30 Minutes or Less (2011)

Komedie / Actie

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Jesse Eisenberg, Danny McBride en Aziz Ansari

Nick (Jesse Eisenberg) is een pizzabezorger in een klein dorpje. Zijn leventje wordt op z'n kop gezet wanneer twee wannabe-gangsters (Danny McBride en Nick Swardson) hem kidnappen en hem dwingen een bank te overvallen. Nick krijgt hiervoor slechts weinig tijd en hij roept de hulp in van z'n vroegere beste vriend Chet (Aziz Ansari). In een race tegen de klok moeten de twee omgaan met de politie, huurmoordenaars, vlammenwerpers en hun eigen vertroebelde relatie.

avatar van Friday the 13 th
De bankoverval-komedie kennen we ondertussen wel. Echt iets nieuws brengt deze film niet op de planken.

De film is bij momenten echt wel erg grofgebekt en echt hilarisch werd het nergens. Op een paar leuke dialogen na dan.

Een matige doordeweekse film dus - die mede door zijn korte speelduur toch nog weet te entertainen.

En als Friday The 13 th fan vond ik het toch wel grappig dat ze met Jason Voorhees aan het rotzooien waren!

avatar van sakkediemus
Vermakelijk.

Focust zich iets meer op komedie en is misschien daardoor ook niet altijd even geslaagd.
Kent dus z'n mindere momenten maar de humor is vaak wel goed. Grappig en soms ook wel grof.

Ideale speelduur trouwens.

Dikke 3 *

avatar van DjFrankie
Was net op HBO, humor voor een bepaalde doelgroep, ik hoor hier niet bij.

avatar van komerad
Geen idee waar deze het label komedie verdiend heeft.
Zelf vond ik welgeteld 1 geslaagde grap : waar die neergeschoten kerel in de bank wat geld uit de zak mag nemen zalig.. maar behalve die amper een glimlach.

Maar eerlijk gezegd liever geen grappen dan opzichtige flauwe grappen. En het hele verhaaltje op zich liep ook best lekker.

Vandaar alsnog een 2*

avatar van Shinobi
That's what she said...

Van dezelfde regisseur als van Zombieland (2,0 sterren) zie ik, gelukkig vind ik deze wel wat beter.
Er zitten wat leuke grappen in, ook enkele running gags. Het blijft leuk om enkele amateurs een bank te zien overvallen.
De cast is goed gekozen en normaal gesproken vind ik Aziz Ansari maar een irritant mannetje, maar hier viel die me reuze mee.

Daarnaast is de film vrij vlot te noemen, de speelduur van 83 minuten helpt hier zeker bij. Om de actie vooral niet te vergeten, dat toch best goed is gedaan.

Al met al toch wel een leuk filmpje voor tussendoor. En vergeet vooral niet om de eindcredits uit te kijken, want dan zie je een hilarische reclame voor de massagesalon van Dwayne en Travis.

3,0 Sterren.

avatar van Sjoerdow
Deze film had 30 minutes less mogen duren.

avatar van DBTim
Het kijkt wel redelijk lekker weg en het heeft soms z'n leuke momenten, maar over het algemeen is het middelmatig.

Gelukkig is de speeltijd niet al te lang, waardoor het niet vervelend werd en nog wel af te kijken was.

avatar van Franza
ik vond dit toch wel een leuke film.
Goede humor enzo
geen topper maar zeker wel leuk.

avatar van Roger Thornhill
Snel, kort, aardig. Jesse Eisenberg is altijd de moeite waard om naar te kijken, Danny McBride is erg grappig als Dwayne. Morgen weer vergeten, maar vandaag me redelijk goed mee vermaakt.

avatar van Moviestar1979
Dwayne en Travis zijn 2 vrienden/partners die Dwayne's vader uit de weg willen ruimen om vervolgens de erfenis te kunnen delen.
Ze huren een huurmoordenaar in die ze 100.000 dollar moeten betalen.
Hiervoor ontvoeren ze de jonge pizzabezorger Nick die de opdracht krijgt om een bank te overvallen.
Gehuld in een bomvest heeft Nick 10 uur de tijd om de klus te klaren.
Zijn enige hoop is z'n goede vriend Chet.

Het betreft een vlotte actie/komedie die we al vaker hebben gezien.
Niet echt origineel, maar nog net 3,0 * waard.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van JoeCabot
Vet!

