Kick-Ass (2010)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Matthew Vaughn
met Aaron Johnson, Chloë Grace Moretz en Nicolas Cage

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

avatar van mr.shhh
Net gezien in de sneak en vind het een hele stoere, vette film. Ik heb hier echt niets op aan te merken... hij is heerlijk hard met een flinke knipoog. 1 van de beste films van het jaar.

Vrijwel de gehele cast speelt goed en ze zijn ook stuk voor stuk erg goed gecast. Heerlijke bijrol ook voor Nicolas Cage, Chloe Moretz speelt zeker gezien haar leeftijd 1 van de bruutste rollen ooit. Vooral de eerste scene waarin ze haar superheld speelt is subliem.Ze maakt een dozijn harde gansters af onder het genot van een heerlijk vrolijk deuntje. Iets waar de film overigens vol van zit.

avatar van Jack Sparrow
mr.shhh schreef:

Ik sluit me hierbij aan. Keihard, brutaal en vooral erg goed. Wat een lef om deze film te maken. Harde acties scènes; waarbij geweld en taalgebruik ongecensureerd worden neergezet met jonge acteurs en een erg sterke Cage. Knap vormgeven scènes waarbij humor, liefde en vriendschap worden afgewisseld met brutale vechtpartijen met allerlei tuig waarbij met een zeer divers arsenaal aan wapens wordt gewerkt. Geen film voor mensen met tere zieltjes. Acties scènes worden ook zeer divers neergezet met een erg sterke afwisseling van de cinematografie. Originele soundtrack ook met een mooie rol voor Morricone's : For a Few Dollars More.Ook is de script schrijfster Jane Goldman er nogmaals in geslaagd na de ook al knap neergezette film Stardust nogmaals met een dijk van een sterk script te komen. Dit is iemand waar we nog veel mooie scripts van kunnen verwachten.Tot nu toe de beste en brutaalste film van dit jaar.

4,5 ster

avatar van Mmore
Macmanus schreef:
De comics waren juist vrij hard ledematen die afgehakt werden en hoofden die met een zwaard netjes eraf worden gesneden. In de trailer met Hit-girl zag je dat ook terug. (maar indd opvallend 12 jaar, in de US gewoon Rated R. hopelijk geen cut versie hier!)
Mmm, de sneak preview die ik net gezien heb was in elk geval keihard.

Zeer snelle en strakke actie met een aardig dosis humor. Zeker één van de betere films dit jaar. Zoals al eerder geschreven hier: alles met een dikke knipoog. Vond 'em best wel onvoorspelbaar, vooral omdat ik er nog geen trailers aan vooraf gezien had.

De zaal was aardig gevuld en de lachsalvo's die regelmatig klonken geven wel aan dat het niveau van de film zeker op orde was!

avatar van Leland Palmer
''Fuck Me Sideways!''

We zijn nog niet zo ver in 2010, maar dit filmjaar kan nu al niet meer stuk voor mij. Met al twee geniale films gezien dit jaar en nog veel behoorlijk interessante projecten te gaan belooft dit een fantastisch filmjaar te worden. Dat kan gewoon niet anders.

En ja, deze Kick-Ass ís 'kick-ass'. Damn, wat een verschrikkelijk geniale mix tussen heerlijke (zwarte) humor, indrukwekkende, brute - en bij vlagen - bizarre actie, met weer vaak die onderliggende humor en ook nog ijzersterk drama. Regisseur Matthew Vaughn gooit alles in z'n Britse blender met als resultaat deze 'instant classic!'

Ster van de film is zonder twijfel Chloe Moretz. Behoorlijk uitdagende en gedurfde rol van zo'n jong meisje die de rol van de 11-jarige 'Hit-Girl' op zich neemt. Vooral haar personage kent een schitterende balans tussen de vele grappige momenten, érg strak gemaakte actie-scénes, waar ze lang voor heeft moeten trainen en het mooie drama. De scéne wanneer haar vader 'Big Daddy' (prachtig geflipte rol van Cage; blij dat hij weer eens te zien is in een rol als deze; erg strakke zet) in de hens staat en zij als 11-jarige alles en iedereen kapot maakt is subliem. Fenomenale opbouw, prachtige muziek van John Murphy (uit Sunshine; beter goed gejat dan slecht verzonnen) en uiteindelijk zelfs het aangrijpende moment. Naast de finale uit Inglourious Basterds voor mij toch wel het meest indrukwekkende stukje film wat ik in tijden op het witte doek heb mogen aanschouwen. On-ge-lo-ve-lijk. Dat maakte een (klein) middenstuk in de film, waar het misschien allemaal een beetje inkakte meer dan goed; ''Show's over motherfuckers''.

Eigenlijk zijn alle personages wel leuk, maar voor mij is Moretz de heldin van deze film. Johnson als Kick-Ass is best grappig, Clark Duke zorgt voor de nodige droge opmerkingen en Lyndsy Fonseca is bloedmooi en ook het gedoe (plus de chemie) tussen haar en Johson werkt prima. Mintz-Plasse is ook geinig maar vader Mark Strong is niet minder dan geniaal. Wat is dat toch ook een geweldig acteur, alleen die kop al. Stoere vent. Bruut, grappig, kil en meedogenloos. Best behoorlijk bizar en indrukwekkend als je hem op het laatst op een 11-jarige in ziet beuken. Damn! De scéne daarvoor blies me ook van m'n stoel trouwens. Ten eerste al het geniale thema van 'For a Few Dollars More' van Ennio Morricone en daarna... tsjah, echt te stoer en bizar om waar te zijn. Zo'n ukkie dat een heel leger afmaakt is gewoon zwaar geniaal. Vind ik dan. De sountrack is prachtig. Subliem gekozen nummers die de impact van veel scénes behoorlijk versterken. Vooral de bij vlagen prachtige instrumentale muziek (+ mooie vocals) waren goed gekozen. Eigenlijk is alles wel goed aan deze film. Op misschien...

