Loving Pablo (2017)

Spanje / Bulgarije
Misdaad / Biografie

geregisseerd door Fernando León de Aranoa
met Javier Bardem, Penélope Cruz en Peter Sarsgaard

De film vertelt het waargebeurde verhaal van Pablo Escobar. Escobar werd beroemd en berucht door de cocaïnehandel, verdiende miljarden en doodde duizenden mensen. Daarnaast had hij een onwaarschijnlijke liefdesrelatie met zijn tegenpool, een glamoureuze tv-presentatrice genaamd Virginia Vallejo.

Dit kan toch niet serieus de poster zijn? Bardem lijkt er op in de verste verte niet op Escobar!

avatar van tattoobob
Ben benieuwd.

avatar van arno74
kos schreef:
Lijkt me ook geen echte poster. De film is wel eentje om in de gaten te houden, deze regisseur is top.

avatar van n00r
Oee Penélope Cruz hier kijk ik naar uit!

Vanaf 29 maart 2018 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)
EDIT: release verplaatst naar 31 mei

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat is hier nu het nut van, aangezien 2 seizoenen Narcos werkelijk alles op geweldige wijze over Escobar hebben verteld. Dat kan geen film beter doen.

avatar van jarno1975
Dit is de samenvatting
Daarnaast staat nu ook S3 van Narcos op Netflix.

avatar van Koekebakker
Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat vraag ik me ook af. Niet eens vanwege Narcos, maar vanwege de totale zielloosheid van deze film.

avatar van BoAlvaro
Narcos verteld werkelijk alles over Escobar? haha totaal niet! ga maar een keer de serie, Pablo escobar El patron del mal kijken.....vele malen beter.

afgelopen dinsdag deze in sneak gezien .

persoonlijke vond ik dit een zeer goede en vermakelijke film .

een aanrader

avatar van mrklm
De wat episodische structuur van deze biopic betekent dat er weinig dramatische opbouw is. Bardem is erg goed als Escobar, maar zijn karakter is ééndimensionaal en we komen onvoldoende te weten over hoe hij zijn positie als meest machtige kartelleider wist te verkrijgen. Uiteraard is er veel geweld, maar de actiescènes voelen meer al snel als een herhaling van zetten. Het scenario probeert teveel in te weinig tijd te vertellen en daardoor is het geheel wat oppervlakkig. De voice-over van Penélope Cruz klinkt bovendien erg mechanisch, waardoor de film zelden enerverend wordt. Enkele actiescènes zijn goed gefilmd, maar het hangt allemaal wat als los zand achter elkaar waardoor deze matige biopic niet beklijfd.

avatar van Vicksel82
Vond de film verre van bijzonder.
Na verschillende series en docu's over deze persoon gezien te hebben ben ik er nou wel een beetje klaar mee.
Hoewel Javier Bardem aardig zn rol neerzet en Penélope Cruz ook goed te pruimen is het geen hoogvlieger.
Dit soort films kunnen gewoon niet tippen aan andere maffiafilms misschien is dat wel mijn fout dat ik iedere maffiafilm vergelijk met Goodfellas, Scarface of the Godfather

avatar van Basto
Enorm saaie en overbodige vertelling.

Overbodig. Alsof je als een gek door een dik boek bladert

avatar van nachtschade
Enorm geërgerd aan het aanstelligere gedrag van Cruz, ten hemel tergend! Bardem solide, leuk om gezien te hebben, niet meer dan dat.

avatar van Vidi well
Ik vind het vreemd om deze film af te rekenen op het feit dat er al andere verfilmingen zijn. Je kunt de film toch als kunstwerk op zich beschouwen?
Zelf vond ik het een bijzonder vermakelijke film, Cruz en Bardem acteerden goed, en het rauwe geweld was mooi neergezet. Ook interessant om te zien hoe Escobar koorddanst tussen zijn rol als weldoener en drugsbaron.

Fijn sfeertje ook in de film, goede decors, lekkere muziek.... die jaren 80 vibe werkt toch goed bij misdaadfilms. Af en toe moest ik aan Scarface denken wat betreft dat harde geweld in een zomerse setting.

avatar van Basto
Vidi well schreef:

Ik heb de serie Narcos nog niet gezien, die ga ik maar eens kijken.

Je kunt het als kunstwerk op zich beschouwen, maar een matige kopie van de Zonnenbloemen is geen bijzonder schilderij. Maar als je die van Van Gogh niet kent, kan ik me voorstellen dat de matige kopie je kan bevallen.

Overigens is de serie Narcos verre van het niveau Van Gogh. Wat dat betreft kun je misschien beter enkel deze film zien. Scheelt een hoop tijd.

avatar van Vidi well
Basto schreef:

Vind ik eerlijk gezegd geen goede vergelijking... een kopie van de Zonnebloemen is uiteraard een overbodig schilderij. Maar dat betekent niet dat geen enkele kunstenaar meer een bos zonnebloemen mag schilderen toch? De film is gebasseerd op het leven van Escobar, niet op de serie Narcos. Dat het resultaat dan enigszins op elkaar lijkt is logisch, maar dat moet geen reden zijn voor een regisseur om geen film te willen maken.
Het werk van Shakepeare is duizenden keren verwerkt tot theaterstuk of film. Maar niemand zal bij een nieuwe uitvoering van Hamlet zeggen: “ wat overbodig”. Je bekijkt het stuk gewoon als kunstwerk op zich. Vergelijkingen maken mag natuurlijk altijd, maar ik denk niet dat een kunstwerk zijn bestaanrecht ontleent aan het feit dat er al iets soortgelijks bestaat. Dan zou je heel veel kunst namelijk geen bestaansrecht hebben.

