Goal II: Living the Dream (2007)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Kuno Becker, Alessandro Nivola en Rutger Hauer

Nadat Santiago Munez (Becker) in het eerste deel naar Newcastle verkaste, ging een wens van hem in vervulling. Nu speelt hij enkele jaren bij deze club, totdat één van de beste clubs ter wereld zich bij hem meldt om hem in te lijven: Real Madrid.

goede film, maar met een (helaas) voorspelbaar einde

avatar van Pistons
Van precies hetzelfde niveau als het eerste deel. Ook nu dus onderhoudend en fraai verzorgd, maar onwaarschijnlijkheid neemt ook in dit deel andere proporties aan.

Aardige film. Ik vond het eerste deel vele malen beter en het einde was echt bar slecht. Ik kom niet hoger dan 2,5 sterren

Ik vond het een goede,amusante film waar ik van genoten heb zeker een aanrader !!! trouwens goed acteerwerk!

Goal 3 is geen vervolg op dit verhaal? of wel

avatar van fappie
Hmm.. hele tijd geleden gezien. Laf verhaaltje als je het mij vraagt. Dat einde met Beckham en die andere knapen vond ik ook niet erg sterk.

avatar van the new guy
Echt stukken minder dan deel 1. Wat een belabberd middenstuk, slaapverwekkend. Leuk dat al die sterren meededen maar dat gaat ten koste van humor en vermakelijkheid (als dat een woord is).

over zijn verloofde wordt ook niks meer gezegd, die was toch ook nog zwanger ...

Dat zouden ze dus prima uit kunnen werken in deel 3, helaas is dat niet gebeurd. Vond het wel een vermakelijke film.

kunnen ze die voetbalscènes niet wat realistischer maken, dit is echt op het belachelijke af

avatar van Spurs12345
the new guy schreef:

Je haalt de worden uit mijn mond.

Tevens vond ik het een raar einde hebben. Ze hadden het naar mijn menig beter bij een deel moeten houden.

Maar ach, als er eens niks beter op de TV is en je verveeld je......
Er bestaan nog veel slechter films....

avatar van Camorra
what a goal from Santiago Munez.

Deel 2 van de serie. Het is geen Oscar materiaal maar het is wel gewoon een leuke film als je een beetje voetbal fan bent. Het verhaal liep leuk beetje te verwachten maar dat had ik van tevoren wel kunnen voorspellen. Sommige delen in het verhaal snapte ik niet helemaal was of vaag of ik heb niet opzitten te letten (wat regelmatig gebeurd).

Wat voor mij nog vraagtekens zijn.

Hij ging op zoek naar zijn moeder en die bleek in Spanje te zitten of zat die nou in Mexico, dat was onduidelijk vond ik. Eerst woonde die oma,vader,zijn broertje in een normaal huis maar toen die vader dood ging woonde ze ineens in een huis met computer enzo, zal wel gefinancierd door de hoofdrolspeler maar dan nog beetje raar.

3* een mooie voldoende voor een mooie film

avatar van patrick17
Na het eerste deel maar meteen ook het tweede deel gekeken!
Haalt het niet bij het eerste gedeelte vind ik persoonlijk.
Ik vond het verhaal met het ''vreemdgaan'' wat snel afgerond, je ziet hem tongen
met de Spaanse dame maar voor de rest zie / hoor je er weinig van.
Hetzelfde met zijn agent Foy!
Leuke bijkomstigheid dat Nederlander Rutger Hauer de trainer speelt en op het
eind helemaal uit zijn plaat gaat.
De spelers en beelden waren op sommige delen niet goed gebracht (Munez kreeg rood maar je zag overduidelijk dat het Gravensen was die later nog in het veld liep).
Kleine foútjes die eruit hadden gehaald kunnen worden vermoed ik.
Al met al een leuke film.

Visueel is dit een mooie film, met veel kleurtjes en licht-/schaduwspel, mooie decors en kleurstellingen en filters met bv blur-effect. Goede afwisseling in camerastandpunten en regelmatig slowmotion beelden.
Ook qua audio vond ik het interessant, met passende Spaanse songs en melodieën, verder wel wat gemakkelijke popsongs. Acteren kwam overtuigend over.

Het script/scenario vond ik toch iets te 'los' en het verhaal vond ik daarom wat aanslepen en soms een tikje langdradig of warrig. Maar misschien komt dat ook omdat ik deel I niet heb gezien

Gaaf gemaakt deze film. Ik vond het verhaal dit keer een stuk minder. Dat kwam vooral door zijn 'nieuwe' familie!!