• 8.557.781 stemmen

Death Proof (2007)

Actie / Thriller | 113 minuten
3,24 3.124 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Alternatieve titels: Grindhouse: Death Proof / Grindhouse Presents: Quentin Tarantino's Death Proof

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Kurt Russell, Rosario Dawson en Vanessa Ferlito

Releasedatum: 7 juni 2007

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Death Proof

"A crash course in revenge"

Voor Austins coolste DJ, Jungle Julia, biedt het vallen van de nacht de gelegenheid zich te ontspannen met haar beste vriendinnen, Shanna en Arlene. Van Guero's tot aan de Texas Chili Parlor worden deze sexy chicks verlekkerd nagekeken. Niet alle aandacht is echter onschuldig: ongemerkt worden ze gevolgd door Stuntman Mike. Deze doorleefde rebel loert naar ze vanuit zijn opgevoerde Chevy Nova, en terwijl de meiden zich aan het bier zetten, loopt slechts enkele meters verder het toerental van Mike's geheime wapen gevaarlijk hoog op....

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Basto

Basto

Toen ik deze film voor het eerst zag, vond ik het de minste Tarantino. Maar na de 3e kijkbeurt ga ik meer begrip krijgen voor zij, die dit juist zijn beste werk vinden. De film heeft namelijk wel het meeste hart van al zijn werk.

Tarantino films kenmerken zich vaak door een opvallende structuur en spelen zich meestal af in een soort meta realiteit opgebouwd uit films uit het verleden. Dat maakt zijn werk doorgaans toch wat afstandelijk. (Iets wat niet zozeer een minpunt is)

Maar bij deze grindhouse productie is get anders. Echte meiden van vlees en bloed staan hier centraal. Liefdevol in beeld genomen door Tarantino zelf (was ook de DoP). Hun oeverloze gekeuvel, mag dan misschien niet super boeiend zijn, het geeft dus wel een ziel aan deze productie. Verder is het gewoon een heerlijke film met prachtige warme kleuren, een fantastische lap dance scene, een geweldige Kurt Russell en heerlijke autoscenes. Toch stiekem wel een toppertje.

Verhoogd naar 4,5

avatar van fritsy

fritsy

Wel hoop wijven gezeur.

avatar van Brabants

Brabants

Death Proof een film van en met Quentin Tarantino. Bij deze acteur is de kwaliteit altijd een raadsel. Zo ook deze film. Begrijp me niet verkeerd ik vind zijn films dus soms ook steen goed hoe gek het misschien ook klinkt. Voor mij was dit weer een gedrocht van een film. Ellenlange saaie dialogen die hier echt nergens op waren gebasseerd en een climax waarbij je denkt oké was dit het! Sommige personen genieten van knipogen naar andere films nou mij kon een knipoog naar de aftiteling alleen bekoren. Niet normaal wat een boutfilm. En Quentin Tarantino zou een ding vooral niet moeten doen: zelf acteren! Man o man wat is die kerel slecht.....

avatar van stratmans

stratmans

goede actiescenes, soms teveel gezever, goeie muziek, film stopt te vroeg, terugbrengen auto ?

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik had graag gezien dat ze De auto terug gingen brengen. En wat ik helemaal niet begrijp, toen ze "Ship mast" gingen spelen en Kurt Russell achter hun aankomt met z'n auto, hoefde ze maar te remmen en stoppen en Zoë kon veilig van de motorkap Maar ik begrijp dat ze het spannend moeten maken. Dit was trouwens de enige Tarantino film die nog nooit gezien had. Echt een hele prima Tarantino film. Dit zijn juist de films waar hij naam mee maakte. Ziet er mooi jaren 70 uit. Prachtig gemaakt wat dat betreft.

avatar van des1

des1

Een staaltje filmmaking voor the art of filmmaking. Tevens 'feministische' wraakfantasie. Erna zouden nog Joodse en Black American wraakfantasieën aan bod komen. Verhaal heeft weinig om het lijf, de dialogen en de personen des te meer.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2098 stemmen

Wanneer komt hij nu op tv was onlangs al aangegeven maar ook vanavond klopt het niet

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Waardeloze Tarantino waarbij de dialogen al even moordend zijn als de kist van Stuntman Mike. Bij de eerste groep meiden heb ik nog de moeite gedaan om te luisteren, bij de tweede groep meiden was het doorspoelen geblazen. De vrouwen zijn ook niet bijster interessant en hebben eigenlijk niks te vertellen dat ook maar van belang is voor de film ... veelal bimbo's in cheerleader pakjes met seksuele fixaties... . Kurt Russell voelt hier ook niet op zijn plaats aan. Nee, Planet Terror (nota bene niet van de hand van Tarantino) is zoveel beter. Er is werkelijk niks wat deze film boeiend maakt. Vooral gemaakt omdat Tarantino geil wordt van zijn eigen style over substance trucs, en zelfs dat valt tegen. Gelukkig weet de man wanneer hij moet stoppen. 1,5* voor de laatste 10 minuten.

avatar van blackwolves

blackwolves

stomme film enigste aan deze film zijn de stunts met de autos en de muziek

maar voor de rest sorry in begin stoere kurt russel daarna staat hij te janken als een kind