There's Only One Jimmy Grimble (2000)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door John Hay
met Robert Carlyle, Lewis McKenzie en Gina McKee

Het zit de 16-jarige Jimmy Grimble niet mee. In zijn dromen is hij de sterspeler van voetbalclub Manchester City en is de prachtige Sara zijn vriendin. Maar het voetballen gaat niet zo goed en als Sara verschijnt, klapt hij uit verlegenheid dicht. Op een dag ontmoet hij een mysterieuze oude dame die hem een paar versleten, zoals zij zelf zegt magische, voetbalschoenen geeft van de grote Robbie Brewer, een oud-speler van Manchester City. Jimmy gelooft het maar half, maar al snel raakt hij overtuigd van de bovennatuurlijk krachten van de schoenen. Wanneer Jimmy tot zijn verbazing wordt geselecteerd voor het schoolteam speelt hij de sterren van de hemel en scoort hij het beslissende doelpunt. Vanaf dat moment gaat het bergopwaarts met Jimmy: Sara toont interesse in zijn leven en het schoolteam stevent door Jimmy's uitstekende spel af op de finale van de schoolcup...

MFEO
De trailer van deze film kun je hier vinden: link 300k realplayer

andere trailers hiervan kan je eventueel ook kiezen zie: link

avatar van petey
Strip: De wondersloffen van Sjakie`heeft hetzelfde gegeven.

Misschien wel een cliche film maar ik heb er toch van genoten

5 sterren

Ook voor de engelse sfeer

avatar van De Knip
Ach, films uit dit genre blijven leuk om te zien.

***

Een film uit het Europese Pathé huis, en deze vond ik heeeeel goed, en ik ben zelfs geen voetballiefhebber! Deze film is volgens mij ook het bewijs dat wij europeanen best heel goeie familie-sportfilms kunnen maken! Een heel goeie soundtrack is trouwens een extra punt voor deze film!

yolan de wilde
dit is de tofste film die ik ooit zag ! echt kei leuk.

avatar van [Preketero]
leuk, voetbal en een leuk verhaal, 4 sterren voor ons voetballerke :d

avatar van jedymaster
Mooie film met mooie momenten, ik ben een voetballiefhebber dus dat is extra meegenomen.

Als meneer Lürsen, voordat hij In Oranje maakte, nou eerst even hier naar had gekeken, had hij kunnen zien hoe het wel moet. Erg sympathiek filmpje.

deze film is best cool ook al hou ik niet zo van voetbal

lowhusky
het wordt een beetje té overdreven, al die doelpunten van die jimmy

avatar van Purmerend
Heerlijke Engelse voetbalfilm met een aantal zeer geslaagde grappen. Als ik 1 minpuntje moet noemen vond ik dat bij het winnende doelpunt in de finale Jimmy en zijn gehate vriend wel heel erg vrij stonden.

ikk
Altijd mooi om naar te kijken, dat genre films.
Heb echt genoten van een zo'n mooie film.
Een 4,5 *

petey schreef:
Strip: De wondersloffen van Sjakie`heeft hetzelfde gegeven.

precies snap ook niet waarom daar nooit een film over gemaakt is. deze film is erg goed als je van voetbal houdt.

lowhusky
savi_7 schreef:

Ik houd niet heel veel van voetbal maar De Wondersloffen van Sjakie is mijn all-time-favoriete strip. Doet me een beetje denken aan Rocky. Sjakie is een loser en dan vindt hij opeens een paar schoenen en dat maakt hem de man. Deze film is trouwens wel vermakelijk maar zeker niet voldoende. De voetbalscènes worden te saai na een tijd en die Jimmy is gewoon saai om naar te kijken (hetzelfde geldt voor de teamspelers). De scènes waarin Jimmy gepest wordt, is ook 3x niks, had veel beter gekund. En de manier hoe hij de schoenen kreeg is ook weer niks. De film heeft verder ook een slecht script, die nog saaier wordt gemaakt door de engelse accenten. Verder zit er volgens mij ook geen muziek in. Heel goedkoop allemaal. De omgeving zag er ook niet uit. 2,5 sterren.

avatar van P8rb
goede film, was leuk om een keer te zien.

avatar van Roel-
Aardig filmje.. Beetje cliché maar het kan ermee door

avatar van Mug
Mug
Prima jeugdfilm (met leuke soundtrack) die ondanks de vele verwachte cliche-rijke momenten, een meer dan voldaan gevoel bij de kijker achterlaat. Vooral te danken aan de jonge hoofdrolspeler Lewis McKenzie die een voortreffelijke prestatie levert (blijkbaar voor een opleiding gekozen, alleen nog 3 mini-bijrolletjes, jammer). De vele bij-personages hadden toch iets serieuzer en minder kleurrijk moeten zijn, waardoor de drama-elementen her en der niet het juiste effect wisten te bezorgen. Desalniettemin, een nette 3,5* waardering mijnerzijde.

