• 8.516.965 stemmen

Genre: Komedie / Documentaire

Geregisseerd door: Jeff Tremaine

Met onder meer: Johnny Knoxville, Bam Margera en Chris Pontius

Plot Jackass 2.5

"All the stuff we couldn't pack into number two."

Johnny Knoxville en zijn team gebruiken het concept van de MTV-show 'Jackass': een stel gasten doen gevaarlijke en weerzinwekkende stunts, gewoon om te zien wat er zal gebeuren. In dit deel wordt onder meer een scène uit de film King Kong nagespeeld met behulp van een chemisch toilet en bezoekt men een gevaarlijke stam in India. Ook gaat Wee Man het gevecht aan als matador.

image

Zinema (crew films)

Film werd - in tegenstelling tot de andere delen - altijd geweerd op de site vanwege de DTV-status, maar mag er tegenwoordig op in verband met o.a. vertoning via Netflix.

stinissen (crew films & series)

Zinema schreef:

Is goed kerel maar wil je de trailer aanpassen die werkt niet.

Zinema (crew films)

Trailer verwijderd (doet het kennelijk alleen bij mij). Andere trailers zijn nogal van lage kwaliteit (moet minimaal 480p zijn) dus wie er een vindt (bij voorkeur HD), laat het even weten.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Is dat een nieuwe regel, dat het minimaal 480p moet zijn? In mijn herinnering moesten trailers altijd minimaal HD zijn.

Zinema (crew films)

Als er echt helemaal nergens een HD te vinden is dan accepteren we ook een 480p. Eigenlijk doen we dat enkel bij oude films uit vervlogen tijden, omdat daar vaak geen HD-trailers van te vinden zijn. 360p en minder is sowieso uit den boze. En nu weer on-topic.

avatar van Kondoro

Kondoro

Jackass 2.5

Ik heb altijd al met bewondering naar Jackass gekeken. Hoe kunnen die kerels dit nou bij hun eigen aan doen denk je dan als eerst. Ten tweede denk je toch bij jezelf "Hoe komen ze er ooit op". Bijvoorbeeld hoe komen ze er ooit op om zich zelf zoveel pijn te doen? Nee, ik geniet echt met volle teugen van de Jackass films en ook zeker van deze versie!

Het verhaal is vaak ver te zoeken in een film als Jackass. Gewoon een paar kerels die zich zelf pijn doen ja, dan zie ik het niet echt als een film om te kijken voor het verhaal. Het concept is daar in tegen toch nog prima te doen maar, ook een concept is niet de beste standpunt van een Jackass film. Ik denk dat je dan beter kan genieten om lekker achterover te hangen en verstand op 0 te zetten! Toch blijven dit wel erg leuke films!

avatar van Knisper

Knisper

Zinema schreef:

Is Netflix geen verlengde van wat vroeger DTV was?

Zinema (crew films)

Neen Knisper, DTV betekent direct to video (aka straight to video). Maar zie ook de wiki voor de release-eisen. Deze zijn namelijk een paar keer aangepast de afgelopen jaren.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Deze week gekeken. Vervelende film dat wel duidelijk maakt waarom deze momenten niet in de eerdere films zijn gestopt. Ze zijn namelijk nergens grappig. Het zijn ook bijna alleen maar kots, pis en poepgrappen en geen fysieke stunts. En wat me ook enorm stoorde is dat ze alles aan elkaar praten met korte interviewtjes. Boeit me niet, ik wil stunts zien!

Voor de fans, zet gewoon de andere films nog eens op en vergeet dit commerciële cashcowtje met afval van de films.

Onderhond

Lollig.

Jackass is van die aard dat je van wat extra bonusmateriaal makkelijk een extra film kan maken. Plot of zelfs maar een rode draad vind je toch niet terug in de film, net zo makkelijk.

Deze 2.5 is dan ook niet veel meer dan outtakes en kleine interviews, vlotjes aan elkaar gezet. De personages zijn bekend, de humor is wat het is, dus wie eerdere films/series al niet kon waarderen hoeft het niet eens te proberen.

Er zit wat mij betreft een zekere lompheid in Jackass die ik wel kan waarderen, dus ook dit filmpje viel best goed mee. Soms is er iets teveel build-up tov de eigenlijke stunt en een uurtje is best wel kort, maar het blijven erg leuke tussendoortjes. Blijkbaar is er nog een 3.5 ook, die binnenkort ook maar eens kijken.

avatar van danuz

danuz

Toch wel een pak minder dan voorgaande delen. Juist die korte interviews doen wat af aan de lol. Zo ervaar ik het in ieder geval. De stunts en sketches op zich blijven lekker lomp en ongenuanceerd, maar de rek raakt er wat mij betreft wel wat uit (of ik had deze eerste drie delen niet achtereen op een avond moeten kijken, haha).

avatar van mjk87

mjk87

Heel matig. Dat eerste stukje met een parodie op King Kong is gewoon erg leuke ongein, de rest is van bedenkelijk niveau. Veel pijn en poep en plas, dat is dronken allicht nog leuk, maar verder niet. Matige sketches afgewisseld met wat interviews om nog maar net over het uur te geraken. 1,0*.

avatar van DragQueen

DragQueen

Ik kan normaliter zeer genieten van de Jackass films, maar deze komt nergens ook maar in de buurt van de reguliere films. Men probeert de handdoek nog wat uit te wringen door de restjes van de bodem van het barrel te schrapen, maar het is overduidelijk waarom dit materiaal niet eerder is gebruikt. 2 Sterren.