Goal! (2005)

Alternatieve titels: Goal: Kick Off | Goal! The Dream Begins

Drama / Sport

geregisseerd door Danny Cannon
met Kuno Becker, Alessandro Nivola en Marcel Iures

Santiago is een jongen met een ongelooflijk voetbaltalent. Net als miljoenen andere jongens, wil hij graag een profvoetballer worden. Levend in de barrios van Los Angeles lijkt dit echter nooit meer dan een droom te worden. Tot er op een dag iets bijzonders gebeurt.. en Santiago op proef mag komen spelen bij het grote Newcastle United in de Engelse Premier League.

avatar van ErikP
Qar, hartelijk bedankt voor je antwoord.

ace leader
Erg vermakelijke film maar bijzonder ongeloofwaardig.

avatar van the new guy
In z'n genre wel 1 van de betere. Het genre is dan ook niet echt goed vertegenwoordigd. Goede punten zijn natuurlijk het in beeld brengen van een wedstrijd, met echte bekende spelers en een vol stadion. Gelukkig wordt echt drama niet vermeden ( pa gaat dood, ipv verzoening ) en lijkt het heel authentiek.

Helaas is er meer geld in cameo's gestoken dan in het camerawerk. Deze cameraman is denk ik normaliter de vaste man van The Bold and the Beautiful. Die kleurfilter en die hele foute close-ups doen mij dus meer aan een slechte soap denken.

Al met al een prima film. Ben beniewd naar 2, ow en 3 ook zie ik net.

avatar van the new guy
ace leader schreef:
Erg vermakelijke film maar bijzonder ongeloofwaardig.

Best wel geloofwaardig denk ik, kijk naar Suk bij Ajax. Geen standaard verhaal, maar het kan.

avatar van Qar
Qar
the new guy schreef:

Al met al een prima film. Ben beniewd naar 2, ow en 3 ook zie ik net.

2 kan nog best leuk zijn om te zien, vooral door de vele bekende spelers die je tegenkomt. Maar ik zal deel 3 toch echt links laten liggen, drama!

AddictedToMovies
Vooruit dan maar, een vermakelijke film. Goed zeker niet, maar op zich wel leuk. Veels te vaak wordt het over the top door de dramatsiche filmmuziek die we voorgeschoteld krijgen, en dan weer veels te druk. Jammer dat alle personags zo uitgekauwd zijn; de hardwerkende vader die niet in hem geloofd, oma met die ketting onzin, de superster, de verpleegster, etc. etc. Danny Cannon doet z'n best om er een glad spektakel van te maken, en dat lukt gedeeltelijk. Vermakelijk, meer niet.

avatar van Decec
Prima film en prachtig verhaal...
Gelukkig mag hij mee doen, ondanks astma. Zijn vader ook moeilijk mee om te gaan met zijn zoon...
Prima sportfilm...

Matige film.. De scenes lopen een beetje van de hak op de tak. Niet goed geregiseerd.

Desondanks een voldoende.. een redelijk vermakelijke film

avatar van moviemafketel
Heerlijke sportfilm weer. Het zijn elke keer dezelfde recepten, maar dat maakt me niks uit. Leuk de scenes op het veld. Helemaal niet zo slecht gedaan eigenlijk. Leek soms echt even of de acteurs met Shearer en Kluivert op het veld stonden. Beetje sentimenteel verhaaltje eromheen natuurlijk, maar dat hoort erbij. Ik heb er van genoten.

avatar van xenne
een sentimentele en voorspelbare draak van een film, die echter nog redelijk vermakelijk was, een ode aan zetterberg .... goeie film is wat anders, maar soit....

avatar van van duijn
Erg voorspelbare maar ondanks dat wel vermakelijke film.
Ik houd veel van voetbal dus dit vond ik wel grappig.

avatar van ILDIB
Voordeel van deze film, tis eindelijk enigzins realistisch. Santi acteert maar matig trouwens, zijn schiettechniek is overigens zwaar crap..

