Kick-Ass 2 (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Jeff Wadlow
met Aaron Taylor-Johnson, Jim Carrey en Chloë Grace Moretz

Hit Girl en Kick-Ass proberen een normaal leven te leiden als de tieners Mindy en Dave. Met de diploma-uitreiking om de hoek besluit Dave samen met Mindy het eerste superheldenteam ter wereld op te richten. Echter, wanneer Mindy betrapt wordt wanneer ze wil wegglippen om Hit Girl te worden moet ze stoppen – en de afschrikwekkende wereld van gemene meisjes op de middelbare school alleen confronteren. Dave sluit zich hierop aan bij Justice Forever, een groep gemaskerde kruisvaarders onder leiding van de ex-maffioso Kolonel Stars and Stripes. Net als ze het verschil beginnen te maken in de straten, verzamelt ‘s werelds eerste superslechterik, Red Mist – herboren als The MotherF%&*^r, zijn eigen verbond van slechteriken en heeft een plannetje klaar om Kick-Ass en Hit Girl te laten boeten voor wat ze met zijn vader gedaan hebben.

avatar van MDRAIJER
Cameo'tje van Chuck Liddell.
Hij acteert zo slecht nog niet.

avatar van K. V.
Dit is toch wel een stapje terug in vergelijking met het eerste deel. Dit deel was toch minder origineel en verfrissend.
Het verhaal was ook redelijk voorspelbaar, maar gelukkig was de cast wel goed op dreef. 'k had wel een grotere rol voor Jim Carrey verwacht.
Tja, het was wel te verwachten dat ze niet konden tippen aan het origineel. Wel allemaal wat grootser, maar jammer ook wat minder.

avatar van PEN15
Heb hem onlangs nog een keer gezien en ik vind het toch jammer dat hij zo slecht wordt bevonden. Captain SnS en Mother Russia vond ik toch ontzettend leuk, dusdanig dat ik even verder ben gaan kijken. Schijnt dat deze Olga Kurkulina tot mijn grote verbazing nog echt een Rus is ook (ten tijde was het namelijk nog sovjetunie). Begreep geen Engels, dus natuurlijker kon dat accent niet overkomen. Vergeleken met die agenten leek het of ze bijna twee meter lang was, maar is dus kennelijk rond de 1m85.

avatar van bjerik76
te lang geleden dat ik deel 1 had gezien, dus wist niet meer precies hoe de vork precies in de steel zat, maar het was wel te volgen.
Deel 1 vond ik erg goed, dat was me altijd wel bijgebleven.
Dit deel stelde ook niet teleur.

Actie ten top met een knipoog

avatar van Kondoro0614
Kick-Ass 2

Na het zien van deel 1 (waar ik erg onder de indruk van ben) heb ik gister deel twee afgemaakt. Allebei zaten ze in de herziening omdat ik ze, bij het eerste keer kijken erg leuk vond. Toch neemt Kick-Ass 2 zich in minderingen dan deel 1 maar als nog is het een geinige film met mooie actie scenes, geen angst om bloed te gebruiken, en geinige opmerkingen! Het verhaal in Kick-Ass 2 is leuk en mooi om te volgen het concept is oke. Superhelden films... Ja, daar ben ik wel fan van! Maar, van Kick-Ass houd ook wel, zo'n wannabe superheld!

Nu Kick-Ass al een tijdje één van mijn favoriete films is, heb ik eindelijk het vervolg gezien. Het teert vooral op de vorige film, maar dan wat minder rock 'n roll. Maar langs de andere kant flitst het wel, is het nog steeds retebruut, neemt het zichzelf in de zeik en amuseer je je rot. Moritz doet het weer fantastisch (hoewel dat kostuum wel wat kinderachtig overkomt nu) en de rest van gang acteert aardig mee (hoewel Taylor-Johnson een pak te gespierd is om nog als een geloofwaardige loser over te komen). Er zitten dus wel wat foutjes in en de film beklijft niet over de gehele lengte, maar ik heb er achteraf gezien toch maar mooi van genoten.