... een paar momenten in het middenstuk na, maar dat is geen enkel probleem. Ik heb genoten van deze film. De comic heb ik niet gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat deze film de liefhebbers tegen gaat vallen eigenlijk, want Kick-Ass schopt kont!

avatar van Naomi Watts
Kick-Ass is toch wel een enorme verrassing. Al waren mijn verwachtingen alles behalve laag. Vooral omdat Vaughn niet echt bij de betere directors hoort, integendeel zelfs. Maar hier doet ie het toch wel erg goed. De comics heb ik een tijd je terug behoorlijk verslonden, best geniaal concept ook maar het leek mij een beetje lastig uit te werken. Geweldige comic verfilmingen zijn heel erg zeldzaam, Watchmen was de eerste comicverfilming die dat wist te bewerkstelligen, een jaar later is het weer feest. Ik zal niet met dooddoeners komen dat Kick-Ass kickass is, dat doet Kick-Ass gewoon veel te kort en is natuurlijk een beetje een dooddoener.

Belangrijk is een perfecte cast, daar slaagt Kick-Ass helaas niet in. Dat komt puur door Nicholas Cage, die zelfs met een over-the-top rol als Big Daddy weinig kan. Blijft ook een heel vervelend acteurtje. Dan heb ik de shit stains in de cast wel gehad want de rest is eigenlijk geweldig gecast. Aaron Johnson is een star on the rise en weet precies in wat voor film hij is beland, de rol als Kick-Ass speelt ie erg leuk, Clark Duke is een geweldige droogkloot natuurlijk, Mintz-Plasse is ook erg op zijn plaats en Fonseca is natuurlijk een hele plausibele love interest. De perfecte Katie Deauxma. De grote kracht zit toch in het castlid waar ik mijn grootste twijfels over had; Chloe Grace Moretz, maar wat speelt zij de rol als Hit-Girl geweldig. Heerlijke pronounciation en delivery, al blijft het jammer dat Vaughn haar personage wat heeft gecensureerd. Strong blijft een karakteristieke vent maar is veel te licht als bad guy in een comic verfilming. De begin sequences zijn ook wel erg leuk, er komen bijna nostalgie gevoelens los . Het verhaal is natuurlijk zo comic standard als maar zijn kan maar het werkt zo goed. Een 'normal' guy die zich uit gaat geven als superhero, en niet toegeven dat hij just an ordinary human being is. Ook de relation progression tussen Lizewski en Deauxma is zo aandoenlijk, ondanks dat er weinig aandacht aan besteed wordt, maaar de chemie tussen Johnson en Fonseca is intens en 'echt' en de uber cuteness van Fonseca helpt ook wel. Erg aandoenlijk love couple. Qua stijl had ik eigenlijk iets meer verwacht, ik had een beetje gehoopt op Zack Snyder stijlkenmerken maar helaas moesten we het doen met meer een Tarantino achtige stijl. Sterk camerawerk en montage en wordt perfect ondersteund door een goede score en soundtrack. Die FPS scene was ook van grote klasse trouwens.

Net als in de comic ligt de kracht vooral dat Kick-Ass enorm luchtig is, met heel veel lollige pop culture references en comic inside jokes en allerlei ander soort flauwigheden. Ook af en toe heerlijke tongue-in-cheek humor. Al blijft de film net als de comic bewijzen dat, ondanks al de humor, hij het verdient om serieus genomen te worden. Mijn vrees hiervoor was dus onterecht, wordt behoorlijk leuk gebracht. Al scheelt er nog wel wat aan de delivery van Johnson. Vaughn weet de comic feel met een magistrale 'transition' over te brengen op het witte doek, wat het nou is weet ik niet maar constant bij het kijken deed het mij erg denken aan de comic. Daaraan is al gauw te merken dat Mark Millar een stevige vinger in de pap had bij dit project, zijn stempel is overduidelijk. Het wat grove taalgebruik en de actiescenes waren wat gedurfder dan in de meeste comicverfilmingen maar toch vond ik het voor Kick-Ass zijnde nog te braaf. Iets te veel concessies naar Hollywood maatstaven. En zoals in veel Amerikaanse produkties is de seks veel te lief, te teder en te off-screen. Onscreen, ruwer en meer lust alsjeblieft. Dat maakt zo'n relatie toch meer life like. Gelukkig was er genoeg chemie om dat te verbleken. Actiescenes waren ook erg cool en die endgame scene is natuurlijk erg sterk, ook cinematografisch zag dat er wel aardig puik uit. Al mocht er qua actie wel wat bruter, ook hier wordt er iets te veel compromis gezocht met de Hollywood maatstaven. Zelfde geldt voor het taalgebruik, het mag nog wel wat obscener, vunziger en grover. Zulke finals maken ze niet vaak meer. Al had Vaughn wel veel meer moeten brengen qua kleurengebruik, als het om stilering aan komt blijft ie een beetje een houten klaas. En dat is jammer bij een film als deze. Vaughn houdt eigenlijk wel een erg fijn tempo aan, en in het midden doet hij het even rustig aan (waar trouwens ook veel goede rustige scenes voorbij komen) en richting het einde toe werkt ie in een razend tempo naar het einde toe. Ik hoor veel kritiek op het middenstuk maar erg fijn dat er niet alleen gefocussed wordt op dat typische adrenaline junk bios volk. Het is niet dat er niks gebeurt in het voortkabbelende middenstuk. Dat Vaughn meer de kant van over-the-top gaat dan realisme is ook wel wat kudo's waard.

