Jackass 3.5 (2011)

Documentaire / Komedie

geregisseerd door Jeff Tremaine
met Johnny Knoxville, Ryan Dunn en Bam Margera

Te veel kan nooit genoeg zijn. Daarom keert de complete cast van Jackass 3D nog een keer terug met een nieuwe film. Jackass- leden als Chris Pontius, Johnny Knoxville, Steve-O, Bam Margera, Wee Man en Ryan Dunn halen weer opnieuw de meest bizarre en idiote stunts en grappen uit.

avatar van Ajax&Litmanen1
Deze Jackass 3.5 is een compilatie van wat er niet aan beelden in Jackass 3D (2010) is gestopt, zoals Jackass 2.5 (2007) dit bij de tweede film was. Leuk? Mweh. Overduidelijk dat ze wederom terecht een hoop beelden uit de bioscoopfilm hebben gehaald, want ze voegen bijna niks toe. De grappen zijn kleinschaliger, minder pijnlijk en sowieso niet al te boeiend. De hoogtepunten zijn rondvliegende flessen cola, een cameltoe sketch, skaten door gipsplaten en wat gekloot in de sneeuw. Niet echt denderend dus. Sowieso leent Jackass zich niet voor een documentaire stijl. Je wilt stunts zien, geen dialogen. Toch ben ik wel blij dat ik alle Jackass films hiermee heb gezien. Het blijft toch wel leuk vermaak, al kan je gewoon beter de echte films opzetten en niet het restafval.

avatar van Kondoro0614
Jackass 3.5

Ben het veel met mijn bovenbuurman eens. De grappen laten zich soms liggen en zijn eigenlijk wel te begrijpen dat ze niet in de film gestopt zijn. Vaak overbodige stukken die niet veel zouden toevoegen aan de bioscoop film en vaak ook een minder spektakel.

Er zat ook totaal geen verhaal in, wat begrijpelijk is. Jackass 3.5 staat centraal aan sketches en domme stunts wat naar een top film moet leiden. Het kan soms een beetje saai worden, vooral als de sketches een beetje van een té laag niveau zijn. Maar, ik moet toegeven dat ik me niet verveeld heb en het best leuk kan zijn op een middag! Leuk voor tussen door.

avatar van ILDIB
kmoxville is zo aan het overacteren is gewoon irritant met zijn neplach.
Paar scènes mooi maar Veel ook saai.

avatar van Spetie
Lang geleden alweer dat ik wat van Jackass heb gezien. Jaren geleden was dit wekelijkse kost. Ik denk dat is alle afleveringen van de serie wel gezien heb, evenals de drie films. Toevallig was deze gisteravond op televisie en heb ik het maar even meegepakt. Deel drie was destijds wel leuk, maar aangezien dit materiaal is dat die film niet haalde, is dit toch een stukje minder leuk.

De grappen, uitvoeringen en andere zaken zijn een stuk minder. Wel blijft het soms geinig om te zien, hoe creatief men is in het bedenken van dingen. Ook het continu elkaar vervelen en pijn doen, zorgt soms nog wel voor een glimlach. Verder is dit behoorlijk matig, al blijven het echte kwajongens, hoe oud ze ook worden.

avatar van BlueJudaskiss
Jackass is ondertussen jeugdsentiment. Niet alles is even leuk, maar het leedvermaak en de lol van die jongens onderling zorgt bij mij altijd voor een glimlach die vrijwel de gehele speelduur is gebleven - bij komedies die meer pretenties hebben is dat toch wel eens anders geweest. 3,5*, want ik werd er vrolijk van.

2.5, the sequel.

Zelfde concept als Jackass 2.5. Je krijgt een hoop outtakes voorgeschoteld, aangevuld met wat basic interviews met de hoofdpersonen. Die voegen geregeld wel iets toe, soms kan een beetje context een stunt of grap wel wat meer gewicht meegeven.

Daartegenover staat dat een hoop zaken ook gewoon outtake materiaal betreft. In rap tempo achter elkaar gemonteerd vaak nog wel geinig, maar op zichzelf staand niet bepaald geniaal. Bepaalde skits zijn nog wel leuk, zoals de woodpecker of de snapping turtle, maar alles bij elkaar is dat misschien 10 minuten van de gehele film.

Allicht dat het een voordeel is om nooit de TV reeks gezien te hebben, zo is dit materiaal toch net allemaal iets frisser en origineler. Ik heb me er in ieder geval wel weer best mee vermaakt. Absoluut geen grote cinema, wel vlot vermaak.

avatar van danuz
Echt vervelen doen deze Jackass films niet, zelfs nu ik er vier in twee dagen gezien heb. Wel blijf ik de eerste twee delen frisser vinden dan 2.5 en 3.5 (3D nu niet herzien, want die ontbreekt op Netflix). Qua niveau skits doet het niet veel onder, maar misschien is het de ouder wordende cast, ik bespeur iets minder plezier.

avatar van Marvinleeaday
Niet mijn ding.

avatar van mjk87
Ook niet echt mijn humor. Ik denk als je dit zelf doet het een stuk leuker is, maar dit soort pubergein is als kijker een stuk minder leuk. Af en toe is er wel een goed moment (met die colaflessen en die basketballen) maar verder is de film vooral een collage van allerlei scènes die vaak niet heel geweldig zijn en zo vijf kwartier aaneen ook behoorlijk vervelen. Over de interviews en documentaireachtige stijl zal ik maar helemaal zwijgen. 1,5*.

avatar van ILDIB
Tsja. Maat een paar keer echt leuk.