen al te beste film is. In de anderhalf uur durende film zie ik eerst een uur onzin met wat mensen op vakantie. Halfslachtig wordt een thrillerplot geintroduceerd en op het einde kwam er een grote plottwist waar ik al op zat te wachten. Nou bleek de twist wel wat aparter te zijn dan ik zelf dacht, maar goed...

Het 1e uur is dus gewoon suf. Ik vond er weinig aan. Het enige interessante waren de soms prachtige natuurbeelden van op het eiland. Dat is wel sterk gefilmd. Maar het plot, het acteerwerk, de twist...allemaal zeer zwak tot ongeloofwaardig. Gelukkig werd het allemaal wel fraai gefilmd en gemonteerd, zodat de film tot het einde toe wel kijkbaar bleef.

Begin vond ik wel spannend, moest hem wel blijven volgen maar toen die ontknoping of twist kwam, whatever.!!

Waarop ik zat te wachten, toen dacht ik direct van.

sh"t wat een crap, l"l verhaal van niks, klop gewoon niet, tenzij ze
allebei schizofreen of een dubbele persoonlijkheid hadden, op de zelfde moment ook nog, alletwee.

Een moment zitten ze iedereen te verdenken, terwijl ach f"ck it.!!

waarom zo'n lage score??

valt me op dat veel lui elkaar napraten om interessant over te komen.

Film was vermakelijk, humoristisch en spannend. Precies wat het moet zijn.

Lang geleden dat ik zo'n topper heb gezien.