Kick-Ass (2010)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Matthew Vaughn
met Aaron Johnson, Chloë Grace Moretz en Nicolas Cage

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

avatar van JacoBaco
Na het briljante Stardust nu Kick-Ass. Ik heb er alle vertrouwen in!

SITH_LORD schreef:
Zal wel iets Spy kids-achtigs worden
Een dikke R-rating, ledematen die je om de oren vliegen (je ziet een meisje van 11/12 in de trailer bijv. ook iemand z'n poot eraf hakken), veel gevloek, gemoord, naakt en een film die volledig onafhankelijk gefinancierd is omdat geen enkele maatschappij hier iets mee te maken wil hebben is inderdaad nogal ''Spy Kids-achtig''...

avatar van Nicolage Rico
Ik begrijp (nog) niet dat iedereen hier zo lyrisch over is...

Hahaha, idd. Lijkt me echt enorm suffe ongein.

avatar van Bura
Lijkt me een geinige film, wil 'm zeker zien

Nicolage Rico schreef:
Ik begrijp (nog) niet dat iedereen hier zo lyrisch over is...
Hmm, volgens mij is dit nou juist net een film waarbij dat makkelijk te begrijpen zou moeten zijn. Die trailers en zo'n verhaal scheppen logischerwijs nogal makkelijk lyrische verwachtingen lijkt me (en dat je het zelf niks vind staat daar buiten).

Niet echt, trailer is hardstikke makkelijk en cliche en de film doet me denken aan filmpjes als Blankman en Condorman en dergelijke.

Stemmen kunnen trouwens wel weg lijkt me?

kos schreef:
Niet echt...
Tuurlijk wel. Dat je het zelf (nog) niet zo bijzonder vind doet er bij dit punt even niet toe.

Wat die stemmen betreft; er is wel een screening geweest volgens mij hier in NL? Maar dat weet ik voor de rest ook niet zeker.

HarmJanStegenga schreef:

haha, hoe kom je daar bij? Waarom zou ik vinden dat het voor anderen wel leuk is?

In december?

kos schreef:
Dat is niet ''vinden'', maar wel te begrijpen en daar ging het even om. Maar lekker boeiend voor de rest ook.
In december?
De film is al wel aardig vroeg vertoond volgens mij ja, alleen was die versie nog niet helemaal af en weet ik daar voor de rest ook niet veel van eerlijk gezegd.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Stemmen toch verwijderd. Alles wijst erop dat de officiele wereldpremiere nog moet komen (overmorgen op een festival in de VS). Geen aanwijzing kunnen vinden voor eerderee vertoningen.

avatar van Macmanus
starbright boy schreef:

De film heeft 100 procent zeker gedraaid in Amsterdam bioscoop de munt. Tottenham kan hem daar wel degelijk gezien hebben. Was alweer een flinke poos terug dat die daar in de middag doordeweeks werd vertoont. Baalde enorm dat ik er niet bij kon zijn. Lijkt me geniaal, hoewel het gewoon cool is om het cool doen, niet meteen iets voor onze zachtaardige Kos

Macmanus schreef:

Ja, klopt dat was 8 december rond half 7 toen , kan die film maar niet vergeten.

avatar van Apollinisch
Toch wel apart. Heeft zelfs op imdb nog geen vijf stemmen.

Gebeurt zoiets vaker? Zou avatar bijvoorbeeld in 2008 al te zien zijn geweest in een achterafzaaltje in Boedapest?

avatar van Iron Maiden
imdb wacht altijd met het tonen van de stemmen tot de officiële releasedatum.

avatar van kaholiic
Mooie poster en zeer leuke trailer!

Apollinisch schreef:
Toch wel apart. Heeft zelfs op imdb nog geen vijf stemmen.

Ja, ik vond het nogal best grappig dat ze een Amerikaanse film hier in Nederland ruim een half jaar van tevoren vertoonden, terwijl het meestal gewoon Nederlandse films zijn (lijkt me ook logisch).

avatar van shockdog
Deze film móet gewoon goed zijn, dat kan niet anders. Trailer is geweldig, Matthew Vaughn is een van de beste komedie/actie regiseurs van dit moment, cast ziet er goed uit: ik heb hier heel veel zin in!

avatar van planet_of_death
Geweldig trailer! Moest hart gniffelen bij al dat bloed.

avatar van louisvf
Matthew Vaughn, mede het brein (volgens sommigen het brein) achter Snatch en Lock stock en maker van Layer Cake, kan inderdaad niet slecht zijn!
Stardust was trouwens, niet zo zeer mijn ding maar ook wel goed gemaakt! Er valt over hem dus nog niets op aan te merken, dit belooft veel voor deze film en naar de toekomst toe!

avatar van Justinw
Ziet er toch wel uit als een leuk tussendoortje.

Zaterdag gezien in de bioscoop in London. Heb van begin tot eind genoten. Fantastische humor, soundtrack en een hoop onzinnig geweld.
Dit ondersteund met een enthousiaste cast (Nicolas Cage eindelijk weer in een fatsoenlijke en leuke rol) is het zeker een must-see dit jaar!

avatar van wimnoot
Wow! Ik dacht dat dit een kinderfilm zou zijn, waardoor ik er geen interesse in had, maar toch even een trailertje gekeken, en deze film lijkt me gewoon KICK-ASS. En Mark Strong speelt mee, da's ook niet verkeerd.

avatar van planet_of_death
Deze film wordt een grote dikke middelvinger naar alle Hollywoodgebruiken!

avatar van jipt
Het wordt volgens mij meer een Superbad in superhelden pakken, dikke flop voor mij.

avatar van sonyjh
zou je de film beter niet eerst zien voordat je de film een dikke flop noemt?
zucht...

avatar van jipt
Als ik de trailer zo zie, het verhaal lees, en de acteurs bekijk (die ook in Superbad mee deden), hoef ik deze film niet eens te zien.

Als ik zei dat dit een super film zou zijn, had je met dan ook bekritiseerd?

avatar van Nakkie13
Ik ben wel echt heel erg benieuweld

avatar van 606
sonyjh schreef:
zou je de film beter niet eerst zien voordat je de film een dikke flop noemt?
zucht...

Vind het zo irritant als mensen bij voorbaat al gaan klagen als ze de film al niet eens gezien hebben. .

avatar van jeroentjuhhhhh
Kan echt niet wachten.. heb best hoge verwachtingen. Geweldige cast en dito verhaal, trailer is overtuigend genoeg om je naar de bios te lokken en dat gaat dan ook zeker gebeuren.

Idd, maar ik zie 'jipt' dat niet doen, hij zegt precies het tegenovergestelde van de meeste reacties hier, maar het is van beide kanten even goed speculeren.