Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)

geregisseerd door Jon Hurwitz en Hayden Schlossberg
met Kal Penn, John Cho en Roger Bart

Omdat de bloedmooie Maria uit hun leven verdwijnt door naar Amsterdam te vertrekken, besluiten de twee vrienden Harold Lee en Kumar Patel haar achterna te gaan. Maar onderweg naar Amsterdam probeert het tweetal een grote waterpijp mee te smokkelen. Het duurt niet lang voordat de passagiers in het vliegtuig de twee aanzien voor terroristen. Vanaf dat moment komen Harold en Kumar in de meest bizarre situaties terecht.

avatar van Knoei
brilliante komedie, vol geniale grappen!
MEXICANS!

zon geile film

Meer smakeloze onderbroekenlol, alleen heeft een deel van de figuranten de onderbroek deze keer thuis gelaten. Amerikanen hebben eigenlijk geen idee hoe je een goede komedie moet maken. Laat dat maar over aan de Engelsen en Fransen. Eén ster voor het idee, een half voor de uitvoering.

Matig vervolg waarin de twee wiet-rokende vrienden opnieuw in allerlei vreemde situaties belanden. Aanvankelijk lijkt het verhaal wat rechtlijniger dan het eerste deel, maar de titel dekt maar de eerste 25 minuten van de film. Wederom weer veel sex, pies en poep grappen. Hilarisch is het niet, maar hier en daar valt zeker wel wat te lachen zoals het bottomless feestje. De twee hoofdrolspelers doen het net iets beter dan in het eerste deel.

avatar van Vinokourov
Ghehehe, leuk vervolg met onze grote vrienden Harold & Kumar. Naast de banale pies, poep en penisgrappen zijn er nog genoeg vermakelijke grappen en grollen overgebleven. Het eerste deel was natuurlijk wel beter.

avatar van Whunter
Shit kut, dan moet ik die natuurlijk ook zien. Ik vond deze al retegoed.

van een van de leukste films die ik ooit heb gezien. vond deze leuker dan deel 1. van begin tot eind erg grappig en nergens vervelend of saai ofzo

avatar van martijn011
Mwa, wel erg veel pies, poep en sex-grappen.
Driekwart van de grappen was eigenlijk helemaal niet grappig te noemen. Ik noem alleen al die zogenaamde trio met dat marsmannetje, over elkaar heen pissen, met de grondwet je kont afvegen en ga zo maar door.

Heb af en toe nog moeten lachen en dan vooral om Kumar die toch wel een leuk duo vormt met Harold.
Deze twee geven de film nog een draaglijke score want veel soeps is het niet hoor. Er zijn veel leukere komedies.

avatar van Jeremiah1989
BBarbie schreef:

Dan snap je het onderliggende statement niet.

Deel 1 vond ik leuker,al was deze ook wel bijzonder vermakelijk Ik vind bepaalde stukken als seks met die grote zak vol wiet overigens wel echt te belachelijk voor woorden, maar als je je daar niet te erg aan stoort is het echt een grappige film.

avatar van david bohm
Toch wat minder dan het bij vlagen hilarische deel 1, maar toch een paar goeie grappen. De bottomless trend juich ik toe het zou mooi zijn als het algemeen geaccepteerd raakt. Film duurt wat te lang naar mijn smaak, 90 minuten van dit soort grappen en grollen is genoeg.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ai, de herziening van de 2e Harold en Kumar viel me erg tegen. Zeker als je een dag eerder nog deel 1 hebt gekeken, die juist weer enorm leuk was. Deze 2e film is echt een stap achteruit. Deel 1 was ook wel plat en seksistisch, maar deel 2 gaat daar veel te lang op door. Al die poep en plas grappen zijn niet leuk, maar dat schijnt toch altijd in komedies te moeten. Zonde, zeker omdat deel 1 ook een hoop leuke momenten had. Deel 2 heeft overigens ook wel een aantal leuke momenten, zoals:

- De arrestatie in het vliegtuig
- De behulpzame basketballers
- De KKK meeting scene in het bos
- De ondervraging van de ouders van Harold en Kumar

Maar het is wel te weinig om me echt te vermaken. Zeker omdat de film ook een kwartier langer duurt in vergelijking met deel 1. Gelukkig zijn er nog wel enkele leuke bijrollen, zoals die van Neil Patrick Harris en Ed Helms (the Office US!). Penn en Cho zijn ieder geval nog wel een leuk duo, waardoor ik wel erg benieuwd ben naar deel 3 die over een tijdje gaat draaien. De trailers van die film zijn ieder geval veelbelovend. Hopelijk maakt deel 3 het nodige goed.

