Superbad (2007)

3,39

113 minuten / 119 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Greg Mottola
met Jonah Hill, Michael Cera en Christopher Mintz-Plasse

Twee beste vrienden die op het punt staan om te slagen van de middelbare school spreken samen af dat voordat ze beiden hun eigen kant op gaan naar andere colleges ze een vriendin aan de haak slaan. Hun plannen gaan echter vreselijk fout na een mislukte avond waar ze alcohol probeerden te kopen voor een schoolfeest en ze realiseren dat het behouden van hun vriendschap nog moeilijker kan zijn dan een vriendin proberen te krijgen.

627 BERICHTEN 66 MENINGEN
avatar van wilofski
Bij wijlen geniaal grappige film, en vooral de verhaallijn van McLovin is zalig

Het is vind ik wel echt te slecht en stelde mij diep diep diep teleur, -0.5*

avatar van PopcornMonster
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke komedie met een fantastische cast!

Ik moest er een beetje in komen, vooral om die puberale seks-gerelateerde grappen, waar ik toch nog even aan moest wennen. Goeie verhaallijn, niks mis mee. Jonah Hill en Michael Cera spelen fantastisch samen. De grappen lagen erg goed verspreid in deze film en die waren gewoon op een gegeven moment hilarisch. Het einde viel wel tegen en was nog net iets te puberaal en dramatisch. Maar voor de rest is ie geniaal!

Ook nog een puntje voor de (bij)rol van de komische Seth Rogen!

avatar van Zeus.
Christopher Charles Mintz-Plasse (Fogell/McLovin) maakt deze film. Heldenrol legt hij neer. Film zelf zit vol met typisch Amerikaanse humor. Hou er wel van. Cast ook meer dan top, al had ik Andy Samberg hierin wel een rol willen zien spelen. Als er een humor brengt is hij het wel.

Prima komedie dit. Goed mee vermaakt.

avatar van Halcyon

Zelfs na enkele keren blijft deze film grappig, met dank aan het komische talent van Hill en Cera die vooral in onderlinge dynamiek (en ook met Mintz-Plasse erbij) uitblinken. Komedies staan en vallen voor mij met twee dingen: timing van de grappen en typetjes. Qua timing zit het allemaal erg strak en met voorgenoemde acteurs weet je op voorhand dat het talent aanwezig is voor enkele geinige rollen. Eén van mijn favoriete "party goes wrong" film. Project X is nog net iets epischer.

avatar van Glennekeeeee
geen slechte film maar had er toch veel meer van verwacht. de cast doet zijn werk met een heerlijke hill en een toen nog onschuldige emma stone. maar op de éen of andere manier suddert het verhaaltje net wat te lang aan en vooral het middenstuk is een weg die verschillende kanten uitgaat en het soms meer op verschillende sketches lijkt. toch is de film vaak ontzettend grappig en zijn er enkele leuke vondsten gedaan die de film toch wel sterk maken.

een 7/10 geen topper maar zeker een kijkbeurt waard

avatar van IH88
Een topper op het gebied van komedie. McLovin steelt de show, maar de film heeft veel sterke punten. Cera en Hill zijn goed op elkaar ingespeeld en spelen hun typetjes erg goed. De twee politieagenten zijn hilarisch. 4 sterren.

avatar van Kondoro0614
Superbad

Superbad was toch wel een komedie die mij redelijk vermaakt heeft. Kwa grappen volgt de film zich zelf helemaal en de grappen waren voor de meerderheid ook gewoon geslaagd. Toch moest ik even weer wennen aan de komedie kant maar toch prima weer bevallen! Jonah Hill is hier nog echt een broekkie en dat is mooi om te zien hoe hij in de loop der tijden erg is veranderd. Het verhaal vond ik oké om te volgen. Soms best dun.. Tja, het concept daar hoef je niet te veel over te zeggen! Want, ik vond dit weer een concept wat al 10.000 keer is herhaald! Toch vond ik de politie agenten GE-NI-AAL! Erg leuk gedaan door Seth en die andere man! Heb me er erg door vermaakt, haha! Ook McLovin stal de show!

wilofski schreef:
Bij wijlen geniaal grappige film, en vooral de verhaallijn van McLovin is zalig

Het is vind ik wel echt te slecht en stelde mij diep diep diep teleur, -0.5*

Snap hier niks van, eerst geef je 3 sterren, en vind jij de film bij wijlen geniaal, en 1 zin later geef je het een 0,5 ster, en vind je het heel slecht?
Maxima zou gezegd hebben :Hij was een beetje dom.

