ad

Geregisseerd door: Jon Hurwitz

Met onder meer: Jason Biggs, Alyson Hannigan en Seann William Scott

Releasedatum: 4 april 2012

Over American Reunion

"Save the best piece for last."

De hele vriendengroep komt terug naar East Great Falls voor hun 10-jaarlijkse schoolreünie. Iedereen vertelt over de goede oude tijd, met de beangstigende gedachte in het achterhoofd dat ze nu geen losbollige tieners meer zijn. Jim en Michelle hebben een klein zoontje en Jim weet nog niet goed hoe hij zich moet gedragen als vader. Oz heeft weer contact met Heather. Een aantal dingen zullen veranderen na de reünie...

imageimageimageimageimageimageimage

Jim Levenstein

Michelle Flaherty-Levenstein

Chris 'Oz' Ostreicher

Victoria 'Vicky' Lathum

MILF Guy #2

avatar van Bardie

Bardie

Ik heb me erg vermaakt. Stukken beter dan de over de top, te flauwe en beduidend slechter geacteerde laatste 3 delen. Uiteraard zitten er voorspelbare momenten in, de film grijpt dan ook terug op de eerste American Pie films.

Deze film geeft mij hetzelfde, maar meer volwassen gevoel dan deze eerdere films. Waarom de film geen 4* of hoger verdient ondanks mijn lovende commentaar? Voor een échte topscore is het toch net wat te simpel. Om een topscore te verantwoorden vind ik ook dat een film meer op zich zelf moet staan met een meer 'eigen' verhaal.

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Stifler-baas is degene die deze film nog de moeite waard maakt. Het blijft tragisch en hilarisch tegelijk hoe ie zich weer door deze American Pie-episode heen baant. De andere castleden doen voornamelijk aan melancholisch gedweep met het verleden. Sommige scenes ontstegen nauwelijks het sitcom-niveau qua humor en phoney acteerwerk niet, dus echt geweldig is het niet. Gelukkig wel nog een paar spaarzame grappige momenten, dat dan weer wel.

avatar van Dick2008

Dick2008

Flauwe rotfilm, met geforceerde en gemaakte grapjes. Nou zijn we terug op het niveau waarmee deze reeks is begonnen en die met vervolgfilms uiteindelijk wel stukken beter is geworden. Maar waarom het nou weer zo moet, begrijp het niet. Het strookt ook niet met de titel en de beschrijving, 10 jaar later, als je al ziet hoe de film begint...... Jammer dat ze het zo hebben gedaan, de slechtste dan ook. 1.0

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met genoeg grappige momenten.

avatar van sandero16

sandero16

Leuke film, vooral omdat de cast van deel 1,2 en 3 weer terug was.

Soms flauwe grappen, maar er zaten hilarische stukken in. Het was de tweede keer dat ik deze film zag, maar heb weer veel gelachen.

Het verhaal is inhoudelijk niet geweldig, maar dat zijn we gewend van de american pie reeks. Sommige grappen slaan de plank ook volledig mis.

Al bij al toch een leuk filmpje en de beste van de reeks.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

American Pie uit 1999 was één van de leukste komedies uit de jaren 90. Door de twee mindere vervolgen en diverse spin-offs leek de koek een beetje op te zijn. Toch kwam er in 2012 nog dit late vervolg, waarin de mannen (en vrouwen) uit de eerste drie films samenkomen voor een schoolreünie.

Hoewel de personages volwassener zijn geworden, blijft de humor nog steeds hangen op flauwe onderbroekenlol. De originaliteit hierbij is ver te zoeken, maar ondanks dat heb ik me toch wel vermaakt bij deze 4e American Pie-film. Ik vond hem zelfs de leukste sinds deel 1 en daarmee ook een goede afsluiter van de reeks.

avatar van K. V.

K. V.

'k ben niet zo thuis in de volledige "Pie"-reeks, 'k denk dat 'k enkel de eerste volledig heb gezien. Desondanks heb 'k dit laatste deel eens meegepikt en 'k vond het wel een vermakelijke film. De humor is niet altijd van een even hoog niveau, maar dat had 'k nu ook niet verwacht, maar 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.

Leuk dat ook de originele cast weer meedoet.

Tja, een prima film voor een luie televisieavond, niet meer, niet minder.

avatar van frans123

frans123

• 2041 berichten

Droogneuk film voor pubers. Veel praten over sex, grappen over sex, toespelingen over sex,grappen met poep....Het zijn vast 13-jarigen die de hoge waarderingen geven. Als je ouder bent dan 20 moet je je schamen dat je de film uberhaupt uit kijkt. Dertigers die zich gedragen als pubers..........Vreselijk.Schaamteloos kinderlijk wanprodukt, waarin niet 1 leuke grap zit. Na wat gezap na 5 minuten gestopt. Lees recensie van Friac hier ergens.

avatar van glockster

glockster

Niet op net 5 vandaag, daar is ''what happens in vegas'' bezig.

