• 11.462 nieuwsartikelen

Romantiek / Drama | 195 minuten

Genre: Romantiek / Drama

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane

IMDb beoordeling: 7,9 (1.287.751)

Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch

Releasedatum: 15 januari 1998

Plot Titanic

"Nothing on Earth could come between them."

De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.

Social Media

Edward Smith

Spicer Lovejoy

Alle Media

Maarten0402

De 4K versie vandaag binnen gehad en even getest!

Man wat een beeldkwaliteit! Enige minpunt is de aspectratio (3D had fullframe 1.78:1). Dus je ziet dat het afgesneden is naar 2.35:1. In het begin bijv. met die onderwater camera dat de tekst van die camera is afgesneden.

Blijkbaar was dit het originele aspect ratio. Ach ja... maar de beeld en audio kwaliteit die je ervoor terugkrijgt. Niet normaal.

Binnenkort deze even kijken, genieten weer!

Maarten0402 schreef:

De 4K versie vandaag binnen gehad en even getest!

Binnenkort deze even kijken, genieten weer!

Ben je heel tevreden over deze 4K, ook in vergelijking met bv de bluray? Heb wat reviews online gelezen naar aanleiding van je bericht en die noemen het een prachtige versie, maar wel ''too smooth'' zeg maar. En er is inderdaad gesneden is de aspect ratio.

Ik neem normaal genoegen met bluray, maar zou deze wel in 4K willen. Mijn spelcomputer speelt dat gelukkig af dacht ik.

The Oceanic Six schreef:

De standaard bluray (ook op 2.35:1) zit er ook bij en even bekeken.

Ik vind het wel een upgrade over de bluray hoor. Kleuren, zwart en wit levels zijn veel rijker in contrast. Het is wat minder vaal. Maar het is wel een kwestie van smaak allemaal.

Filmgrain is heel weinig tot bijna niet aanwezig, maar ik vind het niet zo plastisch zoals bijv. Terminator 2 4K/Remaster.

Dolby Atmos track vind ik ook erg fijn trouwens.

Bij twijfel kan je nog comparison video's zoeken of wachten op screenshots op caps-a-holic's website.

Maarten0402 schreef:

De standaard bluray (ook op 2.35:1) zit er ook bij en even bekeken.

Dolby Atmos track vind ik ook erg fijn trouwens.

Klopt het dat jij een import versie hebt gekocht? Zie dat de Nederlandse versie pas over een paar weken verschijnt.

The Oceanic Six schreef:

Ja import.

Ja import.

Sorry voor de vragenlijst

Wel bedankt voor de info!

avatar van GAST2022

GAST2022

Met de kerst maar weer eens gekeken. Kan eigenlijk nog steeds niet geloven hoe ongelofelijk goed deze film is, zonder twijfel de beste film die ik ooit heb gezien. De historische details zijn briljant, de romantiek is fenomenaal, en de muziek is de beste filmmuziek die ik ooit heb gehoord.

Tranen met tuiten gejankt bij het sterven van Rose aan het einde van de film, waarbij de 'totaliteit' van haar leven met alle Titanic-herinneringen prachtig in beeld kwam. Zonder overdrijven heb ik door deze film altijd een sprankje hoop in een leven na de dood gehouden.

avatar van Flitskikker

Flitskikker

Voor de liefhebbers draait hij de komende tijd nog een aantal keer op 70 mm in Kino Rotterdam.

Originele blow-up-print uit 1997 mét Nederlandse ondertiteling.

avatar van sportfan27

sportfan27

Gisteravond samen met vrouwlief weer eens opgezet. De 4K versie.

Allereerst een prachtige transfer, geen enkele ruis te ontdekken, prachtige kleuren en prachtig geluid.

De film zelf staat nog steeds al een huis.

Niets lijkt verouderd.

Blijft één van de prachtigste films ooit gemaakt.

Hoe vaak je Titanic ook kijkt, het verhaal en de personages grijpen je telkens weer bij de strot.

Meesterwerk van Cameron.

sportfan27 schreef:

Gisteravond samen met vrouwlief weer eens opgezet. De 4K versie.

De film zelf staat nog steeds al een huis.

Niets lijkt verouderd.

Blijft één van de prachtigste films ooit gemaakt.

Meesterwerk van Cameron.

Ben ook benieuwd naar de 4K versie. Ik heb hem ook recent gekocht, schijnt inderdaad erg mooi op 4K te zijn wat ik las.

Maarten0402

Wel of geen ruis... lastige discussie. Ik ben zelf erg liefhebber van ruis en hoort gewoon bij het film formaat (meestal). Digitaal niet.

Maar bij deze Titanic voelt de (bijna) afwezigheid van ruis echt niet onnatuurlijk.

Heb weer meer dan genoten van deze film vorig jaar. Het was erg lang geleden en heb deze film nooit fysiek in bezit gehad. Lang geleden op middelbare school gezien en op tv.

Oja! Bijna vergeten, maar de audio track (nieuwe Atmos) is wel echt absurd. Heb vorig jaar ook een nieuwe audio setup bij mijn tv gekocht en het mag er wel wezen. Zeker bij deze film!

Halve punt erbij en terecht. Gewoon heerlijk kijkgenot!

avatar van Basto

Basto

Titanic op 70 mm

Toen de medewerker van Kino vertelde dat het hier om de originele 70 mm print uit 97 ging en dat die tot 2000 vrijwel non stop gedraaid had, maakte ik me toch wat zorgen. Tenonrechte want de print was in puike conditie. En ondanks dat het om een blow up gaat, zag het er echt fantastisch uit.

Het blijft een episch spektakel waarbij je ogen te kort komt en de audio is ook top.

Hoe vernieuwend het toen was, krijg he nu niet mee, maar het blijft een fantastische film.

avatar van Boneka

Boneka

Toeval bestaat niet, maar deze avond besloot ik dan eindelijk om de 4K versie te gaan bekijken. Op 15 april dus precies 112 jaar geleden dus. 15-04-12.

De film is bekend dus nu een kleine update voor wat betreft het beeld en geluid. De 4K versie is echt subliem mooi geworden. Vooral de mooie rode haren van Kate Winslet zijn een pareltje op het scherm. Waanzinnig mooie vrouw ook op tekening Misschien een heel klein minpuntje is dat je heel af en toe wat verticale vervorming ziet. Het geluid is prima iets minder dan het beeld naar overall valt er niets te klagen. Een ander groot pluspunt is dat de ondertiteling nu niet ultraklein is afgedrukt.

Film 4,5

Beeld (4K) 5,0