30 Minutes or Less is een old school misdaadkomedie. Fleischer levert heerlijk popcornvermaak met alle juiste ingrediënten: car chases, een bankoverval en - als kers op de taart - een vlammenwerper. De ene "gangster" (los te interpreteren) is nog incompetenter dan de andere, maar ze blaken wel allemaal van zelfvertrouwen.

Eisenberg speelt zijn gebruikelijke typetje, een kruising tussen nerd en hipster. Een rol die hij in de loop der jaren geperfectioneerd heeft. Vooral het contrast met McBride en Swardson is leuk. Die twee gaan eerder full retard.

Pluspunt is dat de film slechts 83 minuten duurt en dus geen seconde verveelt. 4*

wel geweldig ma is het niet opeens te snel donker? zeggen dat nog 1 uur is voor bom afgaat en van een scene op andere is opeens pikdonker ....

Wel orgineel en apart

avatar van Kondoro0614
30 Minutes or Less

Deze film kan ik niet als saai bestempelen. Ik heb me toch mogen vermaken met een komedie film als 30 Minutes or Less en ik vond het bij lange na NIET saai! Ik vond het leuk dat je eigenlijk twee hoofdpersonen hebt met 2 bij personen. 1 pizza bezorgen met een vriend en 1 zoon van een ex-marinier met een vriend. Uiteindelijk komen alle twee de concepten bij elkaar en komen ze elkaar ook tegen. Het verhaal vond ik het leuk, soms een beetje slapjes maar was gewoon leuk om naar te kijken. Het concept vond ik ook geinig. Acteer prestaties waren prima. Leuk tussendoortje! Gezien op Netflix Nederland

Redelijke film waarin een pizzabezorger gedwongen wordt een bank te beroven. Een weinig originele, maar toch wel vermakelijke actie-comedie. De vaart zit er goed in, en hier en daar komt het verassend lomp uit de hoek. De schreeuwerige vriend van het hoofdpersonage is wel tegen het irritante aan.

avatar van Fryce
Heb mij prima vermaakt, lekker simpel no brain kijk plezier.

avatar van john mcclane 2
Geinige comedy.
Paar leuke dialogen.best vlot,aardige soundtrack .
En een plus punt is Aziz ansari ,,, zijn manier van doen vind ik altijd verfrissend .
Dat is er een om in de gaten te houden.
Leuk!

Hele leuke comedy!!

avatar van soom
Niks aan de hand. Een leuk filmpje. Steekt niet boven het maaiveld uit. Jesse is wel weer enigszins leuk. Dat weet ik natuurlijk al wel. Beetje dom geneuzel, wat grinniken. Dan is de film afgelopen. Vraag blijft dan: Waar heb ik de afgelopen uren van mijn leven naar gekeken?? Haha, uh.. Het steekt op wat gedachten. Het is niet de allergrappigste film ooit.

Grappig en vermakelijk

Fijne, vlotte film over twee jongens die verplicht een bankoverval moeten plegen. De focus wordt vooral gelegd op de komedie en niet zo zeer op het verhaal, waar je dus ook niet veel van hoeft te verwachten. Qua komedie is de film redelijk geslaagd, maar de grappen zijn nergens echt origineel. Ondanks dat zijn de grappen wel gedurfd en vervelen ze niet.
Door de korte speelduur blijft de vaart in de film en is het al bij al een leuke wegkijker

Leuk filmpje met doldwaze toestanden.
Niet geschikt voor jonge kijkers, gezien de nogal pikante zinsneden.

avatar van mjk87
Net niet grappig genoeg. Op momentjes echt wel leuk, maar te vaak te sullig bedoeld waardoor de grap gemist wordt. Met veel plezier gespeeld en vooral fijn lui liggend op de bank, maar geen film die constant weet te boeien. 2,5*.

Veel stelt het allemaal niet voor. Het merendeel van de acteurs legt het er (al dan niet opzettelijk) veel te dik op en het verhaaltje is bijzonder simplistisch. Maar als je niet te hoge eisen stelt en genoegen neemt met een makkelijke wegkijker, is dit filmpje prima te doen. Er gebeurt genoeg, de vaart zit er lekker in en hier en daar bezorgt deze misdaad-comedy je een glimlach. Best de moeite voor een keertje dus.

avatar van DBTim
Film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Daar is een Netflix docu over gemaakt, Evil Genius. Zeker een aanrader!