Ik ben behoorlijk onder de indruk, eindelijk is die tweede waardige en perfecte (met kleine kanttekeningen) comicverfilming een feit. Ik kan niet anders dan hier de volle mep voor geven. Geweldige uitvoering van een erg leuke comic. Ondanks dat het allemaal wel bruter, vunziger, obscener en grover heeft Vaughn een meer dan geslaagde transitie bewerkstelligt.

avatar van wimnoot
Kick-Ass

Het is moeilijk om veel over deze film te vertellen zonder te veel te verklappen. Hoewel ik geen spoilers zal weg geven raad ik mensen, die de film helemaal vrij van vooroordelen willen kijken, aan geen recensie's te lezen en de film gewoon te gaan kijken. Hij zal je niet teleurstellen.

Eigenlijk begint de film als een standaard superheldenfilm. Een jonge knul en zijn "becoming of age". Alleen wordt er binnen de kortste keren compleet afgeweken van dat format om ons, als onwetend publiek, de ene na de andere schok te bezorgen. Dat maakt het een hele frisse kijkervaring.

Hoewel er flink wat superhelden films op de hak worden genomen had ik nergens het gevoel dat het een flauwe Leslie Nielsen-achtige bedoening werd. Het voelt eigenlijk meer aan als een ode, aan vele andere films, met een knipoog.

De soundtrack is er een om van te smullen. We horen bij de vele echt geweldadige stukken muziek die me deed denken aan Danny Boyle's 28 Days Later. Afgewisseld met The prodigy en het prachtige stuk van Enio Morricone uit For a Few Dollars More. Die verassend genoeg helemaal op zijn plaats was.

Hoewel het echte verhaallijntje erg dun was, vooral het liefdesgedeelte, was het precies genoeg voor de filmmakers te laten zien wat ze wilden laten zien. Een hippe, komische superhelden parodie. Wat me erg opviel waren de verschillende stijlen die gebruikt werden. Het vereiste flasbackje over Big Daddy's verleden en beweegredenen werd erg mooi op een comicbook manier vertoond, en bij de harde vechtscene's van Hit-Girl kwam Kill Bill duidelijk naar voren. En ook vond ik vooral de scene's met Mark Strong en zijn handlangers erg Guy Ritchie-achtig. Overigens zie ik Strong liever een Britse badguy spelen.

Ik heb met volle teugen genoten van deze film en ik schaam me bijna dat ik deze onzinfilm het een na hoogste score geef, Namelijk een 4.5

Schreef dit op mijn blog over Kick-Ass

Iedereen die wel eens een Marvel-comic of een superheldenfilm heeft gezien zal zich in meer of mindere mate hebben afgevraagd hoe het zou zijn om dergelijke krachten te bezitten. Zo ook de comicverslindende hoofdrolspeler uit Kick-Ass genaamd Dave. Hij houdt het echter niet alleen bij dromen over een leven als gemaskerde held, maar besluit het er gewapend met een stok, een maillot en een gezonde dosis lef onder de naam Kick-Ass op te wagen.

Wat volgt is een dik anderhalf uur durend actiespektakel waarin Kick-Ass en zijn collega wannabe superhelden Big Daddy en Hit-Girl grandioos in elkaar worden geslagen, glansrijk triomferen, meedogenloos executeren en ondertussen hilarische oneliners uitspreken.

Daarnaast mogen ook de briljant vormgegeven actiescénes niet onvermeld blijven. De slow-motions met bijpassende muziek en lichteffecten maken de actiescénes in Kick-Ass tot een bijzondere ervaring die in de bioscoop nog eens extra indruk maakt. Tel daar nog bij op het wereldberoemde deuntje van Ennio Morricone uit The Good, The Bad and The Ugly dat richting einde zijn intrede doet, en de in iedere scéne de show stelende 11-jarige Hit Girl (een leeftijd die niet terug te horen is in haar taalgebruik) en je hebt een dijk van een film die nu al behoort tot de allerbeste van 2010.

avatar van Q Jones
Kick Ass is verrassend, ik had er hele hoge verwachtingen van en meestal is dat niet goed. Bij Kick Ass pakte dit anders uit. De film voldeed aan al mijn verwachtingen en was misschien nog wel beter.

In een tijd als deze is het moeilijk om iets vernieuwends of verrassend te maken en daarom alleen al verdient Kick Ass veel lof. Maar ook de acterus en die emotie die getoond worden zijn super. Cage heeft de lachers op zijn hand, en dit is misschien wel zijn beste rol tot nu toe. Johnson is ook een talent wat we in de gaten moeten gaan houden, want acteren kan deze beste jongen wel.

kortom een fascinerende film die bruut, grappig, vernieuwd is en waar emoties getoond worden, een echte aanrader, al moet ik wel zeggen dat ik Shoot em Up beter vond

Nu al zowel de meest gestoorde als wel de meest grappige film van het jaar. Lang geleden dat ik zo gelachen heb in de bioscoop...

avatar van Montorsi
Ja toch wel verrassend leuk. Bij toeval al zo snel gezien eigenlijk, maar heb me kostelijk vermaakt.

Valt me wel op te lezen dat de film onverwacht on-puberaal zou zijn. Nu verwachtte ik inderdaad wel hele flauwe domme pubergrapjes, en dat was het gelukkig niet, maar de film is toch zeker wel puberaal, net als de humor. Gelukkig maakt het niet zo veel uit, en is het te begrijpen aangezien de adolescentie zowat het belangrijkste uit de film is.

