ad
  • 8.089.369 stemmen

Superbad (2007)

Komedie | 113 minuten / 119 minuten (unrated versie)
3,39 2.997 stemmen

Genre: Komedie

Speelduur: 113 minuten / 119 minuten (unrated versie)

Geregisseerd door: Greg Mottola

Met onder meer: Jonah Hill, Michael Cera en Christopher Mintz-Plasse

Releasedatum: 20 maart 2007

Over Superbad

"Come and Get Some!"

Twee beste vrienden die op het punt staan om te slagen van de middelbare school spreken samen af dat voordat ze beiden hun eigen kant op gaan naar andere colleges ze een vriendin aan de haak slaan. Hun plannen gaan echter vreselijk fout na een mislukte avond waar ze alcohol probeerden te kopen voor een schoolfeest en ze realiseren dat het behouden van hun vriendschap nog moeilijker kan zijn dan een vriendin proberen te krijgen.

imageimageimage

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik ben ook niet echt een liefhebber van Amerikaanse humor maar die Fogell vond ik toch wel steengoed in deze film. Kon er iig wel om lachen.

avatar van hel1

hel1

Twee uur dom gepraat over vagina's.

avatar van Vidi well

Vidi well

hel1 schreef:

Twee uur dom gepraat over vagina's.

Je hebt de beruchte ‘penissen’ scene gemist blijkbaar?

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Komt niet vaak voor dat het aantal sterren goed overeenkomt met de kwaliteit film (naar mijn mening)

3,5 = een mooie 7

Amerikaanse humor? Jullie bedoelen Highschool humor. Niet onbelangrijk om erbij te vermelden

avatar van Antinous

Antinous

Geweldige leuke film over 3 oversekste highschool pubers die onhandig zijn met meisjes.

McLovin was wel erg lachen en die agenten ook. Ja ik vond deze film wel erg vermakelijk

avatar van deventerate

deventerate

Dit is zo'n film die je moet kijken met je vader en je broers. Absoluut niet met je moeder. Die snapt dit helemaal niet.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19169 berichten

Ik denk dat we tot ongeveer halfweg de film zijn geraakt tot het moment dat die nerd daadwerkelijk de drank poogt te kopen en betrokken geraakt bij een overval. Neen, geen poging om deze zelf nog verder te gaan kijken. Ik ben ook helemaal de doelgroep niet.

avatar van mjk87

mjk87

Hit en miss. Genoeg grappen die mislukken en vooral Jonah Hill vind ik simpelweg irritant en niet leuk. Maar Cera is uitstekende op zijn plek en vooral als die twee agenten hun intrede doen wordt de film beter. Soms volstrekt absurde en idiote humor, maar gelukkig moest ik vaak genoeg hardop lachen daarom. Leuk eens gezien te hebben, en de laatste 5 minuten zowaar nog best lief. 3,0*.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Duim voor jou dat je dan geen sterren geeft!

alexspyforever schreef:

Ik denk dat we tot ongeveer halfweg de film zijn geraakt... ...Neen, geen poging om deze zelf nog verder te gaan kijken. Ik ben ook helemaal de doelgroep niet.

avatar van thunderball

thunderball

Deze net weer eens gekeken na een jaar of vier niet meer te hebben gezien.

Blijft geinig, maar wel iet wat te lang, want af en toe verliest de film wat van zijn vaart.

Tiener comedy met veel grappen, vaak flauw, maar ook een aantal keer echt heel erg grappig. Hill en Cera vormen een aardig en gevat duo, maar...

het sterkste punt van de film is zonder meer de aanwezigheid van Mintz-Plasse als "McLovin", vooral in combinatie met Rogen en Hader, als agenten, is het echt een aantal keren werkelijk fantastisch en zij stelen dan ook met gemak de show.

Nadeel is dat het zonder hen, wanneer ze op een gegeven moment, een minuut of twintig, uit de film verdwijnen, het meteen stukken minder leuk is, tot ze eindelijk alle drie weer mee doen.

Film geeft je uiteindelijk tegen het eind een goed gevoel, want eindigt op een leuke, positieve manier.

Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van stefan dias

stefan dias

• 2087 berichten

Een van de onderbelichte aspecten van deze film is toch wel dat het de 'flipside' laat zien van wat we meestal bij films van dit utgekauwde thema zien: een verhaal over uberbabes en testosteronbaasjes of een soort assepoesterverhaal van iemand die er plots op wonderbaarlijke manier bij weet te horen.

Dit gaat gewoon over de meelopers, de wannabees… wat de meesten onder ons toch zelf wel waren. da's verfrissend en hier is ook niks mis mee… het draait niet uit op een 'best night ever', maar het is allemaal best te pruimen… en geweldig amusant en wat mij betreft ook met het juiste gevoel gebracht.