The Girl Next Door (2004)

3,37

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Luke Greenfield
met Emile Hirsch, Elisha Cuthbert en Timothy Olyphant

Matthew Kidman staat op het punt te slagen voor zijn eindexamen als hij zijn mooie nieuwe buurmeisje Danielle ontmoet. Matthew is ervan overtuigd dat hij het meisje van zijn dromen heeft gevonden, totdat zijn seksgeoriënteerde vriend Eli onthult dat Danielle eigenlijk een pornoster is. Matthew is zwaar geschrokken en weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan.

444 BERICHTEN 36 MENINGEN
avatar van Ducksen
Topfilm in z'n genre!

Film verraste me positief en is niet zo'n doorsnee film wat je er in eerste instantie van zou verwachten. Vond het al merkwaardig dat NET 5 hem uitzond en niet RTL5, die hebben er een handje van om zulke troep films uit te zenden. Blijkbaar heeft deze film teveel inhoud voor die zender (bewijze van spreke).

Film verveelt geen moment en de chemie tussen beide hoofdrolspelers is perfect, Hirsch is m'n favoriete acteur en z'n tegenspeelster mag er ook zeker wezen. Bijrol Kelly, die in 8 van de 10 gevallen een irritante rol zou spelen, doet het ontzettend goed.

Ook heb ik sinds (te) lange tijd weer eens dubbel gelegen om een bepaalde scene: In de stripclub toen Matthew een vriend van z'n vader zag en hoopte dat hij hem niet zou opmerken, en Kelly contact zocht met hem waardoor hij er toch mee werd geconfronteerd was echt hilarisch. Om dan vervolgens allebei een lapdance te krijgen waarbij de vriend van Mat's vader vraagt hoe het met z'n studie ging. Ik hield het niet meer, dus de humor was dik in orde.

Al met al een vermakelijke film die lekker wegkijkt. Als je de filmomschrijving leest en denkt dit is niet mijn type film, kan ik zeker aanraden om het alsnog te gaan kijken want er schuilt meer achter dan je denkt.

*4.0

avatar van wibro
Elisha Cuthbert

Wat zou deze film zijn zonder haar verschijning? Niet veel denk ik.

avatar van gillie24
Cuthbert

Rol die haar op het (Godsgruwelijk lekkere) lijf geschreven is. Die Elisha is een en al uitstraling en gewoon 'the ultimate girl next door'. Die glimlach van haar is overigens ook betoverend mooi. We zijn nu negen jaar verder en ze is nog steeds bloedmooi, maar weet dat nu te koppelen aan een ongelooflijke cuteness en een zeer fijne delivery (de serie Happy Endings).

Heerlijke wegkijker, goede muziek, grappig op z'n tijd en lekker vermaak. Emile Hirsch doet het overigens ook gewoon prima, maar Cuthbert trekt de gehele film naar zich toe. Niet zo raar.

Bijzonder mooie en leuke film, met een prima scenario.
Maar natuurlijk Elisha Cuthbert niet vergeten, die niet alleen zeer mooi is, maar ook aardig kan acteren.
De ganse cast is trouwens goed.
Heb genoten van deze, sexy, komedie.

Geweldige film!

Een film die best aardig wegkijkt. Elisha Cuthbert is een zeer aangename verschijning en ook uitermate geschikt voor de rol die ze hier speelt. Het plot is echter niet al te hoogstaand en nogal clichématig. De personages en hun onderlinge relaties zijn bovendien ook niet al te geloofwaardig, dat haalt het geheel toch enigszins naar beneden.

Hele mooie wegkijker met daadwerkelijk een mooi verhaal.
Doet het goed, Elisha is prachtig en stuk voor stuk spelen ze goed.

avatar van VforVictor
Leuke film, verveeld geen moment, en wat is die meid rete knap!

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Een zeer onevenwichtige film, die ondanks een aantal grappige momenten toch niet helemaal werkt. Cuthbert is een prachtige verschijning, maar kan in haar rol toch niet altijd even goed overtuigen. Emile Hirsch doet het een stuk beter, terwijl Timothy Olyphant een leuke bijrol heeft.

Toch wil het niet altijd even goed vlotten en is het verhaal soms net even te ongeloofwaardig, om helemaal te kunnen overtuigen. Het blijft allemaal nogal aan de oppervlakte zweven en is te vaak ook niet grappig genoeg om echt te kunnen overtuigen.

Te weinig balans en net teveel zwakke momenten, nekken uiteindelijk deze tienerkomedie.

