Titanic (1997)

3,78

Drama / Romantiek

geregisseerd door James Cameron
met Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane

De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.

nummer 208 in de top 250

4816 BERICHTEN85 MENINGEN

avatar van Teejey
geplaatst op 5 maart 2016, 16:38 uur, permalink
Als begin tiener meerdere malen (gedeeltelijk) gezien, toen ik begon met het bijhouden van films maar safe gespeeld met een 4,0* rating maar eigenlijk altijd geweten dat ik deze film 1 van de beste ooit zou vinden. Deze zaterdagmiddag er goed voor gaan zitten met een prachtige BluRay versie en gelijk gekregen.

Prachtige film, prachtig verhaal, prachtige soundtrack, geweldige Dicaprio, Winslet en alle anderen.

5* en plek 8 in mijn top-10.

geplaatst op 9 maart 2016, 20:59 uur, permalink
Lange, en erg geromantiseerde film, MAAR zeer zeker een prachtige film !

Acteer werk, van Winslet en Dicaprio is erg goed ! prachtig verhaal.

tijd terug weer eens gezien, heb toch weer genoten. heb gezien dat er meerde
films over de Titanic zijn, heb ik nog nooit gezien, maar dit is wel de aller
bekendste heb ik gelezen, en (ik denk) ook de mooiste.

geplaatst op 22 maart 2016, 15:24 uur, permalink
Ach een leuk filmpje, het kan er mee door, alleen mensen die 20 of 30 keer naar deze film in de bioscoop geweest zijn, zou ik tegen zeggen,doe normaal, en waarom kocht je niet de dvd of blu Ray?, want je maakt jezelf super belachelijk, want zo super is de film nu ook weer niet!!

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 22 maart 2016, 18:37 uur, permalink
The main man!! schreef:

De dvd of bluray van de film in 1997 kopen ja?

Heel aannemelijk.

geplaatst op 24 maart 2016, 12:11 uur, permalink
Bedankt, ik vind dat ook best aannemelijk, en het is een stuk goedkoper ook!!

avatar van TornadoEF5
geplaatst op 5 april 2016, 19:59 uur, permalink
Het is ook nog altijd een stille favoriet van me. Hoewel ik ook een fan ben van de meer serieuze versie die zich meer concentreert op de ramp zelf: A Night To Remember. Jammer dat enkele scènes daar letterlijk van zijn gepikt, maar deze film focust zich dan ook op een waargebeurd verhaal. Ik blijf het nog altijd één van Cameron's beste vinden. Avatar vind ik bijvoorbeeld mooi, alleen slaagt het actie-element niet echt maar de fantasiewereld is zo mooi. Ook Aliens is erg mooi gedaan, hoewel het niet Alien kan evenaren van Ridley Scott.

GoldenEye 33 schreef:
Lange, en erg geromantiseerde film, MAAR zeer zeker een prachtige film !

Acteer werk, van Winslet en Dicaprio is erg goed ! prachtig verhaal.

tijd terug weer eens gezien, heb toch weer genoten. heb gezien dat er meerde
films over de Titanic zijn, heb ik nog nooit gezien, maar dit is wel de aller
bekendste heb ik gelezen, en (ik denk) ook de mooiste.

Ik kan uit je reactie afleiden dat je de andere Titanic-films niet gezien hebt. Stop dan ook met insinueren dat het de mooiste film over de Titanic is?

Dick2008
geplaatst op 5 april 2016, 20:24 uur, permalink
Hij mag toch wel denken?

(Het is eerste deel is een feit en het tweede deel een mening).

(Dit is wel de bekendste, dat klopt, succesvolste maar ook duurste verfilming)

avatar van Iron Maiden
geplaatst op 5 april 2016, 20:33 uur, permalink
Inderdaad, waar kan je je druk om maken? Denk dat dit inderdaad de meest bekende film is en zie geen andere Titanic film met zo'n hoge rating.

avatar van Bud Spencer
geplaatst op 18 april 2016, 20:29 uur, permalink
Titanic heb ik al vaak gezien en blijft mijn favoriete film. Gek genoeg hou ik meer van thrillers en horror maar deze uitzondering mag er zijn. Ondanks de lange tijdsduur wordt je van het begin tot het eind in het verhaal gezogen. Prachtig verhaal, mooie beelden en uitstekende acteerprestaties!

geplaatst op 11 juli 2016, 19:02 uur, permalink
kAN IEMAND MIJ OVERTUIGEN WRM ik DIT FILMPJE een HOGERE BEOORDELING ZOU moeten GEVEN!!!!!!!!!!!!

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 11 juli 2016, 19:26 uur, permalink
bortecine_90_50 schreef:
kAN IEMAND MIJ OVERTUIGEN WRM DIT FILMPJE HOGERE BEOORDELING ZOU GEVEN!!!!!!!!!!!!

geplaatst op 11 juli 2016, 23:03 uur, permalink

TOELICHTEN AUB

avatar van nakada
geplaatst op 12 juli 2016, 0:30 uur, permalink
bortecine_90_50 schreef:

TOELICHTEN AUB
Jij verwacht een serieus antwoord op die onzin berichtjes van jouw ?

avatar van TornadoEF5
geplaatst op 23 augustus 2016, 15:52 uur, permalink

JIJ BENT MIJN HELD!

avatar van stfuympos
geplaatst op 26 augustus 2016, 19:53 uur, permalink

😂

geplaatst op 22 september 2016, 13:03 uur, permalink
Destijds gekeken en de dag erna nog een keer ! Topfilm waar alles in zit !