Road Trip (2000)

2095 stemmen

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Todd Phillips
met Breckin Meyer, Amy Smart en Seann William Scott

Een jongen gaat vreemd, en de vrijpartij wordt opgenomen met een videocamera. De tape wordt per ongeluk naar zijn vriendin gestuurd, aan de andere kant van Amerika. Wat volgt is een lange road trip, in een poging de tape te pakken te krijgen voordat de vriendin 'm krijgt.

American Pie-gedoe, clichérijk, te weinig reden om echt te lachen en voor de rest, zoals gebruikelijk in dergelijke "komedies (?), nogal platvloers.

avatar van VincentL
Road Trip

American pie in een ander jasje. Toch grappig dat iedereen telkens dit soort College films direct vergelijkt met American Pie. Misschien komt het doordat Seann Scott in elk van die films lijkt op te duiken... Ondanks dat weer veel flauwe humor en preutse Amerikaanse seksscènes voor de boeg. Ik had er wel zin in kan je zeggen.

De film is wat je er van verwacht. Flauw, simpel, droog en toch moet je jezelf er op betrappen dat je af en toe moet lachen. Het begin levert een paar aardige scènes op. Niets memorabel, maar toch zeker niet slecht. Het middelstuk is een beetje de valkuil in het geheel. De roadtrip an sich stelt niet heel veel voor. Een oversekste opa en oma zijn echt verschrikkelijk geplaatst en het Afrikaanse dispuut waar ze bij belanden is ook behoorlijk flauw. Het einde wordt erg afgeraffeld. Daarmee zak de film naar een onvoldoende voor mij betreft. Een schitterende slotscène had er in moeten zitten.

Tja hoe moet je hier het acteren plaatsen. Het best zou zijn in zijn context, en niet een algemene standaard aanhouden. Acterend zit het wel snor en is alles op aardig niveau. Scott, Meyer, Costanzo en Qualls vormen een leuk kwartet. Dit kwartet wordt tussendoor aardig aangevuld door Amy Smart en Mia Davis.
Degene die er bovenuit steekt is toch wel Tom Green. Die gozer is zo'n leipo. Echt geweldig zet hij hier zijn karakter neer. Zijn beste tegenspeler is dan ook een slang en de muis doet ook aardig zijn best.

Visueel gezien ga je alle mooie aspecten van een zonnige schoolcampus langs. Ik ben helaas nog nooit op zo'n campus geweest dus zal met de Zoey 101, American Pie en Van Wilder visualisaties moeten vergelijken. In dat opzicht gelijkt het aardig. In de context van de film raakt het audio-visuele gedeelte al snel ondergeschikt. Derhalve zal ik de film daar ook niet op afrekenen.

Door het verhaal want na het begin vrij snel aftakelt en gewoon slecht eindigt scoort Road Trip voor mij onvoldoende.

avatar van dvdcrusher
Blijkbaar is mijn commentaar verdwenen, dus effen opnieuw. Aangename komedie in het American Pie genre. Sean William Scott is gespecialiseerd in dit soort geile studentenkomedies en voegt gewoon met zijn grimassen en lichaamshouding altijd iets speciaals toe aan elke komedie waarin hij meespeelt.
Hij mag zich stilaan de mannelijke Cameron Diaz van de komedie noemen. Verdienstelijke 3, 5 sterren.
Verder natuurlijk met het nodige bloot en vrijscenes dus niet echt geschikt voor de jongste kijkers

avatar van Kondoro0614
Road Trip

Ik moet zeggen dat ik verrast ben van Road Trip. Ik dacht dat het helemaal niet zo'n leuke film zou zijn. Woensdag hebben wij onder een les deze film gekeken. Helaas moesten we nog 25 minuten er van zien. Gelukkig heb ik zelf ook Netflix, dus kwam dat mooi van pas! Vandaag maar af gekeken. En ik moet me toch zeggen dat ik me toch aardig heb vermaakt. Met deze American Pie achtige film. Over seks etc. moet je niet vies zijn bij het kijken van deze film. Een echte film voor tieners word er dan gezegd. Maar goed. Ik heb me ook wel aardig vermaakt, daar niet van.

