• 8.487.316 stemmen

Actie / Komedie | 103 minuten
3,08 1.377 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Jeff Wadlow

Met onder meer: Aaron Taylor-Johnson, Jim Carrey en Chloë Grace Moretz

Releasedatum: 22 augustus 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Kick-Ass 2

"You Can't Fight Your Destiny."

Hit Girl en Kick-Ass proberen een normaal leven te leiden als de tieners Mindy en Dave. Met de diploma-uitreiking om de hoek besluit Dave samen met Mindy het eerste superheldenteam ter wereld op te richten. Echter, wanneer Mindy betrapt wordt wanneer ze wil wegglippen om Hit Girl te worden moet ze stoppen – en de afschrikwekkende wereld van gemene meisjes op de middelbare school alleen confronteren. Dave sluit zich hierop aan bij Justice Forever, een groep gemaskerde kruisvaarders.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Marcus Williams

Doctor Gravity

avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

Cameo'tje van Chuck Liddell.

Hij acteert zo slecht nog niet.

avatar van K. V.

K. V.

Dit is toch wel een stapje terug in vergelijking met het eerste deel. Dit deel was toch minder origineel en verfrissend.

Het verhaal was ook redelijk voorspelbaar, maar gelukkig was de cast wel goed op dreef. 'k had wel een grotere rol voor Jim Carrey verwacht.

Tja, het was wel te verwachten dat ze niet konden tippen aan het origineel. Wel allemaal wat grootser, maar jammer ook wat minder.

avatar van PEN15

PEN15

Heb hem onlangs nog een keer gezien en ik vind het toch jammer dat hij zo slecht wordt bevonden. Captain SnS en Mother Russia vond ik toch ontzettend leuk, dusdanig dat ik even verder ben gaan kijken. Schijnt dat deze Olga Kurkulina tot mijn grote verbazing nog echt een Rus is ook (ten tijde was het namelijk nog sovjetunie). Begreep geen Engels, dus natuurlijker kon dat accent niet overkomen. Vergeleken met die agenten leek het of ze bijna twee meter lang was, maar is dus kennelijk rond de 1m85.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2006 berichten

te lang geleden dat ik deel 1 had gezien, dus wist niet meer precies hoe de vork precies in de steel zat, maar het was wel te volgen.

Deel 1 vond ik erg goed, dat was me altijd wel bijgebleven.

Dit deel stelde ook niet teleur.

Actie ten top met een knipoog

avatar van Kondoro

Kondoro

Kick-Ass 2

Na het zien van deel 1 (waar ik erg onder de indruk van ben) heb ik gister deel twee afgemaakt. Allebei zaten ze in de herziening omdat ik ze, bij het eerste keer kijken erg leuk vond. Toch neemt Kick-Ass 2 zich in minderingen dan deel 1 maar als nog is het een geinige film met mooie actie scenes, geen angst om bloed te gebruiken, en geinige opmerkingen! Het verhaal in Kick-Ass 2 is leuk en mooi om te volgen het concept is oke. Superhelden films... Ja, daar ben ik wel fan van! Maar, van Kick-Ass houd ook wel, zo'n wannabe superheld!

avatar van schrans

schrans

Nu Kick-Ass al een tijdje één van mijn favoriete films is, heb ik eindelijk het vervolg gezien. Het teert vooral op de vorige film, maar dan wat minder rock 'n roll. Maar langs de andere kant flitst het wel, is het nog steeds retebruut, neemt het zichzelf in de zeik en amuseer je je rot. Moritz doet het weer fantastisch (hoewel dat kostuum wel wat kinderachtig overkomt nu) en de rest van gang acteert aardig mee (hoewel Taylor-Johnson een pak te gespierd is om nog als een geloofwaardige loser over te komen). Er zitten dus wel wat foutjes in en de film beklijft niet over de gehele lengte, maar ik heb er achteraf gezien toch maar mooi van genoten.

avatar van Triple G

Triple G

Nog steeds met droge humor en absurd ondanks de ook menselijker kant die tussendoor aan bod komt. Dat laatste was echter van korte duur om vervolgens weer over de top te gaan. Heb me weer kostelijk geamuseerd.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2083 stemmen

Leuk vervolg maar kan niet tippen aan deel 1. Visueel dik in orde. Ook de bijrollen van Carrey en Mintz zijn in orde. Maar Mother Russia is echt geniaal. Deed me denken aan Zangief van streetfighter.

