Kick-Ass (2010)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Matthew Vaughn
met Aaron Johnson, Chloë Grace Moretz en Nicolas Cage

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

avatar van Vilmkritikus
Briljante film ik heb me kapot gelachen.

Bij mij werkt dat niet. Een actiefilm met kinderen.

Bij mij werkt dat niet. Een actiefilm met kinderen.

Vandaag weer herzien.heb weer genoten.lag echt weer in een deuk.de laatste keer dat ik de film gezien had is toch wel een paar jaar terug, dus dat werd weer tijd.een prima cast. een gewelddadige kick some ass film,en daar hou ik wel van. vooral hitgirl is geweldig.en die praat wat er uit haar mond komt geweldig.en lekker bloederig ook alllemaal.wel een beetje de stijl van kill bill,ook een geweldige film.op naar deel 2.

avatar van Lovelyboy
Leuker dan verwacht, had de film wel eens eerder geprobeerd om binnen vijf minuten af te haken omdat ik een serieuzere toon verwacht had. Nu voorbereid, op het anithelden beeld en de sarcastische toon, me er andermaal toegezet...en zoals ik zeg leuker dan verwacht.

Dave zet met zijn maten Todd en Marty prima het supernerd beeld neer, regelmatig slachtoffer, en als een soort geweten, besluit Dave dat zaken anders moeten en kunnen. Toch zijn Dave's eerste stappen als superheld niet bepaald soepel te noemen en is de film leuk vanwege de vertelstijl en het anti/sullige beeld. Hulp uit onverwachte hoek komt van Hit Girl, iets dat in eerste instantie de leuke lijn van Dave lijkt te onderbreken en te overvleugelen, iets dat ze uiteindelijk met overtuiging doet en eigenlijk de spotlights op eist. Leuk wordt er gespeeld met vader en zoon D'Amico die het spelletje leuk spelen met Red Mist en het verraadt.

De film kent heerlijke muziek, een aantal zeer sterke jonge acteurs waarvan Cloe Grace Moritz natuurlijk het meeste opvalt, de nodige heerlijke humor en een aantal kick ass actiescènes. Kick Ass is dan ook best wel een lekkere film te noemen die behoorlijk vermaakt en erg prettig is voor een avondje.

avatar van umbra
Zeer amusant filmpje met een jonge Chloë Grace Moretz die het zalig doet.