EuroTrip (2004)

Verenigde Staten / Tsjechi√ę
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Jeff Schaffer
met Scott Mechlowicz, Jacob Pitts en Michelle Trachtenberg

De Amerikaanse tiener Scott heeft een online-vriendinnetje in Duitsland. Haar naam is Mieke, wat Scott dus uitspreekt als Mike. Aangezien hij Mieke voor een jongen aanziet, schrikt hij wanneer zij vraagt of ze langs mag komen. Als hij dit niet accepteert, wil Mieke niks meer met hem te maken hebben. Maar dan komt Scott erachter dat Mieke eigenlijk een bloedmooi meisje is. Zijn beste vriend Cooper overtuigt hem om op reis te gaan naar Berlijn en Mieke in het echt te gaan ontmoeten.

Ik heb me enorm vermaakt met deze film,was zeker het kijken waard

Best een leuke en vermakelijke dertien in een dozijn Komedie / Avontuur (Roadmovie is zeker ook van toepassing) film, waarin de Amerikaanse tiener Scott Thomas (Scott Mechlowicz) met zijn vrienden naar Europa (Engeland, Frankrijk, Nederland, Slowakije, Duitsland en Italië) gaat om zijn internet-geliefde te zoeken en waarbij hij terecht komt in een wereld vol seks en drank.

Veel stelt het allemaal niet voor en geregeld is het ook flauw (hoort nu eenmaal bij dit soort films), maar het verhaal weet wel te vermaken en hier en daar valt er ook wat te (glim)lachen (o.a. Franse mimespeler in robot act, SM-scène, nazi-kind Heinrich, de scene met de witte rook in combinatie met de paus en bepaalde scènes tijdens de aftiteling) en valt er soms zelfs wat te genieten van de rockmuziek. Zo was het rockliedje "Scotty Doesn't Know" leuk om te horen (overigens niet voor Scott ), overigens ook de uitvoering ervan, en werd het ook nog eens gezongen (beter gezegd "geplaybackt") door niemand minder dan Matt Damon.

Het meeste leuke in deze film is nog het vele vrouwelijke schoon, zoals Michelle Trachtenberg, Jessica Boehrs (in de rol van de Duitse Mieke, welke de internet-geliefde is van Scott) en de rondborstige Molly Schade (haar jacuzzi scène na circa 10 minuten mocht er best wezen) en de laatste twee zijn ook nog eens topless te bewonderen (o.a. in een biechthokje). Sowieso valt er in deze film best veel bloot te zien en niet alleen van vrouwen (en dan doel ik natuurlijk op de naaktstrand scène met alleen maar mannen).

De cast speelt zeker niet hoogstaand, maar ze deden het wel verdienstelijk en ze hadden zo te zien ook veel plezier (met name Cooper Harris) in het maken van deze film. Ook was het wel leuk om te zien dat Lucy Lawless (in de rol van Madame Vandersexxx van Club Vandersexxx, welke de meest erotische club is van Amsterdam) ook een rolletje had in het verhaal en zij is natuurlijk vooral bekend vanwege de leuke serie "Xena: Warrior Princess (TV Series 1995–2001)", welke destijds populair was (drie keer raden waarom ). Verder zien we ook nog Vinnie Jones (in de rol van Britse voetbalhooligan Mad Maynard, die bierflesjes kan openen met zijn ogen) en zelfs David Hasselhoff (zingt dan het bekende Duitse liedje "Du" van Peter Maffay) voorbijkomen.

Al met best een leuke en vermakelijke tiener Komedie / Avontuur film (ik heb overigens de "Unrated" versie gezien), welke zich lekker wegkijkt (duurt circa 85 minuten).

avatar van mjk87
Ik mag 31 zijn en me soms afvragen wanneer ik nu eindelijk volwassen word, maar op andere momenten ben ik blij nog genoeg kinderlijkheid te hebben en te genieten van soms enorm puberale humor als in deze film, maar wel puberaal op de leuke manier. Zonder enige schaamte wordt Europa te kakken gezet en worden vooroordelen enorm uitvergroot. Maar het helpt dat de cast enorm op dreef is met veel plezier en goede timing waardoor de meeste grappen goed aanslaan. Het is echt een opeenvolging van sketches waarvan een enkele wat minder is, maar de meeste gewoon enorm leuk. Soms heel fout, soms heel voorspelbaar maar in de flow van zo'n film werkt dat best goed. Visueel af en toe aardig met geinige details, vooral waar de dinertafels als kaart van Europa dienen. 4,0*.

avatar van Noud
Tering.. de eerste 20 min zijn te slecht voor woorden. Leuk, als je misschien op de middelbare school zit.
Hoe is het mogelijk dat er nog steeds fouten door Amerikanen worden gemaakt. Er worden een aantal typische fouten gemaakt. Amerikanen denken nog steeds dat er in Nederland , Frans wordt gesproken. En In Duitsland Nederlands wordt geschreven.

avatar van SouthamptonFC
Een leuke film met de nodige humor.Vinnie Jones als Manchester United hooligan.Terwijl Vinnie,als voetballer,een gruwelijke hekel had aan Manchester United.5*