• 8.299.937 stemmen

The Girl Next Door (2004)

Komedie / Romantiek | 108 minuten
3,37 2.274 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Luke Greenfield

Met onder meer: Emile Hirsch, Elisha Cuthbert en Timothy Olyphant

Plot The Girl Next Door

"Matt never saw her coming... but all his friends had!"

Matthew Kidman staat op het punt te slagen voor zijn eindexamen als hij zijn mooie nieuwe buurmeisje Danielle ontmoet. Matthew is ervan overtuigd dat hij het meisje van zijn dromen heeft gevonden, totdat zijn seksgeoriënteerde vriend Eli onthult dat Danielle eigenlijk een pornoster is. Matthew is zwaar geschrokken en weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Ducksen

Ducksen

Topfilm in z'n genre!

Film verraste me positief en is niet zo'n doorsnee film wat je er in eerste instantie van zou verwachten. Vond het al merkwaardig dat NET 5 hem uitzond en niet RTL5, die hebben er een handje van om zulke troep films uit te zenden. Blijkbaar heeft deze film teveel inhoud voor die zender (bewijze van spreke).

Film verveelt geen moment en de chemie tussen beide hoofdrolspelers is perfect, Hirsch is m'n favoriete acteur en z'n tegenspeelster mag er ook zeker wezen. Bijrol Kelly, die in 8 van de 10 gevallen een irritante rol zou spelen, doet het ontzettend goed.

Ook heb ik sinds (te) lange tijd weer eens dubbel gelegen om een bepaalde scene: In de stripclub toen Matthew een vriend van z'n vader zag en hoopte dat hij hem niet zou opmerken, en Kelly contact zocht met hem waardoor hij er toch mee werd geconfronteerd was echt hilarisch. Om dan vervolgens allebei een lapdance te krijgen waarbij de vriend van Mat's vader vraagt hoe het met z'n studie ging. Ik hield het niet meer, dus de humor was dik in orde.

Al met al een vermakelijke film die lekker wegkijkt. Als je de filmomschrijving leest en denkt dit is niet mijn type film, kan ik zeker aanraden om het alsnog te gaan kijken want er schuilt meer achter dan je denkt.

*4.0

avatar van wibro

wibro

Elisha Cuthbert

Wat zou deze film zijn zonder haar verschijning? Niet veel denk ik.

avatar van gillie24

gillie24

Cuthbert

Rol die haar op het (Godsgruwelijk lekkere) lijf geschreven is. Die Elisha is een en al uitstraling en gewoon 'the ultimate girl next door'. Die glimlach van haar is overigens ook betoverend mooi. We zijn nu negen jaar verder en ze is nog steeds bloedmooi, maar weet dat nu te koppelen aan een ongelooflijke cuteness en een zeer fijne delivery (de serie Happy Endings).

Heerlijke wegkijker, goede muziek, grappig op z'n tijd en lekker vermaak. Emile Hirsch doet het overigens ook gewoon prima, maar Cuthbert trekt de gehele film naar zich toe. Niet zo raar.

Tarkus

Bijzonder mooie en leuke film, met een prima scenario.

Maar natuurlijk Elisha Cuthbert niet vergeten, die niet alleen zeer mooi is, maar ook aardig kan acteren.

De ganse cast is trouwens goed.

Heb genoten van deze, sexy, komedie.

avatar van Escada

Escada

Geweldige film!

avatar van TMP

TMP

Een film die best aardig wegkijkt. Elisha Cuthbert is een zeer aangename verschijning en ook uitermate geschikt voor de rol die ze hier speelt. Het plot is echter niet al te hoogstaand en nogal clichématig. De personages en hun onderlinge relaties zijn bovendien ook niet al te geloofwaardig, dat haalt het geheel toch enigszins naar beneden.

avatar van Masterkeeltie

Masterkeeltie

Hele mooie wegkijker met daadwerkelijk een mooi verhaal.

Doet het goed, Elisha is prachtig en stuk voor stuk spelen ze goed.

avatar van VforVictor

VforVictor

Leuke film, verveeld geen moment, en wat is die meid rete knap!

avatar van Spetie

Spetie

Een zeer onevenwichtige film, die ondanks een aantal grappige momenten toch niet helemaal werkt. Cuthbert is een prachtige verschijning, maar kan in haar rol toch niet altijd even goed overtuigen. Emile Hirsch doet het een stuk beter, terwijl Timothy Olyphant een leuke bijrol heeft.

Toch wil het niet altijd even goed vlotten en is het verhaal soms net even te ongeloofwaardig, om helemaal te kunnen overtuigen. Het blijft allemaal nogal aan de oppervlakte zweven en is te vaak ook niet grappig genoeg om echt te kunnen overtuigen.

