Planet Terror (2007)

Alternatieve titels: Grindhouse: Planet Terror, Grindhouse Presents: Robert Rodriguez's Planet Terror

3,50

Actie / Horror
91 minuten / 105 minuten (internationale versie)

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Freddy Rodríguez, Rose McGowan en Josh Brolin

Het doktersechtpaar William en Dakota Block wordt tijdens hun nachtdienst overspoeld met dorpelingen die onder de rottende zweren zitten en een verdacht lege blik in hun ogen hebben. Onder de gewonden is Cherry Darling, een go-go danseres wier been van haar lichaam werd gescheurd tijdens een gewelddadige aanranding. El Wray, haar voormalige wederhelft, staat aan haar zijde en waakt over haar als een havik. Cherry is dan wel gehavend, ze is nog lang niet uitgedanst. Wanneer de gewonden transformeren in bloeddorstige psychopaten, leiden Cherry en El Wray een team van toevallige strijders de nacht in. Onvermijdelijk stormen ze af op het noodlot waarbij miljoenen mensen besmet zullen worden, talloze doden zullen vallen en een kleine groep overlevenden zich een weg moet vechten naar de laatste veilige plek in Planet Terror.

739 BERICHTEN 70 MENINGEN
avatar van lars-pixar
Waanzinnige over de top film, van ingewanden tot zombies en van zombies tot best bbq in Texas!
Alles is letterlijk aanwezig en wordt in deze Rodriquez slash Tarantino productie verwerkt tot video band beeld uit de jaren tachtig wat een goeie toepassing had aan de sfeer.
Ondanks dat ik me goed heb vermaakt kon de film mij helaas niet in de greep houden, net als de spanning wat ik miste op de meeste momenten waar het had kunnen zitten!
Maar de film wist me verder wel te boeien en had genoeg te bieden, om ook niet het gore te vergeten!

avatar van Katharina
Ik ben geen horror fan en al helemaal geen zombiehorror fan, maar ik kwam bij deze film via Grindhouse (Deathproof vond ik geweldig) en ik ben heel blij dat ik deze toch gezien heb, hij is echt fantastisch. Hartstikke fout, heerlijk acteerwerk, enerzijds onverwachts einde, echt een topper!

djordy von trier
dwid schreef:
Ik schrok me het apezuur toen ik hier de beoordeling zag !!
Een 3,53 as we speak....mijn god, daar snap ik werkelijk de rambam van...
Wat een waardeloze prutfilm, lijkt echt nergens op, de manier van acteren, het verhaal, enz...
Ik hou wel van over the top, maar niet bij dit soort films !
Je moet er waarschijnlijk van houden en dat doen de meeste stemmers hier wel waarschijnlijk....ik niet iig !
Als je deze film als zombiefilm aanziet heb je de essentie van de film niet echt gezien.

djordy von trier schreef:

Het kan aan mij liggen, maar ik zeg nergens dat dit een zombiefilm is, maar daarnaast kun je wel gelijk hebben. Heb de film gewoon een keer gekeken en zag dat het shit was...

djordy von trier
dwid schreef:

Dit was een parodie op alle pulp zombiefilms en voor mij was deze film best wel geslaagd.

avatar van housemoviewatch
Apparte film style. Het weet mij wel te boeien dus naar mijn idee geslaagd

avatar van Woland
Het heeft even geduurd, maar vandaag was het voor mij tijd voor Planet Terror en Death Proof. Planet Terror was best vermakelijk - natuurlijk is het ontzettend over the top en rammelt het verhaal aan alle kanten, maar als tribute aan de jaren 70 lekker foute grindhousefilms is het bijzonder geslaagd. Zonder problemen me prima mee vermaakt, 3.5 ster.

Kan ik trouwens niet zeggen van Death Proof, wat een verschrikking is dat.

love it!

+ gore
+ oud effect over de film.
+ de over de top actie.

- sommige dialogen waren gewoon te cheesy ( ook al hoort dit toch wel bij grindhouse ).

heb me erg vermaakt.

avatar van TomPSV
Redelijk vermakelijke film, al is het voor mij zeker geen topper. Ik ben een liefhebber van over the top actie, zo kan ik onder meer Desperado en Machete van Rodriguez erg waarderen, maar in Planet Terror ging het zo nu en dan wel erg ver. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik heel weinig heb met zombiefilms, dat speelt dus ook duidelijk een rol in mijn beleving. Gelukkig is de film een soort parodie op de oude horrorfilms, waardoor er voldoende humor aanwezig is en ze het allemaal niet zo serieus nemen. Pluspuntje ook dat Bruce Willis nog een klein rolletje heeft. Altijd leuk om hem aan het werk te zien.