avatar van Triple G
Nog steeds met droge humor en absurd ondanks de ook menselijker kant die tussendoor aan bod komt. Dat laatste was echter van korte duur om vervolgens weer over de top te gaan. Heb me weer kostelijk geamuseerd.

avatar van Timothyvdmeer
Leuk vervolg maar kan niet tippen aan deel 1. Visueel dik in orde. Ook de bijrollen van Carrey en Mintz zijn in orde. Maar Mother Russia is echt geniaal. Deed me denken aan Zangief van streetfighter.

avatar van clutch
Deel 1 vond ik erg vermakelijk, deze is toch wel een pak minder. Het idee is al wat minder verrassend en fris, en daarbij is het ook nog een stuk flauwer en zelfs binnen de context van deze kick-ass 'reeks' echt te over the top en ongeloofwaardig. Het gevoel bekruipt mij dat de makers hier net iets te erg hun best hebben gedaan het eerste deel te overtreffen qua humor, actie, drama, personages, noem maar op. Zie bijv. die scene met de kogels op de bus, Mother Russia, het highschool gedoe met Mindy plus kots, dat gevecht met die hele legers op het eind, etc. Pluspunten zijn het acteerwerk, kolonel Stars and Stripes en natuurlijk is het visueel gewoon genieten (de geweldsscènes, die in overvloed aanwezig zijn). Hoewel er dan nog behoorlijk vaart in de film zit, is het mij allemaal gewoon net iets té onzinnig en schreeuwerig. Ik bekijk het als simpel vermaak, maar ook met die bril op zijn er genoeg films gemaakt die beter wegkijken, zoals kick-ass deel 1.

avatar van ILDIB
Leuke film met een aantal goede scènes. Helaas ook met een paar te kinderlijke.
Hit girl is overigens de storende factor als ze niet verkleed is. Met dr pruillip en verbaasde ogen. Net een van de olson twins.

avatar van n00r
Deel 1 was geweldig. 5*
Deel 2 vond ik minder goed dan deel 1 maar als nog vond ik deel 2 erg vermakelijk met leuke actie en comedy.

avatar van thoyouknow1980
Shopt net zo hard kont als de eerste
Alweer een heerlijk wegkijkende,actievolle en humorvolle film

avatar van Jan met de pet
Zelfde als deel 1, verstand op 0 en genieten en lachen van deze top film.....4,0

avatar van devidia
Walgelijk slecht. Niks 'cools' of 'hips aan, gewoon veel onnodig geweld met een flinterdun plot. Weg ermee

avatar van Banjo
Eerst vond ik het leuk en goed vervolg maar de snelheid word er steeds uit gehaald door
de jongeren hun begeleiders en hun ouders!.. en daar luisteren ze dan ook nog naar..
Dat haalt gewoon de hele Kick-Ass sfeer naar beneden..
In deel 3 moeten ze die slappe dingen niet meer op de voor grond zetten....
I'm sorry dad, i promise dad.. ik zal niet meer stout zijn.
Nou ja toch nog 3 sterren voor dit deel.

avatar van Shadowed
Vermakelijk, maar mist was Kick-Ass Kick-Ass maakt.

Waarbij het eerste deel bij vlagen lekker over de top ging, weinig drama had qua tieners en lekker grof, lomp en bloederig was (Exact het type waarnaar ik graag kijk) doet dit deel toch weer veel gas terug. En dat is niet echt de chemie van Kick-Ass.

De vaart is eruit, de echte humor is eruit en de over de top actiescenes ook. Alsnog is het wel een zeer vermakelijk deel, Carrey doet het goed en de rest is wel ok. Jammer dat Carrey toch maar kort in beeld komt.

De actie is er wel, maar er zit toch echt te veel tieneronzin en veel minder actie in. Maar nog steeds wel een voldoende want ondanks dat kijkt het nog steeds lekker weg.

avatar van joeygamer2
Geniale film! Heb deel 1 nog niet gezien, maar volgens de recensies is deel 1 zelfs nog beter. Kan niet wachten om die te zien Dit deel is super grappig en zit vol actie waar ik van hou. Heb heel erg genoten van deze film!