• 10.540 nieuwsartikelen
  • 8.964.013 stemmen

The Girl Next Door (2004)

Komedie / Romantiek | 108 minuten
3,36 2.308 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Luke Greenfield

Met onder meer: Emile Hirsch, Elisha Cuthbert en Timothy Olyphant

Gesproken taal: Engels

Plot The Girl Next Door

"Matt never saw her coming... but all his friends had!"

Matthew Kidman staat op het punt te slagen voor zijn eindexamen als hij zijn mooie nieuwe buurmeisje Danielle ontmoet. Matthew is ervan overtuigd dat hij het meisje van zijn dromen heeft gevonden, totdat zijn seksgeoriënteerde vriend Eli onthult dat Danielle eigenlijk een pornoster is. Matthew is zwaar geschrokken en weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Eli, do those girls go to your school?“

“Actually, no, Mrs. Kidman, they're porn stars”

Onverwachts een erg vermakelijke film. Ik was zelf nog niet echt verkocht aan het plot van deze film maar buiten verwachtingen om een leuke prent. Ik zelf ben nooit echt van de overdreven romcoms, waar ik eigenlijk een beetje deze film al in had geplaatst. Achteraf bleek het toch een leuke tiener komedie met een onderwerp wat ongetwijfeld elke jongen heeft gehad, vroeger, nu of zelfs in de toekomst dat je een meisje ziet waarvan je eigenlijk weg kwijlt, zoals ‘Matthew Kidman’ heeft in deze film. Nou moet ik toegeven dat die ‘Elisha Cuthbert’ dat ook erg goed kan, wat een prachtige dame om te zien en ze deed het met haar charmes nog best leuk in de film, bijpassende rol voor haar.

Het verhaal vond ik steeds leuker worden, en het nam je aardig makkelijk mee, hoewel hij niet heel spannend was verder vond ik de uitvoering gewoon leuk. Over het algemeen best meegevallen deze film en ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt.

avatar van david bohm

david bohm

Onderhoudende film waarin aardig wat ongemakkelijke situaties zitten. Aan echt goede grappen ontbreekt het een beetje. Elisha Cuthbert is een zeer aantrekkelijke girl next-door.

Rest van de cast doet het ook wel aardig maar echt sterk vind ik het allemaal niet.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Juist bekeken op: www.primevideo.com. Leuke film, leuk verhaal. Een avond plezier.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Heel erg lomp natuurlijk. Wie anno 2022 met dit scenario bij een grote filmstudio aanklopt, heeft ongeveer 0,0% kans op goedkeuring. Maar hoe fout ook, The Girl Next Door blijft wel entertainend (misschien wel juist omdat-ie zo fout is). 3*

avatar van Daan258

Daan258

Herzien en blijft leuk!

Elisha Cuthbert mag er zeker wezen!

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ik had hier wel wat meer van verwacht. The Girl Next Door heeft altijd een hoog gemiddelde gehad hier op de site, dus ik was erg benieuwd. Het ligt niet zozeer aan de voorspelbaarheid of de puberale humor, maar eerder aan een stukje ongeloofwaardigheid. Elisha Cuthbert is een prachtige verschijning, maar de chemie tussen haar en Emile Hirsch spatte naar mijn mening niet echt van het scherm af. Sowieso speelt Hirsch een personage dat de ene (extreem) stompzinnige fout na de andere maakt, waardoor hij bij vlagen zelfs eerder een beetje creepy overkomt dan aandoenlijk. Ook Timothy Olyphants bijrol, die veelal geprezen wordt, werkte mij eerder op de zenuwen dan dat ik hem leuk vond. De film wordt nog enigszins gered door sidekicks Chris Marquette en Paul Dano, de grappige climax en gelukkig is het dusdanig luchtig dat het allemaal wel behapbaar blijft. Geenszins vervelend, maar tegelijkertijd ook geen romcom die me lang zal bijblijven.