Jackass Number Two (2006)

Alternatieve titel: Jackass 2

Komedie / Documentaire

geregisseerd door Jeff Tremaine
met Johnny Knoxville, Bam Margera en Steve-O

In deze tweede speelfilm halen Jackass- leden als Chris Pontius, Johnny Knoxville, Steve-O, Bam Margera, Wee Man en Ryan Dunn weer opnieuw de meest bizarre en idiote stunts en grappen uit, die de kijker vooral niet zelf thuis moet uitproberen. Van stierenvechten met een blinddoek om tot het loslaten van bloedzuigers op je oogbol; niets is de heren van Jackass te gek.

avatar van SilverGun
Wel zijn in Jackass de grappen en stunts stukken inventiever, de 'acteurs' leuker/charmanter/aandoenlijker en het gevoel van kameraadschap veel sterker aanwezig.

Guardian of Isis
Tuurlijk; in tegenstelling tot boozebelly vind ik Jackass ook wel veel leuker, omdat Dirty Sanchez vaak (te) ver gaat en de humor voor mij dan zoek is. Bij Jackass gaat het er altijd om iets te doen dat de kijker grappig zou kunnen vinden (ook al falen ze soms in hun opzet), maar als ik kijk naar DS komt bij mij vooral op: "Man, dat moet écht zeer doen" en het gebeurt zowat nooit dat ik eens schaterlach zoals bij Jackass.

avatar van Seifer
Het grappige is ook dat ze allemaal bang zijn dat er iets pijnlijks met ze gaat gebeuren.

avatar van moviemafketel
Bam Margera denkt dat hij grappig is,maar hij doet alleen maar die skate-dingetjes, erg saai. Steve-O, Pontius en Knoxville blijven toch wel het grappigste.

avatar van Billy-Pilgrim
Nog net iets leuker dan de eerste film. Ik heb zeker vijf momenten gehad waarbij ik niet meer bijkwam van het lachen. Zo goed als iedere stunt is geslaagd in deze film. Zie ook mijn commentaar bij Jackass 1. Dit is topvermaak. Ik kan ook echt niet wachten op deel 3 dit weekend.

Lolliger dan het eerste deel.

De stunts zijn iets leuker, de items heb ik het idee meestal ook net iets langer. Verder uiteraard weer meer van hetzelfde, maar dan net wat entertainender.

Je vraagt je soms af wie die dingen bedenkt. Een aantal geweldige apparaten gezien, zoals de wip bij de stier en die ramp aan het water. Echt kleine kinderen zijn het.

Met het vulgaire weinig problemen mee, ik vraag me alleen wel af hoe gestoord je moet zijn om jezelf zo vaak pijn te laten doen. Snippets zoals met de slang in het ballenbad kan ik niet zo goed volgen. Na één beet lig ik denk ik te kermen op de grond, maar die gasten gaan gewoon lekker bloedend door. Ook bij de berenklem heb ik m'n wenkbrauwen even gefronst.

Iets beter dan deel 1 dus. Echt een film vind ik het nog steeds niet dus meer dan deze 3.5* zit er voor het concept Jackass echt niet in, maar ik zal het niet nalaten het derde deel ook nog mee te pikken.

avatar van planet_of_death
Onderhond die deze film 3,5 ster geeft? M'n dag kan niet meer stuk!

avatar van DB10
Met Onderhond eens. Met als toevoeging dat ik om een de bokshandschoen uit de muur ook nog dubbel lag. Erg vermakelijk weer. 3.5*

DB10 schreef:

Een van de lekkerste flauwe grappen uit de hele reeks idd

avatar van DB10
Oja ... en die knikkers bij de deur van de limo (bijen)

avatar van s0njaa
Briljant

avatar van booyo
Tja, wat kan je hier over kwijt? Heerlijke capriolen, uitgevoerd door een stel vermakelijke mafkezen. Na een uur valt het een beetje in herhaling, moeilijk om 92 minuten naar stunts te kijken. Maar gelukkig kan je het makkelijk uit zetten en de volgende dag weer door kijken. Gewoon lekker lachen en blij zijn dat er zulke idioten op onze aardbol rondlopen. Alleen Bam Margera vind ik eigenlijk maar een sukkel.