3* voor Planet Terror. Ik vond Death Proof, die ik drie jaar geleden gezien heb, wat beter.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mooi konsekwent volgehouden pulp, ik kon er wel om lachen, ook al is anderhalf uur dan wel èrg lang voor zoiets, zodat mijn belangstelling na een uur wel tanende werd. Vooral veel respect voor de enorme variatie aan manieren waarop Rodriguez Cherry's machinegeweerprothese weet te benutten (hoewel ik het dan wel weer een gemiste kans vind dat op het einde haar baby'tje niet ook meteen zo'n handig hulpstuk aangemeten heeft gekregen). Een liefdevol eerbetoon, en als zodanig zeker geslaagd, hoewel ik zelf niet echt naar die dagen terugverlang.

avatar van blurp194
Grindhouse.

En waar Tarantino's Death Proof me behoorlijk hard tegenviel, zo goed valt deze Planet Terror. Eigenlijk het enige dat me echt verkeerd schiet in deze film is de wat overbodige gimmicks met de missing reel en de te erg mislukte edit. Je kan het er ook te nadrukkelijk in willen wrijven.

Verder klopt het allemaal heel erg goed. Het concept van de grindhouse parodie is prima gelukt, en de film zelf is ook nog eens een prima film op zich - ongegeneerd over the top, met veel erg onsmakelijke gore, een volstrekt halfgaar verhaal, absurde types en een heleboel idioterie. En natuurlijk Cherry Darling aka Palomina, de ultieme power chick met haar handige beentje.

En helemaal in het concept nog de trailer voor Machete - die vervolgens zo veelbelovend is dat die film achteraf nog gemaakt is ook, hoe mooi wil je het hebben. Al viel die film in vergelijking met de briljante trailer dan net een heel klein beetje tegen. Knap stukkie werk.

geweldige tarantino film.de beste tarantino film.samen met pulp fiction en kill bill.in mijn ogen.en de regiseur is rodriguez maar tarantino heeft wel meegewerkt.en ook nog een rol zelfs.maar vermaak me altijd super.

avatar van Wataru
Supernatural schreef:

Supernatural, Planet Terror is geen film van Qintin Tarantino.

[quote]Wataru schreef:

Supernatural, Planet Terror is geen film van Qintin Tarantino.[/

ik meende dat ie er aan had meegewerkt.hij speelt er alleen in zie ik nu op imdb.

avatar van horizons
Supernatural schreef:

Buiten het regisseurs gebeuren: wil je nog even op hoofdletters en interpunctie letten.

dus ik zet het er even opnieuw op.een geweldige film van rodriguez.en een leuke rol van tarantino.en de rest van de cast speelt het ook super.

avatar van Wataru
Goed dat je je fout hebt hersteld, Supernatural. Je bent misschien in de war geweest met Death Proof, een film wel geregisseerd door Tarantino.

En zoals horizons al aangaf, probeer ook even op je interpunctie en hoofdletters te letten.

Tarkus schreef:
2de Deel van de Grindhouse produktie, en deze is in tegenstelling tot het eerste deel van Tarantino, wel zeer goed.
Robert Rodriguez heeft van deze film een meesterwerkje gemaakt.
Alle ingrediënten zijn aanwezig om er een krankzinnige film van te maken, veel bloed, overdreven veel zelfs, veel actie en explosies.
Ook de soundtrack zit helemaal goed en maakt dat de film vaart krijgt zodat je je geen seconde verveelt.
Was het eerste deel 'Death Proof' bij momenten zeer vervelend (het eindeloze geraas van de meisjes was zeer irriterend), dan is dit een verademing en mag Rodriguez voor mijn part met de eer gaan lopen met de beste regie van de 2 filmen.
Zelden zoveel plezier gehad met bloederige scènes zoals ze in deze film overkomen.
En natuurlijk is de prothese van Rose McGowan zeer goed gevonden, wie bedenkt het toch allemaal... juist ja, ook Rodriguez, vermits het scenario ook van zijn hand is.
Let op de gastrol van Bruce Willis en ook Tarantino.

Deze film eens opnieuw bekeken, en blijf bij m'n mening. Puike film die met de beste mee kan van wat Rodriguez tot nu toe heeft gemaakt.

avatar van danuz
Ik snap het niet helemaal. Op papier zou Planet Terror een film naar m'n hart zijn: gorey pulp van weleer in een gestileerd modern jasje. Maar ergens ligt het er zo dik bovenop dat het me vrij snel begint te vervelen. Het kan ook zo zijn dat in een goede bui (toegegeven, ik had niet perse zin in een horror/pulpfilm) hij precies the spot hit en veel hoger uitvalt.