• 10.485 nieuwsartikelen

Met onder meer: Barney Clark, Ben Kingsley en Jamie Foreman

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 27 oktober 2005

Plot Oliver Twist

Verfilming van het gelijknamige boek van Charles Dickens. Oliver Twist (Barney Clark) is een weesjongen die op een dag de zakkenroller Fagin (Ben Kingsley) ontmoet. De laatste leert een groep jonge volgelingen van hem hoe ze het handigst kunnen stelen. Oliver Twist wil graag in deze groep opgenomen worden, maar de diefstallen lopen al snel uit de hand, waardoor een klopjacht op de groep dieven ontstaat.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Movsin

Movsin

Het heeft me altijd wat verwonderd dat Roman Polanski zich aan deze verfilming waagde nadat vele regisseurs, TV makers hem succescol waren voorafgegaan. Het siert hem en deze "Oliver Twist" is best een zeer degelijke film. Heel goede enscenering en sfeerschepping en met uitstekende acteurs. Ben Kingsley is merkwaardig in de figuur van de oude Fagin.

avatar van Dr.Strangelove

Dr.Strangelove

Movsin schreef:

Polański heeft als joods kind een gedeelte van WO II in Polen voor zichzelf moeten zorgen (overleven)

Dat verklaart misschien iets.

avatar van Movsin

Movsin

Bedankt voor de informatie, Dr.Strangelove. Zo ver had ik niet gedacht.

avatar van Brandt

Brandt

Roman Polanski zakt met Oliver Twist door zijn eigen ondergrens heen. Het ziet er allemaal goed uit, maar de personages zijn nogal karikaturaal neer gezet, waardoor ik maar moeilijk mee kon gaan in het verhaal. Geen slechte film, eerder kinderlijk, maar van iemand als Polanski verwacht ik gewoon meer...

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Niet echt een slechte film, geen enkele film van Polanski is slecht, maat dit is me allemaal toch te karikuturaal/naïef.

avatar van wizard of midian

wizard of midian

De film is ok.

Maar het voegt weinig toe aan de vele verfilmingen van het bekende verhaal.

Daarom een neutrale 3 sterren.

Ben Kingsley speelt erg goed hier imho.