avatar van gotti

gotti

Blijf een zwak voor dit soort films hebben. Wat Hughes deed voor de jaren '80 high school film, deed de eerste American Pie voor de jaren '90. En net als de eerste in de reeks weet ook deze afsluiter, ondanks alle kolder, te raken op de juiste momenten.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2056 stemmen

stiffer blijft een held en de rest zijn losers met klein voorop. te weinig eyecandy ook.

avatar van Pacino74

Pacino74

Puur jeugdsentiment met de reunie van de 3 American Pie-films. De terugkeer van de Stiffmeister, onderbroekenlol à volonté en vetzakkerij ... Veel meer dan nostalgie is het allemaal niet, maar hoeft dat ?

avatar van tommydruut

tommydruut

Hou van de American Pie films en dit is zeker een waardige film.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Weer een keer gekeken, blijft goed! Erg prettige combinatie van jeugdsentiment, goede acteurs, een paar lollige setpieces met een enkele blote borst en boute humor. Nog altijd niks mis mee.

avatar van IH88

IH88

“Don't mess with the class of 99, bitch!”

Een reünie met alle oude castleden en heel veel sentiment levert een aardige film op. Zelfs Chris Klein is terug en dat maakt het feestje toch wel compleet. Scott, Biggs en Levy zijn nog steeds verreweg het leukst en zij hebben dan ook de beste grappen. Klein en vooral Ian Nicholas blijven wat saaie pieten maar Kaye Thomas is wel goed op dreef. Misschien wel zijn beste film op deel één na.

Hannigan vond ik een stuk minder dan in de vorige delen en was hier wat zeurderig en dramatisch. Suvari is een goede actrice maar heeft hier een te kleine rol en eigenlijk kan hetzelfde gezegd worden over Tara Reid. Nadia, Jessica, Sherman, Stifler’s Mom, MILF Guy, allemaal komen ze even langs en het is een feest van herkenning. Het is 13 jaar later maar gelukkig zijn ze allemaal nog geen spat verandert en nog steeds hun onvolwassen zelf. Een grappige en fijne trip down memory lane.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Enorm genoten van deze leuke film. Altijd leuk om eens te bekijken zo een American Pie filmpje, altijd grappig en vermakelijk. Het verhaal op zich is niet nieuw, maar wel leuk dat alle personages uit de originele film weer samenkomen, allemaal geweldige leuke personages waarin Stifler toch nog steeds mijn favoriet is. Enorm leuke scenes, natuurlijk het vertrouwde concept: drank, drugs, seks,... maar toch blijft het toch nog steeds genieten. Gewoon even ontspannen en niet teveel nadenken bij deze film. Niet alle grappen waren even goed, maar toch sprongen er sommige scenes zoals wanneer Jim het naakte buurmeisje naar boven brengt er bovenuit. Niets slecht over de American Pie reeks, al is de ene film toch wat beter dan de andere. Deze American Reunion hoort toch bij de betere uit de reeks. Al zal deze reeks niet voor iedereen zijn weggelegd. Ik heb genoten van begin tot einde, maar een absolute topfilm is dit nu ook weer niet. Hou normaal niet zo van komedies, maar American Pie brengt me toch altijd aan het lachen.

3.5/5

avatar van GoldenEye 33

GoldenEye 33

Leuk voor de jongeren onder ons, heb er ook altijd wel om kunnen lachen ! heb er

altijd met plezier naar gekeken, maar de ene is nou eenmaal leuker dan de andere...

Naar mijn mening, is dit kwa leuk, de volgorde:

1. American Pie - 2

2. American Pie - 1

3. American Pie - The Wedding

4. American Pie - Reunion

5. American Pie - presents - The Naked Mile

6. American Pie - presents - Beta House

7. American Pie - presents - Band Camp

8. American Pie - presents - The Book Of Love

de originele cast blijft voor mij het beste ! en dus ook de leukste !

maar die van book of love.... grappig verhaaltje maar voorderest...

man man man wat triest allemaal ! vond het een beetje zielig,

ook de Stifler (scott) wat een sukkeltje !

STEVE EN DWIGHT DE BESTE ! ! !

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Ik vond deze echt heel erg leuk, misschien zelfs wel de leukste, omdat ik mezelf ook in een aantal dingen kan vinden nu ik zelf geen tiener meer ben.

Ik hoop dat er nog een vervolg komt, deze zijn altijd leuker dan de "presents" films, al is Band Camp daarvan wel te doen.

avatar van Movsin

Movsin

Best geslaagd en plezierig vervolg. De trend werd vroeger gezet en eigenlijk wordt er in deze reunion lekker verder gebreid, maar al is het allemaal voorspelbaar, het blijft gewoon schalkse ontspanning, zoals gezegd "American Style".

avatar van Daan258

Daan258

Ook na ongeveer 5 jaar nadat ik hem voor het eerste gezien had nog steeds zeer vermakelijk.

Gewoon top dat ze de oude cast weer terug hebben gehaald waardoor het gelijk allemaal al een heel stuk leuker is.

