After.Life (2009)

Alternatieve titel: After Life

Thriller / Drama

geregisseerd door Agnieszka Wojtowicz-Vosloo
met Christina Ricci, Liam Neeson en Justin Long

Een jonge vrouw bevindt zich na een zwaar auto-ongeluk tussen het leven en de dood. De begrafenisondernemer met schijnbaar een bepaalde gave probeert Anna te helpen met de stap naar het hiernamaals.

avatar van Mike 1984
Ik heb net de film gezien, twee keer zelfs. Eerst begreep ik het allemaal niet meer toen de film uit was, dus opnieuw bekeken en ik moet wel zeggen, het zijn de details die het hem doen. Bij haar ongeval word ze de pas afgesneden door een wit busje, en laat nu toevallig de begrafenisondernemer dezelfde hebben. Ook het flesje die hij gebruikt om haar injecties toe te dienen word duidelijk kenbaar op een bepaald moment. Ze leeft dus nog, de jongen ook maar zijn moeder is dood, net zoals Paul op het einde. Sterke Liam, en Ricci. Ook het jongetje heeft een bepaalde uitstraling. Leuke film om op een donkere avond te bekijken
Ik heb net Christina Ricci gegoogled omdat haar gezicht me wel iets zei maar wist niet vanwaar. Zij speelde in The Addams Family, vandaar dat ik haar "ken".

avatar van dalma
De film is heel goed meegevallen. Had mijn twijfels bij het lezen van sommige commentaren, maar ik ben blij dat ik hem bekeken heb. Speciaal sfeertje en met een homecinema prachtige schrikmomenten.

de adem aan het einde van de film zou wellicht ook symbolisch zijn dat ze echt dood was en dit haar laatste adem is die ze uitblaast

avatar van umbra
Vond dit een uiterst sterke thriller, met redelijk donker en mistroostig sfeertje doorheen gans de film, love it. Ben nu ook wel grote fan van Liam Neeson, maar ken hem hier vooral van actie-thrillers en als the good guy, verademing, om hem in een ander soort rol te zien. En Christina Ricci is natuurlijk ook altijd zeer fijn om bezig te zien. Echt aangenaam verrast door deze boeiende film.