Kick-Ass (2010)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Matthew Vaughn
met Aaron Johnson, Chloë Grace Moretz en Nicolas Cage

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

avatar van Martijnnn
Bah, Nicolas Cage.

Doet me overigens wel een beetje denken aan The Forbidden Kingdom.
Wel weer een stripverfilming, ben toch wel benieuwd, Matthew Vaughn maakt toch wel leuke films.

Lijkt me wel een potentieel geestige tegenhanger op al die superhelden meuk van de laatste jaren....

Deze film lijkt mij echt supervet Het feit dat Nic Cage erin zit wordt helemaal goed gemaakt met de aanwezigheid van McLovin. Daarbij is Matthew Vaughn een vette regisseur

Kevin13
wat een verhaal

kan zeker wat worden.

avatar van Fi_lm_bre_ker
Martijnnn schreef:

Doet me overigens wel een beetje denken aan The Forbidden Kingdom.

mij ook maar hopelijk wordt deze film even goed en stelen ze em niet van the forbidden Kingdom (wat wel een goeie film was)

Nicholas Cage begint alleen maar beter te acteren/overtuigen in zijn laatste films, dus ben erg benieuwd naar deze !

Christopher Mintz-Plasse en Nicholas Cage? Dit moet ik zien.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Deze film wordt schijnbaar veel duisterder en gewelddadiger dan het plot hierboven doet vermoeden. Gaat in de VS draaien met een R-rating en zou dus in Nederland weleens 16+ kunnen worden.

avatar van as
as
starbright boy schreef:
Weet het bijna wel zeker. De comic van Mark Millar en John Romita Jr is ultra geweldadig en Vaughn heeft al aangegeven dat hij daar niet voor terug gaat deinsen. Ook volledig onafhankelijk geproduceerd omdat geen filmmaatschappij zijn vingers aan het materiaal wilde branden. Lijkt me erg intressante film worden.

Ook nog met Mark Strong en Clark Duke.

avatar van Zandadder
Cage is altijd de moeite waard.

avatar van Leland Palmer
Matthew Vaughn's Kick-Ass Described As "Teenage Tarantino".

Hiermee zullen ze Kill-Bill bedoelen. Ook in deze film schijnen er soortgelijke geanimeerde stukjes in te zitten, als in het 1e deel van Kill-Bill. Daarnaast natuurlijk veel geweld, de nodige humor, dus ik ben erg benieuwd.

Uitgelekte trailer, wel beroerde kwaliteit overigens...

Keiharde én supersnelle Kick-Ass trailer - Video op FilmTotaal

AHWA
Hehe, stoere trailer. Deze lijkt me wel vet.

Eerste officiële teaser.

Kinderen die er op los rammen, moorden en knallen, nice!

avatar van Chrisseh
Ow wow.. machtige trailer. Prachtig beginstukje ook. Ben hier zéér benieuwd naar.

avatar van Macmanus
Comics zijn te vet ook. Hoor hier alleen maar goeds over gaat op de lijst!

Mr_White
Meh, comic was aardig (is overigens nog niet eens af, laatste issue komt volgende maand uit) maar niet meer dan dat. Het hele gegeven van een tiener die superheld gaat spelen is in het begin nog briljant (bij zijn eerste actie als superheld gaat hij harder onderuit dan je je kan voorstellen) maar al snel wordt het standaard over-the-top hak- en schietwerk. Ach ja.

avatar van Phoenix
Klinkt goed. Hopelijk moet Vaughn wat energie kwijt na zijn uitstapje in de fantasy-mainstream.

avatar van Rosicky
yup, deze moet ik zien.

avatar van Revolt
Wat een fantastische trailer, ik heb er al helemaal zin in!

Vandaag gezien in Amsterdam tijdens de screentest, en wat was dit een hilarische en tegelijkertijd grandioze actiefilm zeg! Zeer goed geacteerd, met name Mark Strong, het mooiste eraan was eigenlijk de jonge 'superhelden' en het goede verhaal. Een must om deze een keer te zien!

Edit: De soundtrack vond ik ook best aardig, zaten enkele stukjes in van de OST van ''The Dark Knight''.

Geweldige clip.

avatar van Artemis
Kick-Ass Red Band Trailer

More Kick-Ass inclusief actie en geweld

avatar van JC.
JC.
'Ok, you cunts.'

Haha, geweldig.

avatar van Leland Palmer
Dit wordt echt geniaal hilarisch, heerlijke trailer.

avatar van jeroentjuhhhhh
Die trailer, wat vet zeg

avatar van Lexcoaster
Geweldig!

avatar van decicco
Net even de trailer bekeken wat een geweldige film lijkt me dit!
Eens wat anders dan die voorspelbare spier-bundels die wat politie mysteries proberen te ontrafelen!

avatar van namingway24
Bril-ján-te trailer. Dit wordt dè Wanted of Shoot 'em Up van 2010. En daar kan zelfs Nicholas Cage (hopelijk) niets aan veranderen...