avatar van clutch

clutch

Deel 1 vond ik erg vermakelijk, deze is toch wel een pak minder. Het idee is al wat minder verrassend en fris, en daarbij is het ook nog een stuk flauwer en zelfs binnen de context van deze kick-ass 'reeks' echt te over the top en ongeloofwaardig. Het gevoel bekruipt mij dat de makers hier net iets te erg hun best hebben gedaan het eerste deel te overtreffen qua humor, actie, drama, personages, noem maar op. Zie bijv. die scene met de kogels op de bus, Mother Russia, het highschool gedoe met Mindy plus kots, dat gevecht met die hele legers op het eind, etc. Pluspunten zijn het acteerwerk, kolonel Stars and Stripes en natuurlijk is het visueel gewoon genieten (de geweldsscènes, die in overvloed aanwezig zijn). Hoewel er dan nog behoorlijk vaart in de film zit, is het mij allemaal gewoon net iets té onzinnig en schreeuwerig. Ik bekijk het als simpel vermaak, maar ook met die bril op zijn er genoeg films gemaakt die beter wegkijken, zoals kick-ass deel 1.

avatar van ILDIB

ILDIB

Leuke film met een aantal goede scènes. Helaas ook met een paar te kinderlijke.

Hit girl is overigens de storende factor als ze niet verkleed is. Met dr pruillip en verbaasde ogen. Net een van de olson twins.

avatar van n00r

n00r

Deel 1 was geweldig. 5*

Deel 2 vond ik minder goed dan deel 1 maar als nog vond ik deel 2 erg vermakelijk met leuke actie en comedy.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Shopt net zo hard kont als de eerste

Alweer een heerlijk wegkijkende,actievolle en humorvolle film

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Zelfde als deel 1, verstand op 0 en genieten en lachen van deze top film.....4,0

avatar van devidia

devidia

Walgelijk slecht. Niks 'cools' of 'hips aan, gewoon veel onnodig geweld met een flinterdun plot. Weg ermee

avatar van Banjo

Banjo

Eerst vond ik het leuk en goed vervolg maar de snelheid word er steeds uit gehaald door

de jongeren hun begeleiders en hun ouders!.. en daar luisteren ze dan ook nog naar..

Dat haalt gewoon de hele Kick-Ass sfeer naar beneden..

In deel 3 moeten ze die slappe dingen niet meer op de voor grond zetten....

I'm sorry dad, i promise dad.. ik zal niet meer stout zijn.

Nou ja toch nog 3 sterren voor dit deel.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vermakelijk, maar mist was Kick-Ass Kick-Ass maakt.

Waarbij het eerste deel bij vlagen lekker over de top ging, weinig drama had qua tieners en lekker grof, lomp en bloederig was (Exact het type waarnaar ik graag kijk) doet dit deel toch weer veel gas terug. En dat is niet echt de chemie van Kick-Ass.

De vaart is eruit, de echte humor is eruit en de over de top actiescenes ook. Alsnog is het wel een zeer vermakelijk deel, Carrey doet het goed en de rest is wel ok. Jammer dat Carrey toch maar kort in beeld komt.

De actie is er wel, maar er zit toch echt te veel tieneronzin en veel minder actie in. Maar nog steeds wel een voldoende want ondanks dat kijkt het nog steeds lekker weg.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Geniale film! Heb deel 1 nog niet gezien, maar volgens de recensies is deel 1 zelfs nog beter. Kan niet wachten om die te zien Dit deel is super grappig en zit vol actie waar ik van hou. Heb heel erg genoten van deze film!

avatar van IH88

IH88

“You're gonna pay for what you did to my dad.”

“Your dad? You blew up my dad with a bazooka.”

Prima tweede Kick Ass avontuur. Moretz is weer geweldig als Hit Girl, en dan heb in deze films de oorlog eigenlijk al gewonnen. De film mist wel die echte Matthew Vaughn vibe, en er zitten te veel momenten in dat het niveau wel erg inzakt. Veel personages werken ook gewoon niet, en vooral Mintz-Plasse is bloedirritant. Mother Russia is wel briljant. En alle scenes met Moretz en Taylor-Johnson werken, en de focus op de tienerperikelen van Mindy/Hit Girl pakt goed uit.

avatar van jordorientje

jordorientje

Wat een super slecht vervolg zeg. Echt vreselijk. Je zou bijna denken dat dit een film geheel op zichzelf is en niks met deel 1 te maken heeft, omdat alles wat 1 had, er ontbrak in 2.

Teveel highschool gelul, teveel badboys goodguys bullshit, slap verhaal en erg voorspelbaar.

En wat een walgelijk wijf is die Mother Russia zeg, haha bah. Kreeg er rillingen van. En dat mensen hierboven verbaasd zijn dat ze Russisch is: dat zie je toch aan d'r hoofd man ?

