Project X (2012)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Nima Nourizadeh
met Thomas Mann, Jonathan Daniel Brown en Oliver Cooper

Drie laatstejaarsstudenten geven een verjaardagsfeest om zo hun populariteit te verhogen. Naarmate de avond vordert en de geruchten over het feest zich steeds verder verspreiden lopen de zaken danig uit de hand.

avatar van Shadowed
Erg vermakelijk.

Om te beginnen vond ik dit een van de betere found footage films die ik heb gezien. Of found footage, het amateuristisch bewegen van de camera. Want ik heb zo'n idee dat dit niet zo zeer een echte found footage film is. Found footage is totaal niet mijn genre, al hoewel ik ze soms dan wel goed vind.

Het karakter van Cooper, dat ik overigens een heel lollig knaapje vind, maakte me vaak aan het lachen. De hele film door is gevuld met goede muziek, bikini's en lol. En dan zit er opeens een over de top keerpunt in. Soms gaat de film een beetje vervelen en dan is het wachten op een goede scene maar gelukkig waren die er best vaak.

De grote dosis humor die hierin zat maakte deze film geslaagd bij mij.

avatar van Zwolle84
Nooit verwacht dat dit zo'n leuke film is. Gebeurt niet vaak dat een feest zo dynamisch in beeld wordt gebracht, laat staan de daarop volgende chaos. Erg leuke humor ook, veel mooie dames en inderdaad een zeer fijne soundtrack, inclusief Metallica's Battery tijdens het hoogtepunt van het geweld.

Heerlijk over the top allemaal.

avatar van bengeltju
Super film. Heb me dood gelachen.. zoveel onzin en ergens ook heel lief..

avatar van mikey
niet zo goed, maar de intenties zijn prima.

avatar van SmackItUp
Ge-wel-dig.

Lang geleden wel gezien, maar stond me vreemd genoeg niet echt meer bij. Onterecht, want dit is gewoon een fantastisch en hilarisch stukje cinema. Misschien is het ook een beetje heimwee. Niet dat ik zulke feesten heb meegemaakt, maar wel feestjes die zwaar uit de hand lopen door toedoen van teveel substanties . Die tijd ligt achter me, maar door dit soort films wordt de nostalgie weer opgewekt. Helemaal door de clipvideo achtige filmstijl en dito muziek.

Duurt eigenlijk te kort en het einde is iets minder, maar is toch zijn beste in het soort. 4,5*.

NRT
Heerlijke film. Ik weet nog goed de hype rond deze film. Toen de film gedaan was hadden ik en wat vrienden meteen zin om te gaan feesten. Uiteindelijk hebben we ons gewoon wat laveloos gedronken in een simpel café. Ik weet ook nog dat iemand die ken ook zo een feest wou organiseren, maar dat de gemeente en de politie dit te weten kwamen en dat het feest zo niet door kan gaan. Ik dacht ook dat zo een feestje in Nederland volledig uit de hand is gelopen en dat het daarom zo controversieel was. In ieder geval een heel vermakelijke film die zeker geen oscar verdient ofzo, maar in zijn genre gewoon top is. Lol, lachen en af en toe een beetje schrikken. De tijd van zwaar feesten ligt voor mij gelukkig ook wat achter mij. Liep af en toe toch wat te veel uit de hand. Niet zoals in deze film, maar toch . Misschien achter een paar jaar nog eens kijken als ik wat ouder ben.