avatar van hgz
hgz
super beter dan deel1

3.0

avatar van Corcicus
Een stuk beter dan deel twee, al moet gezegd dat ik mij mateloos kon storen aan de georchestreerde lachbuien en aan het gegeven dat Johnny Knoxville steeds weer met zijn vuist in de mond voorbij de camera moet passeren, telkens één van de jongens geconfronteerd werd met schaamhaar of een slag in het kruis kreeg
Vermoedelijk ben ik Jackass gewoon wat ontgroeid, maar ik kon er toch niet naast kijken.

mug13
Hilarisch en ranzig.

sweinsteiger
Oh,... wat een GRAPPIGE film.
Maar, is het deze film met die scene van die opa die zijn zoon vuil manieren leert ?

avatar van Timecop
Gewoon heerlijk avondje krom liggen van het lachen, duurt ook precies lang genoeg.

Deze vind ik persoonlijk iets minder dan deel 1, maar blijft grappig.

lordmars
onderbroekenlol van de boverste plank, soms wel grappig maar over het algemeen zeer irritant.

avatar van Vinokourov
Stuitend, banaal en niveauloos. Dat is het! Maar het is ook o zo hilarisch . Het heeft continu erg gave stunts en sketches. Telkens bleef ik mezelf afvragen: waarom doen ze dit ??

avatar van Gastel
Leuke film, soms bizar vaak hilarisch.
Toch wil ik toch even een kritische noot plaatsen. Dat gedoe met die stieren kan vandaag de dag natuurlijk écht niet meer. Het is inmiddels algemeen bekend dat die dieren mishandeld worden en door een soort riem om hun ballen (in de film ook duidelijk te zien) zo agressief gemaakt.
Dit moet je niet meer willen uitbuiten.

Verder niets dan lof, uitstekend vermaakt.

avatar van baasbas17
werd soms verrast, wie ramt er nou vrijwillig een vishaak door zijn wang heen? en soms gewalgd. wie zet er nou een bloedzuiger op zijn zak? werd toen zo misselijk dat ik maar snel even naar de keuken ging om een flesje paardensperma te drinken

avatar van Sergio Leone
Best leuk.

Dit tweede deel is beter dan het eerste deel (de liefdesverklaring, Bam's moeder die zich van bedpartner 'vergist', de terrorist, ...) en dat had zich ook in punten geuit mochten er twee "mopjes" niet hebben ingezeten, en dat zijn die wanneer zo'n dwaas opgedroogde kak eet en een ijsje voorzien van z'n eigen pis oplekt. Dat is mij net iets te wansmakelijk om niet in mijn beoordeling mee te nemen.

Aangenaam verrast! Leuke grappen en zeker geen afgezaagde tweede deel. Prima!

avatar van VforVictor
Hijs grappig, beter dan deeltje 1

avatar van Kondoro0614
Jackass Number Two

Voor mij is natuurlijk een film als Jackass helemaal geweldig. Ik weet niet wat het is maar, ik heb een soort duivels instinct dat ik met meestal wel geinig vond hoe iemand pijn heeft. Dan moet je niet denken aan die terroristen die mensen uit elkaar knallen maar gewoon de pijntjes die leuk om te zien zijn. Ik denk niet dat je als hater van dit soort films dit moet gaan kijken. Want dan word je helemaal wild. Het 1 na het ander word in iemand's kont geduwd. Kots vliegt heen en weer en van poep zijn ze ook niet vies. Nouja, ze kunnen er ook niet bepaald tegen, haha! Ik heb me erg vermaakt met deze Jackass film en ik kan er meestal geen genoeg van krijgen. Altijd vermakelijk! 'Acteurs' deden het ook leuk en voor de rest niet echt heel veel te zeuren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Niet heel veel beter of slechter dan deel 1. Misschien wat minder memorabele stunts en teveel smerige kots of poepgrappen waar ik echt niet van hou. Maar het blijft wel geestig om te kijken naar die mannen die zich weer als een stel idioten laten mishandelen. Flauwekul zoals de intro met de vuist in de muur vind ik wel leuk. Zaken als paardensperma weer totaal niet, bah. Idem met de bloedzuiger en de vishaak. Maar schijnbaar is er wel een publiek voor zulke extreme zaken. De grap met April Margera en de verwisselde echtgenoot was tof, al vraag je je toch wel af of dit vooraf geregisseerd is. Al was haar reactie wel echt een geschokte.

