A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)

Alternatieve titels: Very Harold and Kumar Christmas | A Very Harold & Kumar Christmas

geregisseerd door Todd Strauss-Schulson
met John Cho, Kal Penn en Neil Patrick Harris

Zes jaar na Guantanamo Bay leven Harold en Kumar ver van elkaar bij twee heel verschillende families. Tot Harold plots tijdens de vakantieperiode voor de deur van Kumar staat met een mysterieus pakje in de hand. Vanaf dan lijkt alles weer in orde. Tot Harold de kerstboom van Kumars schoonvader per ongeluk in brand steekt. De twee willen het probleem oplossen en reizen door New York om de perfecte kerstboom te vinden waardoor ze opnieuw in de meest hilarische situaties terechtkomen.

Nooit echt grappig, wel leuke 3D effecten.

avatar van RipCurl
Het is wel de minste van de 3 Harold & Kumar films, maar ik heb weer goed gelachen.

avatar van mr_erp
Weer een geweldige film!

Leuke verwijzingen naar de eerste twee delen.
En verder ook zoals je van een film als deze mag verwachten veel goede grappen.

John Cho, Kal Penn spelen weer geweldig. Maar ik kan hier beter gewoon Harold & Kumar zeggen want zo zal iedereen ze kennen als je hun gezichten ziet
Verder ook leuke bijrollen in de vorm van Danny Trejo en Neil Patrick Harris.

Tenslotte vond ik het wel leuk dat zowel de klassieke kerstfilms hier meerdere malen op de hak worden genomen als ook 3D films. Heb de film in 2d gezien maar sommige scenes zijn zo 'typisch 3D' gemaakt dat het gewoon grappig wordt en daarmee dus eigenlijk ook 3D een beetje voor gek wordt gezet.

In vele opzichten dus een zeer vermakelijke film!
Ik vind het dus zeker een aanrader.

Nog een laatste mededeling: laat je niet afschrikken dat dit al het derde deel is in de Harold & Kumar reeks. Ik vind persoonlijk de films zelfs iedere keer sterker worden! In de film zelf word al weer gespeculeerd over een vierde deel. Ik ben in ieder geval benieuwd en kijk er naar uit!

avatar van Betamax
Deze viel me erg mee.
Verhaal en de humor zijn OK.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zoals de eerdere delen vaker genietbaar dan verwaarloosbaar. Blijft op zich een leuk duo, maar ik kan evenveel genieten van de overige rollen. Neil Patrick Harris is dan weer 10x niks terwijl een Trejo verrassend cool en grappig blijft. Thomas Lennon is er meer voor de balans, terwijl hij in Reno 911 wel degelijk een funny guy kon uithangen. Verder blijven er wat internet-gerichte mannetjes opduiken zoals Bobby Lee en natuurlijk Blumenfeld (College Humor). Uiteindelijk blijft het vooral een film die draait om het materiaal voor de camera, want heel scherp is het allemaal niet.

avatar van DBTim
Ik wil ook een WaffleBot!

avatar van Seifer
Deze film is eigenlijk niet beter dan de eerste 2 delen. De film is erg voorspelbaar, en al die grappen zijn bijna helemaal wel eens gedaan. Ondanks dat is het allemaal nog wel redelijk vermakelijk.

Zeker niet de beste van de 3 delen, maar hoe dan ook heb ik om een paar momenten helemaal strak gelegen.

Kan nu al niet wachten op Deel 4 over Paasen (waar naar gehint wordt in de film).

avatar van tommycool
heerlijke film. beter dan het 2de deel vind ik.

Ik kan niet geloven dat deze film 3 sterren krijgt. Deel 1 was een van de beter comedies die ik heb gezien, met deel 2 gingen ze flink achteruit, maar dit is gewoon te slecht voor woorden. Ik heb hem met moeite afgekeken.

Als ik de comments lees heb ik echt het gevoel dat ik een andere film heb gekeken.

avatar van Sergio Leone
Zeer vermakelijk.

Ondanks een wat aarzelend begin vindt deze film al snel weer het juiste pad. Ook deze keer komt het olijke duo Harold & Kumar in de meest bizarre situaties terecht, wat wederom een aantal hilarische momenten oplevert.
Helaas zit er ook een aantal gefaalde grappen in, en is het moraaltje op het einde me wat te veel van het goede.

Kal Penn en John Cho zijn zoals in de voorgaande delen goed op mekaar ingespeeld. Deze keer zijn er wel behoorlijk wat bijrollen voorzien. Oude bekende Neil Patrick Harris zorgt voor de meest hilarische scène uit de film, maar ook een schreeuwende Elias Koteas is wel een keertje geinig. Het bijrolletje van Danny Trejo vind ik dan weer minder geslaagd.