avatar van JDSsmetje
Goal, een sportfilm over voetbal, maar echt goed voetbal is er niet. Wie wat inzicht heeft in het voetbal, of zelf aan voetbal doet (zoals ik) zal algauw merken dat er heel wat onzinnigheden en fouten in het spel en de techniek van Santiago en zijn medespelers zitten. Die fouten worden telkens zoveel mogelijk naar achteren geschoven door gebruik te maken van een erg snelle montage, maar mij viel het toch wel op, en dat heeft mij ook wel behoorlijk geïrriteerd.

Verhaal is vermakelijk en wordt vlot verteld maar dan moet ik helaas ook weer volgende termen gebruiken: voorspelbaar en cliché, mét hoofdletter. Meneer heeft astma en je weet direct dat hij daar nog in de problemen mee zal komen, meneer moet naar huis vertrekken, maar je weet zo goed als zeker dat hij toch nog zal mogen blijven, en zou kan ik nog een tijdje doorgaan. Het is ook zo'n verhaal wat een kleuter ook kan schrijven, het heeft niet te veel om handen dus.

Ook dat sentimentele zie ik liever niet in een film, en hier wordt het er dubbel en dik ingewreven. Ik heb dan ook extra kleine schoenen moeten dragen zodat mij tenen niet konden krommen. Neen, geen goede film, maar inderdaad voor de liefhebber van de iets simpelere commerciële films valt dit best wel nog te pruimen vermoed ik.

t-h-y-$
Halen ze nou europees voetbal, dat is me een beetje ontgaan?

leuke film, heb me wel kunnen vermaken.
Het is een leuk verhaal, dat wel een beetje oorspelbaar is. Ik heb me verder enorm geergerd aan het accent van zijn vriendinnetje, maar dat is een bijzaak. Alles bij elkaasr

avatar van Spurs12345
Leuke film. Ook al je geen voetbalfan bent.
Is de droom van elk jongetje die profvoetballer wilt worden

JDSsmetje schreef:

Nu zelf voor een niet voetbal fan vallen er heel wat fouten op waardoor deze volgens mij niet echt door de vingers kunnen, om een voorbeeld te geven: Het dragen van een halsketting tijdens een wedstrijd?

De film was cliché en voorspelbaar (zeker jammer van het "prachtige einde", waar heel zijn leven zo wat perfect is: Hij heeft een vriendin, zijn vader heeft een wedstrijd gezien, hij heeft de beslissende goal gemaakt, ...)wat de film zeker niet beter op werd. Het genre "sport" zou ook wel gepast zijn voor deze film, of is dit geen genre?

JDSsmetje zegt, zoals je hierboven kunt lezen, dat het een vermakelijke film is en vlot verteld werd waardoor de film toch wel in mijn geval goed wegkeek en me geamuseerd heb, ondanks de fouten en het voorspelbare einde.

avatar van DonPeliculón
Niet heel goed, niet heel slecht, maar een leuke film. Het verhaal is simpel en voorspelbaar maar weet toch te boeien. Hoofdrolspeler Kuno Becker doet het aardig, het beste is echter zijn medespeler Alessandro Nivola. Absoluut geen film die je gezien moet hebben en waarschijnlijk zijn de volgende delen van deze trilogie dat ook niet, maar ik ga ze zeker nog een keer zien.

Goede film.

Het verhaal is niet echt geloofwaardig, maar de film keek lekker weg

avatar van patrick17
De film is prima te doen.