Een leuke, en grappige film, die zeker wel tot de betere komedies behoort .
Emma stone speelde ook weer fantastisch in deze film!!

avatar van wilofski
The main man!! schreef:

Maxima zou gezegd hebben :Hij was een beetje dom.

Voordat je commentaar geeft op iemands intellect zou het mss leuk zijn als je eerst mijn post eens deftig leest.
Ik schreef namelijk -0.5* (voluit: min halve ster), oftewel: hij had een half sterretje meer gehad bij een doorsnee einde.

Wat zou Maxima hier zeggen? (Als belg ben ik niet bepaald vertrouwd met haar uitspraken)

wilofski schreef:

In het vervolg een wat logische zinsopbouw zou geen overbodige luxe zijn, dan kunnen andere nationaliteiten het ook begrijpen!!

Je kunt allerlei negatieve dingen over deze typisch Amerikaanse komedie zeggen, maar ik vond 'm buitengewoon grappig.

Wat moet je hier nu van zeggen als volwassen vrouw? In het begin was het nog wel leuk, maar constant de seksueel puberale troep, want dat was het wel, ging het al snel vervelen. Ook t.w. dat die Jonah Hill op het moment dat die film uitkwam al 23 was en dan een high schoolleerling speelt in het examenjaar???

Voor de Michael Cera heb ik geen goed woord over, die acteert niet, maar dat is echt een wereldvreemde gek. Je moet maar eens even op You Tube gaan kijken, zijn naam intikken, en dan zie je hoe hij tegen de hele cast tekeer gaat en dat is niet gespeeld.

De enige goede qua acteren is Christopher Mintz-Plasse.

avatar van IH88
“You know when you hear girls say 'Ah man, I was so shit-faced last night, I shouldn't have fucked that guy?' We could be that mistake!”

Superbad is een ontzettend grappige komedie die ik na meerdere herzieningen nog steeds niet zat ben. Emma Stone heeft ergens gezegd dat ze nergens zo gelachen heeft als op de set van Superbad en dat is te zien. Iedere acteur straalt uit dat ze de grootste lol hebben gehad met het filmen van zoveel ongelooflijk vermakelijke onzin.

Seth (Jonah Hill) en Evan (Michael Cera) zijn beste vrienden die nog een paar weken te gaan hebben totdat High School over is en ze allebei naar een andere College gaan. Vooral Seth heeft daar grote moeite mee. De grappen zijn uitermate puberaal en aan "fucks" en seksgerelateerde grappen geen gebrek maar het wordt door de acteurs met zichtbaar plezier gebracht en dat slaat over op de kijker. Hill is geweldig als de op seksbeluste Seth en hij krijgt de meest grove en puberale grappen op voortreffelijke wijze uit zijn mond. Cera doet zijn Cera-ding en daar is helemaal niets mis mee want hij is er heel goed in. Seth Rogen en Bill Hader zijn ook sterk als krankzinnige politieagenten maar de ster is natuurlijk Christopher Mintz-Plasse als McLovin (zijn echt naam doet er niet toe). Heerlijk iets te zelfbewust en uiteraard seksverslaafd personage. Superbad is grof, kinderachtig en seksistisch maar bovenal ontzettend grappig omdat alles met zoveel lol en zelfbewustzijn wordt gebracht. Elke grap of krankzinnige situatie wordt tot aan het absurde af doorgedreven wat aanstekelijk werkt. Superbad is een topper op het gebied van coming of age komedies en ik heb met volle tuigen genoten.

avatar van Roger Thornhill
Leuk als je er voor in de stemming bent, en als je er niet voor in de stemming ràmt de film je daar wel in. Ja, ik kon er regelmatig flink om lachen, vooral om Seth Rogen en Bill Hader als onorthodoxe politie-agenten, maar de genadeloze en onmatige verbale agressiviteit van Jonah Hill doet deze film voor mij uiteindelijk toch een beetje de das om. De band die Hill en Cera hier zouden moeten hebben en die volgens velen het hart van de film zou moeten vormen voel ik niet zo; er wordt veel over gepraat en er zit een gevoelig bedoelde "bonding"-scène op het einde, maar over het geheel genomen bevat de film zóveel slapstick en ligt de focus zó constant op het verliezen van je maagdelijkheid dat het voor mij eigenlijk aanvoelt alsof die emotionele subtext er met de haren bij gesleept is en in de loop van de film ondergesneeuwd raakt door de jolijt– autobiografisch of niet, die vriendschap is niet waar ik deze film om zal herinneren.

