• 8.227.990 stemmen

Releasedatum: 15 april 2010

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Kick-Ass

"Shut up. Kick-Ass."

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Frank D'Amico

Detective Vic Gigante

avatar van Vilmkritikus

Vilmkritikus

Briljante film ik heb me kapot gelachen.

avatar van shrink

shrink

Bij mij werkt dat niet. Een actiefilm met kinderen.

avatar van shrink

shrink

Bij mij werkt dat niet. Een actiefilm met kinderen.

avatar van Supernatural

Supernatural

Vandaag weer herzien.heb weer genoten.lag echt weer in een deuk.de laatste keer dat ik de film gezien had is toch wel een paar jaar terug, dus dat werd weer tijd.een prima cast. een gewelddadige kick some ass film,en daar hou ik wel van. vooral hitgirl is geweldig.en die praat wat er uit haar mond komt geweldig.en lekker bloederig ook alllemaal.wel een beetje de stijl van kill bill,ook een geweldige film.op naar deel 2.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Leuker dan verwacht, had de film wel eens eerder geprobeerd om binnen vijf minuten af te haken omdat ik een serieuzere toon verwacht had. Nu voorbereid, op het anithelden beeld en de sarcastische toon, me er andermaal toegezet...en zoals ik zeg leuker dan verwacht.

Dave zet met zijn maten Todd en Marty prima het supernerd beeld neer, regelmatig slachtoffer, en als een soort geweten, besluit Dave dat zaken anders moeten en kunnen. Toch zijn Dave's eerste stappen als superheld niet bepaald soepel te noemen en is de film leuk vanwege de vertelstijl en het anti/sullige beeld. Hulp uit onverwachte hoek komt van Hit Girl, iets dat in eerste instantie de leuke lijn van Dave lijkt te onderbreken en te overvleugelen, iets dat ze uiteindelijk met overtuiging doet en eigenlijk de spotlights op eist. Leuk wordt er gespeeld met vader en zoon D'Amico die het spelletje leuk spelen met Red Mist en het verraadt.

De film kent heerlijke muziek, een aantal zeer sterke jonge acteurs waarvan Cloe Grace Moritz natuurlijk het meeste opvalt, de nodige heerlijke humor en een aantal kick ass actiescènes. Kick Ass is dan ook best wel een lekkere film te noemen die behoorlijk vermaakt en erg prettig is voor een avondje.

avatar van umbra

umbra

Zeer amusant filmpje met een jonge Chloë Grace Moretz die het zalig doet.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Mja, de verwachtingen lagen al niet erg hoog bij deze film. Ik wou er me toch doorheen worstelen. Een film met hoogtes en laagtes voor mij. Op zich wel een fijn uitgangspunt om de gehele super hero franchise op de mangel te nemen. Erg leuk om als parodie dit genre aan te vatten. Dave is geen Peter Parker, dat blijkt al gauw. En zijn pak heeft nu ook niet de uitstraling van een superheld. De eerste confrontatie met die autodieven vond ik dan ook het best. Ze konden nauwelijks hun lach inhouden. Geweldige scène was dat.

Hoewel ik het allemaal weinig hoogstaand vond en de actie, zeker naar het einde toe, er wat over was, zaten de ideeën wel best goed. Het plotverloop ligt stereotiep in dezelfde lijn van vele heldenfilms. The chick, de partner, een bad guy. En die vader-zoon relatie en vermoedelijk de wraakgedachte zal wellicht terugkeren in de sequel?

avatar van Neder0001

Neder0001

Sterk begin met veel grappige momenten. Daarna zakt het allemaal wat in en gaat het meer naar een typische tiener film met mislukte grappen en een steeds minder boeiend verhaal. Het enige wat de film dan nog redt is de 13 jarige Chloë Grace Moretz. Wat zet zij een sterke en leuke rol neer!

Krappe voldoende.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Zeer goede actiefilm. Lekker grof en soms leuke humor.

Origineel script en harde scenes.

Ben benieuwd naar deel 2. Die gaan we ook binnenkort eens kijken.

avatar van frans123

frans123

VincentL schreef:

Kick Ass

Iedereen die deze film niet onder het kopje ‘opmerkelijk’ wil plaatsen wil ik zojuist verzoeken ermee te stoppen. En film over een jongen die een superheld wilt worden is al één ding, hoe de uitvoering daarna is is een tweede.

Deze film staat, of heeft ooit in de top250 gestaan en daarom heb ik hem maar eens bekeken. Al na een minuut of tien had ik door: dit is niet een gewone film. Maar is dat positief of negatief? Wie weet? Al met al een film die wel bij je blijft hangen, dat is iets wat zeker is.

Het verhaal is al vanaf het begin komisch. Het intro laat al gelijk een goede indruk achter. “Gewoon” ze zeggen het zelf ook al en daar wil ik mij geheel bij aansluiten. Het opvallende komt daarna echter. Meneer besluit een pak te kopen. Het is geen latex maar het komt in de buurt. Vervolgens de misdaad bestrijden gaat prima, totdat er twee andere superhelden in beeld komen.

Daar begon voor mij in de film toch wel het opmerkelijke. Werkelijk niets is normaal aan het gedrag van deze twee superhelden. In het begin zat ik mij er nogal aan te ergeren, maar hoe verder je in de film komt hoe genialer ik het eigenlijk vond vinden. Het einde komt niet verder dan cliché. Een einde zoals we maar al te vaak in Hollywood hebben gezien. Spiderman 1 tm 3, Badman/TDK, Iron Man, Captain America: ze eindigen allemaal hetzelfde.

Het acteerwerk was daarom ook niet verre van gewoon. Een paar opvallende scènes zitten er zeker tussen maar daar blijft het ook bij. De hoofdrolspelers doen alles gewoon zoals ze het moeten doen, alleen wel in de opmerkelijke lijn van de film.

Tot slot nog het visuele gedeelte. Kick Ass ziet er werkelijk niet uit. Ik heb me zo zitten schamen terwijl ik aan het kijken was. Misschien is het een flop, of misschien ook eigenlijk wel geniaal. Ik zit nog in dubio. Verder ziet alles er gewoon uit. Er zijn geen speciale aspecten in de film die het benoemen waardig zijn.

Nu in dit aan het schrijven ben weet ik niet of ik deze film nou geniaal vind of een grote flop. Ik weet niet precies wat de bedoelingen van de regisseur precies waren. Daarom ben ik helaas ook genoodzaakt om precies met mijn beoordeling ik het midden te gaan zitten.

Om satire echt te kunnen vatten heb je een iq nodig van minimaal 120 Dat mis je...dus ook de kern van de film, wat je zelf aan geeft; ""geniaal of een flop"'. Btw: genialiteit en gekte zijn met elkaar verweven...