Eazyfan
Deze film lang geleden gezien met mijn school, ik kan nog steeds niet geloven dat we hiervoor speciaal naar de bios gingen. Ik kan me het nog een grotendeels herinneren, best een waardeloze film eigenlijk. Ik twijfel nog tussen 2* of 2,5*, dan had ik nog liever les gehad dan dit gaan kijken, suf verveeld en ik weet dat ik het einde en alles echt niks vond. Ik ga toch 2,5* geven.

avatar van Baggerman
Voor 90 cent (!) de dvd op de kop getikt. Soms heb je gewoon mazzel!

Tja, ik ben een groot voetballiefhebber en als kind vond ik de wondersloffen van Sjakie ook een geweldige strip, dus ik kan deze film onmogelijk een onvoldoende geven!

Voor voetbalfans is dit een heerlijk luchtig filmpje voor tussendoor.

Minpuntjes: de voetbalscenes zien er (zoals in zoveel films waarin wordt gevoetbald) wel erg nep uit! Sorry, maar voetbal is een teamsport en Jimmy soleert wel èrrug makkelijk dwars door de tegenstander heen. Die choreografie had ècht beter gekund (wat dat betreft hebben ze het beter gedaan in 'In Oranje'!). En het verhaal is natuurlijk onzettend voorspelbaar!

als voetbal liefhebber hoop ik dat er meer van die voetbalfilms komen, jimmy grimble is echt een goed, leuk verhaal, de opnames zijn mooi gefilmd, de personages zijn wel ok, Robert Carlyle, Ray Winstone hebben een leuke rol in de film om Lewis McKenzie in de film te laten slagen, wat dat betreft hebben ze dat goed gecast,

avatar van Donkerwoud
Zelfs als niet-liefhebber van de voetbalfilm moet ik bekennen dat ik genoten heb van de aanstekelijke humor. Op zijn Engels worden de tienerproblemen van de hoofdrolspeler rauw en realistisch vertaald naar een magische komedie. In Oranje, maar dan beter!

avatar van selientje
leuke film, maar in de samenvatting staat dat ie 16 is, dat klopt volgens mij niet

avatar van Lurtz
Vind het raar dat hij in een team zit met allemaal jongens van wel 5 jaar ouder. Maar goed, toch een redelijk mooie film.

avatar van DonPeliculón
Toen ik nog wat jonger was heb ik deze film ontzettend vaak gezien. Ik weet nog goed dat we meteen na afloop van deze film altijd zelf naar buiten gingen om te voetballen.

Ook nu kan ik er nog van genieten. Het verhaal is simpel en bij vlagen ongeloofwaardig, maar het boeit zeker. Hoofdrolspeler Lewis McKenzie doet het heel aardig, maar vooral de bijrollen van Ray Winstone, Ben Miller en Robert Carlyle zijn heerlijk. Vooral voor de wat jongere kijker een leuke film.

avatar van Uzza_Sparta
een hartstikke leuke jeugdfilm met een geweldige soundtrack met o.a. Happy Mondays, EMF, Stone Roses, Charlatans, en veel andere bands uit die Madchester periode, maar gek genoeg was deze soundtrack samengesteld door Alex James van Blur. Voor muziekliefhebbers is dat een beetje vreemd vanwege die Oasis uit Manchester en Blur uit het zuiden strijd tijdens de jaren 90. Deze film speelt af in en rond Manchester.
Ook zeer goede acteerwerk van o.a. Robert Carlyle, Gina McKee, en Ray Winstone
Intussen een grote cultfilm geworden, en een aanrader

avatar van bozzy
erg vermakelijke voetbalfilm met uitstekende acteerwerk van het jochie.
zit een mooi moraal in de film.
jeugdfilm die zeker ook de volwassen filmkijker zal verblijden.

avatar van Phantasm
Mooie film met een leuk verhaal dat lekker wegkijkt.