Te weinig balans en net teveel zwakke momenten, nekken uiteindelijk deze tienerkomedie.

avatar van carla007

carla007

Leuke film, origineel verhaal, kortom aanrader!

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Leuke rollen van Hirsch & Olyphant. En Cuthbert is gewoon een lekker ding.

avatar van NicoleJeffrey

NicoleJeffrey

Leuk, maar niet heel bijzonder!

avatar van Stephan

Stephan

Halcyon schreef:
Is het niemand anders opgevallen dat dit bijna een kopie is van Risky Business? Met gelijkaardige thema's over opgroeien en ontdekking van de eigen seksualiteit, tot zelfs identieke plotlijnen toe waarin een jonge adolescent verliefd wordt op een pornoster, problemen krijgt met haar manager (vgl. callgirl en pooier in Risky Business), vervolgens problemen krijgt met geld en uiteindelijk het meisje voor zich wint én de geldproblemen oplost door op één avond een zogezegde orgie te organiseren onder zijn medestudenten (vgl. prostitutie-avond in Risky Business). Zelfs de soundtrack vertoont gelijkenissen met hedendaagse pop en af en toe een dromerig nummer. Het einde mag dan al verschillend zijn, het is in beide films even leuk als origineel.[ /spoiler]Mijn voorkeur gaat uit naar de jaren '80 versie van deze puberteitparabel, maar ook deze mag er wezen.

De muziek is zelfs schrijnend 1 op 1 gekopieerd.
Dan te bedenken dat Risky Business ruim 0.5 punten lager scoort dan deze rip off. tss

avatar van hannes64

hannes64

Heerlijke feelgood.

Hirsch speelt hierin een echt leuke rol, maar de verdienste gaat bij mij echt naar Cutchbert.

Wat een schoonheid.

Een geweldige film waarop ik jaren geleden al op gestemd heb, en er nog een halfje bij krijgt.

Geen nostalgie maar, een leuke, heerlijke film met ook nog leuke bij rollen van Timothy Olyphant, en James Remar en Paul Dano.

Klein detail: Olivia Wilde had hier ook een klein rolletje in, en wat is zij mooi geworden.

Gewoon een (nogmaals) heerlijke feelgood, met een leuk eind.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Geweldige komedie !

Al zo vaak herzien, en nu nog eens maar deze blijft zo geweldig.

Emile Hirsch is goed op dreef geldt ook voor Elisha Cuthbert, maar vooral Timothy Olyphant vind ik echt de max, zo stoer en op sarcastisch vlak grappig je merkt ook dat de man zich lekker goed voeld in zijn personage, heb Me meerdere keren krom gelachen met hem.

Verhaaltje is Super leuk, en zijn leuke kleine twists in.

Blijft 1 van de beste feel good films voor mij.

Ook een geweldige soundtrack met o.a. The Who met baba oRiley

avatar van Kunst27

Kunst27

Eerste deel van de film, voor het gedeelte met de pooier aan, was redelijk goed, maar dit kwam met name door het karakter van Elisha Cuthbert. Later in de film werd haar karakter niet verder uitgebouwd en wist de film mij niet verder te boeien. Hij viel prima uit te kijken, maar na het begin was het toch een grote teleurstelling dat de rest van de film zo weinig boeiend en orgineel was.

avatar van jipt

jipt

Leuke 00's met bijbehorende muziek. Deed me erg denken aan de films van Kevin Smith. 3,5*je

avatar van 93.9

93.9

Zeer vermakelijke film met een soundtrack die door iemand met smaak is uitgezocht. Soms waren de scenes wat banaal, maar was het de muziek die het weer okee maakte.

avatar van lezertje

lezertje

Ondanks dat deze tienerkomedie zich probeert te onderscheiden van het tienerkomedieaanbod draait het hier ook enkel en alleen om seks. Voor de rest: Aardig tot zolang het duurt, maar absoluut geen hoogvlieger.

avatar van IH88

IH88

“Eli, do those girls go to your school?”

“Actually, no, Mrs. Kidman, they're porn stars.”

Heerlijke komedie die naarmate de film vordert steeds gekker en explicieter wordt maar niet vergeet dat de personages het hart van de film zijn. De high school senior die erachter komt dat hij eigenlijk alleen maar heeft gestudeerd en aan zijn toekomst heeft gedacht in plaats van ook te genieten en te leven, is geen nieuw concept maar combineer zo'n personage met een pornoactrice die er uitziet als Elisha Cuthbert en je hebt goud in handen.

Natuurlijk is het allemaal niet erg hoogstaand maar het verhaal is origineel en de acteurs hebben duidelijk de grootste lol. Hirsch is leuk als nerderig type die steeds meer loskomt en Cuthbert is prachtig en heeft duidelijk lol in het spelen van een pornoactrice met een hart van goud. Olyphant schmiert er lekker op los en moet samen met de vrienden van Matthew zorgen voor de humor. De chemie tussen de acteurs is de kracht van de film en de doldwaze avonturen die ze beleven is een aardige bonus. Leuke film

avatar van davert89

davert89

Ik heb de film jaren geleden eens gezien, en hij was me altijd bijgebleven als een erg leuke film. Ik zapte gisteravond langs Veronica, en zag dat de film op het punt stond om te beginnen, dus ik heb 'm weer eens bekeken.