Het concept is erg leuk, de uitwerking had wat scherper gekund. Vond het gewelddadige karakter in de film wel meevallen, en zo lijp en gestoord is het allemaal niet. De humor is goed te hebben, maar ook zeker niet dolkomisch. Voor de rest zijn de actiescenes goed geschoten, maar hadden ze wat feller gemogen. Bovendien trekt het soms iets te veel naar de 'coolheid', iets wat niet echt binnen de toon van de film past.

Verder doen de acteurs het wel aardig, Cage is nogal kleurloos maar ziet er wel droog uit met z'n opplaksnor die hij in actie nog wat langer heeft gemaakt. Moretz is bijna altijd wel irritant, maar dat viel hier wel mee. En Aaron Johnson heeft wel een droge sullige kop, maar valt verder niet echt op, ook niet in negatieve zin overigens.

Had er echt niet zoveel van verwacht, dus dit was toch wel een aangename verrassing. Een leuk concept, een aardige uitwerking, maar bovenal wel een mooi potje vermaak.

avatar van rep_robert
Ook hier weer helemaa eens met namingway24.

Kick-Ass is een zeer vermakelijke film, 1 van het allerhoogste niveau. De grappen, (comic)geweld spatten van het scherm af. Chloe Moretz is echt geniaal als Hit-Girl en de rest van de cast doet het ook allemaal naar behoren. Was zelf behoorlijk onder de indruk van Lyndsy Fonseca, die Katie speelt. Wat een schoonheid hehe.
Herkende aan het einde ook nog een prachtige compositie van Enrico Morricone, voor de rest heeft de film ook een Kick-Ass soundtrack.

Echt de verassing van het jaar, het zal lastig worden voor een 2010 film om Kick-Ass te overtreffen.

avatar van daoneandonly
Sjezusmina wat een film!
Wat een film! wat een film!
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen..

Heerlijk, dat ik met een half sceptisch/half niet geïnformeerd hoofd naar de bios ging, want ik had helemaal niet verwacht dat ik zo overweldigd zou worden. Ik had alleen de trailer van pathé.nl gezien, en ik moet eerlijk zeggen; ik verwachtte een minder komedische film dan super hero movie: een comedy met een satirsche ondertoontje.
Maar wat was dat een belediging zeg!

Geweldig hoe deze film alle Superhelden clichés herkent en hard aan de kant veegt maar af en toe toch op een licht satirische wijze toepast. De heerlijke nuchtere humor in deze film is Perfect gedoseerd (jup, met hoofdletter P), en op de precies goede manier afgewisseld, dan wel niet overgenomen, door de geweldige actie scènes, die zó lekker gruwelijk en bruut en zo lekker "realistisch" zijn uit gewerkt..

Verdict: Ik heb de hele film zitten genieten, dan wel niet van geweldige humor, dan wel van de prachtige actie scènes. Aanrader, voor wie dan ook. (Vooral voor Comic-hero-movie fans.)

*5,0+

Wat een film..!
Zo gaat m'n pathé unlimited pasje nog een mooi jaartje tegemoet

Carolaah schreef:
Oh meh.. ik zie nu dat Nicolas Cage ook een rol speelt.. Da's ook niet echt één van m'n favoriete acteurs..

Ik kwam er tijdens de film pas achter dat ie meespeelt (*schaam*)
En ik moet eerlijk zeggen, ik ben niet zo'n fan van Nicolas Cage, maar bij deze film deed zijn belabberde beeld dat ik van hem heb, mij vrij weinig. Of hij acteerde goed of (volgt hele milde spoiler: ) zijn rol is niet groot genoeg om z'n belabberde reputatie te uiten in die film.

avatar van voskat
Fantastische film met een broodnodige positieve boodschap (die Kick-Ass zelf al helder uitlegt wanneer hij die gast die vlak buiten die diner in elkaar wordt getrapt redt).

Er zit echt alles in. Je lacht je kapot, je leeft mee, de boodschap is geweldig en hard nodig ("doe niet alsof je neus bloedt als je iemand ziet bloeden"), en uiteindelijk wordt het perfecte midden tussen satire en ode aan het superheldenbestaan gevonden.

Jammer dat er blijkbaar toch nog een paar mensen van deze film verwachtten dat het een standaard superheldenverhaal zou zijn en er dus een veel te laag cijfer aan hebben uitgedeeld. Nou ja, het zal de leeftijd wel zijn.

4,5 *

avatar van mandy7
Ach, ik geef hem gewoon een 5.
Zelden heb ik zo hard gelachen!
Geweldige teksten, leuk geacteerd, de muziek klopte ook pefect.
Iedereen was geweldig passend gecast.

5* !

avatar van booyo
Geweldige film!! Heb me rot vermaakt in de bioscoop. Het is grappig, de film heeft een geweldige sfeer, ondersteunt met zeer passende muziek, en kent enkele briljante actiescène's. Vooral, ik geloof het tweede echte gevecht, waar Cage de hoofdrol op zich eist was niet normaal mooi gedaan. Voorlopig hou ik het bij 4,5*, mocht ik het weer zo gaaf vinden bij een herziening worden het geheid 5*!

avatar van wwelover
Damn! Wat is dit een briljante film geworden, en eigenlijk had ik ook niks anders verwacht na de trailers en de positieve berichten. Kick-ass is nu echt de ultieme combinatie van heerlijk overdreven, maar goed geschoten, actie en moderne humor. Alles klopt gewoon aan deze knaller! Het is misschien wat voorspelbaar, maar laten we eerlijk zijn dat zijn tegenwoordig 90% van de films, zeker komedies.