Als je gewoon van voetbal houdt dan is dit een film om zeker een keer gezien te hebben.
Geloofwaardig is de film niet qua camerabeelden maar het verhaal vind ik toch wel geloofwaardig.
Ik vermoed dat er zeker jonge gasten zijn die hun droom willen waarmaken vanuit Zuid Anerika willen slagen in Europa.
De verhalen eromheen van asma, en zoveel kansen natuurlijk niet. Z|eker in de hedendaagse voetbal is zo'n uitstap met de foto niet mogelijk.
Montage was leuk gedaan met de eerste elftal spelers zoals Shearer / Carr / Dyer. Alleen niet geloofwaardig want met het veld oplopen zie je andere personages, afijn dat is zeiken om iets
terwijl het niet anders kan.
Wat mij betreft gewoon een vermakelijke film en een mooie vriendin

3.5 *

avatar van rsca3x
Goed.

Had er veel minder van verwacht maar verraste me in positieve zin.
Als sportliefhebber keek deze film lekker weg. Het verhaal, acteren,.. alles was goed voor mij.

avatar van Robertdeniro
Vermakelijk, leuk als je ervan houdt en dat doe ik. Voorspelbaar met een grote V, maar als je zo'n film gaat kijken dan weet je dat ook. Daarom 2,5 ster omdat het ook een feel goodmovie is.

avatar van DBTim
Vol cliches en voorspelbaar, maar dat maakt deze film echt niet slecht. Acteurs zijn allemaal prima op orde en de film ziet er ook mooi uit. Het grauwe Engeland ademt gewoon voetbal.. Ook de cameo's van Shearer, Beckham, Zidane en Raul zijn een leuke toevoeging. Goede voetbal film!

avatar van wrongturn
Geweldige film

avatar van missl
Voetballer uit de achterwijken van LA wordt ontdekt en mag dan naar Engeland om te spelen. Al gaat dit in het begin helemaal niet goed omdat hij ineens in modder moet spelen en hij blijkbaar niet weet wat dit is. Gooi er nog wat familiedrama bij en deze film is compleet. Ik vond het niet zo boeiend. Je wordt nergens verrast en het kabbelt maar wat voort.

avatar van j0enne
Ik blijf 't toch raar vinden.
Voetbal is nooit realistisch gefilmd in tegenstelling tot een American Football of basketbal, althans, dat denk ik.
Wanneer Santiago tegen de bal trapt is 't al duidelijk dat we hier te maken hebben met iemand die niet kan voetballen. Dat stoort toch wel als je voetbalkenner/voetballiefhebber bent.

avatar van Dago66
Tweede keer dat ik deze film kijk. Goed voor mijn Engels en mijn Spaans.
Tanks to Netflix..

avatar van Gang_Star
Prima eerste deel uit de reeks, helaas werd het daarna minder met de vervolgen. Mooi verhaal over een jongen die er alles aan doet om zijn droom waar te maken. Voor de liefhebbers van voetbal een prima film, waarin verschillende profvoetballers langskomen die via archiefbeelden hun opwachting maken.

Gewoon een leuke film. Wel een beetje over the top door die vele kansen en toevalligheden.

Naast het verhaaltje rond Santiago, dat behoorlijk aangenaam wegkijkt, raakt de film toch wel enkele aspecten van het voetbalwereldje aan : het aangeboren talent en de harde weg naar het prof zijn, het beheer van een club, de rol van de makelaars, de onderlinge naijver van de spelers op het veld, de emoties, het sukses en het gevaar ervan naast het veld...
Zekerlijk te pruimen voor een voetbalfreak met cameos van enkele vedetten.
In zijn geheel echter wel wat ongeloofwaardig.

NRT
Mooi verhaal. Leuk om die sterren te zien en natuurlijk is het stadion van Newcastle ook een mooi decor. Trouwens leuk dat ze niet meteen een grote club nemen. Nu wil ik niet zeggen dat Newcastle geen 'grote' club is, maar op het vlak van prijzen en prestaties toch niet. Wel zeer jammer van de voetbaltechnieken die ze gebruiken. Er zaten dingen bij die Ronaldinho nog niet eens kon doen. Laat dat toch eens realistisch zijn i.p.v. die onzin. Iedereen die voetbalt ziet dat dit niet kan.