Leuke film, origineel verhaal, kortom aanrader!

avatar van Al DeNiro

Leuke rollen van Hirsch & Olyphant. En Cuthbert is gewoon een lekker ding.

avatar van NicoleJeffrey
Leuk, maar niet heel bijzonder!

avatar van Stephan
Halcyon schreef:
Is het niemand anders opgevallen dat dit bijna een kopie is van Risky Business? Met gelijkaardige thema's over opgroeien en ontdekking van de eigen seksualiteit, tot zelfs identieke plotlijnen toe waarin een jonge adolescent verliefd wordt op een pornoster, problemen krijgt met haar manager (vgl. callgirl en pooier in Risky Business), vervolgens problemen krijgt met geld en uiteindelijk het meisje voor zich wint én de geldproblemen oplost door op één avond een zogezegde orgie te organiseren onder zijn medestudenten (vgl. prostitutie-avond in Risky Business). Zelfs de soundtrack vertoont gelijkenissen met hedendaagse pop en af en toe een dromerig nummer. Het einde mag dan al verschillend zijn, het is in beide films even leuk als origineel.[ /spoiler]Mijn voorkeur gaat uit naar de jaren '80 versie van deze puberteitparabel, maar ook deze mag er wezen.

De muziek is zelfs schrijnend 1 op 1 gekopieerd.
Dan te bedenken dat Risky Business ruim 0.5 punten lager scoort dan deze rip off. tss

avatar van hannes64
Heerlijke feelgood.
Hirsch speelt hierin een echt leuke rol, maar de verdienste gaat bij mij echt naar Cutchbert.
Wat een schoonheid.
Een geweldige film waarop ik jaren geleden al op gestemd heb, en er nog een halfje bij krijgt.
Geen nostalgie maar, een leuke, heerlijke film met ook nog leuke bij rollen van Timothy Olyphant, en James Remar en Paul Dano.
Klein detail: Olivia Wilde had hier ook een klein rolletje in, en wat is zij mooi geworden.
Gewoon een (nogmaals) heerlijke feelgood, met een leuk eind.

avatar van Mr-Mcmovie
Geweldige komedie !
Al zo vaak herzien, en nu nog eens maar deze blijft zo geweldig.

Emile Hirsch is goed op dreef geldt ook voor Elisha Cuthbert, maar vooral Timothy Olyphant vind ik echt de max, zo stoer en op sarcastisch vlak grappig je merkt ook dat de man zich lekker goed voeld in zijn personage, heb Me meerdere keren krom gelachen met hem.

Verhaaltje is Super leuk, en zijn leuke kleine twists in.

Blijft 1 van de beste feel good films voor mij.
Ook een geweldige soundtrack met o.a. The Who met baba oRiley

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Eerste deel van de film, voor het gedeelte met de pooier aan, was redelijk goed, maar dit kwam met name door het karakter van Elisha Cuthbert. Later in de film werd haar karakter niet verder uitgebouwd en wist de film mij niet verder te boeien. Hij viel prima uit te kijken, maar na het begin was het toch een grote teleurstelling dat de rest van de film zo weinig boeiend en orgineel was.

avatar van jipt
Leuke 00's met bijbehorende muziek. Deed me erg denken aan de films van Kevin Smith. 3,5*je

avatar van 93.9
Zeer vermakelijke film met een soundtrack die door iemand met smaak is uitgezocht. Soms waren de scenes wat banaal, maar was het de muziek die het weer okee maakte.

lezertje
Ondanks dat deze tienerkomedie zich probeert te onderscheiden van het tienerkomedieaanbod draait het hier ook enkel en alleen om seks. Voor de rest: Aardig tot zolang het duurt, maar absoluut geen hoogvlieger.

avatar van IH88
“Eli, do those girls go to your school?”
“Actually, no, Mrs. Kidman, they're porn stars.”

Heerlijke komedie die naarmate de film vordert steeds gekker en explicieter wordt maar niet vergeet dat de personages het hart van de film zijn. De high school senior die erachter komt dat hij eigenlijk alleen maar heeft gestudeerd en aan zijn toekomst heeft gedacht in plaats van ook te genieten en te leven, is geen nieuw concept maar combineer zo'n personage met een pornoactrice die er uitziet als Elisha Cuthbert en je hebt goud in handen.

Natuurlijk is het allemaal niet erg hoogstaand maar het verhaal is origineel en de acteurs hebben duidelijk de grootste lol. Hirsch is leuk als nerderig type die steeds meer loskomt en Cuthbert is prachtig en heeft duidelijk lol in het spelen van een pornoactrice met een hart van goud. Olyphant schmiert er lekker op los en moet samen met de vrienden van Matthew zorgen voor de humor. De chemie tussen de acteurs is de kracht van de film en de doldwaze avonturen die ze beleven is een aardige bonus. Leuke film

Ik heb de film jaren geleden eens gezien, en hij was me altijd bijgebleven als een erg leuke film. Ik zapte gisteravond langs Veronica, en zag dat de film op het punt stond om te beginnen, dus ik heb 'm weer eens bekeken.

Het blijft een heerlijke feelgood film, en absoluut een topper in het eigen genre! Leuk en pakkend verhaal en uitstekende cast. Ik heb er weer van genoten!

avatar van SmackItUp
Potjandorie, wat is die Elisha Cuthbert toch een prachtige verschijning.

avatar van DDT
DDT
SmackItUp schreef:
Potjandorie, wat is die Elisha Cuthbert toch een prachtige verschijning.

Zeg dat wel

avatar van Chelsea94
Leuke film, niet heel bijzonder maar kijkt makkelijk weg.