Ik heb de film niet in 3D gezien, maar ik kan me voorstellen dat het best wel wat extra's geeft. Het is ook leuk dat deze film de 3D-films op de korrel neemt.
Voorts passeren er ook een aantal mooie vrouwen en dat doet het allemaal nog beter wegkijken.

Laat een vierde deel maar komen.

avatar van VforVictor
je geeft 3 sterren en hoopt op een 4e?!

avatar van Sergio Leone
VforVictor schreef:
je geeft 3 sterren en hoopt op een 4e?!

Dat heb je goed gezien.

Ik had het eigenlijk niet verwacht maar ik heb me kostelijk vermaakt met deze film. Net als de eerste Harold & Kumar film is het een plezierig gestoorde comedy die redelijk ver durft te gaan zonder dat het ooit echt te smakeloos wordt (iets waar het tweede deel wel last van had).

Fijnzinnig is het allemaal niet..verwacht een hoop grappen over minderheden en geslachtdelen, express goedkope 3D trucjes en een baby die aan allerlei drugs wordt blootgesteld en nog veel meer. verder nemen Danny Trejo en Neil Patrick Harris zichzelf op de hak in geweldige bijrollen en zich er zelf een drugtrip in claymation in.

Het plot is uiteraard een tikkeltje voorspelbaar, maar bijna iedere grap werkt en ik heb eigenlijk in een lange tijd niet meer zo gelachen om een comedy. Aanrader

avatar van john mcclane 2
zeker een leuk deel in mijn ogen,voor zo ver ik weet niet hier in de bios gedraaid.
want het moest het voor een klein deel hebben van de 3D grappen,beetje melig om daar op zo'n manier grappen over te maken,maar vaak word je ook melig van een goeie jonko.

HALVE TAMME.
Deze twee smiley's zeggen genoeg denk ik .

avatar van Rodger
Echt wel gelache hierom,.. ik heb deel 1 en 2 nog nooit gezien,.. maar na deze gezien te hebben.. zullen die andere wel snel volgen..
Leuke lachfilm, met prachtige humor..
3.5***

avatar van queenie
Aardige kerstfilm, vooral in 3D. 3*

avatar van Shinobi
Vermakelijk deel uit de Harold & Kumar reeks. Gelukkig is met name Harold veel volwassener geworden, wat terug te zien is in de film en gelukkig zorgt dit ook voor minder plas- en poepgrappen. Dat niveau ben ik persoonlijk ook wel ontgroeid.

Wat overblijft is een fijne Kerstfilm met leuke situaties en leuke bijrollen, wederom is Neil Patrick Harris terug te zien als in de vorige delen en een leuke bijrol voor Danny Trejo.

Alleen eindigt het dan weer wel erg klef, maar dat hoort gewoon bij een Kerstfilm denk ik.

3,0 Sterren.

avatar van Lof78
Een niemandsdalletje... maar keek wel lekker weg!
wel een geniale-rol van Niel Patrick Harris en hoe er met poep en pies grappen word omgegaan... maar kan niet tippen aan de Home Alone films!

**/

avatar van Gang_Star
Met deze kerstkomedie hebben de heren Penn en Cho de minste van de drie Harold & kumar films gemaakt. Er zaten weinig echt leuke scene's in en kon er de hele film maar niet om lachen, dit in tegenstelling tot de eerdere films die gewoonweg leuk waren. Hier had ik de hele film niet diezelfde gedachte. Ook vond ik het wat langdradig.

avatar van Franza
deel 1 vond ikleuk
deel 2 vond ik hilarisch
en deeltje 3 zullen we binnenkort een keer bekijken

avatar van huiguh
veruit het minste deel

De vorige Harold & Kumar films vond ik matig tot slecht en eigenlijk wist ik niet eens dat er ook nog een derde deel (deze kerstfilm dus) van is gemaakt. Maar ook voor deze film geldt dat hij zeer matig is. Zeg maar gerust tenenkromend slecht.

Het hele verhaal is zeer flauw en hetzelfde geldt voor de uitvoering en het duurt ook eventjes voordat ik voor het eerst heb gelachen (bij de commercial van de WaffleBot, die komt later ook nog in het verhaal voor en was eigenlijk best een leuke toevoeging). Echt veel te lachen valt er eigenlijk niet en de meeste humor is behoorlijk flauw (is met name seks en drugs gerelateerd) en eigenlijk ook wel kinderachtig. Gelukkig wordt dit wel wat gecompenseerd met wat fraaie vrouwen en ook met wat stilstaand bloot (in "The Plan") en hemels bloot (de twee fraaie chaperons van Jezus de redelijk wat op de plank hadden).