Deze film was al mislukt toen de makers besloten hadden om (uiteraard) Spaanstaligen te casten en die vervolgens een hele film lang Amerikaans in Colombia lieten spreken. Waanzin.

Het enige positieve is Bardem die inderdaad Escobar heel aardig speelt maar verder kun je inderdaad veel beter Narcos nog eens kijken. Deze film voegt werkelijk niets toe.

avatar van Left4Dead
Qua cast zou je er al snel van uitgaan dat dit best een mooie prent kan zijn.
Ben benieuwd, houd van de verhalen over drugsbaronnen.
Van Fernando León de Aranoa nog niets gezien en de beoordeling hier en op IMDB laat zien dat het schijnbaar geen klapper is. Toch maar even kijken binnenkort.

avatar van Brabants
Het charisma van Javier Bardem rijkt mijns inziens niet ver genoeg om Pablo te etaleren. Verder waren de wat oppervlakkig uitgezochte fragmenten uit het leven van deze cocaïne koning voor mij niet interessant genoeg om de film enigszins te kunnen waarderen.

avatar van Pazmaster
Prima film hoor. In hoeverre dit bekende verhaal echt accuraat is durf ik niet te zeggen maar in grote lijnen klopt het in ieder geval wel. Een goed spelende cast met Bardem die het uitstekend doet als Pablo, Cruz stelt zich wel een beetje aan maar niet zo erg dat ik me eraan stoorde. Verder gewoon een interessant verhaal over deze meedogenloze drugshandelaar, afperser en moordenaar. Ik vind het gemiddelde wat aan de lage kant voor een film van dit kaliber, maar smaken verschillen nou eenmaal zullen we maar denken. Ik vond 'm in ieder geval goed!

avatar van wimaroca
Vidi well schreef:

Ik heb de serie Narcos nog niet gezien, die ga ik maar eens kijken.

Is 10 keer beter !!! de eerste 2 seizoenen moet je zeker kijken,gewoon Top !!!!

Zonder meer een goede film, kijkt gewoon lekker weg. En dat terwijl je best vraagtekens kunt plaatsen bij de vertelwijze van dit verhaal, want Loving Pablo is in het begin wel erg luchtig, neigt zelfs naar een lichte comedy in plaats van een enigszins objectief verslag over deze gruwelijke misdadiger. Pas later in de film veranderd de toon in uiterst grimmig en wordt er eindelijk meer de nadruk gelegd op de wandaden van deze vreselijke man. Met Bardems vertolking had ik wel wat moeite. Hij speelt Escobar aanvankelijk te veel als een typetje(steeds de nadruk op die dikke buik), een man waar je bijna niet kwaad op kan worden. Zou de film goed hebben gedaan als we meer een hekel hadden kunnen krijgen aan Escobar, moet wel gezegd dan Cruz de andere hoofdrol bijna ongemerkt uitstekend invult. Maar het grootste pluspunt is dat de regisseur zijn klassiekers kent en bovenal een toegankelijke misdaadfilm wilde afleveren, en dat is heel behoorlijk gelukt.

Slecht geacteerd, het lijkt wel een b-film.

avatar van Noa090909
Slecht geacteerd, zelfs Penelope was drama. Naar uitgekeken, maar raad deze film niemand aan.

avatar van fatshark
ok film voor een keertje, niets mis mee.
3* sterren film.

avatar van mixmaster
Zeer goede film met een fantastische rol van Javier Bardem als Pablo Escobar.
Een mooi beeld over het waargebeurde verhaal van Pablo Escobar.
Met het nodige geweld en zijn onwaarschijnlijke liefdesrelatie met zijn tegenpool, een glamoureuze tv-presentatrice genaamd Virginia Vallejo.

Een topper !!!

avatar van snarfje5508
Met Bardem zit je snor. Zet de rol prima neer in een onderhoudende rolprent. Geen nieuwe inzichten maar een film die het leven van Escobar goed schetst. Wat mij betreft om die reden 3 sterren waard.

avatar van martijn011
Zo'n hele slechte film is dit zeker niet. Het heeft alleen de pech dat op Netflix een weergaloze serie over Pablo Escobar staat, die uitgebreid ingaat op het leven van deze drugskoning.
Deze film voelt dan ook een beetje als een slap aftreksel van die serie, al moet ik zeggen dat ik me nog prima vermaakt heb.

Javier Bardem en Penelope Cruz doen het gewoon uitstekend als resp. Pablo en Vallejo. Het enige wat onwennig overkomt is de taal die ze spreken. Gebrekkig Engels met een Spaans accent, en dan sommige korte zinnetjes wel weer in het Spaans, dat voelde niet goed.
Verder moet het hele levensverhaal verteld worden in een kleine twee uur en, zeker als je de serie hebt gekeken, dat is gewoon te kort.
Wel heb ik me goed vermaakt, er zitten uitstekende scènes in en het is visueel ook allemaal prima in orde.
Voldoende.

avatar van K. V.
Deze film eens bekeken en vond het wel een prima film. Prima geacteerd en verder ook wel een boeiend verhaal. Een iets langere speelduur, maar er viel genoeg te beleven. Vond hem wel de moeite om gezien te hebben.