2,5* (was 3*)

avatar van zyntex
Lache deze film echt een stoners movie vanadaar ik um ook gechecked heb nu ik nog een beetje aan het spacen ben. Voornamelijk de 3d effecten waaren van hoogstaand niveau.

avatar van lexiepexie
ik houd wel van funcioneel naakt

avatar van ibendb
Beter dan het eerste deel, maar Harold en Kumar zijn nog steeds niks voor mij.
Deze film begint erg grappig, maar zwakt dan weer af naar het niveau van het eerste deel. De personages zijn nog vreemder en de situaties waarin het duo terechtkomt zijn nog absurder. Een kleine 3*.

avatar van Oliebol
Laatst het eerste deel maar eens bekeken, nu op naar deel 2 ben benieuwd!

De films Harold & Kumar doen het precies goed. Hoe je een foute film met onderbroeken humor gewoon goed maakt. De humor is niet ver gezocht maar buitengewoon vermakelijk. Het acteer talant van de 2 is ook erg sterk. Ze blijven perfect in hun rol. Doet zeker niet onder van deel 1 en de soundtracks zijn ook nog eens goed uitgekozen.

avatar van Oliebol
Net zo sterk als het eerste deel!!

avatar van Sergio Leone
Leuker dan z'n voorganger.

En dat is simpelweg te danken aan de grappen. Die zijn gewoon beter. Voorts is alles hetzelfde gebleven: zelfde personages, zelfde soort humor, zelfde opbouw, ...
Ook het stonergehalte is hier meer aanwezig. Bij zowat elk tussenstation wordt er wiet gebruikt.
Het einde is natuurlijk wat flauwtjes met zowel Harold als Kumar die van straat raken, maar de Amsterdamfragmenten maken dat ruimschoots goed.

Kal Penn is deze keer het beste op dreef. Nu is het tenminste duidelijk dat hij een wietgebruiker is en dat zorgt voor behoorlijk wat animo. John Cho blijft uiteraard secuur.
Het bijrolletje van Neil Patrick Harris is deze keer meer geslaagd. Zijn unicornscène is hilarisch.

Hoog stonergehalte, hilarische moppen en een paar mooie vrouwen: meer moet dat niet zijn. Op naar deel 3.

Dik anderhalf uur en eigenlijk maar een scene die nog op een gniffel kan rekenen -bij de basketters- bij een (onbewuste) tweede kijkbeurt. Zelfs in het pies-en kakgenre is dit een vrij zwakke prent, verrmoed ik, al ben ik dan weer geen expert.

avatar van Pazmaster
Flauw en zeer voorspelbaar. Een zwak verhaal met slechte acteurs. De humor is veel te voor de hand liggend en er zit geen enkele leuke originele grap in de hele film. 2 sterren

Bijzonder flauw. Altijd het idee gehad dat de Harold & Kumar films wat meer (beter script, scherpere humor ofzo) te bieden hadden dan de zoveelste highschool komedie, waar dit natuurlijk gewoon op voortborduurt. Is niet zo. Gewoon weer eentje in het rijtje met slaapverwekkende sex, drugs en poep humor. Oh borsten en een piemel, lachen man. Daar is niet ogenblikkelijk wat mee mis, maar snap niet dat men kan blijven gniffelen om de zoveelste herhalingsoefening die zichzelf veel geestiger vindt dan die uiteindelijk is. Het blijft juist te braaf, te voorspelbaar en te veel binnen de lijnen. En nee, ik kijk er niet te serieus naar, ik was bereid een hoop onderbroekenlol voor lief te nemen.

avatar van Rodger
Wel weer kunnen lachen hierom..
ik vond deel 3 wat beter,. maar deze was ook best leuk..
3**

avatar van Pelagatti
Best wel leuk eigenlijk. Niet hoogstaand, maar er zaten een aantal prima grappen in. Met name de situaties waarin Harold en Kumar steeds terecht komen houden het tempo in de film. Alleen het romantische gezeik van met name Harold is soms een beetje suf. Heeft deze film allesbehalve nodig. Leukste scenes zijn naar mijn mening die met Neil Patrick Harris. Geweldig

avatar van Franza
haha geweldige film
Vind em beer dan deel 1:P
Vooraldatstuk dat die ouders bij de regering zitten!
Dat versta ik niet dat is afhaalchinees of zoietsXD
GEWELDIG!

avatar van Edie
Nog leuker als deel een eigenlijk! Grappige film met genoeg komische stukken, het is sowieso een erg leuk duo. Hier en daar wel net iets teveel over de top voor mijn doen (maar dat is in het eerste deel ook het geval) maar gewoon erg leuk kijkvoer.