De actie scenes zijn zo onwijs mooi geschoten, en dan in combinatie met de muziek is het gewoon perfect. En ik heb niet over actie a lá Wanted, maar echt veel betere acties. Vooral de scene van Big Daddy in de Loods is zo onwijs gruwelijk!

De karakters zijn echt supertof bedacht, en daarnaast heel erg goed gecast. Ik was nog niet bekend met Aaron Johnson maar hij deed het echt heel goed, nou heeft hij een beetje de pech dat de karakters van de andere 3 superhelden wat 'maffer' zijn. Die gast die Red Mist speelt is natuurlijk helemaal zichzelf kan je bijna zeggen, het is namelijk het soort rol wat we al van hem kende uit bijvoorbeeld Role Models en Superbad. En we hebben het wel altijd over Dakota Fanning, maar ik vind Chloe Moretz ook een meisje waar je op moet letten, ze doet het echt briljant als Hit-Girl. Ik had vooraf mijn twijfels over Nicolas Cage als Big Daddy, maar die heeft hij geheel weggenomen. Je merkte echt dat dit een rol is waar hij echt plezier in had, hij speelde echt zoals hij te weinig doet. En natuurlijk is Mark Strong de ideale Badguy as Usual.

Ik vond de dialogen ook vaak super briljant. Vooral natuurlijk tussen het personeel van Frank D'Amico. Bijvoorbeeld Met die bazooka, dat was echt super hilarisch

Iets zegt me dat er een deel 2 komt, Aangezien je een klein beetje een open einde hebt met Red Mist. Maar ik hoop het eigenlijk niet, want dit overtref je toch nooit meer.

Naomi Watts schreef:

Ik vind Vaughn nou niet echt een mooi filmer. Visueel altijd vrij pover, montage en camerawerk ook niet bijzonder. Ik vind hem technisch erg conventioneel. We moeten nu niet gaan doen alsof Vaughn een soort Sogo Ishii, Seijun Suzuki, Tony Scott etc. is. Ik vraag me ook af wat hij voor bijzonders heeft gedaan in Layer Cake en Star Dust op dit gebied. Hij was toch gewoon producer bij Lock, Stock? Had volgens mij weinig tot geen creatieve inbreng. Muziek was best goed gekozen, en op de juiste momenten ingezet maar dan houdt het wel op.

Ja wat mij betreft spijker op zijn kop. Bij vlagen zo heftig, maar toch, maar toch.. Het had nog Zo veel beter kunnen zijn. Denk dat het voornamelijk ligt aan Vaughn die visueel niet goed genoeg is, want hij krijgt met Kick-Ass een bijna 'onmislukbaar' project in zijn schoot geworpen.

Concept is leuk, wie wil er nou niet een superheld zijn? Casting is sterk. Hit Girl is geniaal, Cage vind ik altijd leuk, De Vette Dandy heeft zijn grappige momenten en Strong doet waar hij goed in is .. badguy zijn. Veel leuke en lompe actie, de scène voor de webcam, met de first person shooter, de strobo gun en Big Daddy in de fik is misschien wel een van de vetste op actiegebied die ik ooit heb gezien. Hier laat Vaughn trouwens zien toch visueel wat uit zijn mouw te kunnen schudden. Kick-Ass tegen drie gasten voor een diner ondersteund door Omen van The Prodigy vond ik ook erg tof.

Maar mijn eerste gedachte toen de film afgelopen was, hier had veel meer in gezeten, wat als Ritchie zijn touch er aan had kunnen geven (laat Vaughn maar lekker produceren).. Naja, zeer vermakelijk, bij vlagen geweldig, maar toch net niet voor het hoogste plan.

avatar van Co Jackso
Respekked schreef:

Helemaal mee eens. Ik heb genoten van de film. Maar toch overheerst een lichtelijk teleurstellend gevoel. Dit komt niet alleen doordat de film visueel gezien niet van topniveau is. Ook het verhaal was wat onevenwichtig. De combinatie tussen rauwe actie en een aantal karakters die voor mij iets teveel leken op karikaturen, werkte bij mij niet optimaal. Voornamelijk de familie D'Amico kon ik niet serieus nemen, waardoor de vader nooit als een realistisch en dreigend karakter op mij over kwam.

Ik besef ook wel dat deze combinatie tussen humor en realistische actie zeer lastig is om goed over te brengen op het publiek. Of dit volledig gelukt is, is volgens mij per kijker zeer verschillend.

avatar van Quentin
Leuk maar duidelijk overhyped, film kent genoeg gebreken.

avatar van Fixi88
Ook net terug van de bios en waaauuw. Alles wat ik verwacht had en meer. Al moet ik als criticus wel een paar minpuntjes aangeven. Het eerste uur was niet zo denderend en ging niet in een flow net als het tweede uur. Klein minpuntje maar toch. En Nicolas Cage, ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Een maat vond het gemiscast. Zover wil ik nog niet gaan maar misschien was er wel een andere acteur geschikter voor die rol. Iemand een ideetje??

Gisteren de film vol verwachting gaan kijken...en man wat een grote teleurstelling...

Totaal alles behalve humoristisch...en een slap verhaal wat totaal niet boeit...

Dit is een film waar vermoedelijk een gemiddelde tiener niet eens een lachspier van beroerd zal krijgen.

Het start erg gezapig en enorm voorspelbaar, om vervolgens de gehele film zoutloos te blijven.
Humor kon ik totaal niet ontdekken.

Erg jammer, maar voor mij een totaal geflopte productie...waarin zelfs Nicolas Cage het presteert om een niets zeggende rol te vertalen..

Samenvatting: geen humor, geen verhaal en geen echt plot.

