Escobar: Paradise Lost (2014)

Alternatieve titel: Paradise Lost

Frankrijk / Spanje / België
Romantiek / Thriller

geregisseerd door Andrea Di Stefano
met Josh Hutcherson, Benicio Del Toro en Claudia Traisac

Nick is een jonge surfer wiens droom werkelijkheid wordt wanneer hij zijn broer gaat bezoeken in Colombia. Tegen de idyllische achtergrond van blauwe lagunes en witte stranden wordt hij stapelverliefd op de mooie Colombiaanse Maria. Alles lijkt perfect, tot hij haar oom ontmoet, een zekere Pablo Escobar.

avatar van frolunda
Benicio Del Toro was en is geknipt voor de rol van Pablo Escobar maar de overige acteurs en het rommelige verhaal helpen niet echt mee.
De duistere ondertoon vond ik wel geslaagd en ook was de film best boeiend maar toch had er met dit materiaal wel meer gedaan kunnen worden.
Wel een ruime voldoende dankzij de al eerder genoemde Del Toro.

avatar van Toontje G
Prima film, jammer van de eerste 40 minuten, die waren aan de saaie kant maar daarna wordt de film steeds spannender.

avatar van Flat Eric
Onderhoudende film met een excellente Del Toro als El Patron. Je voelt de dreiging en macht die hij over alles en iedereen heeft.
Ook hoofdpersoon Nick was met zijn enigszins onozele sullige uitstraling prima gecast als doodgewone jongen die toevaliig verliefd wordt op het nichtje van El Patron en zich daarmee onbedoeld in het wespennest van de organisatie begeeft. Dilemma's en overlevingsdrang zijn dan de hoofdthema's van de film geworden.
Spannend.

avatar van keimpeS
Ik had toch meer verwacht van deze film die oa over Escobar zou moeten, gaan. Het verhaal is zeker niet slecht, maar wordt in mijn ogen nergens echt spannend of meepakkend. Del Toro is altijd wel uitermate geschikt voor deze rollen, wat kan die man eng en zuur kijken.

avatar van Left4Dead
Waar ik de verhalen over de grote drugsbaronnen menigmaal erg interessant vind, blijft deze in sterkte aardig achter op andere uitvoeringen. Voor is het geheel duidelijk dat Josh Hutcherson een miscast voor mij is, Del Toro is gewoon weer heerlijk op dreef.

Het verhaal gaat eigenlijk meer over Nick dan Escobar zelf. Nick komt in aanraking met de drugsproducent wanneer hij Escobar's nichtje leert kennen en er vervolgens mee trouwt. Echter wordt al snel duidelijk dat druglord niet degene is die Nick denkt te kennen. Problemen komen redelijk snel ten tonele, het is vluchten om te overleven.

De prent laat goed zien hoe onberekenbaar en keihard Escobar is geweest tijdens zijn periode waarin hij de touwtjes aardig in de hand had. Maar toch ben ik ergens ietwat teleurgesteld in deze vertolking van het levensverhaal van de sadist. Dit omdat ik verwacht had om meer te kunnen genieten van Del Toro als Escobar i.p.v. naar een saaie Hutcherson te kijken om het verhaal van Nick op beeld gedrukt te gaan krijgen. Traurig!

Daarom 3**, een 6,5/10. Slecht is de prent zeker niet maar zoals eerder vermeld zijn er betere uitvoeringen.

In "Escobar: Paradise Lost" wordt een fictief romantisch verhaaltje verweven met het leven van de Colombiaanse drugsbaron Pablo Escobar.

De Canadese surferboy Nick (Josh Hutcherson) wordt smoorverliefd op de jonge Maria (Claudia Traisac) en ontdekt dan tot zijn schrik dat haar pappie de beruchte Pablo Escobar (Benicio Del Toro) is. Al snel zit Nick tot over zijn oren in het criminele circuit.

Het levert een ruige Romantiek / Thriller film op, met veel beelden van het landschap van Colombia en een knappe rol van Benicio Del Toro, die veel dreiging aan zijn personage weet mee te geven.