Het stukje in Amsterdam had wel wat langer mogen duren, maar wel tof dat het ook daadwerkelijk in Adam is opgenomen. Leuk detailtje dat Felperlaan de camera deed (werkt veel samen met Dick Maas) in Nederland. Op naar het derde deel =)

avatar van Kondoro0614
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay

Het is weer tijd voor een typische Wesley actie. Dat is... De films achterstevoren kijken.. Nee, ik kijk ze niet van het eind tot begin. Maar ik begon bij deel drie (Kerst film , kerst tijd) en nu ben ik bij twee. Binnenkort komt deel 1... Heb ik verdorie altijd haha!

Net zoals in de kerst film vind ik John Cho en Kal Penn erg leuk acteren! Nu bijvoorbeeld in het vliegtuig, in Guantanamo (klote naam) en uiteraard ook gewoon de rest van de film! De grapjes waren leuk, alleen zoals iemand eerder al zei, soms beetje te oversekst, te veel plas en poep en drugs grappen! Maar goed, vele dingen maken het opzich wel goed in de film. Rob Corddry daarin tegen, nee, ik vond hem echt verschrikkelijk in de film! Kon ook niet genieten of lachen van zijn acteer werk, nee die vond ik helaas niet wat.. De rest van de acteurs deden het ook wel leuk!

Zoals ik ook al eerder las, en het daar ook mee eens ben, is dat ik de film in het begin leuk vond beginnen, maar na maten je de film verder in kwam zakte het steeds een traptreden naar beneden. Kwa acteur prestatie's maar ook kwa grappen. Het verhaal was leuk bedacht, alleen vond ik het in de gevangenis cel ietsjes te goor worden.. Bah! Het concept was dus ook wel leuk, en op vele momenten goed uitgevoerd.. Prima te doen! Binnenkort de eerst van de reeks kijken en voor mij dus de laatste van de reeks! Haha ! Leuk voor een avondje om te vullen, kan er mee door! Ik zelf persoonlijk vond de kerst film van de heren leuker!

avatar van tattoobob
Dit soort films kan ik altijd wel waarderen......jaa ik hou wel van poep en plas grappen .
Harold en Kumar zijn dan ook een prima duo op het witte doek....hillarische momenten wisselen zich af met mindere maar het word nooit saai om naar te kijken.

avatar van john mcclane 2
goud maar fout???
nee de ultieme stoner reeks deze,cheech an chong zijn waardeloze B films ,als je dit ziet.
Lekker grof,zonder censuur,absurde situatie's
Vind de drie delen zowiezo erg grappig,ook als je geen wiet meer rookt.'
deel 3 ( het is weer bijna kerst) dus ook de moeite waard.
natuurlijk zijn sommige grappen te makkelijk.maar boeie.

avatar van JoeCabot
Harold en Kumar staan weer garant voor onversneden onderbroekenlol, ditmaal zowaar met een zweempje satire. “North Korea and Al Qaeda working together”: bij momenten roept deze sequel echo’s op van een betere South Park-episode. Met als hoogtepunt het onderonsje met Bush.

Dat neemt niet weg dat de film ook flink wat dieptepunten kent. Niet dat de shitload aan toilethumor een echte deal breaker is – zoals het een goede stonerfilm betaamt wordt de lat niet al te hoog gelegd – maar de film probeert toch iets te makkelijk te scoren bij pubers.

Saai wordt het nergens, deze roadtrip doorheen de Deep South. Een mooi excuus om nog eens een blik clichés over hillbilly’s open te trekken. Verder onthoud ik vooral dat Neil Patrick Harris en eenhoorns voor elkaar voorbestemd zijn.

Zo mogen ze er nog wel een paar maken. 3.5*

Geinig vervolg die nog iets grappiger is dan het eerste deel. Het begint allemaal wel erg platvloers, en dat blijft het op zich ook wel, maar er zitten voldoende geslaagde grappen in. De bijrol van Harris is wederom erg grappig. De film deed we regelmatig aan South Park denken, iets dat ik hier ook terug las, en dat is zeker een compliment. Het derde (kerst)deel is beduidend minder.

avatar van Antonev
I'm Big Bob. You boys ready for your cockmeat sandwich?

Redelijk vermakelijk filmpje over 2 jongemannen die in de problemen komen tijdens een vlucht naar Amsterdam. Net als in het eerste deel vallen ze van de ene gestoorde situatie in de andere. Gelukkig valt er tussen de flauwe humor nog wel eens een leuke grap of oneliner te bespeuren. Als je je kritische blik enigszins laat varen, dan is het al met al best te pruimen.