Harold & Kumar Go to White Castle (2004)

Alternatieve titel: Harold & Kumar Get the Munchies

3,35 (1916)
1916 stemmen

Verenigde Staten / Canada / Duitsland
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Danny Leiner
met John Cho, Kal Penn en Malin Åkerman

Harold en Kumar zijn twee vrienden en wonen samen op kamers. Na een vermoeiende week werken en een mislukte sollicitatie eindigen de twee op vrijdagavond blowend op de bank. Opeens krijgen ze enorme zin in een hamburger van White Castle. Ze moeten en zullen die avond een hamburger eten van White Castle. Er is alleen één probleem; de hamburgertent is verhuisd en Harold en Kumar weten het niet meer te vinden. Vanaf dan start een grote zoektocht naar White Castle waar ze onderweg hulp krijgen van de meest bizarre figuren. Eén ding is duidelijk: ze moeten hoe dan ook die avond een White Castle hamburger eten.

avatar van Katharina
Ik had weinig verwachtingen, maar eigenlijk was hij heel leuk! Soms heel originele humor. En het was heel grappig. Normaal haat ik dit soort films, maar hij was echt leuk!

avatar van tattoobob
Heerlijke,poep,plas,sex en drugs humor....ja ik hou er wel van.
De eerste van de drie,gelijk ook de leukste al zeg ik het zelf.
Acteerwerk is best oke...helemaal voor dit soort films hoeft de lat ook niet erg hoog te liggen.
Ja leuke film voor een avondje lachen.

avatar van john mcclane 2
van alle stoner films die ik gezien heb blijft deze het leukst.
dat zegt ook wel wat over de rest.die is niet zo indrukwekkend.'
vermakelijk zijn ze vaak wel.
white castle is een film die je om de twee jaar weer kan opzetten en het is weer! leuk.
onverwachte humor.
maar als je regelmatig een jonko in de hens steekt is die bijna altijd leuk.
weet ik uit ervaring.

avatar van Kondoro0614
Harold & Kumar Go to White Castle

De eerste Harold en Kumar film die verscheen en voor mij de laatste van de reeks. Ik ben namelijk bij drie begonnen ... Dankzij kerst. Toch heb ik me weer vermaakt met deze harold en kumar film. Als je nou niet van de sex, drugs en drank films houd met hier en daar een poep en pies grap er achteraan gedrukt, dan zit je bij deze films aan het verkeerde adres. Ik zelf heb me weer op veel momenten vermaakt, en al die dingen wat je zag, De hoofdrol spelers deden het wel leuk, alleen je kon merken dat dit de eerste van de serie was. Vond de andere twee wat grappiger, maar dat kan voor iedereen verschillen natuurlijk. Het verhaal en het concept waren leuk.

Ik geef 1 ster omdat ik wel heb moeten lachen.. maar ik dig dit niet.. erna a haunted house gezien en die vond ik echt geweldig. Grappige is dat ik hier weer mensen zie die voor a haunted house lager gegeven hebben en hier weer meer. Zo zie je maar dat ieders humor anders is.

avatar van Alexander1900
Ik had vroeger deze film meerdere keren bekeken en vond deze film best wel aardig. Vandaag bekeken maar vond er eerlijk gezegd niet veel aan. Heb nooit moeten lachen. De leukste scene uit de film is met de vieze enge pukkelige vent.

Net voldoende.

Erg matige lachfilm. Er zitten wel leuke dingen in, maar het is allemaal net niet.

avatar van JoeCabot
Een nerd en een luilak worden high.

Ach, altijd wel gniffelen, dit soort films. Niet dat 'Harold & Kumar ...' inhoudelijk zoveel verschilt van de 5 miljoen andere stonerfilms die we de voorbije jaren voorgeschoteld kregen. Toch heeft deze prent voldoende eigen smoelwerk. Voor de verandering is het eens niet Seth Rogen die zo stoned als een kanarie op pad gaat, maar een Indiër en een Koreaan. Best een fris duo, leuke chemie.

De opzet is lekker onambitieus: een roadtrip naar een plaatselijke burgertent. Toch weten de makers er meer avontuur uit te puren dan in Indiana Jones 1, 2, 3 en 4 samen. Sommige strapatsen zijn heerlijk potsierlijk (de cheeta, Neil Patrick Harris die volledig over de rooie gaat in een geweldige cameo), andere grappen zijn dan weer flauw en kinderachtig (de freakshow, de onvermijdelijke poepgrappen).

Al met al bijzonder onderhouden. 3.5*

avatar van Rancid
Ben dol op stoner komedies, maar deze humor werkt niet voor mij. Misschien één of twee keer geglimlacht, terwijl ik toch behoorlijk krom kan liggen om goede grappen. Te flauw allemaal. Daarnaast wordt er nauwelijks gesmoked. Wat op zich natuurlijk geen ramp is, maar bij stoner komt het dan al snel erg braaf Hollywood Amerikaans-burgerlijk op mij over.

Super leuke en vermakelijke film!

Inderdaad een vermakelijke film met flauwe humor, het moet je dus wel echt liggen. Leuk ook om te zien hoe ze acteren dat ze high zijn (misschien is het ook wel echt zo?). Zelf krijg ik er dan wel zin in om ook weer eens een jointje te roken (toch vandaag maar even een paar zaden online besteld). Wel vond ik het jammer dat sommige grappen gewoon te cliche zijn. De verwijzingen naar andere films vond ik dan wel weer hilarisch. Van mij krijgt deze film 4 sterren.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Na bijna 6 jaar was het weer eens tijd voor een herziening, blijft een erg leuke en vermakelijke film! Het avontuur naar de perfecte burger!
De film is hier en daar ontzettend flauw maar het stoort geen moment, het helpt natuurlijk wel als je zelf een beetje van de kaart bent!

4,5 sterren vind ik wel iets te hoog, maar 4 sterren kan ik hier na zoveel jaar nog makkelijk aan kwijt.

avatar van blondegod8
Vroeger ooit 'ns per toeval gezien ...... wat een geweldige hilarische film. Ik lag toen in een deuk! Toevallig zag ik in de gids dat de film weer op tv kwam. Ik had het niet moeten doen maar helaas toch gedaan, ik heb weer gekeken. Waarschijnlijk waren de verwachtingen te hoog en was ik nu wel nuchter. Prima film hoor (een 3,5*) maar voor de 2e keer was de verrassing er wel wat af.

avatar van Night's Watch
Harold en Kumar zijn leuke personages die de film zeker kunnen dragen, ik vind ze echter niet zo sterk dat ik ook de behoefte voel om de andere films te kijken. De vele avonturen die zij beleven zijn bij vlagen hilarisch maar er is helaas meer ingezet op kwantiteit dan op kwaliteit, er worden ontzettend veel locaties afgewerkt in een klein anderhalf uur. De bijrollen en het plot waren matig, een vermakelijke film maar zeker geen uitschieter binnen het genre.