Nee niet mijn ding. Met zo'n einde zag het er naar uit dat er een deel 3 zou komen, maar blijkbaar (gelukkig) niet.

avatar van shrink

shrink

• 2022 stemmen

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

shrink schreef:

Kinderen in combinatie met een actiefilm is niet mijn ding.

Aangezien je dit ook tot twee keer toe schreef bij deel 1 had je kunnen verwachten dat dit bij deel 2 ook zo zou zijn.

avatar van The Oceanic Six

shrink

• 2022 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En dat zegt dan iemand met Léon (1994) in zijn top 10...

Als ze ook van die gekleurde pakjes hadden gedragen dan had Leon echt niet in mijn top10 gestaan. Maar ja waarom reageer ik eigenlijk op iemand die Titanic op 1 heeft staan...

avatar van Supernatural

Supernatural

Vandaag herzien en heb weer gelachen en genoten.al moet ik wel zeggen dat ik deel 1 iets beter vind.maar wel leuk dat er meer verklede helden in spelen.en het verhaal is verder ook prima.een leuke cast.van mij mag er een deel 3 komen.als er een 3de deel komt.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Meer van hetzelfde als in deel 1, minder van kwaliteit en weinig vernieuwend, toch best wel vermakelijk.

Beide 'superhelden' KA en HG in een behoorlijke identiteitscrisis, daarom ligt de focus meer op ander volk dat opdraaft, en de groepjes die zich rond The Motherfucker en Kick Ass verzamelen. Soms met erg leuke personages tot gevolg, zoals the Colonel, Night Bitch en Mother Russia. Mintz-Plasse die ik eigenlijk nog niet kende is ook weer aardig op dreef. Al met al lijkt men er weer plezier in te hebben, lol en humor die er afstraalt ook al had het allemaal wat minder.

Kick Ass 2 is dan ook verre van een topper te noemen en weinig vernieuwend, desondanks is de film best wel vermakelijk en humoristisch. Desondanks is het na twee delen wel klaar en is het goed dat er niet, of nog niet, sprake is van een derde deel. Of men zal heel vernieuwend uit de hoek moeten komen.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Zo'n obligate sequel waar alles grootser en meeslepender moet, maar waar de vele nieuwe ideeën vervolgens niet bevredigend worden uitgewerkt. Of zoals 'Kick-Ass 2' (2013) het superheldenthema doortrekt naar een nieuwe situatie waarin de naamsbekendheid van de personages ertoe heeft geleid dat er overal vigilantes opstaan. De leukste toevoeging is Colonel Stars & Stripes (Jim Carrey) als een republikeinse vaderfiguur met honkbalknuppel en agressieve herdershond. Helaas krijgt het nieuwe personage niet enorm veel screentijd en voelt zijn aanwezigheid vooral als een manier om opnieuw een 'disfunctionele volwassene' in het verhaal te krijgen. Wat dat betreft kon ik weinig met het oorsprongsverhaal van The Mother Fucker (Christopher Mintz-Plasse) als een rijke jongen die uit verveling maar een superschurk wordt. Alleen al zijn extreem dik aangezette huurlingen (zoals een soort Russische Ellie Lust vol steroïden) die verwarring zaaien voor dollars. Het is niet helemaal duidelijk of 'Kick-Ass 2' (2013) zichzelf parodieert of het superheldengenre in z'n algemeenheid, of dat het inmiddels zelf een vrij clichématig superheldenverhaal is geworden.

avatar van mrklm

mrklm

De heldendaden van Kick-Ass en Hit-Girl hebben vele mensen geïnspireerd om hun eigen superhelden te creëren. Mindy Macready alias Hit-girl [Chloë Grace Moretz] neemt het sinds de dood van haar vader alleen op tegen gespuis, maar beseft zich dat ze Dave / Kick-Ass [Aaron Taylor-Johnson] nodig heeft om haar werk te kunnen blijven doen. Ondertussen zint Chris D’Amico [Christopher Mintz-Plasse] op wraak voor het verlies van zijn vader en verzamelt hij een aantal superhelden om voorgoed met Hit-Girl en Kick-Ass af te rekenen. Die vinden hulp in een genootschap van superhelden onder leiding van Colonel Stars and Stripes [Jim Carrey]. Inferieure sequel bewijst dat overdaad schaadt en weet nauwelijks interesse op te wekken voor de personages of voor het onderliggende verhaal. Clark Duke en Augustus Prew zijn er gelukkig weer bij als Daves trouwe vrienden en Carrey is goed voor een glimlach hier en daar, maar het alter ego van Chris D’Amico (‘Motherfucker’), geeft een indruk van het niveau van de humor.

avatar van Phantasm

Phantasm

Zijn voorganger was beter, maar hier gebeurt dan ook wel weer genoeg in, verder wel vermakelijk om naar te kijken.