Het blijft een heerlijke feelgood film, en absoluut een topper in het eigen genre! Leuk en pakkend verhaal en uitstekende cast. Ik heb er weer van genoten!

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Potjandorie, wat is die Elisha Cuthbert toch een prachtige verschijning.

avatar van DDT

DDT

SmackItUp schreef:

Potjandorie, wat is die Elisha Cuthbert toch een prachtige verschijning.

Zeg dat wel ???

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Leuke film, niet heel bijzonder maar kijkt makkelijk weg.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ja leuke film.

Deze film stond redelijk lang op mijn lijstje. Tienerkomedies hebben altijd wel mijn aandacht, en door deze zit ik er toch aan te denken er meerdere gaan te bekijken. Ik heb toch wel moeten lachen om de humor hier soms. Vooral om dat ventje met die pet.

Cuthbert is duidelijk geknipt voor deze rol. Een stevig lijf en goede uitstraling zijn er ook zeker. Als een sul is Hirsch ook goed. Eigenlijk is nergens het acteerwerk zo slecht. Misschien wat stroef in het begin, maar daar heb ik me niet erg aan gestoord.

Leuke komedie, ook een van de betere in zijn soort.

avatar van Betelgeuze

Betelgeuze

De opzet van het verhaal is veelbelovend, maar de pay-off (twee derde van de film, eigenlijk vanaf dat Emile haar verleden ontdekt) is rommelig, inconsequent en ongeloofwaardig.

Timothy Olyphant speelt zijn rol met veel flair, wat mij betreft de beste acteur. Emile Hirsch's talent was me niet opgevallen, later was hij uitstekend in Into the wild. Elisha Cuthbert speelt zowel stoer als kwetsbaar maar heeft naast haar charmes tonen weinig diepgaands te doen, prima in haar rol. (Haar uiterlijk is geen reden om extra sterren te geven).

avatar van stratmans

stratmans

leuke film, goeie soundtrack

avatar van joachimt

joachimt (crew films)

Best een hoop dingen die nergens op sloegen, maar ja, dat kun je wel verwachten als je zoiets gaat kijken. Op één moment vond ik het te erg:
Welke bankmedewerker geeft er nou 25000 dollar mee aan iemand die geen eigenaar is van een rekening zonder enige vorm van legitimatie? En dan beweert ze ook nog eens dat Matthew daarvoor in de gevangenis kan belanden als het uitkomt. Huh? Hoezo is hij er schuldig aan? En dan gaat Matthew er nog in mee ook en is de rest van de film het gevolg daarvan. Complete onzin.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Goeie soundtrack, en plotwendingen un deze typical american teenager comedy. Daarom soms ook erg flauw. Maar eromheen dus veel wat in deze film zijn voordeel spreekt.

avatar van Neder0001

Neder0001

Mijn God, wat een verschijning is Elisha Cuthbert. Een bloedmooie vrouw die perfect bij de rol van Girl Next Door past.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2019 stemmen

“Eli, do those girls go to your school?“

“Actually, no, Mrs. Kidman, they're porn stars”

Onverwachts een erg vermakelijke film. Ik was zelf nog niet echt verkocht aan het plot van deze film maar buiten verwachtingen om een leuke prent. Ik zelf ben nooit echt van de overdreven romcoms, waar ik eigenlijk een beetje deze film al in had geplaatst. Achteraf bleek het toch een leuke tiener komedie met een onderwerp wat ongetwijfeld elke jongen heeft gehad, vroeger, nu of zelfs in de toekomst dat je een meisje ziet waarvan je eigenlijk weg kwijlt, zoals ‘Matthew Kidman’ heeft in deze film. Nou moet ik toegeven dat die ‘Elisha Cuthbert’ dat ook erg goed kan, wat een prachtige dame om te zien en ze deed het met haar charmes nog best leuk in de film, bijpassende rol voor haar.

Het verhaal vond ik steeds leuker worden, en het nam je aardig makkelijk mee, hoewel hij niet heel spannend was verder vond ik de uitvoering gewoon leuk. Over het algemeen best meegevallen deze film en ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt.

avatar van david bohm

david bohm

Onderhoudende film waarin aardig wat ongemakkelijke situaties zitten. Aan echt goede grappen ontbreekt het een beetje. Elisha Cuthbert is een zeer aantrekkelijke girl next-door.

Rest van de cast doet het ook wel aardig maar echt sterk vind ik het allemaal niet.