Als je ook maar een beetje van een serieuze of diepgaande film houdt, moet je deze film zeker links laten liggen. Ikzelf kan dit soort puberale poep plas-humor wel waarderen op z'n tijd. Bijzonder grappige typetjes, met in het bijzonder natuurlijk McLovin.
Het verhaal draait om 3 minderjarige jongens die drank proberen te regelen. Van het verhaal en zich hoef je geen hoge verwachtingen te hebben, want dat is vrij voorspelbaar. Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik de chemie tussen Hill en Cera niet zo geweldig vond.
De film verdient z'n charmes voornamelijk door de originele en goed uitgewerkte grappen. De puberale humor duurde me wel iets te lang en begon naar het einde toe ietwat te vervelen.

avatar van Alucard133
Misschien wel één van de beste komedies ooit voor mij.
Extreem flauw en over the top, maar zo goed gedoseerd dat alles klopt; vooral Hill is gortdroog.
Bijzonder veel chemie tussen de Hoofdrolspelers en Rogen/Hader top duo.

Leuke manier ook om Emma Stone voor de eerste keer te zien.

avatar van milannn
Top comedy, al moet je van de humor houden natuurlijk.
Inmiddels al voor de 3e keer gezien (en nu pas gestemd?), need I say more?

"Mohammed is the most commonly used name on Earth. Read a fucking book for once."

Hill speelt fantastisch en Mintz-Plasse speelde een leuke rol. (McLovin') Cera ben ik niet zo'n fan van, maar die was ook goed te pruimen.
Misschien wel de beste film in dit genre (voor mij dan)

avatar van Timothyvdmeer
Erg leuke film met leuke rollen van oa Bill Hader

avatar van Pazmaster
Leuke film met heel wat grappige scènes, tenminste, voor een tienerfilm dan. Het blijft daarom ook wat aan de brave kant maar desalniettemin is het toch grappig. Het leukste was natuurlijk McLovin met de agenten, ik heb er af en toe wel hard om kunnen lachen. Prima mee vermaakt!

avatar van Capablanca
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Na een aardig begin (vooral de getekende penissen waren geniaal) zakte het verhaal wat mij betreft behoorlijk in. Het waren op het laatst iets te veel dezelfde grappen in een andere vorm.

avatar van Ste*
De film begon eigenlijk wel veelbelovend. Ik hou eerlijk gezegd wel van die Seth Rogen-dialogen (hoewel hij het grove taalgebruik nogal overdrijft). Zolang er niet teveel gooi- en smijtwerk aan te pas zou komen kon dit wel een grappige film worden. Helaas werd dat na een tijdje wel het geval, en ging de film een richting op waar ik persoonlijk niet meer zoveel aan vond. Viel te verwachten natuurlijk.

Wel leuk om een jonge Jonah Hill (en Emma Stone) te zien, ze hebben het beide toch ver geschopt. En Michael Cera is echt een schatje.

Grappige en vermakelijke film!

avatar van Boneka
Grote onderbroekenlol pur sang. Minder spannend dan de onlangs herziende Porky's pikante pretpark waar ondanks de leeftijd tenminste nog bloot te zien was. Opmerkelijk genoeg zien we hier zelfs geen tiet in beeld en al helemaal geen piemel. Het blijft bij droogneuken. Gezien het genre waar het woord neuken en piemel veelvuldig werd georeerd toch opvallend. De party's zijn leuk, maar van het eindfeest had ik meer verwacht. Leuke scenes heeft Superbad zeker maar niet overdreven. De supermarkt vond ik zeker vermakelijk. Leukste personage vond ik Christopher Mintz-Plasse. Dacht even naar Q en Q te kijken

Okay zeker niet de leukste comedy (de climax werd toch een beetje anti-climax op het eind), maar toch redelijk vermaakt, ondanks het uberpuber gedrag.

Boneka schreef:
Opmerkelijk genoeg zien we hier zelfs geen tiet in beelden al helemaal geen piemel.

Wel een flink aantal geïllustreerde piemels.

avatar van Boneka
scorsese schreef:

Wel een flink aantal geïllustreerde piemels.
ja mooi getekend ha ha