Voor de moeite 1 ster.

avatar van simonvinkie
Daarnet naar Kick-Ass geweest, maarja de verwachtingen hé. Leuke film opzich. Vooral het eerste uur is erg vermakelijk, flink wat humor, lekker veel actie en leuke dialogen. Verder vond ik het allemaal niet echt speciaal. Vooral het tweede uur zakte de film wat in. De acteerprestaties waren goed. Aaron Johnson doet het prima als Kick-Ass, maar natuurlijk was het leukste personage Hitgirl. Vooral die scene bij Frank D'Amico gebouw. Dat ze dan binnenkort met de muziek van For a Few Dollars More, geweldig. Verder doet ook Nicholas Cage het goed, en Mark Strong was zeker ook een van de betere dingen aan de film. Heel goed gecast als maffiabaas. Over het algemeen best een aardige film maar die wat tegenviel, waarschijnlijk door de hoge verwachtingen

avatar van The One Ring
Hier is een apart geval. Tijdens de gehele speelduur van de film heb ik me enorm vermaakt. Kick-Ass is een film die vooral op de zintuigen speelt, dus veel actie, simpele humor, over-the-top stijlvol camerawerk, hippe soundtrack, enz. En zo werkt het ook heel goed. Het is een aardige adrenalinerush, vooral omdat de actiescènes goed in elkaar zitten. Dat Vaughn niet de meest stijlvolle regisseur ooit is deert niet, want het werkt. Overigens zou ik niet willen zeggen dat hij niet weet een flinke stijl neer te zetten. Het probleem is meer dat deze stijl niet vreselijk origineel is. Veel acties zijn voorspelbaar, maar ook grappen en van die kleine momenten waarop de regisseur lijkt te denken "Ha! Die zag je niet aankoment", waarvan ik het wel zag aankomen. Maar evengoed, het werkte bijna allemaal. En sommige acties, zoals de enorm bevredigende manier waarop de grote schurk aan zijn einde komt, verrassen wel. De zintuigen werden gevoed. En is dat niet wat cinema op de eerste plaats moet doen, de zintuigen voeden?

Kennelijk moet er toch meer zijn. Het gekke aan deze film is namelijk dat ik een dag later eigenlijk niets meer van het enthousiasme in me voel dat ik had tijdens het kijken. Kick-Ass is kennelijk een van de zeldzame sterke films waarbij er geen napret is? Nee, zoiets is onzin. Nou vond ik het tijdens het kijken al geen meesterwerk, maar ik vraag me af waarom ik nu alsnog niet het gevoel heb iets bijzonders gezien te hebben. De verrassing rond een 11-jarige meisje dat extreem geweld op het beeld tovert is door de marketingcampagne al lang verdwenen en verder heeft de film misschien een tekort aan werkelijk goede ideeën. En zo leuk is Hit Girl, ondanks het gave concept, nou ook weer niet. Ik denk dat het grootste probleem is dat de film charme mist. Er is niemand om bij mee te leven. Kick-Ass is daarvoor namelijk teveel een charismaloze sufferd zoals we ze al te vaak zagen. Hit Girl is te onoverwinnelijk,.Big Daddy bleek helaas een van de mindere Cagerollen te zijn, al leek het op papier echt een fantastische rol voor hem. Red Mist heeft te weinig substantiële dingen te doen. Frank D'Amico is een standaard maffiabaas, gespeeld door Hollywoods nieuwe favoriete acteur voor ongeïnspireerde schurken, Mark Strong.

De film is een enorme hype (hoewel een tegenvallend commercieel succes), vooral omdat het allemaal zo verschrikkelijk origineel zou zijn. Nou zal ik niet zeggen dat het allemaal al enorm vaak gedaan had, maar uiteindelijk heerst het gevoel van "Is dit alles?" Of ligt het gewoon aan mij, iemand die nauwelijks affiniteit heeft met het hele superheldengebeuren? Timbo begint zijn recensie hier met de opmerking dat iedereen wel eens gefantaseerd heeft over het zijn van een superheld. Nou heb ik over veel gefantaseerd, maar ik geloof nooit daarover. Wellicht is dat mijn probleem met Kick-Ass: ik geef niets om het basisidee.

Nog even iets anders: ik zou graag willen dat films als deze stoppen met die belachelijke romantische plotlijnen zoals in Kick-Ass. Ik krijg steeds meer het beeld van schrijvers van dergelijke verhaallijnen hiermee hun eigen fantasieën rond vrouwen die ze niet kunnen krijgen uitwerken. Het probleem is dat het volgens mij nog nooit geloofwaardig overkwam. No way dat Kick-Ass een relatie krijgt met de populairste meid van de school na wat hij haar geflikt heeft. Het voelt zo geschreven aan dat het belachelijk wordt.
3,5*, omdat mijn zintuigen zich vermaakt hebben. Zou echter zo maar eens snel omlaag kunnen gaan. Afwachten hoe dit na een week is blijven hangen.

avatar van RooieBloemkool
Kick-Ass

Wat een verschrikkelijke meevaller was deze film. Ik had een film verwacht waarin het hoofdpersonage Kick-Ass op een ongeloofwaardige manier zich ontwikkeld van een suffe 'nerd' naar de nieuwe Spiderman of Batman en dat de film op deze manier wéér een standaard comic verfilming zou worden. De film wordt vermarkt als een parodie op de bestaande superhelden film maar is eerder een originele frisse wind in het superheldengenre.