Ook bij de 2e kijkbeurt zeker weer kunnen lachen en de bijna 2 uur volop genoten.

Van mij mogen ze echt nog wel een nieuw deel uitbrengen mits ze dit weer doen met dezelfde cast.

M'n stem van 3,5 blijft daarom ook zeker staan.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2074 stemmen

Beste film uit de reeks tot nu toe. Grappig en sentimenteel op de juiste momenten. Geweldig om de gehele cast weer terug te zien, pure nostalgie. Vroeger al zo enorm gelachen om die gasten, en nog steeds vermaak ik me volop. William Scott blijft voor mij de uitblinker, wat een held!

4*.

avatar van Antonev

Antonev

Toch weer een filmpje dat helemaal in de American Pie reeks past. Banale, flauwe en droge humor vliegen je om de oren, maar vreemd genoeg werkt het wel weer. De vele verwijzingen naar eerdere films zijn leuk en natuurlijk heel herkenbaar.

avatar van chevy93

chevy93

Eens in de zoveel tijd komt er weer een deel van de reeks op tv. Eens in de zoveel tijd pik er eentje mee. Deze toevallig vanaf het begin en het blijft gewoon een uitermate fijne reeks. Deze is uiteraard vooral voor de nostalgische twintiger/dertiger. Inmiddels kwam de eerste alweer 18(!) jaar geleden uit.

avatar van Shadowed

Shadowed

Nog een taart.

Stijgt ook niet bepaald boven het niveau uit van elke andere Pie film en verandert ook nergens de humor die het wel hebben. En doet ook geen moeite om andere humor te laten zien, want de regisseurs hebben het gewoon bij het puberale gehouden.

Het leukste aan de film is toch wel de acteurs terug te zien als volwassenen. Al verkies ik toch wel de jongere versies, maar het maakt de ervaring zeker niet minder. Desondanks blijft het plot in grote mate hetzelfde als de voorgangers, zoals verwacht.

Ongemakkelijke en over-the-top momenten die zowel allemaal met seks te maken hebben. Je moet ervan houden, het is ook wel heel Amerikaans geworden zo langzamerhand. Elke komedie heeft op z'n minst wel een verwijzing naar seks vanuit dat land.

Visueel redelijk, alles is vlot gemaakt maar het cameragebruik, sets en verlichting blijven klassiek en weten nooit echt op te vallen. Acteerwerk is wel overtuigend omdat elke acteur er ook echt wel zin in lijkt te hebben. Allemaal weten ze de boel wel op te fleuren.

Jammer dat ik niet van dit soort humor hou en heb dan ook weinig moeten lachen om de meeste situaties. Ik vind het allemaal te simpel om echt leuk te worden, maar omdat ze er allemaal zo vlot ingaan blijf ik ze wel kijken.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Chelsea94 schreef:

Ik hoop dat er nog een vervolg komt.

Ik las vandaag dat er mogelijks een vervolg komt in de American Pie reeks. Ben benieuwd!

Stifler is weer de baas in dit deel. Gelukkig redt hij de meubelen nog een beetje ook al wordt hij nooit in de groep van vrienden opgenomen. Terwijl de overige jongens een beetje ouwe droogstoppels zijn geworden, blijft hij gewoon verder puberen en fuiven. Ook de vader van Jim is weer erg leuk in dit deel, vooral op het feestje van Stifler. Een leuke rol van Eugene Levy!

Stifmeister: "Gentlemen, I hope you're all wearing protection... coz this weekend we're gonna fuck sh*t up!"

Onderhond

Weer niet veel.

Ook geen vierde keer, goeie keer voor deze reeks. Het is maar weer eens meer van hetzelfde. De personages zijn wat ouder geworden, dus het feit dat ze in een nieuwe fase van hun leven zitten is dé reden om deze film te maken, maar uiteindelijk zijn de grappen nog steeds hetzelfde, verandert alleen de clou een beetje. En het drama, maar wie zit daar op te wachten?

Verrassend is vooral dat ze deze film nog eens 20 minuten langer gemaakt hebben. In een film die meer van hetzelfde biedt, willen ze nog meer van hetzelfde steken? Het voegt amper iets toe, het maakt de film gewoon langer dan nodig. Niet zo erg dat het een impact heeft op mijn waardering, maar had het liever gewoon weer rond de 90 minuten gezien.

Het zal wel leuk geweest zijn voor de acteurs, allicht ook voor de fans. Iedereen is wat ouder, een paar bekende gezichten komen terug en de cast kan nog een keertje z'n ding doen, maar wat mij betreft is het vooral flauwe uitmelkerij van iets wat de eerste keer al niet erg grappig was. De spin-offs laat ik momenteel wel voor wat ze zijn, heb hier nu wel even genoeg van.

avatar van bart007bond

bart007bond

1e 3 delen super grappig.

Dit deel was het niet voor mij.

Veel te dramatisch met de verhaallijn rond de vader.

Hadden ze niet moeten doen.

Kwam gedesillusioneerd uit de bioscoop