Met de komst van de zware en harde crimineel Sergei Katsov (leuk gespeeld door Elias Koteas) halverwege het verhaal, komt de film eindelijk wat opgang en vanaf dan komen er ook een aantal leuke scenes. Met name de scene met Neil Patrick Harris is leuk. Zo speelde hij leuk in de kerstrevue die hij iets seksistisch invult en ook daarna als hij een vrouw uit de revue een massage geeft en op een gegeven moment zegt:

"Wees niet ontstelt, maar ik ga over 35 seconden wat lotion (oftewel zijn zaad) op je rug spuiten"

Ook de scenes met de WaffleBot (die panenkoeken haat) waren geinig en vooral als hij praatte (Neil schopte hem en hij zij gewoon auwwwww ). Het einde met o.a. de kerstman was flauw en inderdaad ook wat klef. Nee, ook deze flauwe Harold & Kumar film was niet echt aan mij besteedt. Gelukkig duurt de film met circa 80 minuten wel niet lang.

P.S. Danny Trejo heeft ook een kleine rol in deze film, maar hij was eigenlijk totaal misplaatst in deze film.

avatar van Kondoro0614
A Very Harold & Kumar 3D Christmas

Ik heb nog geen 1 film gezien van de Harold & Kumar reeks. Tot vandaag, A Very Harold & Kumar 3D Christmas is mijn eerste uit de reeks. En ik heb me prima vermaakt en op momenten toch wel gelachen!

John Cho speelde zijn rol prima! Kon om hem goed lachen.. Meeste heb ik nog gelachen om Thomas Lennon , die zijn kind perrongeluk aan de drugs liet, natuurlijk niet expres.. Eerst wiet, dankzij Kumar, toen cocaïne en toen XTC. Waarvan Thomas eigenlijk dacht dat het een pepermuntje was (Toch?) nouja, in ieder geval een snoepje ! Kumar werd ook leuk gespeeld door Kal Penn, en de rest van de Acteurs / Actrises deden het wel prima! Allen zo jammer dat Danny Trejo een rolletje had, dat verpeste na mijn mening de scene's waar hij in speelde... Jammer! Elias Koteas was daar in tegen wel leuk in de film, de film werd toen ook leuk door de kleding kast scenes en natuurlijk de 'massage' scene LOL!

Prima te doen is hij zeker! Ook zeker wel leuk voor een avondje met kerst! Helaas zoals ik al eerder zei vind ik Danny Trejo er niet bij passen.. En ik vond die overtollige flashbacks ook niet nodig.. Dat verpeste het dan weer een beetje in de film.. Al hoewel het soms ook wel geinig over kwamen! Het verhaal is dus wel goed te doen, vooral als je van seks grappen houd met een twist van drugs/drank. Het concept is daar in tegen ook niet heel goed, alles voor een kerstboom.. Al zitten er wel geinige twisten in , zoals dat ze een nieuwe kerstboom reserveerden en die mee genomen werd door Kumar toen hij het drie dubbele betaalde. Prima film dus! Misschien ook handig dat ik binnenkort de andere twee delen is ga kijken!

avatar van GuidO96
Zeker een leuke film maar bevat veel te veel 3D effecten. Ben totaal geen fan van 3D en deze film was beter afgeweest zonder die effecten. Verder wel weer een heerlijke Harold & Kumar sfeer en Danny Trejo blijft voortreffelijk.

Erg grappige film en een waardig harold and kumar vervolg!

Iets minder dan de vorige twee delen, maar nog altijd voldoende. Verhaal stelt werkelijk niets voor maar op hun reis op zoek naar een geschikte kerstboom komen er genoeg humoristische momenten voorbij om op zijn minst een paar keer flink te lachen: de kleianimatie, de goede bijrollen van Harris en Trejo, en vooral het lot van de baby....Ik zag er de humor wel van in. In zijn totaliteit niet zo lekker brutaal en gedurfd als de vorige keren, met niets toevoegende 3D effecten deze keer, maar voor de liefhebbers nog altijd de moeite waard.

Niet echt geslaagd derde deel, waarbij zeker het tweede deel de moeite waard was. Dat niveau weten ze hier nooit te halen. Niet dat het niveau uberhaupt hoog ligt, maar de grappen waren best geslaagd in de vorige twee films. Hier is alleen het gedeelte met Patrick Harris grappig, verder kabbelt de film voort met tyische kerst verwikkelingen.

avatar van Marvinleeaday
Heeft leuke momenten, jammer dat het af en toe over de top gaat.