De cast kent aardig wat onbekende namen bijgestaan door enkele grote namen zoals Nicolas Cage en Mark Strong. Beiden heren acteren erg goed. Strong is uitermate geschikt als de mafiabaas en Cage lijkt eindelijk weer eens in een betere film te spelen. De wat minder bekende acteurs, zoals Kick-Ass, acteren erg leuk. Jammer dat Hit-Girl, die overigens ook een zeer knappe rol neerzette, soms een beetje te volwassen werd neergezet (waarschijnlijk door de regisseur of de comic) in de film. Ik heb alle over the top momentjes met plezier bekeken, maar een meisje van 9 die auto rijd en in dialogen praat alsof ze de 20 al voorbij is, vond ik iets te. Daarentegen vond ik het bij haar actiescenes eerder een meerwaarde hebben en krikte het het entertainment gehalte van de film verder omhoog.

Visueel is de film zeer leuk om naar te kijken. Helemaal doordat de regisseur waarde hecht aan de originele vorm van Kick-As, het stripboek (overigens zelf niet gelezen), en daardoor de gehele film in een comic stijl heeft afgewerkt. De introductiescene van Big Daddy en Hit-Girl, volledig in stripboekvorm, geeft de kijker op een originele manier een introductie over deze vader en dochter in beeld. Ook noemenswaardig is de actiescene van Hit-Girl in het appartement van maffiabaas D'Amico. De scene wordt getoond in flitsen alsof je een stripverhaal leest ondersteund door achtergrondgeluiden van een kloppend hart en de doffe knallen van verschillende machinegeweren.

Voorspelbaar vond ik de film niet erg, iets wat ik hier en daar wel op het Internet lees.Tuurlijk weet je dat er iets staat te gebeuren als de grote beveiligingsnegert met een bazooka in zijn hand deze af wil vuren op Hit Girl. Maar de manier waarop maakt het leuk, origineel en laat je vergeten dat je wat verwachtte. De film kent veel vaart, is afwisselend en is bij vlagen zelfs spannend. Het is geen lachfilm maar eerder een stevige actiefilm gehuld in een origineel en leuk superhelden jasje.

Kick-Ass is binnen het superheldengenre gewoon een keer wat anders op je brood; en nog verrassend lekker ook.

Heb hem gisteren gezien in de bioscoop en ik verwachte een saaie B-film (ken de strips ook niet trouwens). In de eerste paar minuten dacht ik ook dat het zoiets zou worden echter werd ik tamelijk verrast hoeveel actie er toch nog in zat.
Heb me zeker vermaakt maar een vervolg hoeft van mij niet

avatar van leidsehoodie
Schopt Kick-Ass kont? Grotendeels wel. Alleen jammer dat de vaart er het eerste uur regelmatig wordt uitgehaald, om plaats te maken voor een gekromde tenen liefdesverhaal, waar ik niet op zat te wachten. Verder een superdope film, met een keiharde finale. 4*

avatar van FinkPloyd
Deze film wordt hier naar mijn mening gigantisch overschat. De pitch is geweldig maar er wordt veel te weinig uitgehaald: de film begint als een parodie (en dan is hij erg leuk), maar gaat al snel over naar exact het soort film waar het net een parodie op moest zijn. En daarin gaat de film zwaar uit de bocht; in plaats van dat Kick-Ass cliché's te kakken zet krijg je net het ene na de andere in de maag gesplitst. Er zitten wel enkele fijne momenten en verwijzingen in, maar veel te weinig, het blijft een gemiste kans.

avatar van Macmanus
Fijne film.

Wel een beetje wat ik ervan verwachte. Lekker vlot begin, de hoofdrolspeler wordt snel neergezet. Hoewel de film zich in de "echte" wereld afspeelt, dus geen Gotham City of Metropolis, blijft het toch trouw aan de comic clichés. De vijand is lekker cartoony en het einde lekker open. Ben geen extreme comic fan, maar kan de films altijd lekker waarderen dus dit soort bewustheid over het genre kan ik wel waarderen. In het midden had wellicht iets geknipt kunnen worden bijna 2 uur is ook iets te, maar nergens trekt het dusdanig dat je verveeld raakt.

Acteurs doen het heel leuk, meisje is cool. Haar rol heeft alles in zich om een te grote wijsneus te zijn. Niks van dit haar rol komt precies op de goede momenten naar voren. En ze weet serieus ook nog best wel wat ass te kicken.

Film heeft doordat het niet veel meer wil zijn dan een vermakelijke film met leuke pop culture verwijzingen. Grote kans om na verloop van tijd uit te groeien tot de favoriete film van azijnpissers, die het extreem overrated zullen noemen en Tarantino zal wellicht ooit ook nog wel eens genoemd worden.

Maar goed, hoge bomen vangen altijd veel wind. Dit is niet de film van 2010, maar een lekker vlotte aanstekelijke film die je best nog wel een paar keer kan opzetten.

4 sterren.

avatar van Shinobi
Gisteren zonder verdere verwachtingen in de bios gecheckt. Ik had al wel wat trailers gezien die er wel aardig uitzagen, maar wat ik in de bioscoop zag blaasde mij compleet weg.
Wat een orgie van humor, onnodig bloedvergieten en actie. I love it.

Wat het leuk maakt is dat het zo realistisch wordt gebracht, ik bedoel wie zou er nu geen superheld willen zijn. En die Dave gaat er gewoon voor, ondanks dat hij genadeloos in elkaar gebeukt wordt.

Naast Dave zelf genoot ik erg van Hit Girl, een freaking meisje van elf jaar dat de meest schunnige taal gebruikt en al die matrix like moves van haar, geweldig.

Cage vond ik persoonlijk zelf ook wel lachen. Ik heb hem nooit in zo een rol gezien. Ik ging echt kapot toen hij in de fik stond en al die aanwijzingen aan Hit Girl gaf. "Now the Robin revenge."

Ik heb nu alweer zin om 'm nog een keer te kijken, tot nu toe mijn nummer één voor dit jaar.