Breckin Meyer speelde zijn rol leuk. Seann William Scott, die vind het volgens mij erg leuk om zulke rollen te spelen. Aangezien hij ook al mee speelt in de films American Pie.. Haha! Amy Smart deed het leuk als Beth. Met de seks scene klonk het natuurlijk weer "Kleine tietuuhh!" bij vele van de jongens. Hahaha, lachen is dat wel om dat met de een stel gasten te kijken ! Paulo Costanzo speelde zijn rol ook wel leuk! DJ Qualls, onze game 'nerd' van het stel.. Haha! Geniale rol was dat !

Het verhaal van Road Trip was leuk bedacht! En heb er toch wel om moeten lachen hoor! Seksistische geintjes zijn wel leuk. Vind ik nu nog. Het concept zie je de laatste tijd erg vaak terug komen, dat is zonde. Maar ik vond het bij Road Trip een erg leuke concept. Dus heb me dan toch, ondanks de vele seks grappen vermaakt. En zeker wel even het kijken waard!

avatar van Richard_Voorhees
Ik kom niet verder dan redelijk.
Het is voornamelijk Tom Green die hier en daar voor de gekkigheid moet zorgen. De overige personages zijn behoorlijk standaard uitgewerkt. Verder is het dan ook een weinig verassende film. Ik vind de vergelijking met American Pie nogal vergezocht, want ondanks dat Sean William Scott hieraan meedoet is de stijl van de film toch wel behoorlijk anders.
Eurotrip vind ik persoonlijk een stuk geslaagder dan deze brol.

avatar van Daan258
Blijft best een lekkere comedy alleen komt toch net niet in de buurt van de American Pie reeks.
Hier en daar zeker weer kunnen lachen om de flauwe humor, dit kwam dan vooral door Tom Green.
Ik denk dat de film zonder Tom Green gelijk al een stuk minder zijn.

avatar van IH88
“Think about it Josh, you're in college. The window of opportunity to drink and do drugs and take advantage of young girls is getting smaller by the day.”

Road Trip blijft leuk. De film is eigenlijk een doldwaas avontuur met genoeg sterke grappen en over the top personages om te blijven boeien. Meyer, William Scott, Costanzo en Qualls hebben een goede chemie en hun road trip zorgt voor een aantal geslaagde en komische situaties.

Het is niet van een heel hoog niveau, maar dat hoeft ook niet altijd. Road Trip is een komedie die zichzelf en zijn personages niet al te serieus neemt, en dat werkt hier verfrissend. Het is echt zo’n over the top coming of age tienerkomedie waar er al duizend van zijn gemaakt, maar Road Trip behoort zeker tot de betere. Tom Green heeft een lekker gekke rol en ik ben altijd wel een fan geweest van Amy Smart. Leuke actrice waar je jammer genoeg weinig meer van hoort. Aardige komedie die zeker zorgt voor een vermakelijke filmavond.

avatar van Shadowed
Redelijk.

Geslaagder dan American Pie met meer pakkende en betere humor. Ondanks een hoop ook best flauw is zit hier iets minder geschreeuw of scheet, poep en plas humor in. Had hier van tevoren niet veel van verwacht maar ben toch wel verrast.

Green is hier vooral de verassing, zo flauw als hij was in Freddy Got Fingered zo leuk is hij hier. Je kan ook wel duidelijk zien dat de film uit sommige hoeken van Green verteld word. Naakte vrouwen badkamer en de eindscene in de bibliotheek zijn hier een goed voorbeeld van.

Humor pakt je wel degelijk waardoor je soms best moet grijzen, soms is het wat flauw maar vaak wel lollig. Ook gaat de komedie in sneltreinvaart aan je neus voorbij, dat ook best een goed teken is. Een van de betere komedies, aanrader als je van dit soort humor houd.