3* (was 3,5*)

avatar van Black Math
Van hetzelfde laken een pak.

Ik had tot nu toe alleen het eerste deel gezien, de andere delen kwamen er om de een of andere manier niet van. Uiteindelijk is dit deel alleen op accenten anders dan het eerste deel, want ook dit is een combinatie van gekke, pijnlijke stunts, en poep- en pieshumor. De nadruk ligt in dit deel wat meer op het laatste, en dat is precies het verschil in accent.

Wat mij betreft overdrijven ze een beetje, want op een gegeven moment gaat voor mij de lol er toch wat af. Desondanks leuke momenten, zoals met de stieren, de stunts bij het water, en de practical joke van de terrorist. Het kijkt prettig weg en blijft vermakelijk.

Maar uiteindelijk toch een beetje een herhalingsoefening, die iets minder uitpakt. 2,5*.

avatar van danuz
In het verlengde van deel één (inderdaad). De production value lijkt iets hoger te liggen, de cast ziet er iets ouder uit, maar de losbandigheid is er niet echt minder om. De sketchstructuur blijft werken, alhoewel het al iets minder authentiek begint te voelen dan het eerste deel.

avatar van Shadowed
Stunts beter, maar de humor niet.

Deel 1 vond ik erg geslaagd omdat de humor en grappige dingen er veel meer waren (Panda's) en hier waren het eigenlijk alleen de oudjes soms weer. De stunts zijn gelukkig weer helemaal over de top, soms vraag ik me echt oprecht af of ze echt zijn.

Hoogtepunt is natuurlijk de rode raket. Jeetje, die Knoxville. De film kijkt heel makkelijk weg, maar ik vind het eigenlijk een soort herhaling van deel 1. Maarja, toch een voldoende, Jackass blijft wel erg leuk natuurlijk.

avatar van sinterklaas
Hartstikke leuk alweer.

Ja, mijn jeugdsentiment, zoals ik al bij deel 1 omschreef, die ik bij mijn opa en oma kon zien omdat we thuis zelf geen kabel hadden (slechts Ned 1, 2 en 3). Zelfs mijn opa kon erom meelachen en dan voornamelijk met hoe hij het uitsprak. "Jekket."

De heren hebben tijdens de opnames al heel wat opgelopen; gezien de ontbrekende tanden, blauwe plekken, rode stippen... en dan gewoon doorgaan. Het is echter weer niet bij te houden met waar ik moet beginnen; elke Jackass lid heeft wederom zijn geweldige charme, geleid door Johnny Knoxville, en de vele stunts zijn de ene keer pijnlijk, de andere keer satirisch en provocerend (neem bijvoorbeeld dat seksgefrustreerde 91 jarige vrouwtje, of die bad grandpa met zijn kleinzoon) en de andere keer lig je krom van het lachen van de kinderlijke poep, pis en paardensperma geintjes... soms wordt er gekotst. Onvergetelijk in deze kwestie vond ik Bam, die zich als zondebok voelt. Hoogtepunt: dat ie die lullen op zijn reet laat brandmerken en het aan zijn ouders laat zien.

Achja, ik ben bijna 28 jaar en nog steeds lig ik helemaal dubbel van Jackass. Iets wat nu anno 2018 niemand meer over durft te doen lijkt wel.