5, 0 Sterren voor een zeer verfrissende film.

avatar van sinterklaas
En gisteren toch in de bioscoop gezien en ik moet zeggen: dit stelt totaal geen teleur. Integendeel: deze film is GEWELDIG en dit soort termen ben ik nog zelden in andere films tegengekomen. Ja, wel een klein beetje in Takashi Miike's Zebraman, maar daar zat ook fantasie in. Kick-Ass probeert juist zo non-fictie mogelijk te doen en duidelijk te maken dat sommige dingen die je wilt bereiken gewoon niet kunnen, en dan nog wel op een hele leuke manier.

In het begin toen ik deze titel nog annouced zag staan, dacht ik ook: Nicolas Cage in een stomme kinderfilm. Nou toen zag ik de posters en de goede recensies en dacht ook: dit kan niet mis gaan. En inderdaad, de film was echt schitterend, alles zat erin en dat kom je ook maar weinig tegen. Het begint allemaal als een nerdy film, of eigenlijk beter gezegt: anti-flauwe Amerikaanse comedy films. We krijgen te maken met de potentiele nerd David die eigenlijk een beetje een standaard puber is die goede cijfers haalt maar verder niet echt bij het groepje thuishoort. Hij rukt zich grotendeels af, is vaak het pispaaltje (en dan ook vooral in die ubergrappige scene's met die 2 maloten die vanalles stelen, en leest enkel stripboeken, en zo krijgen we toch wel een vraag: Hoe ver ga je met je obsessie van stripboeken? Die antwoord krijg je in Kick ass. Op een hele grappige hartverwarmde manier.

En zo zou je zeggen dat Kick-ass een stom puberaal filmpje is over een een of andere mafkees die superheld wil worden in zijn apenpakkie en daarnaast ook nog mede wannabe's ontmoet. Dat is dus absoluut niet zo, want Kick-Ass is toch niet bepaald een film voor kinderen. Al snel krijgen we te maken met een flink dosis heerlijk geweld dat vaak ook helemaal over de top is. En over die andere zogenaamde superhelden: Big Daddy word toch schitterend neergezet door Nicolas Cage en dan over Hit Girl nog maar te zwijgen, SCHITTEREND neergezet door Chloe Mortez. En dat is dan nog maar een 12 jarig meisje die al zo kan vloeken en schelden en daarnaast zelfs in Matrix style schiet en vecht(en dan om dat klunsige vechten van Kick Ass nog maar te zwijgen). En dat allemaal voor zo'n jong meisje. Dat hebben we in Leon al wel gezien met Nathalie Portman maar hierin gaat het toch echt wel stukken verder. Die zou wel vanaf der 6de getraint hebben derin en dan zullen ze in Amerika al gaan lopen zeiken: noooh dat zo'n kind zulke vieze woorden gebruikt. En over de actie zelf... Gooi The Matrix, Kill Bill, Leon, films van Tarantino, Woo en Ritchie door de blender (ok, plus dan nog een beetje flauwe Amerikaanse komedie) en je krijgt dit pareltje. Echt Geweldig gewoon. Alles word uit de kast getrokken en goed verzorgt. Het bijrolletje van Red Mist was ook nice en soms zou je eerst denken dat het een bad-guy is.... of nee is het toch een good guy.

Ook de gangsters waren erg om te lachen en ook die methodes van hun waren lekker sadistisch en ook lekker humoristisch. Zowat de hele film door zit je gewoon met een adrenalinestoot en een fiere grijns op je gezicht te kijken en lig je al in een deuk van de kleinste dingetjes. Lekker hard en cynisch ook en niet zo flauw en subtiel wat een gemiddelde zou verwachten. Mark Strong was erg geinig als die maffiabaas en Corey Johnsson ,die ik ook graag in films zie, mocht er opnieuw wezen. Wat ik wel jammer vond is dat Big Daddy (Cage) veelste snel stierf. Maar geen probleem, het onschuldig uitziende Hit Girl hakt iedereen even de pan in in het nog even fantaaastische actiefinale. Vooral dat die Kick-Ass ff met zijn Jetpack met miniguns langs komt. Geweldig! (deed me btw denken aan de helicopterscene uit The Matrix. Parodie? En ook die scene waarbij Hit Girl op een Kill Bill achtige wijze die crackrokers uitschakeld en ook die: Kun je wel tegen kleintjes?

Daarnaast is de verzameling soundtracks ook fantastisch. (Word al fantastischer zo ) The Prodigy (vooral met Stand Up waarvan ik eerst dacht dat het Primal Scream was. Heb hem btw nu opstaan. ) Primal Scream natuurlijk, Mika, Sparks, die Banana Splits van The Dickies noem maar op.

Gewoon prachtige film. Zoiets ben ik nog nooit tegengekomen in films en dan nog wel op zo'n manier waarbij het nog realitstisch mogelijk moet blijven zonder er toch stiekem buitenaardse wezens of monsters bij te halen. Nee, dit is hem echt helemaal. Prachtig gespeeld, prachtig idee en de uitwerking is nog veel mooier. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hij in Schagen (verkozen tot de beste bioscoop van Noord Holland) niet meer draait na 2 weken. En dan laten ze zo'n afgeraffelde prutfilm als Clash of the Titans nog wel draaien? Ik zou echt niet weten wat er nou slecht aan is. Dit is gewoon weer iets heel nieuws dat vast en zeker wel nageaapt zal worden in 100den andere films. En over een deel 2? Laat maar komen, maar geniet eerst maar met volle teugen van deze film. Door en door hartverwarmend en totaal over de top. Als je een film wilt zien, niet twijvelen en ga als eerste naar Kick Ass.