• 8.295.950 stemmen

Memoirs of a Geisha (2005)

Drama / Romantiek | 145 minuten
3,51 1.166 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: Rob Marshall

Met onder meer: Ken Watanabe en Michelle Yeoh

Releasedatum: 6 april 2006

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Memoirs of a Geisha

"My world is as forbidden as it is fragile; without its mysteries, it cannot survive."

Een verhaal van liefde en verraad tegen de achtergrond van de snel veranderende Japanse maatschappij in de 20ste eeuw. De 9-jaar oude Chiyo is de dochter van een arme visser en wordt van haar familie gescheiden en verkocht aan een geisha-huis in het Gion-district van Kyoto. Hier is ze het mikpunt van de grillen van hoofd-geisha Hatsumomo, maar zij weet zich te verzetten en groeit met hulp van Hatsumomo's concurrente Mameha uit tot de beroemdste geisha van Japan.

imageimageimageimageimageimage

avatar van frans123

frans123

Willy Wartaal schreef:

Had altijd het idee dat de film gewoon Japans was en had dus verwacht dat iedereen Japans zou spreken, een ongelofelijke deceptie. Kan niet meer doen dan 1 ster geven. De aankleding en het audiovisuele is dik in orde maar serieus nemen kan ik dit niet. Heb nog niet alles gezien wat hij heeft geregisseerd maar ik denk dat ik wel kan constateren dat ik Rob Marshall een niets toevoegende en vrij nutteloze regisseur vind.

helemaal met je eens..De spreektaal is een deceptie en verpest de film. Net als een film over WO 2 dat Duitsers Engels spreken.......En weet je hoe dat komt??/ Omdat de gemiddelde Amerikaan niet van ondertitels houdt!!! De makers zwichten voor de smaak van het publiek!!

Tarkus

Tarkus schreef:

Deze film is me bijzonder goed bevalen, hij is beter dan ik ooit had verwacht.

Zeer sterke acteerprestaties, voorl dan van het kleine meisje.

Ook zeer mooi in beeld gebracht allemaal en mooie zachte muziek.

Ben normaal niet zo te vinden voor romantische films maar de dramatische kant van het verhaal sprak me wel aan.

Prima film die ik kan aanraden.

Opnieuw bekeken en opnieuw van deze prachtige film genoten.

Puike vertolkingen van de ganse cast, met het kleine meisje voorop.

avatar van Brabants

Brabants

• 1970 berichten

Zo Amerikaans als deze Japanse vertolking aanvoelt is het toch genieten van schitterende plaatjes die kunstzinnig aanvoelen voor het zintuigelijke vermogen van de mens. Sommige keuzes zijn te gemakkelijk en haast jammer maar over het algemeen is het toch een vrij nette film die voor het grotere publiek op deze manier vrij toegankelijk blijkt te zijn.

avatar van Wpzpmjs1

Wpzpmjs1

Deze film maakt heel veel in je los. Het gevoel dat in de film word beschreven is erg ontroerend. Ik kan begrijpen dat als je het boek hebt gelezen de beleving anders is. Maar als film erg mooi gemaakt.

avatar van UltraMovieKiller

UltraMovieKiller

Sfeervolle film, geen spijt dat ik deze eens bekeken heb. Mooie settings en het verhaal geeft een uitgebreide inkijk in de opleiding en het leven van de Geisha's.

Dat er Chinese actrices in de film spelen ipv. Japanse vind ik niet erg, het acteerwerk is over het algemeen hartstikke prima. Wat mij wél enigszins stoorde is de keuze voor de Engelse taal. Hoe kun je een film die volledig in Japan afspeelt en waarbij tot 3/4 van de film ook alleen maar Japanse personages in voor komen Engels gesproken maken. Aan de andere kant hadden er dan natuurlijk ook Japanse actrices gecast moeten worden.. Wellicht dat het een met het ander te maken heeft.

Al met al een mooie film om eens te zien.